Czy znajdę gdzieś wyrok sądu?

Data: 2009-06-08 00:25:24
Autor: Czarek
Czy znajdę gdzieś wyrok sądu?
Chodzi mi konkretnie o wyrok sądu, opisany w tym artykule:

http://www.rp.pl/artykul/2,316919_Kiedy_wykorzystanie_fotografii_jest_bezprawne.html

Temat jest z mojej branży, i chciałbym się dowiedzieć faktów, a nie
interpretacji dziennikarskiej ;-) Sądzę, że dziennikarz czegoś nie
dopisał, albo nie zrozumiał, bo z tego artykułu można by wysnuć
wniosek, że pobieranie zdjęć z Internetu jest legalne ;->
Czy gdzieś w sieci są publikowane takie wyroki? A może ktoś z
Grupowiczów ma dostęp do takiej bazy i mógłby podesłać ten wyrok?

Czarek

Data: 2009-06-08 07:29:49
Autor: jureq
Dnia Mon, 08 Jun 2009 00:25:24 -0700, Czarek napisał(a):

[...]

Ja po przeczytaniu tego artykułu odniosłem wrażenie, że poszkodowany po prostu pozwał niewłaściwą firmę. Powinien pozwać firmę, która nielegalnie pozyskałą zdjęcia i wykonała folder, a nie tę która folder zamówiła.

Data: 2009-06-08 11:29:45
Autor: wombi
Czarek pisze:
[...]

Napisz do sądu wniosek o udzielenie informacji publicznej przez doręczenie ci sentencji wyroku wraz z uzasadnieniem pocztą tradycyjną albo elektroniczną albo opublikowanie tego wyroku w BIP sądu.

Data: 2009-06-30 04:51:47
Autor: Czarek
Czy znajdę gdzieś wyrok sądu? - dostałem odp owiedź
On 8 Cze, 11:29, wombi <wo...@usun.to.onet.eu> wrote:

Napisz do sądu wniosek o udzielenie informacji publicznej przez
doręczenie ci sentencji wyroku wraz z uzasadnieniem pocztą tradycyjną
albo elektroniczną albo opublikowanie tego wyroku w BIP sądu.

Napisałem, wysłałem mailem. Najpierw przyszło pismo z SO, że
przesyłają do SA moje pismo do stosownego załatwienia. 2x 5,65 zł
paszło w diabły.
Dziś dostałem "stosowne załatwienie" z SA:

"SO w Lublinie I WC zwraca się z prośbą o nadesłanie pisemnego i
podpisanego wniosku o przesłanie odpisu wyroku SA w Lublinie w sprawie
I Aca 88/90.Jednocześnie informuj Pana, że wniosek winien zawierać
uzasadnienie przez wskazanie, w związku z jaką działalnością
informacja o treści wyroku i uzasadnienia SA jest Panu potrzebna, a
nadto w jakim celu będzie wykorzystana."

I tyle. Bez podania żadnej podstawy prawnej itp. Ktoś wie
ossochozzzziii? Jakie prawo należy zastosować w tym przypadku?
Kolejne 5,65 zł poszło w diabły. Sądownictwo nadal ma się dobrze.

Czarek

Data: 2009-06-30 05:00:15
Autor: BK
On 30 Cze, 13:51, Czarek <4...@gmx.de> wrote:
> [...]

ossochozzzziii? Jakie prawo należy zastosować w tym przypadku?
Kolejne 5,65 zł poszło w diabły. Sądownictwo nadal ma się dobrze.

Hmm mam wrazenie, ze wniosku o informacje publiczna nie trzeba
uzasadniac.

Czy znajdę gdzieś wyrok sądu?