Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?

Data: 2018-06-30 00:25:05
Autor: Marcin Debowski
On 2018-06-29, JaNus <bez@adresu> wrote:
Uwaga, crospost.

The problem is...
   -- są dwa budynki oddalone o /circa/ 125 metrów. W pierwszym stoi
FunBoX-2, karmi treścią najbliższe PC-ty i smartfony. A potem są dwie
ściany, następnie spora przestrzeń, a po tych metrach jest domek
myśliwski. Prąd do niego dochodzi z pierwszego budynku. Jak, najtańszym
kosztem, zapewnić internet w tym drugim budynku?

Repeater? jaki? Z anteną kierunkową? A czy to wystarczy aby jakiś laptok
"chwycił sygnał", i to w te, i nazad? Czy w tym domku musi być jakiś
"punkt pośredniczący", aby nie trzeba było do smartfona podpinać...
anteny Wi-Fi?

Z mojego doświadczenia repeatery g. dają. Owszem, sygnał będzie świetny, ale już transmisja danych najcześciej o kant. d.
Czy może puścić sygnał netowy kablem 230V?

Sieciowe adaptery potrafią dzialać dobrze, ale są bardzo zalezne od jakości kabli i ich otoczenia. Musiałbyś od kogoś pożyczyć parkę i potestować.

Jakich rozwiązań należy wziąć pod uwagę? No i jaką kasę na to
przygotować...

A jaka konkretnie odległość? --
Marcin

Data: 2018-06-30 00:37:04
Autor: Marcin Debowski
On 2018-06-30, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Jakich rozwiązań należy wziąć pod uwagę? No i jaką kasę na to
przygotować...

A jaka konkretnie odległość?

Sorry, umknęło mi 125m. To albo most wifi albo światłowód. To ostatnie, Z konwerterami, wgładkami SFP i kablem powinieneś się zmieścić w 500-800zł. Normalnie poleciłbym zwykły kabel, ale z tak długimi, doświadczenia nie mam, a zdaje się 100m to limit. Można co prawda rozważyć PoE i zakopoanie gdzieś po środku switcha, ale też nie wiem czy to się sprawdzi.

--
Marcin

Data: 2018-06-30 13:27:20
Autor: Uncle Pete
Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże m Ăłj problem?
Z mojego doświadczenia repeatery g. dają. Owszem, sygnał będzie świetny,
ale już transmisja danych najcześciej o kant. d.

No nie wiem, mam repeater TP-link WA-830RE na działce, który uczestniczy w rozprowadzaniu Internetu (z routera + modem LTE) do dalszego zakątka i owszem, sam sposób transmisji obniża maksymalną prędkość o połowę, ale spokojnie oglądam Youtuba w Full HD. Zależy chyba od tego, jakiej maksymalnej prędkości potrzebujesz.

Data: 2018-06-30 11:38:40
Autor: Marcin Debowski
On 2018-06-30, Uncle Pete <433koz@gmail.com> wrote:
[...]

Myślę, że zalezy głównie ile tego sygnału zostało aby coś z nim zrobić. W większości sytuacji z jakimi miałem do czynienia, za dużo tego nie było a nie dawało się zoptymalizować odległości, w której ten repeater należałoby umieścić. Jeśli w opisanym u wątkotwórcy układzie, przy tym domku myśliwskim będzie słaby sygnał to nie sądze aby repeater umieszczony w tym domku coś pomógł bo jak? --
Marcin

Data: 2018-06-30 15:17:50
Autor: Adam
On 2018-06-30, Uncle Pete <433koz@gmail.com> wrote:
[...]

Może Ty mylisz urządzenia albo funkcje, lub po prostu spotkałeś sprzęt nieprawidłowo ustawiony?
Bywały jakieś g.warte urządzenia z repetycją na jednej jedynej antence. Wtedy dużo czasu tracił transceiver na przełączanie kierunku.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-30 23:56:50
Autor: Marcin Debowski
On 2018-06-30, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
On 2018-06-30, Uncle Pete <433koz@gmail.com> wrote:
[...]

No ale jak, nie zależy od sygnału? Musi mieć wystarczający sygnał aby to działało. Cudów nie ma. Teraz czym się to może różnic, to np. czułość.

Bywały jakieś g.warte urządzenia z repetycją na jednej jedynej antence. Wtedy dużo czasu tracił transceiver na przełączanie kierunku.

Miałem jakieś 2 TPlinki i Aztecha. Wyższa półka to to na pewno nie była, ale pewnie był to standard.

Zresztą teraz w chałupie też mam wk. sytuacje bo mam sieć w oparciu o 2 AP Unifi, raczej dobry sprzęt, w dodatku AP LR. 10m i 2 ściany pomiędzy, a jeden AP ma w dodatku proste ale zawsze anteny kierunkowe. I też co chwila "most" siada.

--
Marcin

Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?