Czy wolno zbanować klienta?

Data: 2010-11-24 22:03:31
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?

karÄ™. I teraz gość Ĺ‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coĹ› sobie kaĹĽe kupować.
Chciałbym się go pozbyć

Mówi się "paszoł won".

i jakoś zrobić, żeby on sobie jednak mógł mieć
konto.

Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?

Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
pytania?

Data: 2010-11-25 08:30:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 24.11.2010 22:03, Andrzej Lawa pisze:

> karÄ™. I teraz gość Ĺ‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coĹ› sobie kaĹĽe kupować.
> Chciałbym się go pozbyć
Mówi się "paszoł won".

> [...]

> Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.
Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też
sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie. Więc i Alledrogo ponad
prawem nie jest.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 09:10:16
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?

[...]

Czyli chce korzystać z konta matki? To co się dziwi, że Allegro mu nie
pozwala?

Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też

To nie jest "kara" którą należy "odsiedzieć", tylko gość nie przestrzega
regulaminu usługi, więc usługa nie jest mu dostarczana. Kropka.

sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie.

Trollujesz, czy na prawdę nie odróżniasz usiłowania (ciągłego!)
działania niezgodnie z umową od oferty publicznej typu "towar na półce"?

Data: 2010-11-25 09:24:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 25.11.2010 09:10, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie. Chce mieć swoje konto i móc kupować. ,,Odsiedział'' już kilka lat w
banie.

[...]

Nie ,,nie przestrzega'' tylko ,,raz złamał regulamin, przez głupotę i
brak czytania''. Jest opcja zmiany nazwiska, a on nie doczytał, że to
tylko dla urzędowej zmiany nazwiska. Owszem, popełnił błąd. Ale czy za
taki błąd może dostać dożywotniego bana?

No oferta allegro jest publiczna.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 12:45:23
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?

[...]

No to niech je założy, a nie usiłuje ciągle korzystać z konta matki.

Czy to może Jarosław Kaczyński? ;->

Data: 2010-11-25 12:43:34
Autor: FlashT
Czy wolno zbanować klienta?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:icl39v$oja$1news.onet.pl...

Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
pytania?

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

No to niech zawrze. Co za problem...

Data: 2010-11-25 14:04:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 25.11.2010 12:43, FlashT pisze:

[...]

No taki, że alledrogo go zbanowało za karę i nie chcą mu założyć konta,
bo jest persnona bez grata.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 18:00:39
Autor: m4rkiz
Czy wolno zbanować klienta?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iclmt9$sf8$2@news.onet.pl...
No to niech zawrze. Co za problem...

No taki, że alledrogo go zbanowało za karę i nie chcą mu założyć konta,
bo jest persnona bez grata.

od niedawna nie trzeba miec konta zeby kupowac

Data: 2010-11-29 09:57:01
Autor: Tapatik
Czy wolno zbanować klienta?
Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
W dniu 25.11.2010 12:43, FlashT pisze:

UĹźytkownik "PrzemysÄąďż˝aw Adam Äąďż˝miejek"<niechce@spamu.pl>  napisaÄąďż˝ w wiadomoÄąďż˝ci news:icl39v$oja$1news.onet.pl...

Zawar� umow� na jakich� warunkach. Warunki z�ama�. Masz jeszcze jakie�
pytania?

Nie zawar�. Zawar�a jego mama. On by� niepe�noletni.

No to niech zawrze. Co za problem...

No taki, şe alledrogo go zbanowa�o za kar� i nie chc� mu za�oşy� konta,
bo jest persnona bez grata.

Po czym poznaja, ze to On? Po adresie mailowym? To niech zalozy inny.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-29 12:50:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 29.11.2010 09:57, Tapatik pisze:
Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
W dniu 25.11.2010 12:43, FlashT pisze:

UĹźytkownik "PrzemysÄąďż˝aw Adam Äąďż˝miejek"<niechce@spamu.pl>  napisaÄąďż˝ w
wiadomo�ci news:icl39v$oja$1news.onet.pl...

Zawar� umow� na jakich� warunkach. Warunki z�ama�. Masz
jeszcze jakieÄąďż˝

Po danych miszczu, po danych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-25 23:29:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Thu, 25 Nov 2010, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

  Zazwyczaj jest to trudne do udowodnienia (znaczy jakby kto¶
chciał się obronić przed tez± "nie zawarto umowy"), ale
z opisu wynika, że niekoniecznie zawarła.
  Je¶li udzieliła niepełnoletniemu pełnomocnictwa, to było
ono nieskuteczne, więc umowy *nie* zawarła.
  Chyba, że istnieje dowód iż owa "nieskuteczna umowa" została
przez ni± potwierdzona.
  Inna sprawa to jej odpowiedzialno¶ć (za zobowi±zania i za
czynno¶ci), skoro o wszystkim wiedziała.

[...]

  Ale tu sobie sam strzeliłe¶ bramkę, a nawet dwie.
  Jedno to "oferta publiczna", a allegro takiej nie przedstawia.
  IMVHO to jest co¶ bardziej zbliżonego do przyst±pienia do Makro
albo uzyskania kredytu w banku: wniosek złożyć może każdy...

  Drugie to fakt, że allegro NIE wywiesiło publicznie jego danych.
  Jedyn± osob± która wie że nie dostała kredy... wróć, konta,
jest sam użyszkodnik!

Więc i Alledrogo ponad prawem nie jest.

  Tu jest jeszcze jedno ciekawe pytanie: Twój znajomy miał ograniczon±
zdolno¶ć do czynno¶ci prawnych (>12 lat). Nie był uprawniony do
założenia konta i o tym *wiedział*.
  Pytanie: jaka miałaby być podstawa prawna do "zniknięcia" faktu
złamania regulaminu tylko wskutek uzyskania pełnoletno¶ci?

IMVHO, bardziej uzasadnione s± pretensje "allegrowego żuczka"
o niejednolit± interpretację regulaminu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 08:30:42
Autor: Maddy
Czy wolno zbanować klienta?
On Thu, 25 Nov 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

Gotfrydzie, zjedz coś zanim siądziesz do komputera. Połykasz wrotki :-)
To do Ciebie nie podobne.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-11-27 00:22:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Fri, 26 Nov 2010, Maddy wrote:

On Thu, 25 Nov 2010, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

Gotfrydzie, zjedz co¶ zanim si±dziesz do komputera. Połykasz wrotki :-)

  Stanowczo protestuję jakoby!
  W moim po¶cie cytowałem tylko Przemka, i wrotka do jego
postu *jest* co widać z Twojego cytatu zreszt±.
  Dalszych wrotek nie ma, bo z okazji zawężenia tematu wyci±łem
pozostał± tre¶ć (w tym Twoj±, i nie wiem czy nie czujesz się
z tego powodu cenzurowana ;))
  Pogubiłem się - o co chodzi?? :)

To do Ciebie nie podobne.

  No, staram się... ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 11:22:24
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Czy wolno zbanować klienta?
[...]

No ale to takie jakby kuĽwa nieadekwatne, że za jeden bł±d nie
skutkuj±cy tak naprawdę niczym złym i wynikaj±cy z pomyłki (jakby go¶ć
se założył nowe konto, to by nie było zgrzytów) ma mieć dożywotniego bana?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-11-27 00:25:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Fri, 26 Nov 2010, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No ale to takie jakby kuĽwa nieadekwatne, że za jeden bł±d nie
skutkuj±cy tak naprawdę niczym złym i wynikaj±cy z pomyłki (jakby go¶ć
se założył nowe konto, to by nie było zgrzytów) ma mieć dożywotniego bana?

  Ale *w zupełno¶ci* podzielam Twoje oburzenie co do stosowania
przesadzonych "¶rodków odwetowych".
  Ale na to, że jeden sprzedawca machnie na co¶ ręk± a inny powie
"reklamacji nie uwzględnie" może już *prawnie* nie być wpływu,
a jak rozumiem o to chodziło.

  Pozostaje zaproponować wysmażenie stosownego posta na .pregierz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-28 15:55:04
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Czy wolno zbanować klienta?
 Ale *w zupełno¶ci* podzielam Twoje oburzenie co do stosowania
przesadzonych "¶rodków odwetowych".

W ogóle Allegro jest dziwne. Jak kiedy¶ wycofałem się z zakupu, to
dostałem punkt karny i po 3 punktach maj± mi zablokować konto. A jak
sprzedawca mnie olewa i wycofuje się ze sprzedaży, to mogę tylko mu
napisać komentarza negatywnego.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-11-28 16:23:10
Autor: RadoslawF
Czy wolno zbanować klienta?
Dnia 2010-11-28 15:55, Użytkownik Przemysław Adam ¦miejek napisał:

[...]

Bo nie rozumiesz istoty działania allegro czyli zarabiania pieniędzy.
Wycofałe¶ się, sprzedaj±cy nie zapłacił prowizji, wła¶ciciel portalu
nie dostał zysku czyli poniósł stratę. Punkt karny to i tak mało
za takie przewinienie. Jak wycofał się sprzedaj±cy to profilaktycznie
zapłacił prowizję więc szczę¶liwe allegro nie będzie mu głowy
zawracać czym¶ tak nieważnym jak zawiedziony klient.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-28 16:32:01
Autor: Liwiusz
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 2010-11-28 16:23, RadoslawF pisze:

Bo nie rozumiesz istoty działania allegro czyli zarabiania pieniędzy.

Parafrazuj±c - allegro dopu¶ci do negowania 90% swoich dogmatów, ale nie dopu¶ci do negowania 10% swoich dochodów.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-25 17:54:49
Autor: allegrowy ĹĽuczek
Czy wolno zbanować klienta?
użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał:
Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
pytania?

a kto ma uprawnienia ten regulamin i jego łamanie interpretować?
wyłącznie jedna strona umowy, czy obie, czy sąd?
bo w moim wypadku allegro zarzuca mi (niesłusznie) złamania regulaminu, a w
innym przypadku na moje twierdzenie że regulamin został złamany, allegro
twierdzi ze nie ma kompetencji żeby takie sprawy rozstrzygać, czyli wychodzi
ĹĽe ten monopolista jest ponad prawem,

pozdrawiam, allegrowy ĹĽuczek.

Data: 2010-11-26 08:51:32
Autor: Andrzej Lawa
Czy wolno zbanować klienta?
W dniu 25.11.2010 17:54, allegrowy ĹĽuczek pisze:

[...]

No to zwróć się o rozstrzygnięcie sporu do sądu, skoro interpretację
Allegro uznajesz za nieprawidłową.

Data: 2010-11-26 16:50:01
Autor: allegrowy ĹĽuczek
Czy wolno zbanować klienta?
[...]

a to nie allegro powinno się o to zwrócić skoro nie ma uprawnień do jego
interpretowania?
jak ja się nie zgadzam to mam zgłaszać do sądu, a jak allegro się nie zgadza
to też ja mam zgłaszać do sądu, czyli ponad prawem stoi ten monopolista,
albo po prostu prawo jest tylko na takich allegrowych ĹĽuczkĂłw,
pozdrawiam, allegrowy ĹĽuczek.

Data: 2010-11-27 00:32:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Fri, 26 Nov 2010, allegrowy żuczek wrote:

użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał:
No to zwróć się o rozstrzygnięcie sporu do s±du, skoro interpretację
Allegro uznajesz za nieprawidłow±.

a to nie allegro powinno się o to zwrócić skoro nie ma uprawnień do jego
interpretowania?

  Zwraca się ten, kto ma w tym interes.
  Widocznie allegro swojego interesu w pój¶ciu do s±du nie widzi: nie
zrobi± tak jak klient chce i tyle, oni się ze swoim stanowiskiem
zgadzaj± :[

jak ja się nie zgadzam to mam zgłaszać do s±du, a jak allegro się nie zgadza
to też ja mam zgłaszać do s±du,

  Nie tak.
  Jak allegro czuje się poszkodowane, to allegro będzie musiało i¶ć
do s±du. Jak Ty czujesz się poszkodowany, to Ty musisz i¶ć do s±du.
  To nie jest pytanie "kto się zgadza", tylko kto chce zmienić
to co się stało.

albo po prostu prawo jest tylko na takich allegrowych żuczków,

  Niestety :(, w którym¶ po¶cie poruszono sprawę praw intelektualnych
i wyroku s±du w sprawie okre¶lenia (chyba) "new", zastrzeżonego bodaj
przez Oracle (pozwali o naruszenie... władze New York :P)
  Oraz tego, że "żuczek" zostałby wdeptany w ziemię dwie rozprawy
wcze¶niej, bo nie byłoby go stać na prawników... :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-28 17:01:07
Autor: allegrowy żuczek
Czy wolno zbanować klienta?
użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał:
[...]

skoro allegro ma interes w tym że niby ja naruszyłem ich regulamin
to niech się zwróci z tym do s±du a nie nakazuje mi to zrobić,
teraz nauczony dyskusj± tak będę z allegro dyskutował!
Pozdrawiam, allegrowy żuczek.

Data: 2010-11-29 10:49:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy wolno zbanować klienta?
On Sun, 28 Nov 2010, allegrowy żuczek wrote:

skoro allegro ma interes w tym że niby ja naruszyłem ich regulamin
to niech się zwróci z tym do s±du a nie nakazuje mi to zrobić,

  Ale allegro, w rozumieniu prawa, nic Ci nie "nakazuje".
  Nie może.
  Stwierdzenie "wy¶wiadczymy usługę, *jeżeli*..." nie jest nakazem!
  Po prostu zbanuje klienta z którym nie chce współpracować.
  I to klient znajdzie się w pozycji "jak się nie podoba to do s±du".

teraz nauczony dyskusj± tak będę z allegro dyskutował!

  Problem w tym, że oni nie będ± chcieli :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-29 20:08:19
Autor: allegrowy żuczek
Czy wolno zbanować klienta?
[...]

zbanuje jakim prawem? przecież oboje maj± zawart± umowę, je¶li chce kogo¶
banować to do s±du!

teraz nauczony dyskusj± tak będę z allegro dyskutował!
 Problem w tym, że oni nie będ± chcieli :)

teraz już wiem.