Czy zapłacę podatek od darowizny zwracając ją daro wującemu? ;-)

Data: 2009-06-30 19:28:44
Autor: Ela
Czy zapłacę podatek od darowizny zwracając ją daro wującemu? ;-)
Witam,

sprawa wydawać się może wg tytułu nieco dziwna, ale pozwólcie, że przedstawię szczegóły, które nieco rozjaśnią sprawę.

Rok temu, w 2008 r., otrzymałam od ojca darowiznę w postaci 1/3 kawalerki (2/3 tego mieszkania do tej pory stanowiły moją własność, po darowiźnie miałam całość mieszkania). Do dnia dzisiejszego mieszkanie jest moje, jestem tam zameldowana i tam mieszkam.

W tym roku zmianie uległa nasza sytuacja rodzinna i tu pojawia się pytanie. Chcemy zamienić się z tatą mieszkaniami: tata chce mi podarować swoje większe mieszkanie, ja mam mu podarować tę kawalerkę (umowa zamiany mieszkania).  I teraz pytanie: jak na tę zamianę spojrzy urząd skarbowy? Czy potraktuje to jakby sprzedawała mieszkanie i każe mi zapłacić podatek od darowizn od 1/3 mieszkania, którą otrzymałam od taty w 2008 r, czy może potraktuje to jako darowiznę i będzie cisza?

pomóżcie proszę, bo nie spotkałam się wcześniej nigdzie z takim pytaniem
pozdrawiam
Ela

Czy zapłacę podatek od darowizny zwracając ją daro wującemu? ;-)