Czy zmienic ten rower na cos innego?

Data: 2009-12-01 12:10:13
Autor: Philips
Czy zmienic ten rower na cos innego?
Mam taki rower kupiony trzy lata temu: apollo xc.26.

Teraz moja sytuacja sie zmienila i bede dojezdzal krotka trase do pracy - kilka kilometrow (za krotko na autobus, za dlugo na poranny spacer). I nie wiem czy sprzedac ten rower, dolozyc i kupic cos bardziej .... no wlasnie, zwazylem sie ostatnio i niestety mam mocno ponad 100 kg (przy 192 cm) i nie wiem czy ten rower bedzie odpowiedni. Z gory dzieki za rady. Aha, trasa to raczej zwykla droga.

Data: 2009-12-01 12:22:19
Autor: Ryszard Mikke
Philips <kiesiewicz@gazeta.pl> napisał(a):
Mam taki rower kupiony trzy lata temu: apollo xc.26.

Nic mi ta nazwa nie mówi i nie chce mi się szukać.

[...]

Będąc w podobnej sytuacji (193cm/117kg/7.5km) używam solidnego
górala. Ale jak góral był chwilowo out, to i spacerówka żony
(Kross Stanley Park), i Wagant dawały radę, ino poszaleć
się nie dało.

Byle duża rama była i jedziesz.

rmikke

Data: 2009-12-01 12:31:40
Autor: Philips

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hf31pr$91b$1inews.gazeta.pl...

Mam taki rower kupiony trzy lata temu: apollo xc.26.

Nic mi ta nazwa nie mówi i nie chce mi się szukać.

no ja tez duzo na ten temat nie wiem

Byle duża rama była i jedziesz.

20, to chyba ok?

Data: 2009-12-01 12:40:04
Autor: Ryszard Mikke
Czy zmienic ten rower na cos innego?
Philips <kiesiewicz@gazeta.pl> napisał(a):

> Nic mi ta nazwa nie mówi i nie chce mi się szukać.

> [...]

No nie wiem. Ja mam 21" i do tego długą.
Rama drugiego górala ma 20,8" i duży napis
OVERSIZE, ale jest ze trzy cale krótsza
i główkę ma niżej - i już kombinuję z długim mostkiem
do niej, żeby kolanami w kierownicę na zakrętach
nie pukać.

Czyli jakbyś się zdecydował na zmianę - 21" albo więcej.

rmikke

Data: 2009-12-01 12:42:54
Autor: Philips
Czy zmienic ten rower na cos innego?

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hf32r3$d63$1inews.gazeta.pl...

[...]

dzieki

Data: 2009-12-01 19:25:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czy zmienic ten rower na cos innego?
Philips bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Jeżeli obecny rower jest na Ciebie dobry to po co go zmieniać?
Wymień opony na szosowe jakieś (tj.: slicki), kup zimówki i jedziesz. I
u-locka, chyba, że masz szczęście mieć rowerownię w pracy (albo rower na
oku).
A jeżeli jest zły (za mały) to kup jakiś większy. Będzie używany
_wyłącznie_ do dojazdów do pracy?
Masa większego znaczenia nie ma, rower powinien wytrzymać więcej bez
problemów. Powiem Ci tak: ja na wakacyjny wyjazd przytyłem (w odczuciu
mojego roweru ;-) ) o 40kg - 40kg sakw, 70kg mnie. I rower dalej jeździ bez
problemów :-)

Czy zmienic ten rower na cos innego?