Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?

Data: 2009-04-01 19:35:05
Autor: Szerr
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Regulamin ZFŚS. Jeżeli deklarujsze dochody z niższego przedziału niż
najwyższy, musisz przedstawić PIT za ostatni rok. Pracownik ma dodatkowe
źródła dochodów, co nie bardzo chce ujawnić. Czy zakład pracy może stawiać
taki warunek?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-01 12:46:38
Autor: witek
Szerr wrote:
[...]

Nie.
Możesz napisać oświadczenie jaki jest twój dochód. Byleby sie zgadzał z pit.
Co masz na picie, z kim sie rozliczacz i co odliczasz to niech ich biznes.
Ja zawsze pisałem, że na mocy ustawy o ochronie tajemnicy państwowej moje dochody są tajne i nie podlegają weryfikacji.
Wpisywali mnei do grupy najwyzszej i o nic wiecej nie pytali.

Data: 2009-04-01 19:59:35
Autor: Szerr
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Dnia Wed, 01 Apr 2009 12:46:38 -0500, witek napisał(a) w

Wpisywali mnei do grupy najwyzszej i o nic wiecej nie pytali.

Serio pytam. Dochody nie są z najwyższej grupy.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-01 13:02:48
Autor: witek
Szerr wrote:
Dnia Wed, 01 Apr 2009 12:46:38 -0500, witek napisał(a) w

Wpisywali mnei do grupy najwyzszej i o nic wiecej nie pytali.

Serio pytam. Dochody nie są z najwyższej grupy.

Więc napisz oświadczenie o wysokości zarobków.

Data: 2009-04-01 20:04:00
Autor: spp
Szerr pisze:

Wpisywali mnei do grupy najwyzszej i o nic wiecej nie pytali.

Serio pytam. Dochody nie są z najwyższej grupy.

Ale to jest bardzo dobra odpowiedź. :)
Nie musisz podawać tych danych ale też wtedy masz takie a nie inne konsekwencje.

--
spp

Data: 2009-04-01 20:25:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:gr0aba$brv$1news.onet.pl...
Szerr pisze:
[...]

Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa ustawa. uprawnionym na pewno nie jest zakład pracy. Zakładowi pracy powinno wystarczyć oświadczenie. jeśli mają podejrzenia, ze pracownik skłamał, to składają zawiadomienie o przestępstwie i organ uprawniony to zbada. Zresztą żądanie PIT-a jest nienajmądrzejszym pomysłem, bo co za sztuka zrobić dwa, jeden prawdziwy dla Urzędu Skarbowego, a drugi fałszywy dla pracodawcy.

Data: 2009-04-01 20:46:29
Autor: Agall
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Sa różne firmy państwowe stawiające takie wymogi np. w służbie celnej kserokopia PIT-a jest wymagana, jako załącznik do corocznego oświadczenia majątkowego.  Doszło raz do sytuacji, gdy funkcjonariusz nie chciał (nie mógł) dołączyć małżeńskiego PIT-u, gdyż jego małżonka prowadziła działalność gospodarczą wraz ze wspólnikami i nie życzyli sobie ujawawniania ich dochodów, to o mało go nie zwolnili z pracy.
Są i dalsze numerypracodawców, np. kserokopie praw jazdy, dane wojskowe o numerze karty mobilizacyjnej, adresie i numerze taktycznym jednostki, specjalizacji, itp. __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 3981 (20090401) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-04-01 21:06:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Agall" <agall@mail.ru> napisał w wiadomości news:gr0dbi$6s2$1mx1.internetia.pl...
[...]

Co wcale nie znaczy, że to prawidłowe. Przy czym akurat w wypadku Służby Celnej zasłanianie się tajemnicą skarbową nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

Są i dalsze numery pracodawców, np. kserokopie praw jazdy, dane wojskowe o numerze karty mobilizacyjnej, adresie i numerze taktycznym jednostki, specjalizacji, itp.

Ale te dane nie są chronione tajemnicą skarbową :-)

Data: 2009-04-01 20:54:49
Autor: Szerr
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:25:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w

Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest chroniony tajemnicą skarbową.

Uzyskuję widać sprzeczne odpowiedzi.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-01 20:56:17
Autor: spp
Robert Tomasik pisze:

[...]

Tak, tylko że korzystanie z ZFŚS to _prawo_ a nie _obowiązek_. Vide regulamin _zakładowego_ FŚS.

--
spp

Data: 2009-04-01 21:07:20
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:gr0ddb$kjm$1news.onet.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Czy to oznacza, że zatem można wymyślać dowolną bzdurę?

Data: 2009-04-01 21:17:09
Autor: Szerr
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Dnia Wed, 1 Apr 2009 21:07:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w

Czy to oznacza, że zatem można wymyślać dowolną bzdurę?

Co więc radzisz?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-01 21:22:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości
Dnia Wed, 1 Apr 2009 21:07:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
Czy to oznacza, że zatem można wymyślać dowolną bzdurę?
Co więc radzisz?

Złożyć oświadczenie o dochodach. Jak się będą upierać, to im napisać ekstra
PIT-a który nie zmieni stanu rzeczy co do wysokości dochodów, ale nie
będzie zawierał danych, których ujawnić nie chcesz - dla świętego spokoju. Oszustwem to nie będzie na pewno. A fałszerstwem dokumentu również, bo to nie będzie dokument (ten składasz w Urzędzie Skarbowym) tylko forma oświadczenia o dochodach dla pracodawcy na żądanym przez niego formularzu podobnym do PIT-a.

Data: 2009-04-01 14:33:05
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

Wziąc pit wpisać cyferki tam gdzie trzeba i sie podpisać i tyle.
Niech mają na druczku jaki chcą.
Ja tam zawsze byłem kogut i stawiałem się gdzie się tylko dało.
Zawsze kończyło się na oświadczeniu, że nie podam i już.

Data: 2009-04-02 16:34:55
Autor: poreba
Dnia Wed, 01 Apr 2009 14:33:05 -0500, witek napisał(a):

[...]

U  mnie wymyśliło, że świadczenia z ZFŚS (w Regulaminie) są przyznawane wg
dochodu, a dochód można udokumentować tylko kopią PIT _złożonego_ w US.
Dlatego razem z wnioskiem i PIT dałem do podpisania oświadczenie o
tajemnicy skarbowej i jakie tam znalazłem. Oczywiście odmówiono podpisania
tego oświadczenia. Po części słusznie bo ono adekwatne dla pracowników
skarbówki i innej maści celników. Wtedy przynisłem kopię PIT z
zaczernionymi polami nieistotnymi dla sprawy. Np. NIP współmałżonka, było
trochę narzekania ale dane o których mowa w regulaminie były czytelne. Wszyscy oskarżający OP o pieniactwo czy nadmierne kryjactwo i pytający: a
dlaczego nie? niech odwrócą pytanie: a dlaczego tak? Dlaczego pracodawcę
interesuje data urodzenia współmałżonka? Czy coś się stanie gdy ją pozna?
Zapewne nic, pracownikowi i jego małżonce. Jeżeli dane te są so czegoś
potrzebne (jak np. data urodzenia dziecka) to ma to sens. Jeżeli nie - to
po co?

--
pozdro
poreba

Data: 2009-04-03 20:50:11
Autor: kam
Robert Tomasik pisze:
Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa ustawa.

zastanów się kogo obowiązuje tajemnica skarbowa

KG

Data: 2009-04-03 22:26:15
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "kam" <k@k.pl> napisał w wiadomości news:gr5lmb$6bd$2inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa ustawa.
zastanów się kogo obowiązuje tajemnica skarbowa

Zastanowiłem sie i nadal nie widzę żadnej podstawy do ujawniania jej przez pracownika (który teoretycznie ma prawo to uczynić) na żądanie pracodawcy.

Data: 2009-04-03 23:52:27
Autor: animka
Robert Tomasik pisze:
[...]

Są takie druki i na nich składa się oświadczenie o dochodach obojga małżonków.
Potrzebne to jest np, do dofinansowania do wczasów czy na jakieś zasiłki na dzieci.

--
animka

Data: 2009-04-04 00:10:19
Autor: Robert Tomasik
Robert Tomasik pisze:
[...]

OK! Ale to nie PIT-y. A o to w tym wątku chodzi. Pracownik moze nie mieć ochoty ujawniać przykłądowo przed pracodawcą, że robi jakieś umowy o dzieło na boku.

Data: 2009-04-04 00:25:53
Autor: animka
Robert Tomasik pisze:

OK! Ale to nie PIT-y. A o to w tym wątku chodzi. Pracownik moze nie mieć ochoty ujawniać przykłądowo przed pracodawcą, że robi jakieś umowy o dzieło na boku.

W takim przypadku pozostaje tylko podetknięcie pod nos pracodawcy konkretnego paragrafu, żeby się douczył i doszkolił swoich pracowników w płacach.

--
animka

Data: 2009-04-04 10:01:15
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:gr5q7i$ddr$1node1.news.atman.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Po co? To pracodawca ma podać podstawę swego rządania, a nie pracownik wynaleźć przepis zabraniający tego.

Data: 2009-04-04 16:58:54
Autor: Szerr
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Dnia Sat, 4 Apr 2009 10:01:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w

To pracodawca ma podać podstawę swego żądania

Podaje. Regulamin ZFŚS.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-04 21:55:42
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:8b0il59jne6d$.54m38qqdmp2z.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 4 Apr 2009 10:01:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
To pracodawca ma podać podstawę swego żądania
Podaje. Regulamin ZFŚS.

Regulamin ZFŚS nie może uchylić tajemnicy skarbowej, którą objęte są zeznania podatkowe. To akt niższego szczebla. Jesli by nawet przyjąć, ze pracownik wyraża zgodę podejmujac pracę (trochę naciągane, ale obleci), to co z jegow spółmałżonkiem, który moze sobie tego nei życzyć i zgody nie wyrażał już w żaden sposób.

Data: 2009-04-02 07:41:57
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
[...]

Tajne dochody, a raczej ściśle tajne nie podlegają umieszczeniu w
indywidualnych zeznaniach rocznych, a instytucje wypłacające takie
wynagrodzenie odprowadzają podatek zryczałtowany bez ujawniania organom
podatkowych danych osobowych podatników.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

Data: 2009-04-02 01:40:19
Autor: witek
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

Ale jak liczysz dochód na głowę dla pani w dziekanacie w celu przyznania stypendium to masz podać dochód na głowę niezaleznie od jego pochodzenia. I pani w dziekanacie żadne tłumaczenia nie obchodzą.

Data: 2009-04-02 20:38:16
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Thu, 02 Apr 2009 01:40:19 -0500, witek napisał(a):

Ale jak liczysz dochód na głowę dla pani w dziekanacie w celu przyznania stypendium to masz podać dochód na głowę niezaleznie od jego pochodzenia. I pani w dziekanacie żadne tłumaczenia nie obchodzą.

Czyli idziesz do dziekanatu, kobieta chce kwity, papiery i zaświadczenia, a
Ty mówisz, że zgodnie z ustawą...itd itd itd i żadnych kwitów nie
dostarczysz bo utrzymujesz się z bycia na stałe tajnym informatorem i AW,
ABW czy Policja nie wystawia zaświadczeń o wypłatach z funduszu
operacyjnego ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

Data: 2009-04-01 20:35:44
Autor: Rentier
Szerr pisze:
[...]

Może żądać.
Każde oświadczenie może podlegać sprawdzaniu.
Zapisując się na socjal (dofinansowanie, zapomoga)powinieneś być świadomy mozliwości grzebania w twoich dochodach czy stanie zdrowia.

Data: 2009-04-01 14:09:48
Autor: witek
Rentier wrote:
Szerr pisze:
[...]

Raczej "może sobie żądać". Ewentulanie może prosić.

Zapisując się na socjal (dofinansowanie, zapomoga)powinieneś być świadomy mozliwości grzebania w twoich dochodach czy stanie zdrowia.

Nie grzebania co oświadczenia.
I wcale nie musi to być pit.

Data: 2009-04-01 22:07:40
Autor: wiatrak

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:gr0e64$ha9$1inews.gazeta.pl...

Zapisując się na socjal (dofinansowanie, zapomoga)powinieneś być świadomy mozliwości grzebania w twoich dochodach czy stanie zdrowia.

Nie grzebania co oświadczenia.
I wcale nie musi to być pit.

Nie chcesz ujawnic swoich dochodów? Nie korzystasz ze świadczeń socjalnych. Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem uzyskania zasiłku na dziecko było przedstawienie zakładowi pracy zaświadczenia  z Urzędu Skarbowego o wysokosci dochodów. I był to wymóg ustawowy. Oczywiscie nie musiałeś dostarczac zaświadczenia. Ale wtedy zakład pracy NIE WYPŁACAŁ ci zasiłku. Nic nie musisz.  Ale zakład pracy w tym przypadku też nic nie musi. To jest świadczenie socjalne, które jest Prawie zawsze uzależnione od dochodu. Nie dokumentujesz, nie dostajesz. Nikt Cię do niczego nie zmusza.

wiatrak

Data: 2009-04-01 16:19:17
Autor: witek
Czy zakład pracy może żądać wgląd u w PIT-a?
wiatrak wrote:

Nie chcesz ujawnic swoich dochodĂłw? Nie korzystasz ze ÂświadczeĂą socjalnych. Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem uzyskania zasiÂłku na dziecko byÂło przedstawienie zakÂładowi pracy zaÂświadczenia  z UrzĂŞdu Skarbowego o wysokosci dochodĂłw. I byÂł to wymĂłg ustawowy. Oczywiscie nie musiaÂłeÂś dostarczac zaÂświadczenia. Ale wtedy zakÂład pracy NIE WYPÂŁACAÂŁ ci zasiÂłku. Nic nie musisz.  Ale zakÂład pracy w tym przypadku teÂż nic nie musi. To jest Âświadczenie socjalne, ktĂłre jest Prawie zawsze uzaleÂżnione od dochodu. Nie dokumentujesz, nie dostajesz. Nikt CiĂŞ do niczego nie zmusza.

ale w całym twoim wywodzie nie ma dlaczego to musi być pit.
Mam przedstawić wysykoś dochodów, a nie złożyć kopię pit.
Przedstawiam. Oświadczenie.

Data: 2009-04-01 23:41:09
Autor: wiatrak
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:gr0lou$ne7$1inews.gazeta.pl...
wiatrak wrote:

Nie chcesz ujawnic swoich dochodów? Nie korzystasz ze ?wiadczen socjalnych. Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem uzyskania zasi3ku na dziecko by3o przedstawienie zak3adowi pracy za?wiadczenia  z Urzedu Skarbowego o wysokosci dochodów. I by3 to wymóg ustawowy. Oczywiscie nie musia3e? dostarczac za?wiadczenia. Ale wtedy zak3ad pracy NIE WYP?ACA? ci zasi3ku. Nic nie musisz.  Ale zak3ad pracy w tym przypadku te? nic nie musi. To jest ?wiadczenie socjalne, które jest Prawie zawsze uzale?nione od dochodu. Nie dokumentujesz, nie dostajesz. Nikt Cie do niczego nie zmusza.

ale w całym twoim wywodzie nie ma dlaczego to musi być pit.
Mam przedstawić wysykoś dochodów, a nie złożyć kopię pit.
Przedstawiam. Oświadczenie.

  Nie musisz przedstawiać nawet oświadczenia. Nic nie musisz . W moim zakładzie pracy, (kilkanaście tysięcy zatrudnionych) żeby otrzymać jakiekolwiek świadczenie socjalne, należy ZŁOŻYĆ WNIOSEK o przyznanie świadczenia. Nawet w przypadku bonów na zakupy świąteczne. W regulaminie są warunki, jakie trzeba spełnić.  W zależności od rodzaju świadczenia, albo jest to oświadczenie pracownika, albo przy wyższych kwotach świadczenia socjalnego jak "wczasy pod gruszą" czy dofinansowanie wypoczynku dla dzieci, trzeba złożyć nawet zaświadczenie o wysokosci zarobków współmałzonka., żeby wyliczyć dochód na członka rodziny.
Ale  tego też NIE MUSISZ robić. Zawsze możesz powiedzieć, że zarobki Twojej żony sa chronione tajemnicą. Tylko wtedy usłyszysz, że to ty występujesz o POMOC SOCJALNĄ. Chcesz POMOCY SOCJALNEJ, udowodnij, że jest Ci ona potrzebna.

wiatrak

Data: 2009-04-01 17:22:46
Autor: witek
Czy zakład pracy może żądać wgląd u w PIT-a?
wiatrak wrote:
  Nie musisz przedstawiaĂŚ nawet oÂświadczenia. Nic nie musisz . W moim zakÂładzie pracy, (kilkanaÂście tysiĂŞcy zatrudnionych) Âżeby otrzymaĂŚ jakiekolwiek Âświadczenie socjalne, naleÂży ZÂŁOÂŻYÆ WNIOSEK o przyznanie Âświadczenia. Nawet w przypadku bonĂłw na zakupy ÂświÂąteczne. W regulaminie sÂą warunki, jakie trzeba speÂłniĂŚ.  W zaleÂżnoÂści od rodzaju Âświadczenia, albo jest to oÂświadczenie pracownika, albo przy wyÂższych kwotach Âświadczenia socjalnego jak "wczasy pod gruszÂą" czy dofinansowanie wypoczynku dla dzieci, trzeba zÂłoÂżyĂŚ nawet zaÂświadczenie o wysokosci zarobkĂłw wspó³maÂłzonka., Âżeby wyliczyĂŚ dochĂłd na czÂłonka rodziny.
Ale  tego teÂż NIE MUSISZ robiĂŚ. Zawsze moÂżesz powiedzieĂŚ, Âże zarobki Twojej Âżony sa chronione tajemnicÂą. Tylko wtedy usÂłyszysz, Âże to ty wystĂŞpujesz o POMOC SOCJALNÂĄ. Chcesz POMOCY SOCJALNEJ, udowodnij, Âże jest Ci ona potrzebna.

całkiem się z tobą zgadzam.
ja tylko napisałem, że "pita nie dostarczę" bo jakaś pinda sobie tak wymyśliła.

Data: 2009-04-01 22:36:09
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:gr0hdk$pqs$1node2.news.atman.pl wiatrak
<wiatrak13@yahoo.pl> pisze:

[...]
Ustawa to akt prawny trochę wyższego rzędu niż lokalny regulamin.

[...]
Oświadczenie jest takim dokumentem.
Żądanie przedstawienia PITa jest nonsensowne chocby dlatego, że pracownik wcale nie musi go mieć. Ponadto PIT może zawierać (i często zawiera) dane, do których poznania ZFŚS absolutnie nie ma prawa.

--
Jotte

Data: 2009-04-03 02:43:37
Autor: Matt
On 1 Kwi, 22:36, "Jotte" <t...@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
> ustawowy.

Ustawa to akt prawny trochę wyższego rzędu niż lokalny regulamin.

Jakoś nie rozumiem tych dywagacji. I stypendium i dodatkowe
świadczenia z zakładu pracy nie są prawem a przywilejem - chcesz je,
musisz to uzasadnić.

Kupując coś w sklepie też powiesz sprzedawcy "zgodnie z ustawą/
konstytucją itd itd" moje pieniądze są moją prywatną własnością i nie
mam obowiązku ich panu dać?

--
Regards
Matt

Data: 2009-04-03 17:32:45
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości
news:c2c2cbb1-ef90-4e3b-a54a-703f07466977z19g2000yqe.googlegroups.com Matt
<mateusz.wojcik@gmail.com> pisze:

[...]
Rozumiem, ale - dalibóg - nie czuję się temu winny.

I stypendium i dodatkowe
świadczenia z zakładu pracy nie są prawem a przywilejem - chcesz je,
musisz to uzasadnić.
To prawda. Niemniej nie oznacza to, że można żądać dowolnych informacji.
Zasadniczo podstawą tworzenia regulaminu są trzy akty prawne, ale nie precyzują one szczegółowo metod tworzenia kryteriów przyznawania świadczeń.
Żądanie kopii PITu jest bezzasadne (nb. podoba mi się podany tu pomysł zaczerniania niektórych pól).
Może jeszcze zaświadczenie o posiadanych kredytach, oświadczenie majątkowe czy inne tzw. dane wrażliwe?

Kupując coś w sklepie też powiesz sprzedawcy "zgodnie z ustawą/
konstytucją itd itd" moje pieniądze są moją prywatną własnością i nie
mam obowiązku ich panu dać?
No, to jakby nienajlepiej trafiona wypowiedź, musisz ją jeszcze przemysleć...

--
Jotte

Data: 2009-04-03 21:09:03
Autor: Rentier
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?

Może jeszcze zaświadczenie o posiadanych kredytach, oświadczenie majątkowe czy inne tzw. dane wrażliwe?
Oczywiście ,że tak.
Klient chce zapomogę, bo twierdzi,że ma chora wątrobę a leki są  drogie jak cholera.
Oświadcza j.w.
Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal i życzy sobie kwita od lekarza.
I ma prawo w tym celu przetwarzać dane wrażliwe.

Data: 2009-04-03 15:46:23
Autor: witek
Rentier wrote:
[...]

Se może. Ale pracownik nie musi.
Jak ma wątpliwości co do prawdziwości oświadczenia to może swoje wątpliwości wylać na najbliższym komisariacie.

Data: 2009-04-03 21:17:48
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:gr5ms6$6ei$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

Może jeszcze zaświadczenie o posiadanych kredytach, oświadczenie majątkowe czy inne tzw. dane wrażliwe?
Oczywiście ,że tak.
Zaraz zobaczymy czy tak oczywiście.

Klient chce zapomogę, bo twierdzi,że ma chora wątrobę a leki są  drogie
jak cholera. Oświadcza j.w.
Nie ograniczajmy się. Niech dołączy zaświadczenie, że nie ma AIDS.
I notarialnie potwierdzone oświadczenie, że zobowiązuje się do niepopełnienia samobójstwa.

Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal
A skąd się on wziął?

i życzy sobie kwita od
lekarza. I ma prawo w tym celu przetwarzać dane wrażliwe.
Poza radosnej twórczości opinią podstawę prawną bym chętnie poznał.
W końcu jak piszesz "ma prawo" to podstawę tego prawa znasz z pewnością.
To jak z tą oczywistością na gruncie prawa?

--
Jotte

Data: 2009-04-04 19:56:33
Autor: Rentier
[...]

Jezeli OSWIADCZENIE budzi wątpliwości, zakład ma prawo to sprawdzić.
Oświadczenie, powtarzam, nie zaświadczenie.Więc jest to przywilej.Domniemane zaufanie.

[...]
Jak sobie stworzysz taki zapis w regulaminie działalności socjalnej zakładu, to wtedy sobie go egzekwuj.
  A w tym wątku nie popadaj w skrajności.

Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal
A skąd się on wziął?
Kpisz?

[...]

"Regulamin działalności socjalnej zakładu"

Data: 2009-04-04 20:29:55
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:gr8707$nqm$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]
Tak ci się wydaje?
Otóż nie. Jeśli pracownik napisze oświadczenie, że u niego w rodzinie dochód na osobę jest xxxx to pracodawca nie ma jak sprawdzić. Żaden urząd mu do tego danych nie udostępni.

Oświadczenie, powtarzam, nie zaświadczenie.Więc jest to
przywilej.Domniemane zaufanie.
Żaden tam przywilej.
Kilka lat byłem członkiem komisji socjalnej.
Ludzie często "oświadczali" niekoniecznie szczerą prawdę i wszyscy o tym wiedzieli.
Ale sprawdzić nie ma jak.

[...]
Skrajności? Co ty opowiadasz? Przecież wszystko od strony prawnej załatwi "Regulamin działalności socjalnej zakładu", jakiemu to błędnemu pojmowaniu osobiście dałeś wyraz.
Po prostu nie zaczaiłeś. Przerysowanie służyło tylko wykazaniu absurdu.
Takiego z PITem na przykład.

Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal
A skąd się on wziął?
Kpisz?
Pytam.
Skąd bierze się wg ciebie szmal na koncie ZFŚS?

[...]
Tak czułem, że nie masz pojęcia o czym piszesz, dlatego zapytałem.

--
Jotte

Data: 2009-04-05 15:34:22
Autor: Rentier
[...]
To nie takie pewne.
Najprostsza metoda, to zażądać od wnioskującego zaświadczenia.

[...]
Tzn jako członek komisji dawałeś się rolować..
Ale sprawdzić nie ma jak.
Owszem ma jak.

[...]
Żaden absurd.

Zakład ma wątpliwości, w końcu to jest szmal
A skąd się on wziął?
Kpisz?
Pytam.
Skąd bierze się wg ciebie szmal na koncie ZFŚS?
"Obowiązek odpisów w zakładach zatrudniających..." itd, itd

"Regulamin działalności socjalnej zakładu"
Tak czułem, że nie masz pojęcia o czym piszesz, dlatego zapytałem.
Niech ci będzie.
Byłeś w komisji socjalnej i przyklepywałeś każdy wniosek " bo nie ma jak sprawdzić"
Dlatego niewiele sie nauczyłeś.Chyba że funkcjonowałeś tam ze 3 dni tylko, to rozumiem.

Data: 2009-04-05 16:32:46
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grac0k$vmh$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]
Zaświadczenia o czym i od kogo?
Od US o średnich dochodach w gospodarstwie domowym?
Od lekarza psychiatry, że jest zdrów na umyśle nie przejawia skłonności samobójczych?
Od lekarza pierwszego kontaktu, że nie choruje?
Co ty za farmazony wymyślasz? Komuna ci się przypomina - podpisy, zaświadczenia, pieczątki...

[...]
Wręcz przeciwnie niż odwrotnie.

Ale sprawdzić nie ma jak.
Owszem ma jak.
Tak, tak, oczywiście, masz rację.
Na co mi się spierać z nieznającym się?

[...]
A dowodzik jakiś, czy tak sobie gadasz?

[...]
Ano właśnie. To są de facto _ich_ pieniądze.
Spróbuj pokombinować tym tropem.

[...]
Nic nie rozumiesz.
Nie rozumiesz nawet tego co czytasz - wyraźnie napisałem, że kilka lat, nie 3 dni.
Co robiłem - tego nie wiesz, bo sobie kogoś o tym sposobie "rozumowania" z działań w zespole komisji nie przypominam.
Dużo mógłbym powiedzieć o sposobie i przesłankach podejmowania decyzji przez komisję, w której uczestniczyłem, ale mi się nie chce.

--
Jotte

Data: 2009-04-05 19:30:14
Autor: Rentier
[...]
Szczęście całe,że nie szastasz szmalem socjalnym w mojej fabryce, dając go ze świadomością,że cię dymają na kwitach.

Tzn jako członek komisji dawałeś się rolować..
Wręcz przeciwnie niż odwrotnie.
Poprzestańmy na tym.

Ale sprawdzić nie ma jak.
Owszem ma jak.
Tak, tak, oczywiście, masz rację.
Na co mi się spierać z nieznającym się?
Popieram

[...]
Co rozumiesz  przez słowo "ich", bo się martwię...

Nie rozumiesz nawet tego co czytasz - wyraźnie napisałem, że kilka lat, nie 3 dni.
kilka lat/x posiedzeń/godziny=kilka dni.

Co robiłem - tego nie wiesz, bo sobie kogoś o tym sposobie "rozumowania" z działań w zespole komisji nie przypominam.
Dedukuję po objawach- z tego co tu wypisujesz

Dużo mógłbym powiedzieć o sposobie i przesłankach podejmowania decyzji przez komisję, w której uczestniczyłem, ale mi się nie chce.
Kasę podzieliłeś i z bańki. Dobrze,że ci się nie chce.
Bo mi się nie chce tego czytać.

Data: 2009-04-05 19:44:23
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grapr4$95p$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

Co ty za farmazony wymyślasz? Komuna ci się przypomina - podpisy, zaświadczenia, pieczątki...
Szczęście całe,że nie szastasz szmalem socjalnym w mojej fabryce, dając
go ze świadomością,że cię  dymają na kwitach.
TY masz fabrykę???
Wolne żarty.

[...]
Napisałem żebyś pokombinował, a nie się bezproduktywnie martwił.
Trochę wysiłku...

Nie rozumiesz nawet tego co czytasz - wyraźnie napisałem, że kilka lat, nie 3 dni.
kilka lat/x posiedzeń/godziny=kilka dni.
Właśnie takie bzdety się wypisuje jak się nie ma pojęcia.
To nie dni, godziny, posiedzenia.
To konkretne sprawy, konkretnych ludzi.
Robiłeś to kiedyś, czy nie? Bo jak nie, to lepiej milcz.

Co robiłem - tego nie wiesz, bo sobie kogoś o tym sposobie "rozumowania" z działań w zespole komisji nie przypominam.
Dedukuję po objawach- z tego co tu wypisujesz
Nie usiłuj dedukować.
Nie wychodzi.

[...]
Kompletnie mi to zwisa.

--
Jotte

Data: 2009-04-06 18:55:07
Autor: Rentier
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
go ze świadomością,że cię  dymają na kwitach.
TY masz fabrykę???
Wolne żarty.
Gratuluję percepcji.

Spróbuj pokombinować tym tropem.
Co rozumiesz  przez słowo "ich", bo się martwię...
Napisałem żebyś pokombinował, a nie się bezproduktywnie martwił.
Trochę wysiłku...
Martwiłem się przez chwilę o twoją percepcję, ale szybko odpuściłem.
Baw się dobrze.

To konkretne sprawy, konkretnych ludzi.
Robiłeś to kiedyś, czy nie? Bo jak nie, to lepiej milcz.
Twoje doświadczenie na błędnych założeniach nic tu nie wnosi.Robiłeś? ok.
Kasa poszła? Ok.Temat zamknięty.
Każdy z nas ma inny pogląd na sprawę i niech tak zostanie.

"rozumowania" z działań w zespole komisji nie przypominam.
Dedukuję po objawach- z tego co tu wypisujesz
Nie usiłuj dedukować.
Nie wychodzi.
Wyszło.

[...]

Nareszcie.
Żegnaj.

Data: 2009-04-06 22:01:03
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grdc57$ua5$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]
A radziłem milczeć, miałeś szansę nie rozwiewać do końca wątpliwości...

"rozumowania" z działań w zespole komisji nie przypominam.
Dedukuję po objawach- z tego co tu wypisujesz
Nie usiłuj dedukować.
Nie wychodzi.
Wyszło.
Taaa, wyszło ci...
Ale nie to, co myślisz, zupełnie nie to.

Fajnie, że już lecisz.

--
Jotte

Data: 2009-04-07 20:11:42
Autor: Rentier
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?

Każdy z nas ma inny pogląd na sprawę i niech tak zostanie.
A radziłem milczeć, miałeś szansę nie rozwiewać do końca wątpliwości...
Nędzna rada. Z dyletanctwem i ignoranctwem trzeba walczyć,ale jeżeli ma sie doczynienia z dyletanckim ortodoksem,
niech nadal trwa w swoim autystycznym świecie.

[...]
Tak ,ja myślę.Ty kombinujesz.Tu są różnice.

[...]
Nie, kultura implikuje pożegnanie się nawet z mocno innym interlokutorem.

Data: 2009-04-07 20:19:40
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grg50p$qn6$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]
Masz prawo do tego, co uważasz za swoje zdanie.

Żegnaj.
Fajnie, że już lecisz.
Nie
Jak nie, jak tak?

kultura implikuje pożegnanie się nawet z mocno innym interlokutorem.
No, to się pożegnałeś.
Po co wróciłeś? Butów zapomniałeś czy skarpet?

--
Jotte

Data: 2009-04-05 20:57:19
Autor: wiatrak

<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]

Oto cytat z aktualnego regulaminu ZFŚS dużego koncernu zatrudniającego w Polsce kilkanaście tysięcy pracowników.
4. Okolicznościami uzasadniającymi udzielenie pomocy są w szczególności

1/ przewlekła choroba osoby uprawnionej (udokumentowana zaświadczeniem lekarskim ,

zaświadczeniem o niepełnosprawności , poniesionymi wydatkami)

poniesionymi wydatkami na leczenie),

6. Osoby chcące skorzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych w związku

z udzielonymi zapomogami z tytułu indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej

choroby lub śmierci ( do kwoty 2280 zł w roku ) muszą przedstawić stosowny dokument potwierdzający

zdarzenie.

W przypadku długotrwałej choroby jest to zaświadczenie lekarza, że dana osoba wymaga opieki

medycznej w dłuższym okresie czasu, czy też przebyła ciężką chorobę powodującą pewne

powikłania, inne schorzenia.

Oświadczenie mozesz sobie w buty włożyć. A szczególnie gdybyś chciał skorzystać ze zwolnienia podatkowego.

wiatrak

Data: 2009-04-05 21:13:36
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:graupm$eoq$1node2.news.atman.pl wiatrak
<wiatrak13@yahoo.pl> pisze:

Oświadczenie mozesz sobie w buty włożyć. A szczególnie gdybyś chciał skorzystać ze zwolnienia podatkowego.
Poczytaj sobie trochę więcej takich regulaminów.
A ludzie są często głupi i bezwolni.
Sprawę nieprawidłowo skonstruowanego regulaminu przedstawia się ZZ, członków dotychczasowej komisji socjalnej przy najbliższej okazji spuszcza w kanał (może być w butach), wybiera nowych i zmienia regulamin.

--
Jotte

Data: 2009-04-05 21:24:34
Autor: wiatrak

<wiatrak13@yahoo.pl> pisze:

[...]

 Akurat w koncernie Arcelor Mittal Poland tego typu sprawy są szeroko konsultowane
  ze związkami zawodowymi i
 zatwierdzane przez profesjonalny dział prawny.

wiatrak

Data: 2009-04-05 21:35:34
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:graoa6$8o4$1node1.news.atman.pl wiatrak
<wiatrak13@yahoo.pl> pisze:

[...]
Zakładając, że piszesz zgodnie ze stanem faktycznym to oznacza, iż mają tak jak _grupowo_ chcą.
Ich sprawa. Jak już wspomniałem regulamin ZFŚS może mieć różne wymagania.
Wówczas _indywidualnie_ nie pozostaje nic innego jak albo się podporządkować, albo nie korzystać, albo zakwestionować zapisy regulaminu na gruncie prawnym.

--
Jotte

Data: 2009-04-06 18:58:41
Autor: Rentier
[...]
Otóż to! Niektórzy nie swoją kasę łatwo rozdają na podstawie świadomości lipnych oświadczeń, bo nikomu się nie chce tego weryfikować.
To jest prokurator.I taką "komisję" należy postawić pod ścianą.Wówczas wybiera sie nową.

Data: 2009-04-06 22:04:37
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grdcbt$ua5$2news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]
Nie pieprz głupot.
Spróbuj zweryfikować prosty dokument - oświadczenie o dochodach na osobę w gospodarstwie domowym.
Albo zaświadczenie lekarza o potrzebie refundacji drogich leków.
Guzik możesz, guzisk wiesz, a plączesz się jak stary drut kolczasty.

--
Jotte

Data: 2009-04-07 20:18:00
Autor: Rentier
[...]
Wiem,że tak prosta weryfikacja dla ciebie to czarna magia, skoro nigdy tego nie robiłeś.Nie próbowałeś nawet,jak widzę.

Albo zaświadczenie lekarza o potrzebie refundacji drogich leków.
Co ty za kwity wymyślasz?
Widziałeś kiedyś zaświadczenie lekarskie? Widziałeś kiedyś opinię o stanie zdrowia?Kartę informacyjną ze szpitala? Wiem, żyjesz w świecie oświadczeń i swojej legitymacji szkolnej.Inne dokumenty są ci zupełnie obce.

Guzik możesz, guzisk wiesz, a plączesz się jak stary drut kolczasty.
Skoro tak do oceniasz...Staram się nadążać za twoim wątpliwym kojarzeniem prostych faktów.

Data: 2009-04-07 20:24:40
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grg5cj$qq3$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]
Nie synku. Ja wyraźnie powiedziałem - ty spróbuj.
I nic nie zrobisz.

Albo zaświadczenie lekarza o potrzebie refundacji drogich leków.
Co ty za kwity wymyślasz?
No widzisz jak się nie znasz?

[...]
Dowody, synu, konkrety, podstawy prawne, bez pieprzenia.

Guzik możesz, guzisk wiesz, a plączesz się jak stary drut kolczasty.
Skoro tak do oceniasz...Staram się nadążać za twoim wątpliwym
kojarzeniem prostych faktów.
Robiłeś to kiedyś, czy nie? Jasna odpowiedź.

--
Jotte

Data: 2009-04-07 21:58:09
Autor: Rentier
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?

Wiem,że tak prosta weryfikacja dla ciebie to czarna magia, skoro nigdy
tego nie robiłeś.Nie  próbowałeś nawet,jak widzę.

Nie synku.
Dla ciebie nie jestem synkiem, ok?

  Ja wyraźnie powiedziałem - ty spróbuj.
I nic nie zrobisz.
Nic nie muszę próbować, mam to za sobą.Rozgranicz 2 rzeczy- oświadczenie =przydzielona komuś kasa z twoim podpisem.
Weryfikacja oświadczeń- nie dotyczy ciebie, więc o innych dokumentach szkoda tu gadać.Nie analizowałeś- nie wiesz.

Albo zaświadczenie lekarza o potrzebie refundacji drogich leków.
Co ty za kwity wymyślasz?
No widzisz jak się nie znasz?
Widziałeś kiedykolwiek takie zaświadczenie w swojej mocno ograniczonej karierze członka komisji??

[...]
Znowu się zapomniałeś.Nie jestem dla ciebie synem.
oświadczenie jak każda inna deklaracja to przywilej.

????
Znowu cię pożegnam.
PS. skarpety zabierz ze sobą.
Moje też możesz zabrać

Data: 2009-04-07 22:23:19
Autor: Jotte
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT -a?
W wiadomości news:grgb8b$vlj$1news.dialog.net.pl Rentier
<fekaliusz@gmail.com> pisze:

[...]

A mów co chcesz. Plączesz się dziecinnie.

[...]
Bełkot. Cienizna. Nie dajesz rady.

[...]
Widziałem różne zaświadczenia.
Ale nie bądź śmieszny, zapytuję wyraźnie - weryfikowałeś kiedyś jakieś tego typu zaświadczenie, czy tak sobie pieprzysz?

[...]
Znowu się zapomniałeś.
Nic się nie zapomniałem, synu.

Nie jestem dla ciebie synem.
No, to całe szczęście - jeszcze by tego brakowało, być ojcem czegoś takiego.
To tylko zwrot.

oświadczenie jak każda inna deklaracja to przywilej.
Jakiś dowód, czy jak zwykle?

[...]
Tylko już nie wracaj, dotrzymaj tym razem słowa.

PS. skarpety zabierz ze sobą.
Moje też możesz zabrać
Nic z tego. Twoje cuchną jak diabli, zatrzymaj swoja grzybicę.
Zmieniaj czasem i pierz.

--
Jotte

Data: 2009-04-01 22:46:50
Autor: Patryk Włos
[...]

Ja chciałem zauważyć, że zaświadczenie o wysokości dochodów z US, a PIT, to dwie różne rzeczy.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-04-01 20:40:44
Autor: Michał Zygadło

Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:glv46jk5u3av$.176r13uotmkkr.dlg40tude.net...
[...]

Jak jest w regulaminie to może. Pracownik to akceptował przy zatrudnianiu. Poza tym przepis art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 o zakładowym funduszu świadczeń socjalnym mówi ,że przyznawanie ulg i świadczeń oraz wysokość dopłat uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Natomiast ust 2 tegoż artykułu mówi, że zasady i warunki korzystania z ZFŚS określa pracodawca w regulaminie. I tyle pzdr

Data: 2009-04-01 14:11:10
Autor: witek
Czy zakład pracy może żądać wgląd u w PIT-a?
Michał Zygadło wrote:
UÂżytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:glv46jk5u3av$.176r13uotmkkr.dlg40tude.net...
Regulamin ZFÂŚS. JeÂżeli deklarujsze dochody z niÂższego przedziaÂłu niÂż
najwyÂższy, musisz przedstawiĂŚ PIT za ostatni rok. Pracownik ma dodatkowe
ÂźrĂłdÂła dochodĂłw, co nie bardzo chce ujawniĂŚ. Czy zakÂład pracy moÂże stawiaĂŚ
taki warunek?

-- Quid leges sine moribus?

Jak jest w regulaminie to mo¿e. Pracownik to akceptowa³ przy zatrudnianiu. Poza tym przepis art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 o zak³adowym funduszu œwiadczeù socjalnym mówi ,¿e przyznawanie ulg i œwiadczeù oraz wysokoœÌ dop³at uzale¿nia siê od sytuacji ¿yciowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Natomiast ust 2 tego¿ artyku³u mówi, ¿e zasady i warunki korzystania z ZFŒS okreœla pracodawca w regulaminie. I tyle pzdr
Ale to nie jest na zasadzie zakład żąda pracownik musi.
Nie chce to nie składa, a co z tym zrobią to ich problem.

Data: 2009-04-01 20:54:14
Autor: Szerr
Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:40:44 +0200, Michał Zygadło napisał(a) w

Jak jest w regulaminie to może. Pracownik to akceptował przy zatrudnianiu.

Nie bardzo. Regulamin uległ zmianie w trakcie trwania stosunku pracy.
Czy zamiast PIT-u można zaproponować zaświadczenie z US? Czy US wyda takie
zaświadczenie?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-02 10:28:52
Autor: Tapatik
Użytkownik Szerr napisał:
[...]

Tak się zastanawiam, a co jeśli delikwent zrobił PIT w jednym egzemplarzu i oddał go do US? Ja teraz z założenia robię dwa egzemplarze, jeden oddaję w "okienku", na drugim dostaję stempelek, ale nie ma przymusu robienia dwóch. Więc skąd pracownik ma wziąć tego PIT-a?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?