Czyj膮 艣mier膰 ma na swym sumieniu (je艣li je ma) TW Bolek

Data: 2016-02-25 10:44:58
Autor: Chiron
Czyj膮 艣mier膰 ma na swym sumieniu (je艣li je ma) TW Bolek
Kukuniek dzi艣 w swoim stylu o艣wiadczy艂, 偶e donosi艂tylko na takich nieznacz膮cych ludzi, 偶e nie ma o czym m贸wi膰.

Niekt贸rzy twierdz膮, 偶e nikomu nie dzia艂膮 si臋 krzywda.
Grzegorz Braun pisa艂, 偶e podczas kr臋cenia swoich "Plus贸w dodatnich..." znany dzia艂acz solidarno艣ci, starszy od Wa艂臋sy, emeryt dorabiaj膮cy sobie jako portier- nagle straci艂 prac臋- i zaraz potem zgin膮艂 tragicznie. By艂y SBek, kt贸ry udzieli艂 Braunowi wyczerpuj膮cych informacji- te偶 wkr贸tce zgin膮艂 tajemniczo. Cenckiewicz opisuje te偶 wspomnienia kolegi Wa艂臋sy, kt贸ry dlatego, 偶e zosta艂 pomylony przez "nieznanych sprawc贸w" z kim艣 do niego podobnym- te偶 by nie 偶y艂. Niestety- niewinny cz艂owiek zgin膮艂 zamiast niego. Za艂膮czam cytat tej historii- bo do艣膰 trudno j膮 znale藕膰 (czyja艣 mocarna d艂o艅 kasuje):
艢. p. Kazimierz Szo艂och - bohater Grudnia '70 w Gda艅sku, dzia艂acz WZZ i ROPCiO, z艂o偶y艂 mi w 2008 r. m. in. tak膮 relacj臋 dotycz膮c膮 wydarze艅 z wiosny 1971 r.:
"Powiedzia艂em Wa艂臋sie , 偶e chyba pojad臋 do Warszawy, szuka膰 sprawiedliwo艣ci u Gierka. On ani tak, ani siak. By艂 w dobrym humorze, chcia艂 mnie pocz臋stowa膰 w贸dk膮, a ja wtedy w贸dki do ust nie bra艂em. Wychodz膮c z hotelu, przemkn膮艂em bocznymi schodami, mo偶e temu zawdzi臋czam, 偶e dzisiaj rozmawiamy z sob膮. W jaki艣 tydzie艅 p贸藕niej kolega powiedzia艂 mi, 偶e tamtego wieczoru na Klonowicza zabito bosmana, kt贸ry przyszed艂 do kogo艣 w odwiedziny. 芦Jaki bosman?禄 鈥 pytam. 芦Taki jak ty. Wysoki, barczysty禄. Nieraz sobie my艣l臋, 偶e ten cz艂owiek zgin膮艂 z mojego powodu, 偶e go wzi臋li za mnie鈥.
Mimo inwigilacji, 27 wrze艣nia 1971 r. Szo艂och uciek艂 na jaki艣 czas z Gda艅ska, zg艂osi艂 si臋 do siedziby KC PZPR, gdzie z艂o偶y艂 pisemny protest przeciwko ci膮g艂ym prze艣ladowaniom adresowany do I sekretarza Edwarda Gierka.
Napisa艂 w nim m.in.: 鈥濼ow. Gierku up艂yn臋艂o ju偶 du偶o czasu od wydarze艅 grudniowych, ale jeszcze nie mam spokoju. Przez 9 miesi臋cy Komenda Wojew贸dzka MO w Gda艅sku nie daje mi spokoju. Co pewien czas wzywa mnie na przes艂uchania. Nawet podczas pracy potrafi膮 przyjecha膰 i szuka膰 mnie po stoczni鈥.
Mimo tego Szo艂och by艂 w dalszym ci膮gu wzywany na przes艂uchania i szykanowany w pracy. W dniu 16 marca 1974 r. zosta艂 ponownie zwolniony z pracy w 鈥濳limorze鈥. Przez ponad rok pozostawa艂 bez pracy i 艣rodk贸w do 偶ycia, maj膮c na utrzymaniu 偶on臋 i czworo dzieci. W czerwcu 1975 r. przyznano mu rent臋 inwalidzk膮 z tytu艂u choroby zawodo鈭 wej (pylica).
Wa艂臋sa go nienawidzi艂 i nienawidzi! Wiemy, 偶e to w艂a艣nie Wa艂臋sa w styczniu 1971 r. zidentyfikowa艂 Szo艂ocha na okazanym zdj臋ciu i wystawi艂 bezpiece.
鈥濩z艂owiek ten puszcza b膮ka w moim otoczeniu, gdzie mam najmniejszy sta偶 pracowniczy, potem bezpodstawne pom贸wienie przenosi do Gwiazd贸w, Walentynowiczowej, Borusewicza, Wyszkowskiego i innych鈥 鈥 pisa艂 Wa艂臋sa 20 lipca 2008 r.
Nawet po 艣mierci Szo艂ocha laureat Pokojowej Nagrody Nobla nie znalaz艂 dla niego dobrego s艂owa. I zn贸w bezpardonowo oskar偶a艂: 鈥濸ojecha艂 do Gierka przej臋艂a go SB i ustawi艂a przeciw mnie i wykonywa艂 jej polecenia, a nie odwrotnie w 偶adnych WZZ nie dzia艂a艂, na 偶adne spotkania i uroczysto鈭 艣ci rocznicowe nie chodzi艂 i nie mia艂 areszt贸w, nikt go nie inwigilowa艂. Ucieka艂 i chowa艂 si臋 sam przed sob膮 i 偶on膮. Taka jest prawda o tym tch贸rzu LW鈥.
Ta nienawi艣膰 Wa艂臋sy do Szo艂ocha jest dzisiaj jeszcze bardziej dla mnie zrozumia艂a. To relacja kata wobec ofiary, kt贸ra sta艂a si臋 niewypartym wyrzutem sumienia! W teczce "Bolka" znajduje si臋 bowiem wiele donos贸w na Szo艂ocha. Precyzyjnych, prewencyjnych, wa偶nych... 艢wiadcz膮 o tym odr臋czne dopiski funkcjonariuszy SB o wykonaniu odpis贸w, kt贸re w臋drowa艂y do spraw operacyjnych z rozpracowania Szo艂ocha, kt贸remu dzi臋ki Wa艂臋sie, SB nada艂a kryptonim "Kazek" i "Kurier"...

Ilu jeszcze musia艂o zgi膮膰, bo TW Bolek nadawa艂?
--

Chiron

Data: 2016-02-25 14:36:11
Autor: Pajdak
Czyj膮 艣mier膰 ma na swym sumieniu (je艣li je ma) TW Bolek
U偶ytkownik "Chiron" <chiron@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:namieq$prq$1node2.news.atman.pl...
Kukuniek dzi艣 w swoim stylu o艣wiadczy艂, 偶e donosi艂tylko na takich nieznacz膮cych ludzi, 偶e nie ma o czym m贸wi膰.

Przypominam sobie, 偶e J.Kurski, obecnie prezes TVP sfabrykowa艂 pobicie jakiej艣 aktorki. Te same metody cz艂owieczku z PRL-u.

--
Lepudruk

Data: 2016-02-25 15:09:23
Autor: Chiron
Czyj膮 艣mier膰 ma na swym sumieniu (je艣li je ma) TW Bolek

U偶ytkownik "Pajdak" <lepudruk@dwarfs.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:nan0fi$1bg1$9gioia.aioe.org...
[...]

Co ma Kukuniek i jego szkody, ktore wyrzadzil kapowaniem (z pewnoscia kilka trupow) do Cugier- kotki?

--

Chiron

Czyj膮 艣mier膰 ma na swym sumieniu (je艣li je ma) TW Bolek