Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?

Data: 2009-10-22 18:12:58
Autor: Michał B.
Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?
Witam

Nastepujaca sytuacja:

Karta kredytowa mbanku z limitem ok 2000zl.

Towar w sklepie za cene powiedzmy 3000zl

Chce zaplacic karta 2tys i reszte doplacic gotowka (jako jedna transakcja).

Sklep ostrzega, ze taka transakcja bedzie obciazona dodatkowo 3% prowizja ze strony banku..
Mbank mowi, ze prowizji zadnej nie bedzie..

Wierze, ze bank mowi prawde a sklep sie myli, jednak zanim pojade sprawdzic ( a do tegoz konkretnego sklepu mam 100km) chcialbym zapytac Was, czy ktos spotkal sie kiedys z podobna kwestia?

Czy 3% prowizja ma prawo wystapic przy takim zakupie?

Dziekuje za wypowiedzi i pozdrawiam!

Michal.

Data: 2009-10-22 18:23:56
Autor: MarekZ
Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?
Użytkownik "Michał B." <grupa_dyskusyjna@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbq0ak$bvj$1@news.onet.pl...

W normalnych warunkach prowizji żadnej nie będzie.

Sklep albo jest w błędzie albo coś kombinuje z usiłowaniem prezentacji bankowi transakcji u siebie jako gotówkowych.

Data: 2009-10-22 18:30:47
Autor: buraxta
Michał B. wrote:
Czy 3% prowizja ma prawo wystapic przy takim zakupie?

Prawa nie ma, ale często sklepy doliczają do finalnej ceny prowizję, którą płacą bankowi i firmie obsługującej płatności kartą broniąc się, że podana w sklepie cena zawiera rabat za płatność gotówką.

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2009-10-22 19:13:39
Autor: Rafał
Michał B. pisze:
Chce zaplacic karta 2tys i reszte doplacic gotowka (jako jedna transakcja).

Nie prościej by było nadpłacić kartę? Tylko nie wiem czy limit można zwiększyć ponad oryginalny.

--
Raf

Data: 2009-10-22 21:42:14
Autor: buraxta
Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Można.

Nie w każdym banku.

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2009-10-22 22:05:44
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?
buraxta wrote:

Można.
Nie w każdym banku.

Nie piszemy o "każdym banku", tylko o mbanku. Można.

--
MiCHA

Data: 2009-10-22 19:15:32
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
"Rafał" napisał:

nie wiem czy limit można zwiększyć ponad oryginalny.

Mozna.

Data: 2009-10-22 23:39:11
Autor: Michał B.
Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?
Dziekuje wszystkim za wypowiedzi, nie wiedzialem ze istnieje w ogole opcja nadplaty karty :) To w moim przypadku idealne rozwiazanie.

Pozdrawiam!

M.

Data: 2009-10-23 09:05:00
Autor: Olin
Dnia Thu, 22 Oct 2009 18:12:58 +0200, Michał B. napisał(a):

Chce zaplacic karta 2tys i reszte doplacic gotowka (jako jedna transakcja).

Sklep ostrzega, ze taka transakcja bedzie obciazona dodatkowo 3% prowizja ze strony banku..

Płaciłem w sierpniu w podobny sposób.
Żadnej dodatkowej prowizji nie było; rzecz jasna pracownik sklepu o niczym
takim nie wspominał.
Karta VW Bank direct.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł!
 Ona jest swoistym piekłem!"
papież Pius II

Data: 2009-10-24 00:16:32
Autor: Krzysztof Halasa
Michał B. <grupa_dyskusyjna@op.pl> writes:

Sklep ostrzega, ze taka transakcja bedzie obciazona dodatkowo 3%
prowizja ze strony banku..

Jesli bedzie na kwicie karcianym ze sklepu napisane "sprzedaz" (a nie
wyplata) i jesli suma bedzie sie zgadzac to zadnej dodatkowej prowizji
nie bedzie.

Tyle ze nie wiem czy oba warunki, a w praktyce zwlaszcza ten drugi, beda
spelnione.
--
Krzysztof Halasa

Czy wystapi dodatkowa prowizja? Czy sklep mija sie z prawda?