Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?

Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?

Data: 2017-10-29 13:16:14
Autor: Tomasz Pyra
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:52:10 +0100, marcin napisał(a):

ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
a wy jak uwazacie ?

Tak, w większości współczesnych samochodów jest układ utrzymujący
podciśnienie w skrzyni korbowej.

Nadciśnienie oznacza problemy ze szczelnością układu tłok-cylinder.

Data: 2017-10-29 06:45:38
Autor: Zenek Kapelinder
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

Data: 2017-10-29 08:00:37
Autor: Zenek Kapelinder
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
To Ty nie tyle nke rozumies co nie wiesz. Uklady przewietrzania skrzynki korbowej sa tak stare ja czterosuwowe silniki spalinowe. Sa uklady otwarte, spaliny odprowadzane sa do atmosfery. Sa uklady zamkniete odprowadzajace spaliny do powtornego spalenia. Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc i spaliny sa czystsze. We wszystkich ukladach zamknietych wystepuja sterowane zawory regulujace ilosc spalin jaka dostaje sie do dolotu. W sprawnych technicznie silnikach wysokoprezych w ktorych szczelnosc ukladu tlok cylinder jest lepsza niz w benzynowych sama odma nie zapewnia odpowiedniej ilosci spalin w mieszance i wystepuje w nich dodatkowy element zawor EGR. Zawor ten dopuszcza do zasysanego powietrza zywe spaliny z wydechu. Kiedys realizowane bylo to prostym zaworem sterowanym silownikiem sterowanym podcisnieniem z dolotu. W nowych konstrukcjach sa to zawory sterowane elektrycznie a wielkosc otwarcia wymusza procesor karmiony danymi z roznych czujnikow. W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

Data: 2017-10-29 17:03:44
Autor: P.B.
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków
azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.   --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-10-29 11:11:57
Autor: Pszemol
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:ggwne7omvkfg$.1nin89wouy9qs.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków
azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.

Tak jest. Oolega to na pogorszeniu nieco spalania przez wpuszczenie spalin
aby obniżyć temperaturę bo zbyt wysoka temperatura sprzyja tworzeniu
się tlenków azotu.

Data: 2017-11-01 12:13:39
Autor: Hinek
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
>
 Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc

Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

--


Hinek

Data: 2017-11-01 04:43:10
Autor: Zenek Kapelinder
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
To ze Tobie cos sie wydaje nie znaczy ze tak jest. Znaczy ze Tobie sie wydaje.

Data: 2017-11-01 12:37:30
Autor: Robert Wańkowski
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:
W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
 >
 Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc

Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się dowiem. :-)

Robert

Data: 2017-11-01 17:44:03
Autor: Hinek
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
W dniu 01.11.2017 o 12:37, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:
W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
 >
 Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc

Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się dowiem. :-)

Robert
>
Te kilka procent spalin powoduje, że pod koniec suwu sprężania  jest mniej dostępnego tlenu w cylindrze - przez co trzeba zmniejszyć dawkę paliwa co skutkuje spadkiem mocy. Zysk energetyczny z dopalania spalin i wykorzystania ich energii cieplnej przez ponowne wprowadzenie do obiegu
nie kompensuje utraty mocy.

Albo bardziej obrazowo:

Dodatek paru procent gówna do pożywienia sportowca nie zwiększy
niestety jego wydolności...


--


Hinek

Data: 2017-11-01 10:42:46
Autor: Zenek Kapelinder
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Moc silnika podaja po tej korekcie a nie przed. Czyli nie zmniejsza mocy. A ze mogla by byc wieksza ale spaliny byly by toksyczniejsze. Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza temperatura spalania. Ilosc tlenu zmienia sie w powietrzu w sposob naturalny. Im wyzej tym go mniej. A samochody jakos w gorach jezdza. Dopiero w bardzo wysokich gorach bez sprezarki nie da sie jechac.

Data: 2017-11-04 18:00:37
Autor: Budzik
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy.
Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza
temperatura spalania.

Mowisz ze to co silnik pracuje na wolnych obrotach to bedzie miało znaczenie dla zywotnosci silnika?
Bo przeciez EGR otwiera sie tylko na wolnych obrotach, przy wyzszym obciazeniu zamyka sie i nie dodaje spalin do procesu spalania własnie dlatego, ze tam potrzebna jest moc i wyzsza temperatura spalania nawet kosztem bardziej szkodliwych spalin.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2017-10-29 11:04:03
Autor: Pszemol
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:bbd41a1c-aa72-4249-8920-a218b504807bgooglegroups.com...
Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

Jesteś mocno na bakier z umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Gdzie Ty w jego wypowiedzi przeczytałeś o "wpływie podciśnienia na szczelność"? On o tym nie pisał. On pisał o tym, że NIESZCZELNOŚĆ POWODUJE nadciśnienie w skrzyni korbowej, bo przy prawidłowej szczelności powinno być tam podciśnienie.

Data: 2017-10-29 15:12:01
Autor: PiteR
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
na  ** p.m.s **  P.B. pisze tak:

Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?

Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą
zaworów - pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod
tłoki. To się odma nazywa.

Acha już wiem. To takie g. co fałszywe powietrze wpuszcza.
Zlikwidowałem w pierwszej kolejności ;)


--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-10-29 15:15:27
Autor: P.B.
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Dnia Sun, 29 Oct 2017 06:45:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?

Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą zaworów -
pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod tłoki. To się odma
nazywa.


Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

Nic nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą. Nadciśnienie w skrzyni korbowej
oznacza, że jest problem ze szczelnością pierścieni tłokowych. Utrzymywanie
podciśnienia nie ma na celu uszczelniania.    --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-10-29 15:29:28
Autor: marcin
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Data: 2017-10-29 11:04:46
Autor: Pszemol
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
"marcin" <marcin_lula222333@gmail.com> wrote in message news:59f5e5c8$0$15207$65785112news.neostrada.pl...
czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
Wszystko gra.

Data: 2017-10-29 18:00:35
Autor: Budzik
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
Wszystko gra.
Czyli jak zasysa to ok, jak wypycha to problem?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
niż bogaci - to biedni."  Oscar Wilde

Data: 2017-10-29 17:07:33
Autor: P.B.
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Dnia Sun, 29 Oct 2017 15:29:28 +0100, marcin napisał(a):

czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Cholera jasna go wie. Jeżeli nie dymi jakoś szczególnie z rury i zużycie
oleju nie przekracza 1/5 normy dopuszczonej przez producenta, to jeździj
jak jeździsz i nie baw się korkiem oleju :) --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-11-06 13:30:56
Autor: garus.krzysztof
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Obydwaj macie rację, bo odma spełnia dwa zadania: odprowadza przedmuchy z nieszczelnych pierścieni, ale też powodując podciśnienie uszczelniające pracujący silnik, jeśli ten kapie.
Z tymi tlenki to nawet trzy funkcje.

Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona