Czy wolno zbanować klienta?

Data: 2010-11-25 15:27:14
Autor: Maddy
Czy wolno zbanować klienta?
Witam,

mój kolega, jak jeszcze był niepełnoletni, miał konto na Alledrogo na
mamusiÄ™.

Nie on miał. Mamusia miała.

  Potem sobie podmieniÅ‚ tam imiÄ™ i Alledrogo go zbanowaÅ‚o za
karÄ™. I teraz gość Å‚azi mi za dupÄ…  i ciÄ…gle coÅ› sobie każe kupować.

Fajny kolega. Rozumiem, że ma na Ciebie jakiegoś haka, że "każe"?
Bo jak nie, to wystarczy wykazać trochę asertywności i powiedzieć, żeby oddalił się szybkim krokiem.

/uwaga - wycieczka osobista/

Z tego co piszesz, to Ty sobie permanentnie pozwalasz włazić rożnym ludziom na głowę. To źródło przynajmniej połowy problemów, z którymi trafiasz na grupy.

/zasadniczo koniec wycieczki osobistej/

Chciałbym się go pozbyć i jakoś zrobić, żeby on sobie jednak mógł mieć
konto.

Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
Raz popełnił błąd i teraz co? Całe życie nie ma prawa być klientem allegro?

Nie ma w konstytucji gwarantowanego prawa do posiadania konta na Allegro.
O ile nie mogę odmówić klientowi w sklepie sprzedaży towaru, który leży na półce i sprzedaję go innym (w sprzedaży wysyłkowej już nie jest to takie oczywiste, można się wymigać), o tyle w sprzedaży usług mogę wprowadzić sobie własnym regulaminem ograniczenia (np. listę "przewin" po których z klientem już nie robimy interesów).
I skoro ktoś zaakceptował takie warunki, to niech nie płacze.
Pacta sund servanda.

Chyba, że przepisy szczególne dotyczące mojej branży stanowią inaczej albo jestem monopolistą - np. przy dostawach prądu, wody itp. Allegro nie należy do żadnej z tych kategorii.

Usługi rządzą się innymi prawami niż towary - nie muszę zwierać umowy z każdym, kto się zgłosi. Mogę postawić warunki do spełnienia.

Swoją drogą - synek dostał bana - a mamusia?
Bo może nie jest aż tak źle, może Allegro uważa, że on włamał się na cudze konto?
Może więc szanowna mamusia by interweniowała? W końcu odpowiada za współudział.
Czy może mamusia nie wie, że w ogóle miała konto???

Pytasz, czy allegro może go zabanować na zawsze, ale tak naprawdę nie wiemy, za co konkretnie go zabanowali (tzn. co zarzuca mu Allegro)?
Pomyłkę i głupotę, a może włamanie na cudze konto albo podszywanie się pod inną osobę?
Ciężar gatunkowy bardzo różny, przy tej ilości danych - wróżenie z fusów.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-11-25 17:55:46
Autor: cyklista
Czy wolno zbanowaæ klienta?
U¿ytkownik Maddy napisa³:

Chyba, ¿e przepisy szczególne dotycz±ce mojej bran¿y stanowi± inaczej
albo jestem monopolist± - np. przy dostawach pr±du., wody itp. Allegro
nie nale¿y do ¿adnej z tych kategorii.

Do kategorii monopolistów jednak mo¿e byæ zaliczona, a de facto nim jest wed³ug pewnie 90% definicji monopolu

Czy wolno zbanować klienta?