Czy znaczek policyjny jest zastrze??ony?

Data: 2014-02-11 10:40:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy znaczek policyjny jest zastrze??ony?
On Tue, 11 Feb 2014, TomcioPaluch wrote:

Czy gwiazdka policyjna jest zastrzeżona ( ta "odznaka" Policja ) i czy moge ja umiescic na stronie gdzie beda zawarte informacje o akcjach Policji

Zgodnie z prawem autorskim nie jest, a jakie jest wasze zdanie

  PA akurat jest tylko bardzo wąskim wycinkiem prawa, obejmującym
wszelakie "zastrzeżenia".
  Patrz np. słowo "hotel" - przecież to zastrzeżenie nie ma nijak
cech "autorskich" (ani innych praw majątkowych).
<dywagacja>
  Nie wiem, nie chce mi się szukać, ale na mój gust taka odznaka może
być zastrzeżona na takich zasadach, jak dokument.
  Tylko mi nie pisz, że dokument musi mieć postać "papierową" :),
dokument jak najbardziej może być łupany w kamieniu albo wytopiony
lub odgnieciony w plastiku lub metalu (patrz tablica rejestracyjna).
  Rzecz jasna, w takim przypadku ani wzór ani obraz (nie mający
cech falsyfikatu dokumentu) zastrzeżone by nie były.
<\dywagacja>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-11 11:14:59
Autor: TomcioPaluch
Czy znaczek policyjny jest zastrze?ony?
Troche poszperałem i na 99% nie jest zastrzeżona. Rutkowski ma taką samą :) I to jeszcze ją nosi.

Data: 2014-02-11 17:20:03
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-02-11 11:14, TomcioPaluch pisze:
Troche poszperałem i na 99% nie jest zastrzeżona. Rutkowski ma taką samą
:) I to jeszcze ją nosi.

sprawdź w ustawie mówiącej o umundurowaniu.

Data: 2014-02-11 18:05:55
Autor: TomcioPaluch
Czy znaczek policyjny jest zastrze?ony?
Można, ale nie może być numeru identyfikującego policjanta

Data: 2014-02-14 23:41:12
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 11 Feb 2014 10:40:43 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Tylko mi nie pisz, że dokument musi mieć postać "papierową" :),
dokument jak najbardziej może być łupany w kamieniu albo wytopiony
lub odgnieciony w plastiku lub metalu (patrz tablica rejestracyjna).

Gwoli ścisłości - tablica rejestracyjna nie jest dokumentem (wyrok SN III
KKN 207/01), może jedynie podlegać niektórym przestępstwom związanym z
dokumentami.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-02-15 09:06:56
Autor: TomcioPaluch
Czy znaczek policyjny jest zastrze?ony?
Na stronie Policyjnej znalazłem

"Korzystanie przez użytkowników z materiałów opublikowanych w serwisie www.policja.pl nie wymaga zgody Komendy Głównej Policji."

http://www.policja.pl/pol/wolnytekst/46616,dok.html

Data: 2014-02-15 19:13:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 15 Feb 2014, TomcioPaluch wrote:

Na stronie Policyjnej znalazłem

"Korzystanie przez użytkowników z materiałów opublikowanych w serwisie www.policja.pl nie wymaga zgody Komendy Głównej Policji."

http://www.policja.pl/pol/wolnytekst/46616,dok.html

  To nie jest tożsame z legalnością.
  Jeśliby jakiś zakaz wynikał z ustawy, to brak wymagania zgody twórcy
strony nie miałby znaczenia :)

pzdr, Gotfryd

Czy znaczek policyjny jest zastrze??ony?