Czy zablokowanie sprzegla w pozycji rozsprzeglonej na dluzszy czas jest szkodliwe?

Data: 2011-10-19 14:45:29
Autor: furi
Czy zablokowanie sprzegla w pozycji rozsprzeglonej na dluzszy czas jest szkodliwe?
Witam
Mam pytanie o Yamahe dt 125. Stoi ona na dzialce w Polsce uzywana przez 2 tygodnie co 2-3 miesiace, zawsze jak jade na urlop sprzeglo jest sklejone i musze jezdzic naokolo domu na jedynce 10 minut w stlu zero gazu pelny gaz zero gazu pelny gaz itd zanim sie rozklei.
Teraz zostawilem dtke z wcisnietym i zablokowanym opaska sprzeglem zeby sie nie skleilo. Ale naszly mnie watpliwosci czy to z kolei nie spowoduje zgniecenia sie sprezyn dociskajacych tak, ze potem sprzeglo bedzie sie slizgac.
Jak to jest? Mam dzwonic do rodzicow zeby rozcieli opaske czy mozna zostawic to tak jak jest?
pozdrawiam
furi

Data: 2011-10-19 13:56:39
Autor: AZ
On 2011-10-19, furi <usuntofurifurius@gmail.com> wrote:

[...]

Ja bym poszukal raczej przyczyny czemu sprzeglo sie tak skleja. Nie
idzie rozkleic zwyklym wrzuceniem jedynki i pchnieciem motocykla?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-19 15:04:56
Autor: furi
W dniu 2011-10-19 14:56, AZ pisze:

Ja bym poszukal raczej przyczyny czemu sprzeglo sie tak skleja. Nie
idzie rozkleic zwyklym wrzuceniem jedynki i pchnieciem motocykla?

HGW czemu sie skleja, myslalem ze to normalne jak motocykl stoi nieuzywany 3 miesiace. Moze olej zly do skrzyni leje - uzywam zwyklego hipolu bo jest tani, a mam rozwalony simering na walku zdawczym i wycieka. Teraz i tak do swiat nie bede mial dostepu do maszyny wiec nie sprawdze czemu sie klei.
Co wiec zrobic - zostawic wcisniete  czy lepiej rozciac opaske w obawie o sprezyny?
pozdrawiam

Data: 2011-10-19 09:28:29
Autor: Michal Demczuk
On 19 Paź, 16:04, furi <usuntofurifur...@gmail.com> wrote:
> [...]

hipolu bo jest tani, a mam rozwalony simering na walku zdawczym i
wycieka. Teraz i tak do swiat nie bede mial dostepu do maszyny wiec nie

No to masz odpowiedz. Olej zaden Hipol ani inny do skrzyn
samochoduwych z
klasa GL-4 czy 5.
Najczesciej spotykany blad który widze w wspolczesnych 2t które do
mnie
przyjezdzaja.
Do skrzyni trzeba wlewac olej z klasa JASO MA czyli dedykowany do
skrzyn 2T
albo poprostu zwykly motocyklowy 4T z klasa JASO MA.
PS Klasa SAE raczej nie ma znaczenia, specyfikacje podaja cos kolo
10W30 ale moze byc każde szersze czyli np 10W40. Jak ktoś sie bardzo
upiera, moze wlac samochodowy bez JASO MA, ale ważne zeby API bylo nie
za wysokie czyli bez Energy Conserving

--
Pozdr..

Michal Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Husqvarna, Kymco

Data: 2011-10-19 17:57:54
Autor: furi
W dniu 2011-10-19 17:28, Michal Demczuk pisze:

[...]

Dzieki za info pogoglam  co to to JASO MA i API bo nie mam pojecia co to jest i cos wybiore (albo po prostu poszukam topica "jaki olej" na jakims forum Yamahy)
pozdrawiam

Data: 2011-10-19 18:02:01
Autor: AZ
On 2011-10-19, furi <usuntofurifurius@gmail.com> wrote:

Dzieki za info pogoglam  co to to JASO MA i API bo nie mam pojecia co to jest i cos wybiore (albo po prostu poszukam topica "jaki olej" na jakims forum Yamahy)

JASO MA to specjalna norma okreslajaca dany olej jako nadajacy sie do
smarowania mokrego sprzegla. Czasami uda sie zalac samochodowy bez JASO
MA i nie bedzie sie slizgalo ale tak jak Michal wspomnial o w miare
niskim API, API z kolei okresla jakosc oleju.

http://www.autolab.pl/artykuly/klasyfikacja-i-zastosowanie-olejow-silnikowych/art-2.html

Jak chcesz tani olej bo nie chce Ci sie robic simmeringu to wez lej
Orlen Platinium do motocykli - w miare tani.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-19 20:16:24
Autor: Norbi
W dniu 2011-10-19 18:57, furi pisze:

Dzieki za info pogoglam co to to JASO MA i API bo nie mam pojecia co to
jest i cos wybiore (albo po prostu poszukam topica "jaki olej" na jakims
forum Yamahy)

Motul Transoil 10w40

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-10-19 14:22:43
Autor: AZ
On 2011-10-19, furi <usuntofurifurius@gmail.com> wrote:

[...]

Raczej Hipol, chociaz ostatni raz go uzywalem w WSK175 to z tego co
pamietam kleil sprzeglo do momentu az sie porzadnie nie rozgrzal. Ja bym
rozcial i nastepnym razem zrobil simmering (to chwila) i zmienil olej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-19 15:43:43
Autor: furi
W dniu 2011-10-19 15:22, AZ pisze:

Raczej Hipol, chociaz ostatni raz go uzywalem w WSK175 to z tego co
pamietam kleil sprzeglo do momentu az sie porzadnie nie rozgrzal. Ja bym
rozcial i nastepnym razem zrobil simmering (to chwila) i zmienil olej.

OK, sprzeglo bedzie rozciete. Simering w swieta wymienie - i tak planowalem wymiane zebatek i lancucha bo zrezane sa do granic mozliwosci.
Jaki tam wogole powinien byc olej w skrzyni?
W sumie to poleccie jakies dobre forum Yamachy DT - musze w ta zime zrobic bardziej generalny remoncik, zwlaszcza po przygodach w zeszlym tygodniu. Wpadlem do wody ze tylko manetki i tyl siedzenia wystawaly i teraz zadne swiatla ani kierunki nie dzialaja. Przebilem w lesie chlodnice i nie zauwazylem. Silnik sie powaznie przegrzal, wydaje mi sie ze pojawilo sie jakies dodatkowe brzeczenie, nie ma mocy, max 85 km/h pojedzie i powyzej 7.5 krpm kompletnie nie ma mocy, czyli tlok i moze i cylinder do wymiany.
Musze posiedziec na jakims forum, poczytac i popytac, zebym wiedzial jak to wszystko powymieniac, gdzie najlepiej czesci kupic itp.
pozdrawiam
furi

Data: 2011-10-19 16:19:39
Autor: morghul
[...]

IMHO to wina Hipolu, podobno lubi klieic sprzeglo.

--

morghul

Czy zablokowanie sprzegla w pozycji rozsprzeglonej na dluzszy czas jest szkodliwe?