Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?

Data: 2011-08-22 13:01:27
Autor: Liwiusz
Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
W dniu 2011-08-22 12:53, Wyzbyty pisze:
Wynajmuje lokal, w którym prowadzę własną działalność gospodarczą,
handel. Dostałem aneks do umowy wynajmu, punkt który się pojawił brzmi
tak: najemca zobowiązuje się do składania oświadczeń o wysokości
przychodów za okresy miesięczne, a na życzenie wynajmującego także
wydruków z kasy fiskalnej za określony miesiąc.
Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich
informacji?

Może.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-22 04:21:16
Autor: Asen
> [...]
> Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
> taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich

Może.
Liwiusz

No to jestem zły, bo podejrzewam, że chcą mi wypowiedzieć umowę (lokal
mam 5 lat) i ta informacja będzie "przydatna" nowemu najemcy - który
powie, aha tyle ma na miesiąc, to wchodzę i przebije czynsz.

Data: 2011-08-24 14:56:41
Autor: Kamil
Dnia Mon, 22 Aug 2011 04:21:16 -0700 (PDT), Asen napisał(a):

[...]

Nie bierz tak dosadnie treści posta liwiusza do serca ;)
Nie przedstawiaj swoich ksiąg byle leszczowi :)
Bo sobie facet na "Twój biznes" w swoim imieniu postawi biznesa :)
Będzie widział czarno na białym jaki jest obrót i czy warto w tą "działkę
wchodzić".
Nie daj się, nic nie przedstawiaj.
Chyba że wynajmującym jest... UKS :))))
Ale wówczas nie potrzebowałby do tego żadnej umowy ;)

Data: 2011-08-24 18:38:19
Autor: wromek
[...]

pewnie moze nie pokazywac ale pewnie moze tez dluzej nie korzystac z lokalu ;)
a moze jak pokaze to bedzie bezproblemowo nadal korzystal?!

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-13 14:23:45
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 18:38:19 +0200, wromek napisał(a):

[...]

Tak :)
Wierz i ufaj dalej a wylądujesz jak właściciel "Malmy"
Jak go wydymał PeKaO .... i teraz facet nic nie ma....za to włoska (zdaje
się) konkurencja, która miała pakiet większościowy w akcjach PeKaO -
skutecznie "usadziła Malmę".
Ta marka już praktycznie zniknęła z rynku - konkurencyjna dobrze się
sprzedaje....a bank...cóż :)))

Aha - właściciel "Malmy" ufał bankowi i pokazywał im wszystkie księgi,
biznesplany itp itd....

Szczegóły:
http://nie.com.pl/art25136.htm
http://nie.com.pl/art25163.htm

Data: 2011-08-25 14:22:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.08.2011 13:21, Asen pisze:

[...]

Może w takim samym sensie, jak może wymagać odśpiewania piosenki o
młodym robocie albo piosenki o jeżu ;)

To znaczy jest to legalne, ale ty nie musisz się na to zgodzić.

A wypowiedzieć umowę najmu mogą zgodnie z przepisami i samą umową tak
czy inaczej.

Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?