Czy zostawiacie dowĂłd rejestracyjny w samochodzie?

Data: 2009-07-09 10:25:23
Autor: Samotnik
Czy zostawiacie dowĂłd rejestracyjny w samochodzie?
Tak się ostatnoi zastanawiam, dlaczego muszę nosić niewygodny, duży
portfel, skoro wszystko w nim, oprócz dowodu rejestracyjnego samochodu, ma
wymiar karty kredytowej. :) Kupiłem sobie taki malutki portfelik na karty i
jest ekstra, tylko ten dowód rejestracyjny... Albo go będę nosił gdzieś ze
sobą (co jest bez sensu, bo i tak zajmuje miejsce, a bez osłony twardszego
portfela po prostu gnie się i szmaci w tempie ekspresowym), albo po prostu
zostawię w schowku. Tylko czy tak należy? Nie mam AC, więc problem z wypłatą po kradzieży odpada. Ale czy jakoś nie
ułatwiam w razie czego złodziejowi zadania? Czy posiadając DR będzie mu
łatwiej coś zrobić? Teoretycznie tak, bo przeciętnemu patrolowi pokaże dowód, ubezpieczenie i powie, że pożyczył od kolegi. Z trzeciej strony,
jeśli go patrol zatrzyma, to i tak spisze jego dane i jak już się
zorientują, że samochód był kradziony, to trafią do niego jak po sznurku :)
Czyli złodziej i tak będzie unikał za wszelką cenę kontaktu z Policją. A
wtedy to wszystko jedno, czy ma DR, czy nie. Ale może jest inny aspekt?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-07-09 06:00:39
Autor: tadek
Czy zostawiacie dowód rejestracyjny w samochodz ie?

Oczywiście tak a kluczyki na dachu

Data: 2009-07-09 12:50:42
Autor: Wiesiaczek

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnh5bhcn.b80.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Może zastosować sposób wypożyczalni samochodów?
Tam DR jest zminiaturyzowany (pozaginany ale nie wiem, czy nie obcięty) i przyczepiony jako brelok do kluczyka samochodowego.
Nie wiem, czy ten sposób może być stosowany indywidualnie czy też np. AVIS ma jakś umowę lub przywileje?

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2009-07-09 14:23:10
Autor: Paweł
Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:h34i24$ev9$1news.onet.pl...

[...]

Dowód jest tam złożony w pół. --
Paweł

Data: 2009-07-09 12:51:25
Autor: Rafal
Samotnik pisze:
[...]

Z pewnością będzie mu go łatwiej sprzedać w jednym kawałku. Jak ktoś kradnie samochód to przecież nie po to żeby nim jeździć.
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-07-09 10:56:03
Autor: Samotnik
Dnia 09.07.2009 Rafal <rafal_zapytaj_o_reszte_@o2.pl> napisał/a:
[...]

Ale jeśli go sprzeda z oryginalnymi papierami, to przecież dojdę do nabywcy
i normalnie mu ten samochód odbiorę jak swój. Tzn tak to teoretycznie powinno
wyglądać, w praktyce to pewnie wydziały komunikacji nie mają żadnej bazy
skradzionych pojazdów i cichutko zarejestrują cokolwiek.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-07-09 13:02:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnh5bj67.cau.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Po dwoch latach w sadzie, bo z drugiej strony chyba bys nie chcial zeby ktos ci sprzedal auto, a potem odebral jak swoje, twierdzac ze on nic o sprzedazy nie wie.

Teoretycznie sprawe rozwiazuje karta pojazdu .. masz ?

J.

Data: 2009-07-09 14:16:05
Autor: gosmo
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h34inu$gon$1news.onet.pl...
[...]

Przy sprzedaży obowiązuje umwa sprzedazy o ile się nie myle ;) To nie bułki czy jaja na targowisku ;)

Data: 2009-07-09 15:01:19
Autor: Samotnik
Czy zostawiacie dowĂłd rejestracyjny w samochodzie?
Dnia 09.07.2009 gosmo <tojest@mojmail.pl> napisał/a:
Z pewno?ci? b?dzie mu go ?atwiej sprzeda? w jednym kawa?ku. Jak kto?
kradnie samochód to przecie? nie po to ?eby nim je?dzi?.
Ale je?li go sprzeda z oryginalnymi papierami, to przecie? dojd? do nabywcy
i normalnie mu ten samochód odbior? jak swój. Tzn tak to teoretycznie powinno
wygl?da?,
[...]

Przy sprzeda?y obowi?zuje umwa sprzedazy o ile si? nie myle ;) To nie bu?ki czy jaja na targowisku ;)

Umowa zawarta ze mną, właścicielem. Posiadacz (złodziej) nie może zawrzeć
umowy jego sprzedaży. --
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-07-10 22:26:39
Autor: J.F.
On Thu, 9 Jul 2009 14:16:05 +0200,  gosmo wrote:
[...]

A myslisz ze zlodziej sprzeda bez umowy ? Bedzie umowa, tylko jak udowodnic ze podpis sfalszowany, albo ze
wlasciciel specjalnie oszusta podstawil ? J.

Data: 2009-07-10 22:34:23
Autor: Alex81
Czy zostawiacie dowód rejestracyjny w samoch odzie?
In article <9r8f55djoonh6lb678vau14irg4fiev6g8@4ax.com>, jfox_xnospamx@poczta.onet.pl says...

On Thu, 9 Jul 2009 14:16:05 +0200,  gosmo wrote: >Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >news:h34inu$gon$1news.onet.pl...

>Przy sprzedaży obowiązuje umwa sprzedazy o ile się nie myle ;) To nie bułki >czy jaja na targowisku ;) A myslisz ze zlodziej sprzeda bez umowy ?
I zapewne dowód osobisty też podrobi tak by pasował do DR?

Bedzie umowa, tylko jak udowodnic ze podpis sfalszowany, albo ze
wlasciciel specjalnie oszusta podstawil ?
Będzie umowa, tylko nie zawarta z właścicielem auta. Można taką umową np. rozpalić grilla.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-11 08:55:21
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 22:34:23 +0200,  Alex81 wrote:
>Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >Przy sprzedaży obowiązuje umwa sprzedazy o ile się nie myle ;) To nie bułki >czy jaja na targowisku ;) A myslisz ze zlodziej sprzeda bez umowy ?
I zapewne dowód osobisty też podrobi tak by pasował do DR?

Albo podrobi, albo ukradnie razem z DR i kluczykami.

Bedzie umowa, tylko jak udowodnic ze podpis sfalszowany, albo ze
wlasciciel specjalnie oszusta podstawil ?
Będzie umowa, tylko nie zawarta z właścicielem auta. Można taką umową np. rozpalić grilla.

Ciagle przeciez mowie ze dziala tez w druga strone - kupisz od kogos
samochod, a on sie na drugi dzien rozmysli i powie ze nie podpisywal.
Kto ma racje ? J.

Data: 2009-07-11 07:02:17
Autor: Samotnik
Dnia 11.07.2009 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Sąd.

Idąc tym tropem, to bez notariusza nie da się kupić niczego, nawet paczki
fajek w kiosku, bo kioskarka Cię dogoni i powie, że Ci jej nie sprzedała.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-07-11 09:09:02
Autor: J.F.

Dlatego pisze - za dwa lata sie wyjasni :-)

Idąc tym tropem, to bez notariusza nie da się kupić niczego, nawet paczki
fajek w kiosku, bo kioskarka Cię dogoni i powie, że Ci jej nie sprzedała.

Tylko ze papierosy kupisz w nastepnym kiosku.
Im drozsza rzecz tym bardziej trzeba uwazac.

J.

Data: 2009-07-11 10:38:17
Autor: Pa_blo
[...]

Sa kraje w ktorych sprzedaz samochodu odbywa sie w asyscie notariusza :)

Picasso

Data: 2009-07-11 10:40:30
Autor: Pa_blo

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lmdg5556ng6f5hfe3fbgl9lt7fqusmm3034ax.com...

Ciagle przeciez mowie ze dziala tez w druga strone - kupisz od kogos
samochod, a on sie na drugi dzien rozmysli i powie ze nie podpisywal.

Dlatego sprzedajacy ma obowiazek wylegitymowac sie dokumentem tozsamosci ze zdjeciem.

Kto ma racje ?

Grafolog juz w trakcie postepowania ...

Picasso

Data: 2009-07-09 15:13:32
Autor: Samotnik
Dnia 09.07.2009 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Ale to zupełnie inna akcja. Nikt nie mówi o odbieraniu legalnie sprzedanego
pojazdu, tylko pojazdu skradzionego, zgłoszonego na Policję jako skradziony
i sprzedanego na podstawie nieważnej umowy przez złodzieja... Po prostu go
mu odbiorą i niech swojej kasy szuka u tego, komu ją dał, o ile go znajdzie. To jego problem. We własnym interesie powinien wylegitymować sprzedającego i porównać jego dane z danymi z DR. Bo jak kupi kradziony, to jeszcze potem może się tłumaczyć z zarzutu paserstwa. ;)

Teoretycznie sprawe rozwiazuje karta pojazdu .. masz ?

Mam, i w samochodzie nie wożę :) I to jest w sumie dobry trop. Bez karty
pojazdu nie sprzeda i koniec. Zatem dowód mu pomoże tylko w tym, że
pierwszy patrol, który go zatrzyma, nie zauważy, że kradzione. Ale jak już
napisałem - zanotuje jego dane osobowe i dane samochodu, więc gość w życiu nie da się zatrzymać. Jednym słowem po kradzieży to tylko jak najszbyciej do dziupli i rozebrać, albo przebić numery - wszystko jedno, czy z DR, czy bez. Moim zdaniem.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-07-10 09:10:23
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnh5c292.mn1.samotniklocalhost.localdomain...

Jednym słowem po kradzieży to tylko jak najszbyciej do dziupli i rozebrać,
albo przebić numery - wszystko jedno, czy z DR, czy bez. Moim zdaniem.

A mógłbyś nam jeszcze wskazać jakichś zaufanych "dziuplarzy" ? :)

Data: 2009-07-10 22:32:28
Autor: J.F.
On Thu, 9 Jul 2009 15:13:32 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
[...]

No to uwazaj zebys kiedys nie trafil na spryciarza - za dwa dni zglosi
kradziez, pokaze rachunek z hotelu, podpisze sie lewa reka - no i kto
ma racje ? A jeszcze sie moze okazac ze DR ukradli mu dwa tygodnie
temu i juz ma duplikat .. trzeba placic przelewem i filmowac
transakcje :-)

J.

Data: 2009-07-09 13:03:44
Autor: Rafal
Samotnik pisze:
[...]

hehe:) paradoksalnie można by powiedzieć że samochód skradziony razem z dokumentami łatwiej można by odzyskać, bo jest szansa że pójdzie w całości na sprzedaż a nie na części. Większe prawdopodobieństwo że kiedyś wypłynie...
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-07-09 17:34:18
Autor: Pa_blo
[...]

Dawniej kiedy nie bylo karty pojazdu, zlodziej mialby do podrobienia o 1 dokument mniej... Z drugiej strony majac DR i OC moze poruszac sie tym samochodem jak swoim spisujac fikcyjna umowe z figurujacym w DR. Kiedy go zlapia z takim kompletem, to nikt mu nic nie udowodni i wypusci wolno. Na kontroli drogowej tez nie musza wcale delikwenta spisac, gdyby doszlo do lapowkarstwa, to o takim spotkaniu nie ma nigdzie wzmianki...

Picasso

Data: 2009-07-10 01:10:52
Autor: rydzo
[...]
<ciach>

czytalem argumenty "przeciw"
i mam jedno "za"

Zawsze dowód + OC być w samochodzie, ale ukryte w jakimś sprytnym miejscu.
Kontrole na drodze nie zdarzają się codziennie, więc w razie jakby co wygrzebiesz "spod tapicerki drzwi".
Złodziejowi nie przyjdzie do głowy szukać DR i OC ;)

--
POzdrawiAM
rydzo

Citroen C5 3.0 V6
BRC P&D

Czy zostawiacie dowĂłd rejestracyjny w samochodzie?