Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?

Data: 2013-01-17 20:29:14
Autor: ToMasz
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
witam

My¶la³em ¿e ¶lepnê na staro¶æ, ale jeszcze nie. Tzn Xsara któr± je¿d¿ê bardzo s³abo ¶wieci. ¿arówki philips+70% nie poprawiaj± sytuacji. albo to ¶ciema, albo ¶wiec± takim ¶wiat³em którego ja nie widzê. Ostatecznie porówna³em moc ¶wiecenia z partnerem o 4 lata starszym - staruszek ¶wieci lepiej. Napiêcie na ¿arówkach - ponad 13.5V. Klosze. no w³a¶nie. jakie¶ takie lekko matowe. Plastik jaki¶ zamiast szybki. Zrobi³em numer kaskaderski i umy³em od ¶rodka lampy! chemi± tak± mocn± i wod±. minimalnie siê poprawi³o ¶wiecenie, ale tak ledwie zauwa¿alnie, natomiast sam wygl±d reflektora - bardzo. Co mi z tego. Planuje zamiast tych h4 które mam, wsadziæ bixenony. Bêdzie lepiej? Pytam praktyków nie sprzedawców! Czy policja siê bêdzie czepiaæ?
(wiem ¿e niby nie mo¿na, ale sprzedaj± siê w du¿ych ilo¶ciach, no to chyba nie poto ¿eby je w kurnikach montowaæ?)
Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2013-01-17 20:47:51
Autor: Baczek
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
sprzedawców! Czy policja siê bêdzie czepiaæ?

Bêdzie, i bardzo dobrze.
Bêdziesz o¶lepia³. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-01-17 20:56:32
Autor: chwdp
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
> Bêdzie lepiej? Pytam praktyków nie
sprzedawców!

ja probowalem i nie polecam.

bylo tak ze jesli krotkie swiecily ok, to dlugie za wysoko. jesli opuscilem tak ze dlugie byly akceptowalne to znow mijania swiecily metr przed autem. no i oslepialy. szybko powrocilem do orginalu a xenony wpakowalem w halogeny dalekosiezne-polecam taka przerobke jesli ktos ma.

Data: 2013-01-17 20:57:04
Autor: me-how
W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
witam

My¶la³em ¿e ¶lepnê na staro¶æ, ale jeszcze nie. Tzn Xsara któr± je¿d¿ê
bardzo s³abo ¶wieci.

nie wiem co masz za xsare, ale zamiast inwestowaæ w chiñski ksenon, pó¼niej, s³usznie zreszt±, na mandat czy inne badanie techniczne po zatrzymaniu DR kup sobie nowe reflektory - nawet najtañsze zamienniki - wyjdziesz na tym lepiej - tylko nie zapomnij dobrze ich wyregulowaæ

Data: 2013-01-21 19:07:00
Autor: Marek Dyjor
me-how wrote:
[...]

amen po kilku latach w Xarce odb³yuski i klosze sa kaput i s³abo ¶wiec±...

Data: 2013-01-17 21:07:21
Autor: BartekK
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
Myślałem że ślepnę na starość, ale jeszcze nie. Tzn Xsara którą jeżdżę
bardzo słabo świeci. żarówki philips+70% nie poprawiają sytuacji. Planuje zamiast
tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej?
Wałkowane tutaj wiele razy. Czy się będzie czepiać czy nie - zależy jak bardzo "druciarsko" to wykonasz.
1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid' bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
2) masz klosze "gładkie", a wiązkę światła kształtuje "tylne lustro", i j.w. wkładasz HID z ruchomą przesłoną/palnikiem
3) masz klosze "gładkie", demontujesz całą lampę, rozbierasz i w miejsce żarówki H4 zakładasz "zestaw soczewkowy" (o ile się w lampie mieści) który zawiera palnik hid i cały układ optyczny jak w reflektorze soczewkowym
4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego" z dwoma żarówkami (soczewka na krótkie, H7? i osobna żarówka h1 lub h7 na długie), i w tym zestawie soczewkowym zmieniasz żarówkę na palnik HID.

Sensowne rozwiązania to tylko 3) i 4). I szczerze polecam dodanie spryskiwacza świateł, by utrzymać je w czystości.

Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

Rozwiązanie 2) jest ostrym druciarstwem, podobnie jak 1) nie daje się dobrze ustawić "linii światła", ale trochę mniej razi po oczach jak reflektory są nowe i sprawne (choć policja widzi od razu że to druciarstwo i może zatrzymać auto i dowód)

Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze. Przy kloszach ryflowanych odpada całkowicie, bo paski na szybce zniekształcą wiązkę światła.

Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i jeszcze kupić zestaw hid h7...

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.

Data: 2013-01-17 22:36:48
Autor: R2r
W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
Nieprawda. To nie działa tak jak fabryczne ksenony.

Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
jeszcze kupić zestaw hid h7...
I będzie tak samo jak powyżej czyli do niczego.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-01-17 23:10:43
Autor: BartekK
W dniu 2013-01-17 22:36, R2r pisze:
[...]
Pytanie jeszcze, który zestaw soczewkowy. Miałem w rękach takie, że nie można było dojść "co to za linia miała być", w zasadzie jakby wstawić HID do słoika po ogórkach - efekt ten sam, ale też widziałem taki, który rysował bardzo ładne _/ na ścianie, dając też na drodze dobre światło. Ale to rebus i chińszczyzna, co się trafi, więc lepiej kupować lokalnie/odbiór osobisty i sprawdzić na żywo.

[...]
W niektórych autach nie ma najmniejszej różnicy - reflektor soczewkowy jest dokładnie ten sam do hid i żarówki, różnica jest tylko w gnieździe na sam palnik. Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.

Data: 2013-01-17 23:58:37
Autor: R2r
W dniu 2013-01-17 23:10, BartekK pisze:
[...]
Każdy. Światło z ksenonów jest inaczej rozprowadzane niż z halogenów. Musi, w przeciwnym wypadku będzie oślepiać.

[...]
Jak dla kogo dobre...

[...]
Bzdura. Powyżej tego co oznaczyłeś wcześniej jako _/ też jest światło. Musi, inaczej nie widziałbyś np. znaków drogowych. Ksenonowe żródło światła emituje znacznie (ok. 3x) więcej światła niż halogenowe, więc powyżej linii będzie też 3 x więcej niż w przypadku zastosowania halogenów. Dlatego właśnie dla ksenonów układ optyczny musi być inny (choć może z pozoru wyglądać na identyczny) niż dla halogenów.

Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po
prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej
itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.
Przykład z życia przeze mnie zaobserwowany wczoraj - obok mnie (mam w samochodzie oryginalne ksenonowe lampy typu D2S) stoi Audi z ksenonami zamontowanymi do reflektorów soczewkowych dla halogenów. Na samochodzie przede mną oświetlony wyraźnie obszar poniżej linii "odcięcia", powyżej której prawie ciemność. Na samochodzie przed Audi linię owszem widać ale powyżej niej jest nieco tylko ciemniej niż pod nią. Dziwnie? Nie, te reflektory nie są skonstruowane (wbrew temu co chciałby właściciel Audika) do źródła ksenonowego.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-01-17 22:53:01
Autor: ToMasz
W dniu 17.01.2013 21:07, BartekK pisze:

1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
mam. kupie nowe, bo mam serdecznie dość jazdy w półmroku. Problem jest taki że nie ma szans na gładkie. jedyne co znalazłem to to:
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/49/31/00/2849310050
czyli ryflowane, ale 2 razy h7, czyli mam osobno długie i krótkie.
Bedzie oślepiało czy nie?

4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego"
chyba nie istniały.....

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?
ToMasz

Data: 2013-01-18 00:48:54
Autor: Pablo Eldiablo
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 22:53:01 UTC+1 u¿ytkownik ToMasz napisa³:

> Krótko podsumowuj±c - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na

> oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.

kupie nowe!. pytanie czy warto wydaæ 3-4 stówy na... w³a¶nie co?

Du¿o lepszym rozwi±zaniem jest regeneracja oryginalnych reflektorów, ni¿ kupno nowych chiñskich zamienników nieznanej jako¶ci. I to, ¿e kto¶ inny mia³ zamienniki tej samej chiñskiej manufaktury w innym aucie nie znaczy, ¿e u Ciebie bêdzie dobrze ¶wieci³o.

Przy okazji profesjonalna regeneracja obu reflektorów nie bêdzie dro¿sza ni¿ zamienniki...

Data: 2013-01-18 16:30:48
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-17 22:53, ToMasz pisze:

Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

Najtaniej i najłatwiej to samemu sobie wypoleruj reflektory.

Bierzesz papier ścierny 1500 i 2000 (wodny). Matowisz reflektor. Następnie pastę polerską lekko ścierną i krążek filcowy do wiertarki. Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!

20 minut na jeden reflektor.
Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.

--
MN

Data: 2013-01-19 09:42:47
Autor: nazgul
W dniu 2013-01-18 16:30, Marcin N pisze:
[...]

jaja sobie robisz?
moze jakiś blaszany odbłyśnik tak by się udało zrobić
te nowe to nawet dotykając palcem możesz spaskudzić

Data: 2013-01-19 12:59:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-01-19 09:42, nazgul pisze:
[...]

Ale kto mówi o odbłyśniku?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-01-19 13:14:28
Autor: nazgul
[...]

ten kto powiedział/napisał "reflektor"

Data: 2013-01-18 23:26:48
Autor: DoQ
[...]

A to ciekawostka, bo taki W210 (MB okularnik) ma klosze ryflowane i fabryczne Xenony, że nie wspomnę o starszych modelach.

Pozdr.

Data: 2013-01-18 23:54:35
Autor: R2r
W dniu 2013-01-18 23:26, DoQ pisze:
[...]

No właśnie cały problem w tym, że te reflektory były zaprojektowane do źródła ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-01-19 00:03:46
Autor: DoQ
W dniu 2013-01-18 23:54, R2r pisze:
[...]

Zapewne, te dla xenonów wykonane są w jakieś tajemniczej technologii NASA z ukierunkowaną superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

Pozdr.

Data: 2013-01-20 00:21:19
Autor: R2r
W dniu 2013-01-19 00:03, DoQ pisze:
[...]

NASA z ukierunkowanÄ… superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

Jak sam napisałeś MB stosował reflektory ze szkłem pryzmatycznym (zwanym też ryflowanym) przystosowane do ksenonów. Ale to nie były takie same reflektory jak te dla halogenów. Właśnie m.in. ze względu na te "trajektorie promieni fotonowych". :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-01-20 00:51:40
Autor: Tomasz Pyra
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
Dnia Sat, 19 Jan 2013 00:03:46 +0100, DoQ napisa³(a):

W dniu 2013-01-18 23:54, R2r pisze:
No w³a¶nie ca³y problem w tym, ¿e te reflektory by³y zaprojektowane do
¼ród³a ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie
przekonasz jednak, ¿e reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
by³by wykonany) to jest inna optyka ni¿ dla halogenów...

Zapewne, te dla xenonów wykonane s± w jakie¶ tajemniczej technologii NASA z ukierunkowan± superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

Co do trajektorii promieni fotonowych to akurat masz racjê - po prostu
palnik ksenonowy jest ¼ród³em ¶wiat³a ciut innym je¿eli chodzi o wymiary
ni¿ ¿arnik halogenowy.
I wymaga z tego powodu inaczej ukszta³towanej optyki.

Data: 2013-01-19 09:43:57
Autor: nazgul
[...]

a zwolenników LPG nie przekonasz ze silnik był zaprojektowany do benzyny.
to przecież nie ma prawa jeździć.

Data: 2013-01-17 22:55:47
Autor: Tomasz Pyra
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
Dnia Thu, 17 Jan 2013 20:29:14 +0100, ToMasz napisa³(a):

Klosze. no w³a¶nie. jakie¶ takie lekko matowe. Plastik jaki¶ zamiast szybki. Zrobi³em numer kaskaderski i umy³em od ¶rodka lampy! chemi± tak± mocn± i wod±.

Takie rzeczy myje siê sam± wod±, albo delikatn± chemi± - smo³± tego nie mia³e¶ ubrudzonego, raczej przykurzone i pewnie wystarczy³o wyp³ukaæ.
Je¿eli plasik zmatowia³ to trzeba wymieniæ na nowy (jak siê da go demontowaæ, a klosz jest g³adki, to mo¿na spróbowaæ kupiæ lampy z anglika jako dawcê klosza).
Niektórzy to poleruj±, ale trzeba pamiêtaæ o zabezpieczeniu poliwêglanu przed promieniowaniem UV.
A na przysz³o¶æ nie szorowaæ lamp od zewn±trz, to nie bêd± matowieæ (z powodu zdarciu warstwy chroni±cej poliwêglan przed promieniowaniem UV).

minimalnie siê poprawi³o ¶wiecenie, ale tak ledwie zauwa¿alnie, natomiast sam wygl±d reflektora - bardzo.

Jeszcze zrób taki eksperyment, ¿e otwórz boczn± szybê w drzwiach i wystaw przez ni± g³owê - jak w tym momencie siê wyra¼nie poprawi, to znaczy ¿e masz brudn± albo porysowan± przedni± szybê, a nie problem z lampami.

Co mi z tego. Planuje zamiast tych h4 które mam, wsadziæ bixenony. Bêdzie lepiej?

Nie nie bêdzie - jak samochód ma lampy soczewkowe to jeszcze jako¶ tam to ¶wieci, ale jak klasyczne reflektory z odb³y¶nikiem to jest tragedia.

Czy policja siê bêdzie czepiaæ?

Tak, DR stracisz jak tylko miniesz siê z radiowozem, bo o¶lepia³ bêdziesz jakby¶ jecha³ na ¶wiat³ach drogowych.

S±dzê ¿e masz problem nie ze ¼ród³em ¶wiat³a (¿arówkami), a ca³± reszt± - matowymi lampami, mo¿e równie¿ szyb±.

Data: 2013-01-19 09:42:08
Autor: Slavekk
W dniu 2013-01-17 22:55, Tomasz Pyra pisze:

S±dzê ¿e masz problem nie ze ¼ród³em ¶wiat³a (¿arówkami), a ca³± reszt± -
matowymi lampami, mo¿e równie¿ szyb±.

Albo problem ze spadkiem napiêcia na drodze do ¿arówki.
Pomierzyæ napiêcie na ¿arówce przy w³±czonym ¶wietle.
Strumieñ ro¶nie proporcjonalnie do 2 (lub 3, nie pomnê) potêgi napiêcia

S³awek

Data: 2013-01-19 12:15:51
Autor: Tomasz Pyra
Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?
Dnia Sat, 19 Jan 2013 09:42:08 +0100, Slavekk napisa³(a):

Pisa³ ¿e ma 13.5V, wiêc wygl±da ok.

Data: 2013-01-19 09:40:01
Autor: nazgul
Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xe nony?
W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
witam

nie jestem do końca pewien ale być może w xsarze występowały zarówno lampy H4 i 2xH1
spróbowałbym na początek wymienić na 2xH1 a w następnym kroku włożyć xenony do H1. (para chińskiego xenona do h1 to 100zł)

nie wiedziełem żeś cytryniarz.

Czy wymienia³ kto¶ ¿arówki H4 na xenony?