Czy wszyscy wciskaja juz jedynie debetowki chipowe/zblizeniowe?

Data: 2012-09-04 06:29:44
Autor: Daareek Allegro
Czy wszyscy wciskaja juz jedynie debetowki chipowe/zblizeniowe?
Witam,

za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

Pozdrawiam, Darek.

Data: 2012-09-04 08:34:59
Autor: Hakuna Matata
Czy wszyscy wciskaja juz jedynie debetowki chipowe/zblizeniowe?
W dniu wtorek, 4 wrze¶nia 2012 15:29:45 UTC+2 u¿ytkownik Daareek Allegro napisa³:
[...]

W Eurobanku zwyk³e karty bez chipa s± nadal standardem.

Data: 2012-09-04 08:45:04
Autor: witek
Daareek Allegro wrote:
Witam,

za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

tak mniej wiecej. musza byc cool i trendy, bo inaczej zaden gosciu by ich nie chcial. A mlode pokolenie trzeba sobie umiec wychowac.

Data: 2012-09-04 17:09:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy wszyscy wciskaja juz jedynie debetowki chipowe/zblizeniowe?

"Daareek Allegro" 119150bc-6472-46ab-bae3-92c37c00fd07@googlegroups.com

za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora
uzywam, czy wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie
zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

 -- Co mogê zje¶æ w pañstwa restauracji?
 -- Kotlet mielony.
 -- Wiêc nie mam wyboru?
 -- Ma pan.
 -- Jaki?
 -- Mo¿e pan nie je¶æ.

Mo¿esz te¿ zdeflorowaæ.

Data: 2012-09-04 18:05:31
Autor: D±browski
W dniu 2012-09-04 15:29, Daareek Allegro pisze:
Witam,

za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

Kilka dni temu przys³ano mi now± Visê Electron z Inteligo. Nie ma chipa i nie jest zbli¿eniowa.

Data: 2012-09-04 20:43:41
Autor: Grzexs
[...]

Z Merituma te¿ VE bez antenki.

--
Grzexs

Data: 2012-09-04 21:28:17
Autor: Krzysztof Halasa
Daareek Allegro <daareek.allegro@gmail.com> writes:

za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy
wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe
karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

Ale to różnica, karty stykowe jako bezpieczniejsze (dla banku = dla
klienta) to jedno, a zbliżeniowe to zupełnie coś innego.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-05 05:10:06
Autor: Daareek Allegro
Czy wszyscy wciskaja juz jedynie debetowki chipowe/zblizeniowe?
W dniu wtorek, 4 wrze¶nia 2012 21:28:18 UTC+2 u¿ytkownik Krzysztof Halasa napisa³:
> [...]
> za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy
> wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe

Ale to ró¿nica, karty stykowe jako bezpieczniejsze (dla banku = dla
klienta) to jedno, a zbli¿eniowe to zupe³nie co¶ innego.

No tak, ale pytam tak ogolnie bo moze gdzies sie ostaly jeszcze tylko magnetyczne? Z tym bezpieczenstwem to dla klienta zadna kozysc, transakcje z podpisem moge sie jeszcze starac jakos podwazyc jak nie jest moja ale z PINem to juz kicha. Jest PIN autoryzujacy transakcje wg. systemu = brak mozliwosci reklamacji! Takze jak zwykle bank do przodu, klient w plecy... :-S

Data: 2012-09-06 23:19:07
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Problem w tym, że fraudy z PINem są dużo mniej prawdopodobne niż takie
bez PINu. Dodatkowo w przypadku karty bez scalaka to bank (a więc
klient) odpowiada za fraudy (pomijając ew. te bez obecności karty),
w przypadku karty ze scalakiem jest tak tylko wtedy, gdy użyto scalaka
(= w praktyce oryginalnej karty).

Jesteś pewien że chcesz mieć na karcie fraudy i składać reklamacje
(przypuszczalnie mało nieskuteczne, bo płacić za nie musiałby bank)?

BTW dwa fragmenty:
Art. 45. 1. Ciężar udowodnienia, że transakcja płatnicza była
autoryzowana przez użytkownika lub że została wykonana prawidłowo,
spoczywa na dostawcy tego użytkownika.
2. Wykazanie przez dostawcę zarejestrowanego użycia instrumentu
płatniczego nie jest wystarczające do udowodnienia, że transakcja
płatnicza została przez użytkownika autoryzowana. Dostawca jest
obowiązany udowodnić inne okoliczności wskazujące na autoryzację
transakcji płatniczej przez płatnika albo okoliczności wskazujące na
fakt, że płatnik umyślnie doprowadził do nieautoryzowanej transakcji
płatniczej, albo umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa dopuścił się
naruszenia co najmniej jednego z obowiązków, o których mowa w art. 42.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-07 00:08:35
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

(przypuszczalnie mało skuteczne, bo płacić za nie musiałby bank)?