Czy z 20" da się zrobić 4 kołowiec dla d ziecka

Data: 2015-05-18 10:08:33
Autor: m
Czy z 20" da się zrobić 4 kołowiec dla d ziecka
Trenujemy teraz z synem na 16" ale widać że już trochę rower jest za mały , zastanawiam się czy do roweru 20" z przerzutką da rade podczepić boczne koła ?

mysle nad zakupem:
"kross hexagon mini 2015"
"author energy 20"
"romet rambler kid 20"

Data: 2015-05-18 10:17:52
Autor: m
W dniu 18.05.2015 o 10:08, m pisze:
Trenujemy teraz z synem na 16" ale widać że już trochę rower jest za mały , zastanawiam się czy do roweru 20" z przerzutką da rade podczepić boczne koła ?

Ile wzrostu ma syn?

Nie lepiej nauczyć jazdy bez bocznych kół?

Podpowiem, że zrobiłem tak jak sugerowano kiedyś na grupie i pomogło: a
sugerowali żeby obniżyć na maksa siodełko, żeby miał poczucie
bezpieczeństwa - a jak już załapał ideę utrzymywania równowagi, to znowu
podwyższyłem mu na tyle żeby mu było niewygodnie jechać odpychając się
nogami. Końcówka tamtych wakacji + tydzień tej wiosny i jeździ aż strach :)

p. m.

Data: 2015-05-18 10:24:12
Autor: m
W dniu 18.05.2015 o 10:17, m pisze:
[...]

Dopiero teraz zauważyłem zbieżność nicków - od razu wyjaśniam że "M"
pytający i "m" -- ja, to 2 różne osoby :)

p. m.

Data: 2015-05-18 10:48:20
Autor: m
Czy z 20" da się zrobić 4 kołowiec dl a dziecka
Dopiero teraz zauważyłem zbieżność nicków - od razu wyjaśniam że "M"
pytający i "m" -- ja, to 2 różne osoby :)

p. m.

Ja tez przez chwilę byłem w szoku, bo na pierwszy rzut oka to wyglądało jakbym sam sobie już dwa razy odpowiedział ;)

Mariusz

Data: 2015-05-18 10:56:04
Autor: m
Czy z 20" da się zrobić 4 kołowiec dl a dziecka

Ile wzrostu ma syn?
125cm
Z tego co zauważyłem to samodzielnie już szaleją dzieciaki które mu sięgają do brody :(

Nie lepiej nauczyć jazdy bez bocznych kół?

Ja zawsze powtarzam że syn wdał się w matkę i trochę strachliwy ;)
Ale i tak jest postęp bo jesienią trzeba było trzymać za "tyczke" o inaczej była panika, teraz już kręci kółka samodzielnie po placu, nie obserwuje jednak łapania równowagi tylko raz jazda na lewym kółku raz na prawym :(

Mariusz

Data: 2015-05-18 11:07:55
Autor: Jacek Maciejewski
Czy z 20" da się zrobić 4 kołowiec dl a dziecka
Dnia Mon, 18 May 2015 10:56:04 +0200, m napisa(a):

a zawsze powtarzam e syn wda si w matk i troch strachliwy ;)
Ale i tak jest postp bo jesieni trzeba byo trzyma za "tyczke" o inaczej bya panika, teraz ju krci kka samodzielnie po placu, nie obserwuje jednak apania rwnowagi tylko raz jazda na lewym kku raz na prawym :(

Bo trzeba sobie zada trud i pobiega za rowerkiem z t tyczk w garci.
Ja swojego nauczyem tak, robic ze 3 stumetrowe kka i kontrolujc
tyczk coraz sabiej. Za czwartym razem tylko biegem obok a syn by
baaardzo zdziwiony kiedy mu powiedziaem e czwarte kko zrobi sam :)
Obyo si bez dokadanych kek.
--
Jacek
Dziesi przykaza ma 279 sw.

Data: 2015-05-18 11:34:57
Autor: m
Czy z 20" da si zrobi 4 koowiec dla dziecka
[...]

U mnie byo kup fraidy, jednak bez adnego pozytywnego efektu. Po
prostu w ktrym momencie kad si na ktr stron i tak jecha oparty
o tyczk.

p. m.

Data: 2015-05-18 11:36:31
Autor: m
W dniu 18.05.2015 o 10:56, m pisze:

> Nie lepiej nauczyć jazdy bez bocznych kół?

Ja zawsze powtarzam że syn wdał się w matkę i trochę strachliwy ;)
Ale i tak jest postęp bo jesienią trzeba było trzymać za "tyczke" o inaczej była panika,

Właśnie dlatego obniżyć siodełko na maksa. Wybije sobie kolanami zęby,
ale będzie miał blisko do ziemi.

A poza tym to chyba teraz modne takie niskie siedzenie.

teraz już kręci kółka samodzielnie po placu, nie obserwuje jednak łapania równowagi tylko raz jazda na lewym kółku raz na prawym :(

Ano to samo ja obserwowałem. Dlatego mu kółka odkręciłem, To samo
zresztą było z tyczką. W sumie sądzę że gdybym zamiast kółek i tyczki
kupił mu, tak jak z resztą chciał, drezynkę, to jeździłby na rowerze rok
wcześniej.

Swoją drogą, podczas nauki mojego bąbla zauważyłem ciekawy obrazek.
Ojciec uczący dziewczynkę jeździć, na rowerku 16'' albo 20'' (nie umiem
określić na oko rozmiaru, ale większe od mojego syna, a ten ma 14''
(chyba)), przykręcone kółka, siodełko wysunięte na tyle wysoko że
dziewczynka nie dosięga nogami ziemi.

Dziecko piszczy, boi się, pedałami kręci bądź nie, opiera się o jedno z
kółek, kółka małe, rower wysoki + wysoko podniesione siodełko, więc
całość sie przewraca co chwilę.

Czy mi się tylko wydaje że z w/w sposobu nauki to dziewczyna tylko
zniechęci się do roweru?

p. m.

Data: 2015-05-19 00:55:27
Autor: Dariusz K. Ładziak
Czy z 20" da się zrobić 4 kołQ1|B"yeiy
m pisze:

Ile wzrostu ma syn?
125cm
Z tego co zauwayem to samodzielnie ju szalej dzieciaki ktre mu
sigaj do brody :(

Nie lepiej nauczy jazdy bez bocznych k?

Ja zawsze powtarzam e syn wda si w matk i troch strachliwy ;)
[...]

Nie na tyczk - na szalik go! Szalik (albo inn szmat= przecign z przodu przez pier, pod pachami do tyu - i trzyma za poczone koce. Chroni dzieciaka przed upadkiem ale nie zastpuje go w trzymaniu roweru. Pono znacznie skuteczniejsze.

--
Darek

Data: 2015-05-18 14:15:36
Autor: ToMasz
[...]

nie. nie.

koła podporowe do 20 cali istnieją, ale są tak długie, że nie wiele dają a szybko się wyginają. do roweru z przerzutką nieda się ich przykręcić.

mysle nad zakupem:
"kross hexagon mini 2015"
"author energy 20"
"romet rambler kid 20"
nie chce mi się sprawdzać, ale czy któryś ma 3 biegi? JEśli Twoje dziecko nie potrafi jeździć na 2 kołach, to 20 ze standardową przerzutką tylko pogorszy sprawę. Rzuć okiem, czy lokalnie (olx) ktoś nie chce sprzedać 30 letniego Pelikana - taki "wigry" na 16 calowych kołach - idealny do nauki jazdy.
ToMasz

Czy z 20" da się zrobić 4 kołowiec dla d ziecka