Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy wymieniaÅ‚ ktoÅ› żarówki H4 na xe nony?

Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?

Data: 2013-01-17 21:07:21
Autor: BartekK
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
Myślałem że ślepnę na starość, ale jeszcze nie. Tzn Xsara którą jeżdżę
bardzo słabo świeci. żarówki philips+70% nie poprawiają sytuacji. Planuje zamiast
tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej?
Wałkowane tutaj wiele razy. Czy się będzie czepiać czy nie - zależy jak bardzo "druciarsko" to wykonasz.
1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid' bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
2) masz klosze "gładkie", a wiązkę światła kształtuje "tylne lustro", i j.w. wkładasz HID z ruchomą przesłoną/palnikiem
3) masz klosze "gładkie", demontujesz całą lampę, rozbierasz i w miejsce żarówki H4 zakładasz "zestaw soczewkowy" (o ile się w lampie mieści) który zawiera palnik hid i cały układ optyczny jak w reflektorze soczewkowym
4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego" z dwoma żarówkami (soczewka na krótkie, H7? i osobna żarówka h1 lub h7 na długie), i w tym zestawie soczewkowym zmieniasz żarówkę na palnik HID.

Sensowne rozwiązania to tylko 3) i 4). I szczerze polecam dodanie spryskiwacza świateł, by utrzymać je w czystości.

Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

Rozwiązanie 2) jest ostrym druciarstwem, podobnie jak 1) nie daje się dobrze ustawić "linii światła", ale trochę mniej razi po oczach jak reflektory są nowe i sprawne (choć policja widzi od razu że to druciarstwo i może zatrzymać auto i dowód)

Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze. Przy kloszach ryflowanych odpada całkowicie, bo paski na szybce zniekształcą wiązkę światła.

Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i jeszcze kupić zestaw hid h7...

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-01-17 22:36:48
Autor: R2r
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
Nieprawda. To nie działa tak jak fabryczne ksenony.

Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
jeszcze kupić zestaw hid h7...
I będzie tak samo jak powyżej czyli do niczego.


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2013-01-17 23:10:43
Autor: BartekK
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 22:36, R2r pisze:
W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
Nieprawda. To nie działa tak jak fabryczne ksenony.
Pytanie jeszcze, który zestaw soczewkowy. Miałem w rękach takie, że nie można było dojść "co to za linia miała być", w zasadzie jakby wstawić HID do słoika po ogórkach - efekt ten sam, ale też widziałem taki, który rysował bardzo ładne _/ na ścianie, dając też na drodze dobre światło. Ale to rebus i chińszczyzna, co się trafi, więc lepiej kupować lokalnie/odbiór osobisty i sprawdzić na żywo.

Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
jeszcze kupić zestaw hid h7...
I będzie tak samo jak powyżej czyli do niczego.
W niektórych autach nie ma najmniejszej różnicy - reflektor soczewkowy jest dokładnie ten sam do hid i żarówki, różnica jest tylko w gnieździe na sam palnik. Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-01-17 23:58:37
Autor: R2r
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 23:10, BartekK pisze:
W dniu 2013-01-17 22:36, R2r pisze:
W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
Nieprawda. To nie działa tak jak fabryczne ksenony.
Pytanie jeszcze, który zestaw soczewkowy.
Każdy. Światło z ksenonów jest inaczej rozprowadzane niż z halogenów. Musi, w przeciwnym wypadku będzie oślepiać.

Miałem w rękach takie, że nie
można było dojść "co to za linia miała być", w zasadzie jakby wstawić
HID do słoika po ogórkach - efekt ten sam, ale też widziałem taki, który
rysował bardzo ładne _/ na ścianie, dając też na drodze dobre światło.
Jak dla kogo dobre...

Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
jeszcze kupić zestaw hid h7...
I będzie tak samo jak powyżej czyli do niczego.
W niektórych autach nie ma najmniejszej różnicy - reflektor soczewkowy
jest dokładnie ten sam do hid i żarówki, różnica jest tylko w gnieździe
na sam palnik.
Bzdura. Powyżej tego co oznaczyłeś wcześniej jako _/ też jest światło. Musi, inaczej nie widziałbyś np. znaków drogowych. Ksenonowe żródło światła emituje znacznie (ok. 3x) więcej światła niż halogenowe, więc powyżej linii będzie też 3 x więcej niż w przypadku zastosowania halogenów. Dlatego właśnie dla ksenonów układ optyczny musi być inny (choć może z pozoru wyglądać na identyczny) niż dla halogenów.

Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po
prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej
itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.
Przykład z życia przeze mnie zaobserwowany wczoraj - obok mnie (mam w samochodzie oryginalne ksenonowe lampy typu D2S) stoi Audi z ksenonami zamontowanymi do reflektorów soczewkowych dla halogenów. Na samochodzie przede mną oświetlony wyraźnie obszar poniżej linii "odcięcia", powyżej której prawie ciemność. Na samochodzie przed Audi linię owszem widać ale powyżej niej jest nieco tylko ciemniej niż pod nią. Dziwnie? Nie, te reflektory nie są skonstruowane (wbrew temu co chciałby właściciel Audika) do źródła ksenonowego.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2013-01-17 22:53:01
Autor: ToMasz
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 17.01.2013 21:07, BartekK pisze:


1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
mam. kupie nowe, bo mam serdecznie dość jazdy w półmroku. Problem jest taki że nie ma szans na gładkie. jedyne co znalazłem to to:
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/49/31/00/2849310050
czyli ryflowane, ale 2 razy h7, czyli mam osobno długie i krótkie.
Bedzie oślepiało czy nie?

4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego"
chyba nie istniały.....

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?
ToMasz

Data: 2013-01-18 00:48:54
Autor: Pablo Eldiablo
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 22:53:01 UTC+1 u¿ytkownik ToMasz napisa³:

> Krótko podsumowuj±c - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na

> oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.

kupie nowe!. pytanie czy warto wydaæ 3-4 stówy na... w³a¶nie co?


Du¿o lepszym rozwi±zaniem jest regeneracja oryginalnych reflektorów, ni¿ kupno nowych chiñskich zamienników nieznanej jako¶ci. I to, ¿e kto¶ inny mia³ zamienniki tej samej chiñskiej manufaktury w innym aucie nie znaczy, ¿e u Ciebie bêdzie dobrze ¶wieci³o.

Przy okazji profesjonalna regeneracja obu reflektorów nie bêdzie dro¿sza ni¿ zamienniki...

Data: 2013-01-18 16:30:48
Autor: Marcin N
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 22:53, ToMasz pisze:

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

Najtaniej i najłatwiej to samemu sobie wypoleruj reflektory.

Bierzesz papier ścierny 1500 i 2000 (wodny). Matowisz reflektor. Następnie pastę polerską lekko ścierną i krążek filcowy do wiertarki. Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!

20 minut na jeden reflektor.
Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.


--
MN

Data: 2013-01-19 09:42:47
Autor: nazgul
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-18 16:30, Marcin N pisze:
W dniu 2013-01-17 22:53, ToMasz pisze:

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

Najtaniej i najłatwiej to samemu sobie wypoleruj reflektory.

Bierzesz papier ścierny 1500 i 2000 (wodny). Matowisz reflektor.
Następnie pastę polerską lekko ścierną i krążek filcowy do wiertarki.
Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!

20 minut na jeden reflektor.
Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.


jaja sobie robisz?
moze jakiś blaszany odbłyśnik tak by się udało zrobić
te nowe to nawet dotykając palcem możesz spaskudzić

Data: 2013-01-19 12:59:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-19 09:42, nazgul pisze:
W dniu 2013-01-18 16:30, Marcin N pisze:
W dniu 2013-01-17 22:53, ToMasz pisze:

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

Najtaniej i najłatwiej to samemu sobie wypoleruj reflektory.

Bierzesz papier ścierny 1500 i 2000 (wodny). Matowisz reflektor.
Następnie pastę polerską lekko ścierną i krążek filcowy do wiertarki.
Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!

20 minut na jeden reflektor.
Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.


jaja sobie robisz?
moze jakiś blaszany odbłyśnik tak by się udało zrobić
te nowe to nawet dotykając palcem możesz spaskudzić

Ale kto mówi o odbłyśniku?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-01-19 13:14:28
Autor: nazgul
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-19 12:59, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-01-19 09:42, nazgul pisze:
W dniu 2013-01-18 16:30, Marcin N pisze:
W dniu 2013-01-17 22:53, ToMasz pisze:

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

Najtaniej i najłatwiej to samemu sobie wypoleruj reflektory.

Bierzesz papier ścierny 1500 i 2000 (wodny). Matowisz reflektor.
Następnie pastę polerską lekko ścierną i krążek filcowy do wiertarki.
Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!

20 minut na jeden reflektor.
Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.


jaja sobie robisz?
moze jakiś blaszany odbłyśnik tak by się udało zrobić
te nowe to nawet dotykając palcem możesz spaskudzić

Ale kto mówi o odbłyśniku?

ten kto powiedział/napisał "reflektor"

Data: 2013-01-18 23:26:48
Autor: DoQ
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na
drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie
daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać
reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

A to ciekawostka, bo taki W210 (MB okularnik) ma klosze ryflowane i fabryczne Xenony, że nie wspomnę o starszych modelach.


Pozdr.

Data: 2013-01-18 23:54:35
Autor: R2r
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-18 23:26, DoQ pisze:
W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na
drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie
daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać
reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

A to ciekawostka, bo taki W210 (MB okularnik) ma klosze ryflowane i
fabryczne Xenony, że nie wspomnę o starszych modelach.

No właśnie cały problem w tym, że te reflektory były zaprojektowane do źródła ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2013-01-19 00:03:46
Autor: DoQ
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-18 23:54, R2r pisze:
No właśnie cały problem w tym, że te reflektory były zaprojektowane do
źródła ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie
przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

Zapewne, te dla xenonów wykonane są w jakieś tajemniczej technologii NASA z ukierunkowaną superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

Pozdr.

Data: 2013-01-20 00:21:19
Autor: R2r
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-19 00:03, DoQ pisze:
W dniu 2013-01-18 23:54, R2r pisze:
No właśnie cały problem w tym, że te reflektory były zaprojektowane do
źródła ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie
przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

Zapewne, te dla xenonów wykonane są w jakieś tajemniczej technologii
NASA z ukierunkowanÄ… superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

Jak sam napisałeś MB stosował reflektory ze szkłem pryzmatycznym (zwanym też ryflowanym) przystosowane do ksenonów. Ale to nie były takie same reflektory jak te dla halogenów. Właśnie m.in. ze względu na te "trajektorie promieni fotonowych". :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2013-01-20 00:51:40
Autor: Tomasz Pyra
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
Dnia Sat, 19 Jan 2013 00:03:46 +0100, DoQ napisa³(a):

W dniu 2013-01-18 23:54, R2r pisze:
No w³a¶nie ca³y problem w tym, ¿e te reflektory by³y zaprojektowane do
¼ród³a ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie
przekonasz jednak, ¿e reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
by³by wykonany) to jest inna optyka ni¿ dla halogenów...

Zapewne, te dla xenonów wykonane s± w jakie¶ tajemniczej technologii NASA z ukierunkowan± superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

Co do trajektorii promieni fotonowych to akurat masz racjê - po prostu
palnik ksenonowy jest ¼ród³em ¶wiat³a ciut innym je¿eli chodzi o wymiary
ni¿ ¿arnik halogenowy.
I wymaga z tego powodu inaczej ukszta³towanej optyki.

Data: 2013-01-19 09:43:57
Autor: nazgul
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?

No właśnie cały problem w tym, że te reflektory były zaprojektowane do
źródła ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie
przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

a zwolenników LPG nie przekonasz ze silnik był zaprojektowany do benzyny.
to przecież nie ma prawa jeździć.

Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona