Czy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu?

Data: 2015-07-11 13:14:49
Autor: masti
Czy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu?
Tomek wrote:

Pytanie jak w temacie.
Badania techniczne miałem, ale na zaświadczeniu ze stacji diagnostycznej- wiadomo- brak miejsc na wpisy do dowodu rejestracyjnego.
Minąl miesiąc od daty badania i w czasie kontroli został mi zabrany dowód rejestracyjny, a na na pokwitowaniu- "za brak badań technicznych"- co było niezgodne z prawdą. Mandatu nie dostałem.

było zgodne z prawdą. Miałeś dopuszczenie do ruchu na miesiąc. Skoro
miesiąc minął to Twój pojazd nie ma ważnych badań.

Teraz- czy kontrolujący miał obowiązek wlepić mi mandat? Dobrze by było, gdyby tak było w tym przypadku- bo mandatu nie dostałem.

koniecznie chcesz dostać mandat? bo nie rozumiem?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 15:25:07
Autor: Tomek

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:mnr4s9$e9m$1dont-email.me...
Tomek wrote:
było zgodne z prawdą. Miałeś dopuszczenie do ruchu na miesiąc. Skoro
miesiąc minął to Twój pojazd nie ma ważnych badań.

Badania były ważne (jeszcze są- pytałem na stacji diagnostycznej), nie znalazłem nigdzie konsekwencji odnoście niedopełnienia formalności (bo ich nie doełniłem- fakt bezsporny)
Nie znalazłem nigdzie kwestii kary za niedopełnienie tych formalności. Zostałem puszczony bez
A kontrolujący wpissał nieprawdę, i na moje pismo jeszcze potwierdził to kłamstwo.

Teraz- czy kontrolujący miał obowiązek wlepić mi mandat? Dobrze by było,
gdyby tak było w tym przypadku- bo mandatu nie dostałem.

koniecznie chcesz dostać mandat? bo nie rozumiem?

W razie nazwimy to obowiązku mandatu jego niewydanie by potwierdzało moją treść.
Ogólnie nie ma sie nad czym rozwodzić. Skończą mi się badania, zrobię następne i wyrobię dowód.
I nauczka dla mnie, aby czytać, co jest na wydanych zaświadczeniach i pokwitowaniach.
T.

Data: 2015-07-11 13:41:24
Autor: masti

Tomek wrote:
[...]

w dowodzie rejestracyjnym masz pouczenie: Właściciel pojazdu jest
obowiązany w ciągu 30 dni zgłosić wszelkie zmiany danych zawartyc w
dowodzie.

Data przeglądu jest taką daną.
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 16:38:32
Autor: J.F.
Tomek wrote:
było zgodne z prawdą. Miałeś dopuszczenie do ruchu na miesiąc. Skoro
miesiąc minął to Twój pojazd nie ma ważnych badań.

Eeee - to chyba bardziej skomplikowane.
Badania technicznie nie dopuszczaja pojazdu do ruchu.
Ale przeciez byly przebrowadzone ...

[...]

No, o ile pamietam, to kiedys zapomnieli umiescic w taryfikatorze kare
za niezrobienie badan. Czy sie cos zmienilo ?
Zreszta - czy takie niewykonanie badan jest w ogole karalne ? W KW wprost nie ma, ale sa ogolne zapisy.

[...]

koniecznie chcesz mandat ?

Ogólnie nie ma sie nad czym rozwodzić. Skończą mi się badania, zrobię następne i wyrobię dowód.

To teraz bedziesz jezdzil na dwa zaswiadczenia zamiast dowodu? No to dostaniesz to czego sie tak domagasz :-)

J.

Czy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu?