Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?

Data: 2010-06-01 13:48:45
Autor: J.F.
Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w
Znajomy mnie w weekend straszył, że podobno lampy xenonowe po roku będę musiał wymienić i to nie na gwarancji, bo to element eksploatacyjny. Mówił, że wytrzymuja około 1500-1800 "zapaleń".

Podaje sie raczej przewidziany czas pracy - i to jest rzedu 3000h.

Ile jest wlaczen to nie widzialem - przypuszczam ze przy przecietnym uzyciu na pare lat jednak starczaja.

No i jaki koszt takich lamp? Pewnie z 1000zł :)

Chinszczyzna na allegro po ~50zl sztuka, nie boj sie :-)

J.

Data: 2010-06-01 14:13:29
Autor: m

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hu2s29$uul$1news.onet.pl...
Podaje sie raczej przewidziany czas pracy - i to jest rzedu 3000h.

Ile jest wlaczen to nie widzialem - przypuszczam ze przy przecietnym uzyciu na pare lat jednak starczaja.

Jak w "żarówkach oszczędnych" (świetlówkach)?
Jednemu załączona będzie działać 12000h jak napisano na pudełku, innemu w sraczu szlag ja trafi szybko.

Data: 2010-06-01 15:02:39
Autor: J.F.
Użytkownik "m" <m@no.pq> napisał w wiadomości news:hu2tho$5oj$1news.onet.pl...
[...]

I tak i nie - elektrody sa jednak inne, efekty niby podobne, ale wplyw ilosciowy tez inny.

J.

Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?