Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?

Data: 2011-08-22 03:53:27
Autor: Wyzbyty
Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
Wynajmuje lokal, w którym prowadzę własną działalność gospodarczą,
handel. Dostałem aneks do umowy wynajmu, punkt który się pojawił brzmi
tak: najemca zobowiązuje się do składania oświadczeń o wysokości
przychodów za okresy miesięczne, a na życzenie wynajmującego także
wydruków z kasy fiskalnej za określony miesiąc.
Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich
informacji?

Data: 2011-08-22 04:21:16
Autor: Asen
> [...]
> Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
> taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich

Może.
Liwiusz

No to jestem zły, bo podejrzewam, że chcą mi wypowiedzieć umowę (lokal
mam 5 lat) i ta informacja będzie "przydatna" nowemu najemcy - który
powie, aha tyle ma na miesiąc, to wchodzę i przebije czynsz.

Data: 2011-08-24 14:56:41
Autor: Kamil
Dnia Mon, 22 Aug 2011 04:21:16 -0700 (PDT), Asen napisał(a):

[...]

Nie bierz tak dosadnie treści posta liwiusza do serca ;)
Nie przedstawiaj swoich ksiąg byle leszczowi :)
Bo sobie facet na "Twój biznes" w swoim imieniu postawi biznesa :)
Będzie widział czarno na białym jaki jest obrót i czy warto w tą "działkę
wchodzić".
Nie daj się, nic nie przedstawiaj.
Chyba że wynajmującym jest... UKS :))))
Ale wówczas nie potrzebowałby do tego żadnej umowy ;)

Data: 2011-08-24 18:38:19
Autor: wromek
[...]

pewnie moze nie pokazywac ale pewnie moze tez dluzej nie korzystac z lokalu ;)
a moze jak pokaze to bedzie bezproblemowo nadal korzystal?!

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-13 14:23:45
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 18:38:19 +0200, wromek napisał(a):

[...]

Tak :)
Wierz i ufaj dalej a wylądujesz jak właściciel "Malmy"
Jak go wydymał PeKaO .... i teraz facet nic nie ma....za to włoska (zdaje
się) konkurencja, która miała pakiet większościowy w akcjach PeKaO -
skutecznie "usadziła Malmę".
Ta marka już praktycznie zniknęła z rynku - konkurencyjna dobrze się
sprzedaje....a bank...cóż :)))

Aha - właściciel "Malmy" ufał bankowi i pokazywał im wszystkie księgi,
biznesplany itp itd....

Szczegóły:
http://nie.com.pl/art25136.htm
http://nie.com.pl/art25163.htm

Data: 2011-08-25 14:22:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.08.2011 13:21, Asen pisze:

[...]

Może w takim samym sensie, jak może wymagać odśpiewania piosenki o
młodym robocie albo piosenki o jeżu ;)

To znaczy jest to legalne, ale ty nie musisz się na to zgodzić.

A wypowiedzieć umowę najmu mogą zgodnie z przepisami i samą umową tak
czy inaczej.

Data: 2011-08-22 13:33:39
Autor: tomek
On 22.08.2011 12:53, Wyzbyty wrote:
[...]

Domagać się może gdy podpiszesz taką umowę.
Tyle że to jakieś kuriozum jest, ja bym uciekał od takich byznesmenów.

Tomek

Data: 2011-08-23 07:59:35
Autor: spp
W dniu 2011-08-22 13:33, tomek pisze:
  umowę.
Tyle że to jakieś kuriozum jest, ja bym uciekał od takich byznesmenów.

Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

--
spp

Data: 2011-08-23 09:47:17
Autor: GR001
Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

to jest generalnie wasnie norma w galeriach handlowzch.
Ale jakoś nikt nigdy nie robił z tego użytku (mamy 2 sklepy w galeriach).
Możesz zawsze napisać, że obroty ze sprzedaży są objęte tajemnicą handlową,
a jawne sa tylko obroty ze sprzedaży z podmiotami, które wyrażą na to zgodę,
i że na podstawie nowej umowy lub aneksu z właścicielem lokalu zwrócisz się z prośbą
do swoich klientów o wyrażenie zgody na ujawnienie wysokości wzajemnych obrotów.
pozdr.
gr

Data: 2011-08-23 10:00:47
Autor: spp
Czy wynajmuj�cy mo�e ��da� o� wiadczenia o obrotach firmy?
W dniu 2011-08-23 09:47, GR001 pisze:
Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

to jest generalnie wasnie norma w galeriach handlowzch.
Ale jako� nikt nigdy nie robi� z tego u�ytku (mamy 2 sklepy w galeriach).
Mo�esz zawsze napisa�, �e obroty ze sprzeda�y s� obj�te tajemnic� handlow�,
a jawne sa tylko obroty ze sprzeda�y z podmiotami, kt�re wyra�� na to zgod�,
i �e na podstawie nowej umowy lub aneksu z w�a�cicielem lokalu zwr�cisz si�
z pro�b�
do swoich klient�w o wyra�enie zgody na ujawnienie wysoko�ci wzajemnych
obrot�w.

I co, właściciele galerii 'łykają' takie tłumaczenie?

--
spp

Data: 2011-08-23 11:31:19
Autor: tomek
On 23.08.2011 07:59, spp wrote:
W dniu 2011-08-22 13:33, tomek pisze:
umowę.
Tyle że to jakieś kuriozum jest, ja bym uciekał od takich byznesmenów.

Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

Dzięki za uświadomienie - niezłe jaja..

Tomek

Data: 2011-08-23 13:32:00
Autor: wromek
Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

Dzięki za uświadomienie - niezłe jaja..

nie jaja tylko standardowa praktyka w cywilizowanych krajach.
tam ludzie maja do siebie wiecej zaufania i relacje miedzy podmiotami sa wazniejsze niz jakies tam tajemnice.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-23 13:34:02
Autor: tomek
On 23.08.2011 13:32, wromek wrote:
[...]

Ale co ma piernik do wiatraka ??

Tomek

Data: 2011-08-23 13:39:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
Hello wromek,

Tuesday, August 23, 2011, 1:32:00 PM, you wrote:

Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?
Dzięki za uświadomienie - niezłe jaja..
nie jaja tylko standardowa praktyka w cywilizowanych krajach.

Co jest cywilizowanego w przekazywaniu takich informacji innym
podmiotom gospodarczym?

tam ludzie maja do siebie wiecej zaufania i relacje miedzy
podmiotami sa wazniejsze niz jakies tam tajemnice.

Skoro maja więcej zaufania, to po co im informacje o obrotach i
wydruki z kas?

--
Best regards,

Data: 2011-08-23 14:14:25
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 23 Aug 2011 13:32:00 +0200, wromek napisał(a):

nie jaja tylko standardowa praktyka w cywilizowanych krajach.
tam ludzie maja do siebie wiecej zaufania i relacje miedzy podmiotami sa wazniejsze niz jakies tam tajemnice.

 I wyrazem tego "cywilizowanego zaufania" ma być kontrola wyników
finansowych?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-23 15:32:43
Autor: cyklista
Użytkownik Borys Pogoreło napisał:
[...]

Jak ktoś podpisał umowę na czynsz: '100zł +2%obrotu sklepu' to nie ma nic dziwnego w żądaniu udokumentowania obrotu w celu wyliczenia poprawnej zapłaty zgodnie z umową. Niestety takie zapisy w umowach w wielu kołchozach są normą.

Data: 2011-08-23 16:48:48
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 23 Aug 2011 15:32:43 +0200, cyklista napisał(a):

[...]

 W tej sytuacji tak. Ale nazywanie tego "zaufaniem" jest sporym nadużyciem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-23 18:53:22
Autor: wromek
Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
I wyrazem tego "cywilizowanego zaufania" ma być kontrola wyników
finansowych?

tak, zeby wynajmujacy mial pelny obraz sytuacji zwiazanej z wynajmem i mogl odpowiednio wczesnie zareagowac wypowiedzeniem najmu kontrahentowi.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-23 18:56:17
Autor: spp
Czy wynajmuj�cy mo�e ��da� o� wiadczenia o obrotach firmy?
W dniu 2011-08-23 18:53, wromek pisze:

I wyrazem tego "cywilizowanego zaufania" ma by� kontrola wynik�w
finansowych?

tak, zeby wynajmujacy mial pelny obraz sytuacji zwiazanej z wynajmem i mogl
odpowiednio wczesnie zareagowac wypowiedzeniem najmu kontrahentowi.

Ale dlaczego ma to świadczyć o zaufaniu? Twierdzę, że jest dowodem na kompletny brak zaufania.

--
spp

Data: 2011-08-24 18:39:11
Autor: wromek
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
Ale dlaczego ma to świadczyć o zaufaniu? Twierdzę, że jest dowodem na kompletny brak zaufania.

ja to widze inaczej.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-25 02:34:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 24 Aug 2011 18:39:11 +0200, wromek napisał(a):

Ale dlaczego ma to świadczyć o zaufaniu? Twierdzę, że jest dowodem na kompletny brak zaufania.

ja to widze inaczej.

 Proponuję byś w ramach zaufania wysłał mi skany swoich PIT-ów za ostatnie
5 lat. Tak w ramach dążenia do cywilizowanych standardów. Co Ty na to?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-25 09:53:27
Autor: wromek
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
Proponuję byś w ramach zaufania wysłał mi skany swoich PIT-ów za ostatnie
5 lat. Tak w ramach dążenia do cywilizowanych standardów. Co Ty na to?

ale ja z Tobą w relacji biznesowej nie jestem a najemca z wynajmującym jest.
przykład: tak się składa, że ja wynajmuję mieszkanie komuś i jakbym się dowiedział, że go zwolnili z pracy to bym się mocno zastanowił nad kontynuowaniem daleszej współpracy.

czaisz o co mi biega?

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-25 09:59:36
Autor: spp
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
W dniu 2011-08-25 09:53, wromek pisze:
Proponuj� by� w ramach zaufania wys�a� mi skany swoich PIT-�w za ostatnie
5 lat. Tak w ramach d��enia do cywilizowanych standard�w. Co Ty na to?

ale ja z Tob� w relacji biznesowej nie jestem a najemca z wynajmuj�cym jest.
przyk�ad: tak si� sk�ada, �e ja wynajmuj� mieszkanie komu� i jakbym si�
dowiedzia�, �e go zwolnili z pracy to bym si� mocno zastanowi� nad
kontynuowaniem daleszej wsp�pracy.

czaisz o co mi biega?

To oczywiste, ale dlaczego żądanie potwierdzenia przez wynajmującego mieszkanie faktu posiadania pracy nazywasz zaufaniem?  Gdybyś uwierzył mu na słowo to co innego, sformalizowanie takiego żądania świadczy o braku zaufania.

--
spp

Data: 2011-08-25 10:03:53
Autor: mvoicem
(25.08.2011 09:53), wromek wrote:
[...]

Ja nie czaję. Gdzie tu jest zaufanie? Tj - kto komu ufa?

A może to chodzi o to, żeby podmiot słabszy dał wszystko czego zażąda podmiot silniejszy i jako że nic mu nie pozostaje innego, musi ufać że tenże nie zrobi z tego niewłaściwego użytku?

Jeżeli tak, to w tej interpretacji np. relacje skarbówka-ludzie opierają   się na zaufaniu :).

p. m.

Data: 2011-08-25 11:33:53
Autor: tomek
On 25.08.2011 10:03, mvoicem wrote:

Jeżeli tak, to w tej interpretacji np. relacje skarbówka-ludzie opierają
się na zaufaniu :).

A nie wiedziałeś o tym? Ufać ale sprawdzać :-)

Tomek

Data: 2011-08-25 12:56:12
Autor: wromek
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
Jeżeli tak, to w tej interpretacji np. relacje skarbówka-ludzie opierają
się na zaufaniu :).

A nie wiedziałeś o tym? Ufać ale sprawdzać :-)

i tak wlasnie robie, ufam ale sprawdzam ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-25 13:01:50
Autor: tomek
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
On 25.08.2011 12:56, wromek wrote:
JeÂżeli tak, to w tej interpretacji np. relacje skarbĂłwka-ludzie opierajÂą
siĂŞ na zaufaniu :).

A nie wiedziaÂłeÂś o tym? UfaĂŚ ale sprawdzaĂŚ :-)

i tak wlasnie robie, ufam ale sprawdzam ;)

Tyle że to Lenin czy Dzierżyński są znani z tego powiedzenia, rozumiem że to cywilizowani dżentelmeni byli ;)

CBDO

Tomek

Data: 2011-08-25 14:18:17
Autor: wromek
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
Tyle że to Lenin czy Dzierżyński są znani z tego powiedzenia, rozumiem że to cywilizowani dżentelmeni byli ;)

a co za roznica kto to powiedzial i kiedy? mi to pasuje a swoja szosa to slyszalem w de kilka mies. temu:
"vertrauen ist gut aber Kontrolle ist besser"-powiedzial pracownik do podwladnego na powaznie w jednej z niemieckich firm. wbilem sobie to do glowy i mi to pomaga w zyciu.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-25 14:37:46
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, August 25, 2011, 2:18:17 PM, you wrote:

[...]

Tylko, że to - kwa nać! - nie ma nic wspólnego z postulowanym przez
Ciebie wcześniej zaufaniem. To jest całkowitym zaprzeczeniem tamtej
tezy.

--
Best regards,

Data: 2011-08-25 15:31:03
Autor: wromek
[...]

bo chodzi k-mac o zaufanie najemcy do wynajmujacego (ze nie wykorzysta zdobytych danych do czegos tam) ale dziwne, ze musze to Tobie tlumaczyc.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-25 15:45:56
Autor: tomek
Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
On 25.08.2011 15:31, wromek wrote:
Tylko, Âże to - kwa naĂŚ! - nie ma nic wspĂłlnego z postulowanym przez
Ciebie wczeÂśniej zaufaniem. To jest caÂłkowitym zaprzeczeniem tamtej
tezy.

bo chodzi k-mac o zaufanie najemcy do wynajmujacego (ze nie wykorzysta
zdobytych danych do czegos tam) ale dziwne, ze musze to Tobie tlumaczyc.

To że masz nad głową "dymek" (jak w komiksie), to nie znaczy że inni ten dymek widzą - póki nie przepiszesz jego zawartości póty zakładaj że jednak nie wiemy o co Ci chodzi.

Przy czym mimo że teraz rozumiem w końcu o czym pisałeś, nie zmienia faktu że to jest takie samo zaufanie jak to do organów skarbowych, a do tego nie za bardzo rozumiem co to ma wspólnego z cywilizowanymi krajami - to raczej typowe wykorzystanie uprzywilejowanej pozycji.

Tomek

Data: 2011-08-25 15:50:46
Autor: Jarek Andrzejewski
On Thu, 25 Aug 2011 15:45:56 +0200, tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

To że masz nad głową "dymek" (jak w komiksie), to nie znaczy że inni ten dymek widzą - póki nie przepiszesz jego zawartości póty zakładaj że jednak nie wiemy o co Ci chodzi.

a propos:
http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/100000/30000/2000/400/132445/132445.strip.print.gif
:-)

Data: 2011-08-25 15:47:06
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, August 25, 2011, 3:31:03 PM, you wrote:

[...]

A gdzie - kwa nać! - zaufanie drugiej strony? I dlaczego - kwa nać! -
wyciąłeś istotny kontekst? Bo nie pasował - kwa nać! - do idei? O ile
w Twoim przypadku można w ogóle mówić o jakiejkolwiek spójności idei.

--
Best regards,

Data: 2011-08-25 15:59:22
Autor: wromek
[...]

sorry, nie mam czasu na pierdoly.

Data: 2011-08-25 16:06:04
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, August 25, 2011, 3:59:22 PM, you wrote:

[...]

ROTFL!

--
Best regards,

Data: 2011-08-25 17:28:47
Autor: mvoicem
(25.08.2011 15:31), wromek wrote:
[...]

Czyli nie są to relacje oparte na zaufaniu, tylko jest to sytuacja kiedy najemca musi ufać wynajmującemu, bo żadnych gwarancji poza zaufaniem nie ma.

Taka droba różnica jakby....

p. m.

Data: 2011-08-25 20:20:33
Autor: wromek
[...]

a uzerales sie kiedys z najemca, ktory nie placi i nie chce sie wyprowadzic?!
ja sie uzeram od ponad roku - wlasnie uzyskalem NZ i bede mial od tego sprzeciw, z ktorym bede sie musial dalej jebac-wiec mi nie filozofuj.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-25 21:02:53
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, August 25, 2011, 8:20:33 PM, you wrote:

[...]

Czy informacje z jego kasy fiskalnej pomogłyby Ci w odzyskaniu
pieniędzy?

--
Best regards,

Data: 2011-08-25 22:03:54
Autor: mvoicem
(25.08.2011 20:20), wromek wrote:
[...]

A widziałeś kiedyś zachód słońca? Ja widziałem. I będę jeszcze widział kilka razy.

Tyle samo ma w/w wspólnego z relacjami opartymi na zaufaniu jak twoje problemy z najemcą.

p. m.

Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?