Czy wolno zbanować klienta?

Data: 2010-11-24 21:48:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
Witam,

mój kolega, jak jeszcze był niepełnoletni, miał konto na Alledrogo na
mamusię. Potem sobie podmienił tam imię i Alledrogo go zbanowało za
karÄ™. I teraz gość Å‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coÅ› sobie każe kupować.
Chciałbym się go pozbyć i jakoś zrobić, żeby on sobie jednak mógł mieć
konto.

Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
Raz popełnił błąd i teraz co? Całe życie nie ma prawa być klientem allegro?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-24 21:53:04
Autor: Robert Tomasik
Czy wolno zbanować klienta?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:icjtmc$ir1$1news.onet.pl...
[...]

A próbował wysłać mail do ALLEGRO?

Data: 2010-11-24 22:03:31
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?

karÄ™. I teraz gość Å‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coÅ› sobie każe kupować.
Chciałbym się go pozbyć

Mówi się "paszoł won".

i jakoś zrobić, żeby on sobie jednak mógł mieć
konto.

Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?

Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
pytania?

Data: 2010-11-25 08:30:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 24.11.2010 22:03, Andrzej Lawa pisze:

> karÄ™. I teraz gość Å‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coÅ› sobie każe kupować.
> Chciałbym się go pozbyć
Mówi się "paszoł won".

Paszoł won.

> [...]
> Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.
Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też
sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie. Więc i Alledrogo ponad
prawem nie jest.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 09:10:16
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?

[...]

Czyli chce korzystać z konta matki? To co się dziwi, że Allegro mu nie
pozwala?

Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też

To nie jest "kara" którą należy "odsiedzieć", tylko gość nie przestrzega
regulaminu usługi, więc usługa nie jest mu dostarczana. Kropka.

sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie.

Trollujesz, czy na prawdę nie odróżniasz usiłowania (ciągłego!)
działania niezgodnie z umową od oferty publicznej typu "towar na półce"?

Data: 2010-11-25 09:24:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 25.11.2010 09:10, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie. Chce mieć swoje konto i móc kupować. ,,Odsiedział'' już kilka lat w
banie.

[...]

Nie ,,nie przestrzega'' tylko ,,raz złamał regulamin, przez głupotę i
brak czytania''. Jest opcja zmiany nazwiska, a on nie doczytał, że to
tylko dla urzędowej zmiany nazwiska. Owszem, popełnił błąd. Ale czy za
taki błąd może dostać dożywotniego bana?

No oferta allegro jest publiczna.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 12:45:23
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?

[...]

No to niech je założy, a nie usiłuje ciągle korzystać z konta matki.

Czy to może Jarosław Kaczyński? ;->

Data: 2010-11-25 12:43:34
Autor: FlashT
Czy wolno zbanować klienta?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:icl39v$oja$1news.onet.pl...

Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
pytania?

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

No to niech zawrze. Co za problem...

Data: 2010-11-25 14:04:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 25.11.2010 12:43, FlashT pisze:

[...]

No taki, że alledrogo go zbanowało za karę i nie chcą mu założyć konta,
bo jest persnona bez grata.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 18:00:39
Autor: m4rkiz
Czy wolno zbanować klienta?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iclmt9$sf8$2@news.onet.pl...
No to niech zawrze. Co za problem...

No taki, że alledrogo go zbanowało za karę i nie chcą mu założyć konta,
bo jest persnona bez grata.

od niedawna nie trzeba miec konta zeby kupowac

Data: 2010-11-29 09:57:01
Autor: Tapatik
Czy wolno zbanować klienta?
Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
W dniu 25.11.2010 12:43, FlashT pisze:

UĹźytkownik "Przemys�aw Adam �miejek"<niechce@spamu.pl>  napisa� w wiadomo�ci news:icl39v$oja$1news.onet.pl...

Zawar� umow� na jakich� warunkach. Warunki z�ama�. Masz jeszcze jakie�
pytania?

Nie zawar�. Zawar�a jego mama. On by� niepe�noletni.

No to niech zawrze. Co za problem...

No taki, şe alledrogo go zbanowa�o za kar� i nie chc� mu za�oşy� konta,
bo jest persnona bez grata.

Po czym poznaja, ze to On? Po adresie mailowym? To niech zalozy inny.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-29 12:50:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 29.11.2010 09:57, Tapatik pisze:
[...]

Po danych miszczu, po danych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 23:29:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Thu, 25 Nov 2010, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

Nie zawar³. Zawar³a jego mama. On by³ niepe³noletni.

  Zazwyczaj jest to trudne do udowodnienia (znaczy jakby kto¶
chcia³ siê obroniæ przed tez± "nie zawarto umowy"), ale
z opisu wynika, ¿e niekoniecznie zawar³a.
  Je¶li udzieli³a niepe³noletniemu pe³nomocnictwa, to by³o
ono nieskuteczne, wiêc umowy *nie* zawar³a.
  Chyba, ¿e istnieje dowód i¿ owa "nieskuteczna umowa" zosta³a
przez ni± potwierdzona.
  Inna sprawa to jej odpowiedzialno¶æ (za zobowi±zania i za
czynno¶ci), skoro o wszystkim wiedzia³a.

Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma do¿ywocia. Wiêc za z³amanie
regulaminu chyba tako¿ nie powinno byæ. Czy mój sklep osiedlowy te¿
sobie mo¿e jak u Barei powiesiæ ,,tego klienta nie obs³ugujemy'', bo
z³ama³em ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie.

  Ale tu sobie sam strzeli³e¶ bramkê, a nawet dwie.
  Jedno to "oferta publiczna", a allegro takiej nie przedstawia.
  IMVHO to jest co¶ bardziej zbli¿onego do przyst±pienia do Makro
albo uzyskania kredytu w banku: wniosek z³o¿yæ mo¿e ka¿dy...

  Drugie to fakt, ¿e allegro NIE wywiesi³o publicznie jego danych.
  Jedyn± osob± która wie ¿e nie dosta³a kredy... wróæ, konta,
jest sam u¿yszkodnik!

Wiêc i Alledrogo ponad prawem nie jest.

  Tu jest jeszcze jedno ciekawe pytanie: Twój znajomy mia³ ograniczon±
zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych (>12 lat). Nie by³ uprawniony do
za³o¿enia konta i o tym *wiedzia³*.
  Pytanie: jaka mia³aby byæ podstawa prawna do "znikniêcia" faktu
z³amania regulaminu tylko wskutek uzyskania pe³noletno¶ci?

IMVHO, bardziej uzasadnione s± pretensje "allegrowego ¿uczka"
o niejednolit± interpretacjê regulaminu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 08:30:42
Autor: Maddy
Czy wolno zbanować klienta?
On Thu, 25 Nov 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

Gotfrydzie, zjedz coś zanim siądziesz do komputera. Połykasz wrotki :-)
To do Ciebie nie podobne.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-11-27 00:22:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Fri, 26 Nov 2010, Maddy wrote:

On Thu, 25 Nov 2010, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

Nie zawar³. Zawar³a jego mama. On by³ niepe³noletni.

Gotfrydzie, zjedz co¶ zanim si±dziesz do komputera. Po³ykasz wrotki :-)

  Stanowczo protestujê jakoby!
  W moim po¶cie cytowa³em tylko Przemka, i wrotka do jego
postu *jest* co widaæ z Twojego cytatu zreszt±.
  Dalszych wrotek nie ma, bo z okazji zawê¿enia tematu wyci±³em
pozosta³± tre¶æ (w tym Twoj±, i nie wiem czy nie czujesz siê
z tego powodu cenzurowana ;))
  Pogubi³em siê - o co chodzi?? :)

To do Ciebie nie podobne.

  No, staram siê... ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 11:22:24
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Czy wolno zbanowaæ klienta?
[...]

No ale to takie jakby ku¼wa nieadekwatne, ¿e za jeden b³±d nie
skutkuj±cy tak naprawdê niczym z³ym i wynikaj±cy z pomy³ki (jakby go¶æ
se za³o¿y³ nowe konto, to by nie by³o zgrzytów) ma mieæ do¿ywotniego bana?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-11-27 00:25:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanowaæ klienta?
On Fri, 26 Nov 2010, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

No ale to takie jakby ku¼wa nieadekwatne, ¿e za jeden b³±d nie
skutkuj±cy tak naprawdê niczym z³ym i wynikaj±cy z pomy³ki (jakby go¶æ
se za³o¿y³ nowe konto, to by nie by³o zgrzytów) ma mieæ do¿ywotniego bana?

  Ale *w zupe³no¶ci* podzielam Twoje oburzenie co do stosowania
przesadzonych "¶rodków odwetowych".
  Ale na to, ¿e jeden sprzedawca machnie na co¶ rêk± a inny powie
"reklamacji nie uwzglêdnie" mo¿e ju¿ *prawnie* nie byæ wp³ywu,
a jak rozumiem o to chodzi³o.

  Pozostaje zaproponowaæ wysma¿enie stosownego posta na .pregierz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-28 15:55:04
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Czy wolno zbanowaæ klienta?
 Ale *w zupe³no¶ci* podzielam Twoje oburzenie co do stosowania
przesadzonych "¶rodków odwetowych".

W ogóle Allegro jest dziwne. Jak kiedy¶ wycofa³em siê z zakupu, to
dosta³em punkt karny i po 3 punktach maj± mi zablokowaæ konto. A jak
sprzedawca mnie olewa i wycofuje siê ze sprzeda¿y, to mogê tylko mu
napisaæ komentarza negatywnego.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-11-28 16:23:10
Autor: RadoslawF
Czy wolno zbanowaæ klienta?
Dnia 2010-11-28 15:55, U¿ytkownik Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³:

[...]

Bo nie rozumiesz istoty dzia³ania allegro czyli zarabiania pieniêdzy.
Wycofa³e¶ siê, sprzedaj±cy nie zap³aci³ prowizji, w³a¶ciciel portalu
nie dosta³ zysku czyli poniós³ stratê. Punkt karny to i tak ma³o
za takie przewinienie. Jak wycofa³ siê sprzedaj±cy to profilaktycznie
zap³aci³ prowizjê wiêc szczê¶liwe allegro nie bêdzie mu g³owy
zawracaæ czym¶ tak niewa¿nym jak zawiedziony klient.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-28 16:32:01
Autor: Liwiusz
Czy wolno zbanowaæ klienta?
W dniu 2010-11-28 16:23, RadoslawF pisze:

Bo nie rozumiesz istoty dzia³ania allegro czyli zarabiania pieniêdzy.

Parafrazuj±c - allegro dopu¶ci do negowania 90% swoich dogmatów, ale nie dopu¶ci do negowania 10% swoich dochodów.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-25 17:54:49
Autor: allegrowy żuczek
Czy wolno zbanować klienta?
użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał:
Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
pytania?

a kto ma uprawnienia ten regulamin i jego łamanie interpretować?
wyłącznie jedna strona umowy, czy obie, czy sąd?
bo w moim wypadku allegro zarzuca mi (niesłusznie) złamania regulaminu, a w
innym przypadku na moje twierdzenie że regulamin został złamany, allegro
twierdzi ze nie ma kompetencji żeby takie sprawy rozstrzygać, czyli wychodzi
że ten monopolista jest ponad prawem,

pozdrawiam, allegrowy żuczek.

Data: 2010-11-26 08:51:32
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 25.11.2010 17:54, allegrowy żuczek pisze:

[...]

No to zwróć się o rozstrzygnięcie sporu do sądu, skoro interpretację
Allegro uznajesz za nieprawidłową.

Data: 2010-11-26 16:50:01
Autor: allegrowy żuczek
Czy wolno zbanować klienta?
[...]

a to nie allegro powinno się o to zwrócić skoro nie ma uprawnień do jego
interpretowania?
jak ja się nie zgadzam to mam zgłaszać do sądu, a jak allegro się nie zgadza
to też ja mam zgłaszać do sądu, czyli ponad prawem stoi ten monopolista,
albo po prostu prawo jest tylko na takich allegrowych żuczków,
pozdrawiam, allegrowy żuczek.

Data: 2010-11-27 00:32:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Fri, 26 Nov 2010, allegrowy ¿uczek wrote:

u¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³:
No to zwróæ siê o rozstrzygniêcie sporu do s±du, skoro interpretacjê
Allegro uznajesz za nieprawid³ow±.

a to nie allegro powinno siê o to zwróciæ skoro nie ma uprawnieñ do jego
interpretowania?

  Zwraca siê ten, kto ma w tym interes.
  Widocznie allegro swojego interesu w pój¶ciu do s±du nie widzi: nie
zrobi± tak jak klient chce i tyle, oni siê ze swoim stanowiskiem
zgadzaj± :[

jak ja siê nie zgadzam to mam zg³aszaæ do s±du, a jak allegro siê nie zgadza
to te¿ ja mam zg³aszaæ do s±du,

  Nie tak.
  Jak allegro czuje siê poszkodowane, to allegro bêdzie musia³o i¶æ
do s±du. Jak Ty czujesz siê poszkodowany, to Ty musisz i¶æ do s±du.
  To nie jest pytanie "kto siê zgadza", tylko kto chce zmieniæ
to co siê sta³o.

albo po prostu prawo jest tylko na takich allegrowych ¿uczków,

  Niestety :(, w którym¶ po¶cie poruszono sprawê praw intelektualnych
i wyroku s±du w sprawie okre¶lenia (chyba) "new", zastrze¿onego bodaj
przez Oracle (pozwali o naruszenie... w³adze New York :P)
  Oraz tego, ¿e "¿uczek" zosta³by wdeptany w ziemiê dwie rozprawy
wcze¶niej, bo nie by³oby go staæ na prawników... :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-28 17:01:07
Autor: allegrowy ¿uczek
Czy wolno zbanowaæ klienta?
u¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³:
[...]

skoro allegro ma interes w tym ¿e niby ja naruszy³em ich regulamin
to niech siê zwróci z tym do s±du a nie nakazuje mi to zrobiæ,
teraz nauczony dyskusj± tak bêdê z allegro dyskutowa³!
Pozdrawiam, allegrowy ¿uczek.

Data: 2010-11-29 10:49:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanowaæ klienta?
On Sun, 28 Nov 2010, allegrowy ¿uczek wrote:

skoro allegro ma interes w tym ¿e niby ja naruszy³em ich regulamin
to niech siê zwróci z tym do s±du a nie nakazuje mi to zrobiæ,

  Ale allegro, w rozumieniu prawa, nic Ci nie "nakazuje".
  Nie mo¿e.
  Stwierdzenie "wy¶wiadczymy us³ugê, *je¿eli*..." nie jest nakazem!
  Po prostu zbanuje klienta z którym nie chce wspó³pracowaæ.
  I to klient znajdzie siê w pozycji "jak siê nie podoba to do s±du".

teraz nauczony dyskusj± tak bêdê z allegro dyskutowa³!

  Problem w tym, ¿e oni nie bêd± chcieli :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-29 20:08:19
Autor: allegrowy ¿uczek
Czy wolno zbanowaæ klienta?
[...]

zbanuje jakim prawem? przecie¿ oboje maj± zawart± umowê, je¶li chce kogo¶
banowaæ to do s±du!

teraz nauczony dyskusj± tak bêdê z allegro dyskutowa³!
 Problem w tym, ¿e oni nie bêd± chcieli :)

teraz ju¿ wiem.

pozdrawiam, allegrowy ¿uczek.

Data: 2010-11-25 15:27:14
Autor: Maddy
Czy wolno zbanować klienta?
Witam,

mój kolega, jak jeszcze był niepełnoletni, miał konto na Alledrogo na
mamusiÄ™.

Nie on miał. Mamusia miała.

  Potem sobie podmieniÅ‚ tam imiÄ™ i Alledrogo go zbanowaÅ‚o za
karÄ™. I teraz gość Å‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coÅ› sobie każe kupować.

Fajny kolega. Rozumiem, że ma na Ciebie jakiegoś haka, że "każe"?
Bo jak nie, to wystarczy wykazać trochę asertywności i powiedzieć, żeby oddalił się szybkim krokiem.

/uwaga - wycieczka osobista/

Z tego co piszesz, to Ty sobie permanentnie pozwalasz włazić rożnym ludziom na głowę. To źródło przynajmniej połowy problemów, z którymi trafiasz na grupy.

/zasadniczo koniec wycieczki osobistej/

[...]

Nie ma w konstytucji gwarantowanego prawa do posiadania konta na Allegro.
O ile nie mogę odmówić klientowi w sklepie sprzedaży towaru, który leży na półce i sprzedaję go innym (w sprzedaży wysyłkowej już nie jest to takie oczywiste, można się wymigać), o tyle w sprzedaży usług mogę wprowadzić sobie własnym regulaminem ograniczenia (np. listę "przewin" po których z klientem już nie robimy interesów).
I skoro ktoś zaakceptował takie warunki, to niech nie płacze.
Pacta sund servanda.

Chyba, że przepisy szczególne dotyczące mojej branży stanowią inaczej albo jestem monopolistą - np. przy dostawach prądu, wody itp. Allegro nie należy do żadnej z tych kategorii.

Usługi rządzą się innymi prawami niż towary - nie muszę zwierać umowy z każdym, kto się zgłosi. Mogę postawić warunki do spełnienia.

Swoją drogą - synek dostał bana - a mamusia?
Bo może nie jest aż tak źle, może Allegro uważa, że on włamał się na cudze konto?
Może więc szanowna mamusia by interweniowała? W końcu odpowiada za współudział.
Czy może mamusia nie wie, że w ogóle miała konto???

Pytasz, czy allegro może go zabanować na zawsze, ale tak naprawdę nie wiemy, za co konkretnie go zabanowali (tzn. co zarzuca mu Allegro)?
Pomyłkę i głupotę, a może włamanie na cudze konto albo podszywanie się pod inną osobę?
Ciężar gatunkowy bardzo różny, przy tej ilości danych - wróżenie z fusów.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-11-25 17:55:46
Autor: cyklista
Czy wolno zbanowaæ klienta?
U¿ytkownik Maddy napisa³:

Chyba, ¿e przepisy szczególne dotycz±ce mojej bran¿y stanowi± inaczej
albo jestem monopolist± - np. przy dostawach pr±du., wody itp. Allegro
nie nale¿y do ¿adnej z tych kategorii.

Do kategorii monopolistów jednak mo¿e byæ zaliczona, a de facto nim jest wed³ug pewnie 90% definicji monopolu

Data: 2010-11-29 10:23:38
Autor: Tapatik
Czy wolno zbanowaæ klienta?
Przemku, ja tego wszystkiego nie rozumiem.

Kto zosta³ zbanowany? Kolega, czy Jego mama?

Kto teraz nie mo¿e za³o¿yæ konta i dlaczego?

Czy Twój kolega w ogóle próbowa³ za³o¿yæ konto na allegro. czy te¿ po prostu wygodniej Mu stwierdziæ, ¿e "nie mogê za³o¿yæ konta, kup mi to czy tamto, a i jeszcze zap³aæ je¶li mo¿esz, kasê oddam w przysz³ym tygodniu".

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-29 16:32:51
Autor: Wemif
Czy wolno zbanowaæ klienta?
Tapatik <tapatik@bez.spamu> wrote:

Czy Twój kolega w ogóle próbowa³ za³o¿yæ konto na allegro. czy te¿ po prostu wygodniej Mu stwierdziæ, ¿e "nie mogê za³o¿yæ konta, kup mi to

Kiedy¶ czyta³em dyskusjê, ¿e allegro banuje dany adres korespondencyjny,
na który wysy³a kod aktywacyjny listem, ale nie wiem jak w tej chwili
to wygl±da.

a.

Czy wolno zbanować klienta?