Czyja wina: napedu czy nosnika?

Data: 2009-10-12 03:07:02
Autor: maxknowledge
Czyja wina: napedu czy nosnika?
Witam,

nagrywalem na plytkach dvd-r i dvd+r o nazwie TX extra moim napedem HL-
DT-ST DVDRAM GSA-T20N i wszystko bylo w porzadku do jakiegos czasu.

Od niedawna zaczal mi sie pojawiac w NERO komunikat "nie mozna
zakonczyc zapisu w trybie DAO". Przeinstalowalem Nero na nowsze i nic
to nie dalo. Zmarnowalem juz kilka plytek DVD na proby nagrania innym
sposobem.

Oto log z ostatniego nagrania (na plytce dziala tylko jeden film 700MB
reszta zawieszaja naped):
http://poha.inc.w.interii.pl/Log2.txt

Sprawdzilem do tej pory, ze mam wlaczane DMA na porcie 1 i 2, na 3
wylaczane. Od chwili kiedy zaczalpojawiac sie problem w menadrzeze w
napedach zapisalami sie nowa pozycja dla napedu: IK73020 UOW557P SCII
CD rom DEVICE.Skad niby, jak mam nowy naped a zadnego wirtuala?

Probowac dalej nagrac szybkoscia mniejsza (1x?) i zmienic plytki? Czy
nie marnowac pieniedzy i przeinstalowac firmware?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-12 12:35:28
Autor: Mariusz
W dniu 2009.10.12 12:07, maxknowledge pisze:
[...]

Jak chcesz wykluczyć Nero to najprościej użyć jednego z wielu bezpłatnych programów do nagrywania płyt.
A jeszcze lepiej uruchomić linuxa z płyty i stamtąd zrobić nagranie.

Probowac dalej nagrac szybkoscia mniejsza (1x?) i zmienic plytki? Czy

Jeszcze nie próbowałeś zmieniać płyt ? Przy cenie za dvd w okolicy 1zł/szt jest to wyjątkowo tani i prosty test.

--
Mar

Data: 2009-10-12 03:49:13
Autor: maxknowledge
On 12 Paź, 11:35, Mariusz <marITYLKOMAR...@spox.org> wrote:

Jak chcesz wykluczyć Nero to najprościej użyć jednego z wielu
bezpłatnych programów do nagrywania płyt.
A jeszcze lepiej uruchomić linuxa z płyty i stamtąd zrobić nagranie.

To samo z cloneDVD, anydvd, dvdshrink... Czyli to nie wina Nero. Ja
nie potrafie dowiedziec sie nic z logu, moze on cos mowi?
Sprobuje dzisiaj z plykami.

Jeszcze nie próbowałeś zmieniać płyt ? Przy cenie za dvd w okolicy
1zł/szt jest to wyjątkowo tani i prosty test.

Nie mialem powodu, poniewaz wczesniej nagrywalem na tych plytach,
wlasnie tym napedem i bylo ok. Od tygodnia juz nie moge nagrac nic
powyzej 700MB, bo po 10% wyskakuje ze nie moze zakonczyc zapisu w
trybie DAO. Mozliwe ze plyty sa produkowane z makulatury w chwili
obecnej, czy zrypala mi sie nagrywara?

Data: 2009-10-13 05:45:06
Autor: Sławek
Czyja wina: napedu czy nosnika?
Typowy komunikat  dla padającego lasera,obawiam się ,ze czeka Cię zmiana napędu.Pozdrawiam Sławek __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4501 (20091012) __________

Data: 2009-10-13 09:46:53
Autor: maxknowledge
On Oct 13, 4:45 am, Sławek <sl...@widzew.net> wrote:
Typowy komunikat  dla padającego lasera,obawiam się ,ze czeka Cię zmiana
napędu.Pozdrawiam Sławek

Tylko jak może być laser zepsuty, jak płyty czyta i nagrywa 700MB
dobrze...wina firmware?

Data: 2009-10-13 15:14:40
Autor: tg
"maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> wrote in message news:ca2a4b89-24fb-41db-8b36-ecdeb08ec8c9y21g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

odpal z jakiegos live cd, albo podepnij do innego kompa i zobacz

btw. zamiast nero do nagrywania danych i obrazow dobrze sie sprawdzi
http://infrarecorder.org/?page_id=5

Data: 2009-10-13 19:52:42
Autor: Mariusz
W dniu 2009.10.12 12:49, maxknowledge pisze:
Nie mialem powodu, poniewaz wczesniej nagrywalem na tych plytach,
wlasnie tym napedem i bylo ok. Od tygodnia juz nie moge nagrac nic
powyzej 700MB, bo po 10% wyskakuje ze nie moze zakonczyc zapisu w

A to są cały czas płyty z tego samego zakupu/partii ?

--
Mar

Data: 2009-10-13 11:11:28
Autor: maxknowledge
On Oct 13, 6:52 pm, Mariusz <marITYLKOMAR...@spox.org> wrote:
> [...]

> powyzej 700MB, bo po 10% wyskakuje ze nie moze zakonczyc zapisu w

A to są cały czas płyty z tego samego zakupu/partii ?

Hawk,TX extra, na tych płytakch normalnie nagrywałem jeszcze kilka
tygodni temu. Ta sama partia.

Data: 2009-10-13 11:27:15
Autor: maxknowledge
Czyja wina: napedu czy nosnika?
Czy ktoś poza tym wie skąd u mnie w menadżerze sprzętu pojawił się
dodatkowy napęd jeśli go nie mam w laptopie? (mam na myśli jakiś
IK73020 UOW557P SCII cdrom... pod napędem dvd).

Data: 2009-10-13 20:36:25
Autor: Radosław Sokół
maxknowledge pisze:
Czy ktoś poza tym wie skąd u mnie w menadżerze sprzętu pojawił się
dodatkowy napęd jeśli go nie mam w laptopie? (mam na myśli jakiś
IK73020 UOW557P SCII cdrom... pod napędem dvd).

Zainstalowałeś sobie emulator CD-ROM pewnie. Jakiś Daemon
albo coś podobnego.

Data: 2009-10-13 11:57:08
Autor: maxknowledge
On Oct 13, 7:36 pm, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:

Zainstalowałeś sobie emulator CD-ROM pewnie. Jakiś Daemon
albo coś podobnego.

Dobra, ok. Pewnie gdzieś tam leży w rejestrze i o tym nie wiem.

A powiedz mi Radek, bo jesteś pod ręką, dam radę kupićsam laser bez
pieprzenia się w rozbierania laptopa jak mam na niego gwarancję? (na
napęd już niestety nie).

Data: 2009-10-15 19:23:01
Autor: Radosław Sokół
maxknowledge pisze:
A powiedz mi Radek, bo jesteś pod ręką, dam radę kupićsam laser bez
pieprzenia się w rozbierania laptopa jak mam na niego gwarancję? (na
napęd już niestety nie).

Sam laser czy sam napęd?

Samego modułu optycznego raczej nie ma sensu wymieniać. A na-
pęd zazwyczaj jest wyjmowalny bez łamania gwarancji, na jednej
śrubce lub jakimś zatrzasku bezśrubowym.

PS. Jak to jest, że na napęd nie masz gwarancji, a na kompu-
     ter jeszcze tak?

Data: 2009-10-15 12:58:10
Autor: maxknowledge
On 15 Paź, 19:23, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:

Samego modułu optycznego raczej nie ma sensu wymieniać. A na-
pęd zazwyczaj jest wyjmowalny bez łamania gwarancji, na jednej
śrubce lub jakimś zatrzasku bezśrubowym.

Dobra, ok.

PS. Jak to jest, że na napęd nie masz gwarancji, a na kompu-
     ter jeszcze tak?

Tak jest napisane w umowie gwarancyjnej - napęd i bateria 6miesięcy.

Data: 2009-10-13 22:01:30
Autor: Animka
maxknowledge pisze:
Czy ktoś poza tym wie skąd u mnie w menadżerze sprzętu pojawił się
dodatkowy napęd jeśli go nie mam w laptopie? (mam na myśli jakiś
IK73020 UOW557P SCII cdrom... pod napędem dvd).

To usuń to i zobacz jak Ci teraz nagrywarka nagrywa.

--
animka

Czyja wina: napedu czy nosnika?