Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?

Data: 2010-06-01 13:46:10
Autor: RoB
Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hu2i90$r5g$1inews.gazeta.pl...
Znajomy mnie w weekend straszył, że podobno lampy xenonowe po roku będę musiał wymienić i to nie na gwarancji, bo to element eksploatacyjny. Mówił, że wytrzymuja około 1500-1800 "zapaleń". No to ja sobie szybko przeliczyłem, że auto odpalam 4x dziennie i wyszło mi, że po roku lampy do wymiany. Czy to prawda, czy tylko tak gadał, aby mnie nastraszyć. Sam się chwali, że diody zamontował do jazdy w dzien, mimo, że ma xenony w swoim, nowym Tigualnie.

No i jaki koszt takich lamp? Pewnie z 1000zł :)

Zmien znajomego ;)

A tak na powaznie, to :
- Wytrzymalosc zarnikow ( nie wymienia sie calych lamp, tylko poszczegolne elementy) zalezy od wielu czynnikow.
- Oryginalne zarniki wytrzymuja kilka lat, u mnie oryginaly wytrzymaly 6 lat i zmienily wlasciciela i dalej swieca bez objawow zuzycia. Podobnie bylo z wczesniejszym autem, zakladalem przetwornice Boscha i zarniki Osrama, wytrzymaly 5 lat i "poszly dalej w ludzi" do nastepnego wlasciciela auta. Podstawa to nowy i oryginalny zarnik - koszt okolo 100-150zł/szt.
- Co innego zenony Made in CRL (Chiny), te wytrzymuja okolo 1,5 roku ;)

RoB

Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?