Czy wolno jeździć

Data: 2010-06-19 12:41:38
Autor: masti
Czy wolno jeździć
Dnia pięknego Sat, 19 Jun 2010 14:40:43 +0200, osobnik zwany Sebastian
Biały wystukał:

Witam.

Wymieniono mi płyn na wodę zeby zaobserwować gdzie ewentualnie cieknie.
W zasadzie to mieszanka płynu i wody w proporcji 30% starego płynu
(czyli to co zostało po wycieku z ukladu chłodzenia).

Temparatura silnika w normie, woda się nie gotuje, mam wrażenie ze
silnik nagrzewa się szybciej.

Co grozi współczesnemu silnikowi (diesel) z wodą w chłodnicy?
Pojeździłbym tym pare dni żeby się upewnić że nie cieknie.

nic, poza zamarznięciem w zimie na postoju.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-19 13:53:40
Autor: Waldek Godel
Czy wolno jeździć z woda zamiast płynu chłodzacego?
Dnia Sat, 19 Jun 2010 12:41:38 +0000 (UTC), masti napisał(a):

nic, poza zamarznięciem w zimie na postoju.

Nie tylko, jeszcze odkładający sie kamień w układzie - jeżeli wlano
kranówę. Na krótki okres bez problemu, na dłuższy raczej nie warto.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-19 12:54:16
Autor: masti
Czy wolno jeździć
Dnia pięknego Sat, 19 Jun 2010 13:53:40 +0100, osobnik zwany Waldek Godel
wystukał:

no zakładam, że nie kranówę :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-19 15:31:03
Autor: Michał Gut
Czy wolno jeździć z woda zamiast płynu chłodzacego?
no zakładam, że nie kranówę :)

badzmy relaistami;)

Data: 2010-06-20 01:06:24
Autor: kogutek
Czy wolno jeździć z woda zamiastpłynu chłodzacego?
Dnia piÄ&#65533;knego Sat, 19 Jun 2010 14:40:43 +0200, osobnik zwany Sebastian
BiaĹ&#65533;y wystukaĹ&#65533;:

> Witam.
> W zasadzie to mieszanka pĹ&#65533;ynu i wody w proporcji 30% starego pĹ&#65533;ynu
> (czyli to co zostaĹ&#65533;o po wycieku z ukladu chĹ&#65533;odzenia).
> silnik nagrzewa siÄ&#65533; szybciej.
> PojeĹşdziĹ&#65533;bym tym pare dni Ĺźeby siÄ&#65533; upewniÄ&#65533; Ĺźe nie cieknie.

nic, poza zamarzniÄ&#65533;ciem w zimie na postoju.

-- mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoĹ&#65533;ci? -Wiem co mĂłwiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

To jest jedyna słuszna rada. Wszystkie dziwne teorie o kamieniu, gotowaniu czy
szybszym zużyciu uszczelek to bzdury. Chętnie bym przeczytał jakie argumenty na
potwierdzenie swoich tez mają ich autorzy. Ale nie przeczytam. Nie dlatego że
nie będzie mi się chciało a dlatego że oni nic nie napiszą. Bo jakby napisali to
pojeździł bym sobie po nich jak po łysych kobyłach.  --

Data: 2010-06-20 01:39:32
Autor: J.F.
On Sun, 20 Jun 2010 01:06:24 +0200,  kogutek wrote:
[...]

Znowu nie przesadzaj - kamien jednak w kranowie jest, fakt ze ilosc
raczej znikoma.
A z uszczelkami w pompie to sam jestem ciekaw czy woda smaruje tak
dobrze jak borygo.

J.

Data: 2010-06-20 02:55:27
Autor: kogutek
Czy wolno jeździć z woda zamiastpłynu chłodzacego?
On Sun, 20 Jun 2010 01:06:24 +0200,  kogutek wrote: >To jest jedyna słuszna rada. Wszystkie dziwne teorie o kamieniu, gotowaniu czy
> [...]

raczej znikoma.
A z uszczelkami w pompie to sam jestem ciekaw czy woda smaruje tak

Gdyby głupota powodowała unoszenie się w powietrzu to ktoś kto pisze że kamień z
jednorazowo nalanej wody może zaszkodzić przebywał by teraz w stratosferze. Weź
5 litrową butelkę wody mineralnej. Nazywa się mineralna bo zawiera rozpuszczone
minerały. I przeczytaj ile tych minerałów jest. Czy tam jest ich kilo, ćwierć
kilo czy może mniej. Jest ich tyle że jak się osadzą w układzie chłodzenia to
warstwa będzie grubsza niż atom ale w dalszym ciągu praktycznie nie możliwa do
zmierzenia Żeby przekonać siebie i innych oszacuj ile metrów sześciennych wody z
kranu trzeba zagotować w układzie chłodzenia żeby powstała warstwa 0,5mm.
Pierwszą sprawę mamy chyba wyjaśnioną. Co do uszczelnienia pompy. Ten typ
uszczelnienia nazywa się cierno oporowym. Charakteryzuję niezwykłą precyzją
wykonania powierzchni uszczelniających. Kontroli płaskości dokonuje się metodą
optyczną wykorzystującą specjalny sprawdzian szklany. Płaskość ocenia się po
ilości prążków interferencyjnych. Powinny byc o ile mnie pamięć nie myli trzy
albo cztery. Tak małych odchyłek od płaskości nie daje się zmierzyć innymi
warsztatowymi metodami. Uszczelnienie pracuje na sucho. Pomiędzy pierścieniem
grafitowym a przeciw pierścieniem jest tak mało miejsca że cząsteczki wody się
nie mieszczą bo są większe. Gdy z jakichkolwiek przyczyn pojawi się tam woda to
uszczelnienie natychmiast się psuje. Dodatkowo skonstruowane jest ten typ
uszczelnienia w taki sposób że zwiększenie ciśnienia w układzie powoduje
zwiększenie siły dociskającej pierścienie do siebie. Amen Dalej przesadzam? --

Data: 2010-06-20 18:52:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
Czy wolno jeÂździĂŚ z woda zamiastpÂłynu chÂłodzacego?
On 2010-06-20, kogutek <kogutek4@vp.pl> wrote:

Pomiędzy pierścieniem
grafitowym a przeciw pierścieniem jest tak mało miejsca że cząsteczki wody się
nie mieszczą bo są większe.

LOL.

Krzysiek Kiełczewski

Czy wolno jeździć