Czy zakza kąpieli dotyczy osób nurkujących?

Data: 2009-07-20 18:53:13
Autor: Radek
Czy zakza kąpieli dotyczy osób nurkujących?
Witam
Mam pytanie tak jak w temacie: Czy zakaz kąpieli, który jest postawiony na brzegu dotyczy również osób nurkujących. Jeżeli nie to według jakiego paragrafu, rozporządzenia bądź artykułu nas nurkujących on niedotyczy.
Pytam ponieważ ostatnio miałem rozmowę z Policją, która chciała mnie oraz moim znajomym wlepić mandat na podstawie Art. 55. (Kto kąpie się w miejscu, w którym jest to zabronione, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.) Zbiornik na, którym był postawiony zakaz kąpieli to zwykła glinianka a dzierżawcą wody PZW.
Przy okazji czy dzierżawca zbiornika np. PZW może zabronić korzystania z wody (wykluczam tutaj nurkowania na stawach chodowlanych) omijając jakoś Art34 Ustawy Prawa Wodnego?
Pozdrawiam
Radek

Data: 2009-07-21 13:00:19
Autor: Tomek Borkowski

Użytkownik "Radek" <rdk707@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h427e4$9hi$1news.onet.pl...
[...]

jezeli jest zakaz kapieli dotyczy to osob ktore przebywaja w wodzie bez wzgledu na to czy taka osoba plywa nurkuje czy stoi w wodzie po pas. Jezeli dzierzawca zbiornika jest PZW, to musi on w swoim zakresie zabezpieczyc zbiornik przed ewentualnymi osobami kapicaymi sie, lub nurkujacymi w tej gliniance na ewentualnosc wypadku, utoniecia, utopienia. Moze zabezpieczyc na dwa sposoby:

1.) postawic ratownikow i zrobic kapielisko,
2.) postawic tabliczke o zakazie kapieli - Art. 72. Kto wbrew swemu obowiązkowi nie dokonuje odpowiedniego zabezpieczenia miejsca niebezpiecznego dla życia lub zdrowia człowieka, podlega karze aresztu albo grzywny - i to odpowiedz na Twoje drugie pytanie czy PZW moze zabronic z korzystania z wody. Z doswiadczenia wiem, ze dzierzawcy takich akwenow po wystawieniu tablic "zakaz kapieli" nie zwracaja zbytnio uwagi na osoby przebywajace w akwenach.

pozdrawiam

Tomek

www.nurkowanie.rox.pl

Data: 2009-07-21 18:35:57
Autor: cad
Czy zakza kąpieli dotyczy osób nurk ujących?
to dotyczy tylko jezior wydzierzawionych/kupionych?
przeciez nie na kazdym jeziorze jest tabliczka z zakazem, ani kapielisko. w takim razie mozna skarzyc panstwo z art. 72 ?
ale tak na serio, to dotyczy tylko dierzawionych/kupionych jezior?
pzdr,
kuba

Data: 2009-07-21 21:55:42
Autor: Radek
Czy zakza kąpieli dotyczy osób nurkujących?
Dziękuję za odpowiedź.
W tym przypadku Policja się pojawiła bo zawiadomił ich wędkarz, który każdego nurkującego uważa za kłusownika. Od mandatu w tym przypadku wywinęliśmy się dlatego, że tablica "Zakaz Kąpieli" była postawiona po drugiej stronie zbiornika.
Pozdrawiam Radek

Data: 2009-07-22 04:27:54
Autor: jacekplacek
Radek <rdk707@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Czyli w jakiej odległości od tablicy obowiązuje zakaz? Praktycznie, odjeżdżamy kilkadziesiąt metrów od takiego czegoś i mogą nas w d... pocałować. Aczkolwiek, pierwsze słyszę, żeby się nurków czepiali. Odpowiedź: ale my się nie kąpiemy, tylko nurkujemy" jest dostatecznie trudnym wyzwaniem. Mógłby jeszcze ktoś dać link do definicji słowa "kąpiel"? Znacznie trudniej obejść: "Zakaz uprawiania sportów wodnych". --

Data: 2009-07-22 08:42:48
Autor: Tomek Borkowski
Czy zakza kąpieli dotyczy osób nurkujących?

Czyli w jakiej odległości od tablicy obowiązuje zakaz? Praktycznie,
odjeżdżamy kilkadziesiąt metrów od takiego czegoś i mogą nas w d...

wystarczy ze wlasciciel akwenu postawi tablice z zakazem przy wjezdzie i
mysle ze to by wystarczylo. ( przy zalozeniu zej est jeden wjazd) jezeli
jest zakaz musi on byc umieszczony w miejscu widocznym i takowy zakaz
obejmuje caly akwen poza miejscami wyznaczonymi do kapieli.

pozdrawiam

Tomek Borkowski

www.nurkowanie.rox.pl

Data: 2009-07-22 09:04:56
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Tomek Borkowski" <bora[@]master.pl> napisał w wiadomości news:h46cda$c9j$1ns.master.pl...

[...]

Tylko cały Bałtyk, czy także Atlantyk?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-07-22 05:17:17
Autor: Jan Werbiński
[...]

Jak zostały zabezpieczone Wielkie Jeziora Mazurskie?
Na sporej części linii brzegowej nie ma ratowników, ani zakazów kąpieli.
Nie wspomnę już o Bałtyku.
Podstawa prawna?

Data: 2009-07-22 04:33:35
Autor: jacekplacek
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):
> [...]

Jak zostały zabezpieczone Wielkie Jeziora Mazurskie?
Na sporej części linii brzegowej nie ma ratowników, ani zakazów kąpieli.

Prawidłowo. Nazywa się to zabezpieczeniem tyłów, na wypadek redukcji w resorcie.

Data: 2009-07-22 08:37:55
Autor: Tomek Borkowski

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:h460g2$979$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

czyli tzw dzikie kapieliska. Kapieliskiem jest miejsce wyznaczone i dozorowane.

pozdrawiam

Tomek Borkowski

www.nurkowanie.rox.pl

Data: 2009-07-22 09:05:30
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Tomek Borkowski" <bora[@]master.pl> napisał w wiadomości news:h46c45$c3g$1ns.master.pl...
czyli tzw dzikie kapieliska. Kapieliskiem jest miejsce wyznaczone i dozorowane.

Nie wyznaczając kąpielisk nie tworzymy problemu?