Czyje zbrodnie ?

Data: 2010-04-07 11:31:12
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
Witam

Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Jak mówimy o obozach koncentracyjnych, to wszystkie gazety i TV mówi o nazistowskich bądź hitlerowskich zbrodniach. NIGDY niemieckich  !!!
Natomiast jak mowa o Katyniu, to zawsze "rosyjskie zbrodnie"  nigdy nie Stalinowskie.

Ciekawe dlaczego ?

Pozdrawiam
WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

p.s.
Nadal wq*** mnie Twoje kodowanie  :-(

Data: 2010-04-07 11:34:04
Autor: boukun
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hphk2k$rda$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Taka linia nakreślona przez międzynarodówkę syjonistyczną...

boukun

Data: 2010-04-07 12:17:28
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

[...]

Pare dni temu pisalem o tym samym !.
Widac polityczna poprawnosc i polityczne zamowieni tego wymaga .
No coz polityka nie tylko  gra slow ale takze realizowanie sojuszniczych zobowiazan a te" jakie sa kazdy widzi "!.

cyc

Data: 2010-04-07 04:39:34
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 12:17, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "WW" <wu...@vp.pl> napisał w wiadomościnews:hphk2k$rda$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

No coz polityka nie tylko  gra slow ale takze realizowanie sojuszniczych
zobowiazan a te" jakie sa kazdy widzi "!.

Obydwaj piszecie bzdury nie poparte żadnymi dowodami . Otóż ja
sprawdziłem jak to się naprawdę ma.
Najpierw język angielski.
Fraza "german concentration camps zwraca 3.35 mln stron w guglu
Fraza "nazi concentration cammps zwraca jedynie 2 mln. A więc w języku
angielskim jest odwrotnie niż twierdzicie a tym bardziej kompletnym
absurdem jest twierdzenie ww , ze NIGDY nie pisze się o niemieckich .
Skąd ci to przyszło do głowy.
Teraz język polski:
"niemieckie obozy koncentracyjne" 92.3000
"hitlerowskie obozy koncentarcyjne 117.000.
Róznica praktycznie żadna.
Przy zbrodniach niemieckich i hitlerowskich dwukrotnie te pierwsze
przewyższają drugie, więc jest kompletnie inaczej niż piszecie
Teraz Rosja:
Język angielski - Russian crimes 41.8 mln, sovjet crimes 14,1 mln
stalin's crimes 2,13 mln. biorąc pod uwagę , że wśród russian crimes
są nie tylko zbrodnie stalinowskie ale i rosyjska mafia, czeczenia ,
carat itd wynik jest podobny jak przy niemieckich i hitlerowskich.
Język polski
Rosyjskie zbrodnie  2.100.000
sowieckie zbrodnie 94.000
stalinowskie zbrodnie 306.000
Przy tych samych zastrzezeniach co przy języku angielskim nijak nie
wychodzi na wasze.
Po co więc pierdolić byle co, zamiast najpierw sprawdzić. Albo mózg
wam mącą wasze subiektywne odczucia i projekcje albo robicie to celowo
ze złą wolą.

Data: 2010-04-07 13:52:30
Autor: u2
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-07 13:39, zbig pisze:
[...]

Ciekawa statystyka, z której wynika, że mord w Katyniu nazywa się ruskim
mordem tylko dlatego, że ruscy (Russians) są popularniejszym określeniem
niż sowieci (soviets). Niemniej jednak to sowieci dokonali mordu w
Katyniu z rozkazu Stalina, który nigdy nie był ruskim.

Data: 2010-04-07 05:04:12
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 13:52, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> s nie tylko zbrodnie stalinowskie ale i rosyjska mafia, czeczenia ,
> carat itd wynik jest podobny jak przy niemieckich i hitlerowskich.
> J zyk polski
> Rosyjskie zbrodnie  2.100.000
> sowieckie zbrodnie 94.000
> stalinowskie zbrodnie 306.000
> Przy tych samych zastrzezeniach co przy j zyku angielskim nijak nie
> wychodzi na wasze.
> Po co wi c pierdoli byle co, zamiast najpierw sprawdzi . Albo m zg
> wam m c wasze subiektywne odczucia i projekcje albo robicie to celowo

Ciekawa statystyka, z kt rej wynika, e mord w Katyniu nazywa si ruskim
mordem tylko dlatego, e ruscy (Russians) s popularniejszym okre leniem
ni sowieci (soviets). Niemniej jednak to sowieci dokonali mordu w
Katyniu z rozkazu Stalina, kt ry nigdy nie by ruskim.

Ci Rosjanie, co do dziś go wielbią uważają go za swojego. Ponadto pod
rozkazem, o który wnioskował Beria - Gruzin, podpisało sie trzech
Rosjan -Kalinin, Woroszyłow i Mołotow, Żyd kaganowicz, Ormianin
Mikojan i Gruzin Stalin.

Data: 2010-04-07 14:46:58
Autor:
Czyje zbrodnie ?
On Wed, 07 Apr 2010 13:52:30 +0200, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

 [...]

Niemniej jednak to sowieci dokonali mordu w
Katyniu z rozkazu Stalina, który nigdy nie był ruskim.

 jestes gamon ale skomentuje: hitler tez nie byl niemcem.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-07 14:02:42
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
zbig pisze:
On 7 Kwi, 12:17, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]

Ach cóż za ekspresja - tylko podziwiać.
Twoja wypowiedz świadczy to próbie analitycznego podejścia do tematu, co samo w sobie jest wielce chwalebne.
Jednak poważny analityk, za jakiego niewątpliwie pragniesz uchodzić, zwrócił by uwage na tekst, z którym polemizuje. Tam dość jasno napisane jest,  cytuje "gazety i TV".
Jeśli chodzi o internet, to tu można by przyznać Ci rację, ale problem w tym, że takich informacji w sieci szukają tylko amatorzy historii a ci dość dobrze ją już znają.
Moja wypowiedz odnosiła się to tak zwanej opinii publicznej, która w znacznej mierze kształtuje właśnie prasa i TV.

Życzę sukcesów w analitykowaniu.

Data: 2010-04-07 05:53:34
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 14:02, WW <wu...@vp.pl> wrote:
zbig pisze:

[...]

Jestem z zawodu analitykiem, płacą mi za "analitykowanie" niezłe
pieniądze i odnoszę w tej dziedzinie pewne sukcesy więc twój
protekcjonalny ton jest nie na miejscu.
Oczywiście, że zauważyłem, że piszesz o prasie i TV. Nie mam niestety
możliwości przeanalizowania ich pod kątem tezy , która napisałeś.
Przyjąłem więc metodologię, która oczywiście jest obarczona pewnym
błędem, natomiast z prawdopodobieństwam graniczącycm z pewnością nie
jest to błąd o skali, który mógłby  przewrócić do góry nogami wynik ,
który uzyskałem. Choćby dlatego, że znaczna cześć tych linków odsyła
do kopii artykułów prasowych i audycji multimedialnych w tym
telewizyjnych oraz ich omówień.

Data: 2010-04-07 15:27:52
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
zbig pisze:
On 7 Kwi, 14:02, WW <wu...@vp.pl> wrote:
zbig pisze:

[...]

Wymień ?

Oczywiście, że zauważyłem, że piszesz o prasie i TV. Nie mam niestety
możliwości przeanalizowania ich pod kątem tezy , która napisałeś.

To po co się odzywasz, skoro nie masz czasu ?

[...]

Aleś Ty uparty.
Wszak artykuł prasowy, zamieszczony w sieci należy już do niej a nie do prasy. Najczęściej jest tam umieszczany w celu podbudowania jakieś tezy.
Naszym tematem jest natomiast kształtowanie ogólnej świadomości poprzez prasę masową i TV.
Już nie mogę Ci tego prościej wytłumaczyć.

Data: 2010-04-07 06:42:18
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 15:27, WW <wu...@vp.pl> wrote:
zbig pisze:

To po co się odzywasz, skoro nie masz czasu ?

Zamiast naigrawać się z mojej profesji spróbuj z powodzeniem
przeanalizowac , choćby dwa zdania, które zamieściłem i wskaż
miejsce , którym napisałem, ze nie mam czasu.

[...]

Ja jestem uparty? czarno na białym udowodniłem ci kompletny absurd
albo co najmniej mocno naciągniętą tezę, posługując się jakąś
przynajmniej przedstawioną w zarysie  metodologią, ty w zamian nie
masz nic ponad swoje subiektywne wrażenie i zamiast spuścić uszy po
sobie bezsensownie brniesz w zaparte używając co raz to bardziej
niemądrych argumentów. Przypomnę że użyłeś w swojej wypowiedzi takich
kwantyfikatorów jak "nigdy" , "zawsze" itd. co samo w sobie jest
piramidalną bzdurą i właściwie nie wymaga polemiki.

Data: 2010-04-07 17:59:58
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
zbig pisze:
On 7 Kwi, 15:27, WW <wu...@vp.pl> wrote:
zbig pisze:

To po co się odzywasz, skoro nie masz czasu ?

Zamiast naigrawać się z mojej profesji spróbuj z powodzeniem
przeanalizowac , choćby dwa zdania, które zamieściłem i wskaż
miejsce , którym napisałem, ze nie mam czasu.

Pierwsze pytanie jak widać za trudne czy dokonani wielkiego analityka brak ?

Pytanie drugie:
Proszę uprzejmie.
Twoje słowa - "Nie mam niestety
możliwości przeanalizowania ich pod kątem tezy , która napisałeś".

Jeśli zatem na to Ci nie czasu brakło, to czego - umiejętności ?

Ja jestem uparty? czarno na białym udowodniłem ci kompletny absurd

Niczego nie udowodniłeś. Przeprowadziłeś jedynie analizę na poziomie piaskownicy zupełnie innej sfery niż temat w którym się wypowiadasz. Twoje wnioski maja wynikająca z poziomu analizy wartość.

Data: 2010-04-07 09:23:26
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 17:59, WW <wu...@vp.pl> wrote:
zbig pisze:

Pierwsze pytanie jak wida za trudne czy dokonani
wielkiego analityka brak ?

Niechętnie się chwalę. Powiem tylko,ze małym sukcesem jest fakt,ze
przez 6 lat pracy na tym stanowisku, przeżyłem trzy fale redukcji. Nie
wszyscy moi byli koledzy analitycy mogą to o sobie powiedzieć.

Pytanie drugie:
Prosz uprzejmie.
Twoje s owa - "Nie mam niestety
mo liwo ci przeanalizowania ich pod k tem tezy , kt ra
napisa e ".

Je li zatem na to Ci nie czasu brak o, to czego -
umiej tno ci ?
Brak mi źródeł, to oczywiste. Nie zwykłem bajdurzyć tak jak ty na
podstawie jedynie własnego widzimisię.

> Ja jestem uparty? czarno na bia ym udowodni em ci kompletny absurd

Niczego nie udowodni e . Przeprowadzi e jedynie
analiz na poziomie piaskownicy zupe nie innej sfery
ni temat w kt rym si wypowiadasz. Twoje wnioski maja
wynikaj ca z poziomu analizy warto .
Spróbuj przeprowadzić taką analizę, ot,  choćby na poziomie poniżej
piaskownicy, bo jak na razie tylko  dużo krzyczysz, nie popierając
tych  wrzaskow żadnym, choćby jednym argumentem.

Data: 2010-04-07 18:44:34
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
zbig pisze:
On 7 Kwi, 17:59, WW <wu...@vp.pl> wrote:
zbig pisze:

[...]

Ludzie zachowują prace z rożnych powodów, często nie mających żadnego związku z kompetencjami.
Ale to wykracza poza ramy tematu.

Spróbuj przeprowadzić taką analizę, ot,  choćby na poziomie poniżej
piaskownicy, bo jak na razie tylko  dużo krzyczysz, nie popierając
tych  wrzaskow żadnym, choćby jednym argumentem.

Ja nie analitykuje, tylko stwierdzam, że z szokującą zgodnością wszystkie, podobno niezależne gazety i stacje TV mówią zastanawiająco zgodnym chórem o rosyjskich zbrodniach i hitlerowskich krematoriach.
O tych ostatnich zresztą "prawie zapomniano".

Określenie "tych wrzasków" jest wysoce niestosowne, fe.

Data: 2010-04-07 18:51:09
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

[...]

czesciej  " nazistowskich " !!.

Data: 2010-04-07 15:33:31
Autor:
Czyje zbrodnie ?
On Wed, 07 Apr 2010 15:27:52 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

zbig pisze:
> [...]

 [...]

> [...]

Naszym tematem jest natomiast kształtowanie ogólnej świadomości poprzez prasę masową i TV.
Już nie mogę Ci tego prościej wytłumaczyć.

 mozesz to nazwac manipulacja na swiadomosci.
 bedzie bardziej zrozumiale.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-07 14:19:40
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1550d3a3-667d-4dc4-bcd6-3f33302eb3c5q23g2000yqd.googlegroups.com...
On 7 Kwi, 12:17, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
> [...]

Po co więc pierdolić byle co, zamiast najpierw sprawdzić. Albo mózg
wam mącą wasze subiektywne odczucia i projekcje albo robicie to celowo

Przedstawione  przez nas opisywanie niemieckich zbrodni , jako " zbrodnie nazistowskie " obowiazuje media dopiero od stosunkowo niedlugiego czasu . Wczesniej istotnie zbrodnie te nazywalo sie po imieniu a wiec jako zbrodnie niemieckie . Teraz nie uswiadczysz w naszych mediach ale takze na zachodzie innego okreslenia jak " zbrodnie nazistowskie " !!. Moze sa jakies wyjatki . Biorac pod uwage powyzsze , nie dziwi to , ze twoje poszukiwania w googlach dalo takie wlasnie wyniki !.
Co do zbrodni Rosyjskich  sam udowodniles to , ze jest tak jak opisalismy .
"Rosyjskich" zbrodni jest 2 100 000 , a "sovieckich" , czy "stalinoswkich" odpowiednio 94 000 i 300000 .

cyc

Data: 2010-04-07 05:29:47
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 14:19, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:1550d3a3-667d-4dc4-bcd6-3f33302eb3c5q23g2000yqd.googlegroups.com...
On 7 Kwi, 12:17, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
..

Co do zbrodni Rosyjskich  sam udowodniles to , ze jest tak jak opisalismy .
"Rosyjskich" zbrodni jest 2 100 000 , a "sovieckich" , czy "stalinoswkich"
odpowiednio 94 000 i 300000 .
nieuważnie czytałeś cycu.
Wspomniałem , ze wynik do frazy "rosyjskie zbr"odnie" w znacznej
części odzsła do stron o mafii rosyjskiej, czeczenii, zbrodniach
caratu itd.
Jeśli wrzucisz hasło "rosyjskie zbrodnie wojenne" to masz już tylko
112 000, czyli proporcje są zachowane. Pojęć rosyjska czy stalinowska
zbrodnia używa się jak  widać statystycznie zamiennie. W żaden sposób
nie da się uzasadnić waszej tezy, chyba że przeprowadzicie jakąś
analizę opartą nie tylko o własne subiektywne "wydajemisię"

Data: 2010-04-07 17:44:51
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:af4b277b-02b2-4cc4-a731-df4c40c7b793h27g2000yqm.googlegroups.com...
On 7 Kwi, 14:19, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:1550d3a3-667d-4dc4-bcd6-3f33302eb3c5q23g2000yqd.googlegroups.com...
On 7 Kwi, 12:17, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
..

[...]

Nawet przyjmujac Twoje pokretne tlumaczenie i niewiele warte " naukowe " dowody , to i tak najczesiej mowi sie o zbrodniach rosyjkich co ie ma zadnego uzasadnienia . Rosjanie jako tacy mieli w zbrodniach tych taki sam udzial jak mieszkajacy na terytorium ZSRR Ukraincy , Gruzini , Azerbejdzanie , czy Czeczency . Mowmy wiec o zbrodniach Czeczenow , Ukraincow , tymbardziej , ze przywodcami tamtego , nieistniejacego juz kraju byli ludzie innej narodowosci ze wspomne tylko o Stalinie , czy ......uwaga ...Dzierzynckim .
Pojecie zbrodni niemieckich nie moze podlegac weryfikacji bo uzywany zamiennik " nazistowskie " mataczy sprawe i rozywa odpowiedzialnosc . Co innego " zbrodnie rosyjskie" , tu  wlasciwiej byloby nazwac je zbrodniami bolszewickimi , stalinowskimi , komunistycznymi z powodow jakie zaprezentowalem powyzej .

cyc

Data: 2010-04-07 16:18:13
Autor: Polok_Prawdziwy
Czyje zbrodnie ?

ŁOOO...!!!
- jo tes censto analizy robiem i analizujem...!

Marynom sparki sprawdzom, cy podmyte...

Aleniełotym beblać miołem...

- cheba ich dobze niezrozumiołeś, bo łone pisom ło MASOWYCHMEDIACH i
PREPOGANDZIE, anie ło statestykach pojawianio siem łokreśliń w imternacie...

Chodzi łoto, cosiem zwykłemu PLEBSOWI SUGERUJE, anie ło jakiesik diplomowe
prace, wture w imternacie łopublikowano...

Cytymyślis ze Hachulsko Ginia, abo Stanik Kakala cosik ztego cyto...!?

Telewizorniem, "Fakt", a conojwyzej "Gazetem", cy inksego "Gościa", atam...

- cheba wincyj beblać niemusem...

Data: 2010-04-07 12:39:30
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cyc pisze:
[...]

Jeśli przyjąć Twój tok rozumowania, to znaczy, że w 1945 nas nie wyzwolili a jedynie zmienił sie okupant.
To znaczy, że 8 maja to dla nas nie data zakończenia wojny a jedynie zmiany okupanta.
Co w takim razie polski prezydent robi na obchodach z okazji zakończenia II WŚ  właśnie w Moskwie ?

Data: 2010-04-07 13:02:24
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hphnhl$mpi$1atlantis.news.neostrada.pl...
cyc pisze:
[...]

Piszac o politycznje poprawnosci , mialem na mysli ta , ktora nakazuje nam utrzymywac z Rosja napiete stosunki , rowniez poprzez mowieniu i pisaniu o " rosyjskich zbrodniach " a nie o "stalinowskich " . czy " bolszewickich " .
Moj tok rozumowania nie kwestionuje daty zakonczenia IIWS bo jakkolwiekby na nia nie popatrzec to wlasnie wtedy sie skonczyla co nie znaczy , ze na zamowienie naszych dzisiejszych "przyjaciol " ( nie Moskali :) ) , nie zaczela sie nowa , trwajaca 45 lat okupacja . Inna byla , niz niemiecka , ale jednak okupacja bo pozbawiala nas suwerennosci . Tej zreszta i dzisiaj nam brakuje ale stopien zaawansowania byl znacznie wiekszy .

cyc

Data: 2010-04-07 13:29:50
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cyc pisze:
Tej zreszta i dzisiaj nam brakuje ale stopien zaawansowania byl znacznie wiekszy .

cyc

To wielce dyskusyjna teza zwłaszcza w świetle konstytucji UE.
Do tej pory, na przykład,  pewne prawa mogliśmy ustanawiać sami a prawo ZSRR nie było nadrzędne nad prawem polskim.

A unijne jest.

Data: 2010-04-07 14:09:56
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hphqg2$sol$2atlantis.news.neostrada.pl...
cyc pisze:
[...]

Nasza przynaleznosc do unijnych struktur jest naszym wyborem , jakby na to nie popatrzec , przynaleznosc do tzw. bloku wschodniego  byl nam narzucony i wcale nie przez naszych rodzimych " komunistow " , jak co niektorzy pisza , tylko przez naszych dzisiejszych sojusznikow  , ktory nas wtedy zdradzili .
To zasadnicza roznica .

Nie kwestionuje tego , ze prawo ZSRR nie bylo dla nas nadrzedne . Problem jednak w tym , ze tak mechanizm ten dzialal formalnie bo nieformalnie a wtedy glownie taki spsob "partnerstwa " sie liczyl , nie liczylo sie ani prawo ZSRR , ani nasze . Liczylo sie wylacznie zdanie I sekretarza i komitetu centralnego .

cyc

Data: 2010-04-07 14:30:47
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cyc pisze:
[...]

Niestety nie naszym.
To nie bez powodu "nasi" przywódcy obawiali się wyniku referendum i go nie zorganizowali.
A czy "ONI" mówią po polsku, rosyjsku czy angielsku, dla nas nie ma znaczenia.

Data: 2010-04-07 15:44:34
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-07 14:30, WW pisze:

[...]

Naszym - było referendum w tej sprawie..

Data: 2010-04-07 17:51:56
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
jadrys pisze:
[...]

Ale za inna UE glosowaliśmy i do innej wstąpiliśmy a inna UE w wyniku podpisania TL powstała.
Poza tym wypada przypomnieć że 3 kraje odrzuciły eurokonstytucje a ta jednak weszła.
I zmieniła wszystko.

Data: 2010-04-08 08:51:35
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hpi9rr$44n$2atlantis.news.neostrada.pl...
jadrys pisze:
[...]

A co konkretnie zmieniła?

--
stevep

Data: 2010-04-08 12:17:16
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cirrus pisze:

[...]

Ja co najmniej dwa razy tu o tym pisałem i inni także.
Poszukaj.

Data: 2010-04-08 15:36:18
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hpkak9$rn3$1atlantis.news.neostrada.pl...
cirrus pisze:
[...]

Wygodna postawa-wiem ale nie powiem.

--
stevep

Data: 2010-04-09 12:27:43
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cirrus pisze:
[...]

Nie kolego.
To jest postawa typu wiem i mówiłem. !!!
To Tobie nie chce się szukać.

Na początek posłuchaj przemówienie prezydenta Czech w palmecie UE.

Data: 2010-04-08 08:50:54
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
cyc pisze:
[...]

To się powieś w proteście jak to nie twój wybór.

--
stevep

Data: 2010-04-07 16:02:19
Autor: Polok_Prawdziwy
Czyje zbrodnie ?
[...]

Coby niegodać i jakobyniebyło, to zyło siem wuwcas lepij...

Moze niemiałymy takich wozuw, marketuw, tela programuw TV i reklam, wolności,
demokracyji i kapitulizmu itd., ale miałymy zato BEZPIECNOM PSYSŁOść i CEL
WZYCIU...!!!

Zycie nase było napoziomie HOMOSAPIENS, anie homoconsumus...

Ale tosem nevrati...

Skoda mi ino mojego straconego casu wpogoni donikond...

Data: 2010-04-07 07:31:08
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 16:02, "Polok_Prawdziwy" <baca_nowoce...@onet.eu> wrote:

Moze niemia ymy takich wozuw, marketuw, tela programuw TV i reklam, wolno ci,
demokracyji i kapitulizmu itd., ale mia ymy zato BEZPIECNOM PSYS O i CEL
WZYCIU...!!!

Zycie nase by o napoziomie HOMOSAPIENS, anie homoconsumus...

Homo sapiens? Bez wolności, prawdy, dostępu do podstawowych artykułów
na najniższym poziomie piramidy Maslowa czyli potrzeb fizjologicznych?
To już nie pamiętasz , ze nie było papieru toaletowego, waty,
podpasek, białka zwierzęcego w postaci mięsa, lekarstw itd.
Rozglądam się wokół siebie na biurku i wszystko na co obecnie patrzę
to była patologia. Koło mnie stoi telefon, Taki sobie średnio
wypasiony Panasonic. Miałeś wówczas telefon, czy tez jak miliony ludzi
byłes zapisany w kolejce na święty nigdy? Obok telefonu stoja
przegródki na papiery. Papier to cała kopalnia problemów PRL. Nadziały
papieru na różnego rodzaju wydawnictwa, brak papieru na prasę, teczki
na chodliwe tytuły u zaprzyjaźnionych kioskarzy. Moja rodzina nie
miała zaprzyjaźnionego kioskarza. Dalej na biurku leży chleb, który
kupiłem właśnie do domu. Z przeogromnej oferty wybrałem taki świeży,
wypieczony z siemieniem lnianym za 2,50. Wtedy choćbym się skichał nie
miałem innego wyboru niż sandomierski za 3,5 lu mazowiecki za 4, tzw.
nocnej świeżości. Idźmy dalej. Koło biurka stoi grzejnik olejowy, ot
tak na wypadek ostrej zimy. W PRLU- marzliśmy całymi tygodniami w
niedogrzanych nieocieplonych mieszkaniach z pękającymi co chwila
grzejnikami panelowymi.
Mógłbym tak bez końca. Ja się czułem w PRL-u jak pies. Bez żadnych
perspektyw i celów. Teraz wiem, ze żyję. mam cel. Zapewenienie godnego
życia sobie i mijej rodzinie. I z Bożą pomoca jakoś tam sobie radzę.
Nie nabierzesz mnie Baco na nostalgię za PRL. za długo w nim żyłem i
niczego chyba bardziej na świecie nienawidzę niż tego upodlenia jakie
wówczas przechodziłem.

Data: 2010-04-07 17:37:23
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:8e99238f-cda9-4cc6-bd89-e810f37d0c1fr18g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Dziwie sie , ze nie napiszesz , ze za Gomolki to nawet internetu i komorek nie bylo a o telewizorach plazmowych w PRL-u nikt nawet nie slyszal !!.
No do dziela , Uzupelnij swoj wywod .
Zapomniales synku o jednej sprawie krytykujac tak bezwzglednie przeszlosc . Zapomniales o tym , ze Polska byla  najbardziej zniszczonym wojna  krajem swiata  wsrod wszystkich tych , przez ktore przewalila sie wojenna pozoga .
Jesli do faktu tego dodamy i ten , ze to co nie zostalo wojna zniszczone , zostalo wywiezione albo przez uciekajacych Niemcow albo przez nacierajacych Rosjan , to ogrom zniszczen jakie doznalismy nie znajduje przykladu w historii swiata !.
80% calej infrastruktury gospodraczej zostalo zniszczone , wymordowano niemal cala polska inteligencje w tym nauczycieli , lekarzy , prawnikow i inzynierow , rozkradziono dobra kulturalne a ruiny byly jedynym elementem krajobrazu na polskim horyzoncie . Wymordowano lub wywieziono niemal 100% bydla i trzody chlewnej , nawet lasy i zwierzyna lesna zostaly przetrzebione .. Polska po wojnie byla pustynia w ktorej nie znalazles ani jednej dzialajacej fabryki , czy zakladu produkcyjnego , poza zakladami szewskimni i innymi zakladami rzemieslniczymi , nie uswiadczyles ani jednego normalnego mostu i drogi . Wiesz ile lat minelo od 45 roku , czyli od czasu w ktorym "odziedziczylismy " taka Polske , do czasu , kiedy narod przestal sie borykac z problemami mieszkaniowymi i stal sie , czy sie to komus podobna czy nie 10 potega gospodarcza swiata lub jesli jestes sceptycznie do propagandowych wersji uprzedzony to przynajmniej znajdowala sie w pierwszej 20 -stce ? .
Ledwie 30 !! . Wiesz ile minelo od transformacji , ktora miala Polske wywindowac na wyzyny gospodarcze w skali swiatowej ?  ....20 . Co w tym czasie zrobiono ? Nawet 1 / 10 tego co zrobili nasi rodzice i my i czesto w pierwszych okresach powojennych za miske zupy tylko .. Gdyby podobne  tempo dzisiejszego rozwoju obowiazywalo w tamtych czasach , to dzisiaj dalej leczylby nas felczer , nauczyciel bylby po maturze a Ty w mieszkaniu mialbys dokwaterowanego lokatora bo ludzie gdzies przeciez musieliby mieszkac a budowano do tej pory tyle co kot naplakal .
Nie pluj wiec na przeszlosc , ktora choc nie byla rozami uslana , byla zgrzebna i uboga ale  zapewnila Ci dzisiaj normalna egzystencje . Dzisiejszy stan kraju nie jest zasluga tamtego ustroju , choc i on ma w tym swoj udzial ale tych ludzi , ktorzy wtedy zyli , do dzisiaj zreszta zyja , pracowali i tworzyli abys dzisiaj mogl zyc jak czlowiek , leczyc sie u lekarzy , aby nauczyciel z prawdziwego zdarzenoa uczyl Twoje dzieci a w sklepie moglo na polkach  stac to co stoi bo tylko duren uwierzy w to , ze moglo to wszystko zdarzyc sie tylko w wyniku transformacji . Nie pluj wiec na tych ludzi bo plujesz na swoich rodzicow , dziadkow i na swoja historie , ktora choc pokrecona i  budzaca kontrowersje jest historia Twoja , czy sie to Tobie podoba , czy nie !.

cyc

Data: 2010-04-07 09:13:16
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 17:37, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
U ytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisa w wiadomo cinews:8e99238f-cda9-4cc6-bd89-e810f37d0c1fr18g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

nie bylo a o telewizorach plazmowych w PRL-u nikt nawet nie slyszal !!.
Gdybyś miał choć krztynę inteligencji, o która cię posądzałem, jak
widzę niesłusznie, tobyś się domyślił,ze zrobiłem to celowo aby
właśnie nie dać ewentualnym oponentom okazji do tego rodzaju zarzutów.
Skupiłem się jedynie na elementach wokół swojego biurka i na nim,
które są możliwe do porównania z obecnym okresem.

[...]
Niemcy były zniszczone w podobnym stopniu ale tego rodzaju problemów
nie miały, mało tego, wyrosły w tym samym czasie na jedną z
największych potęg gospodarczych świata.

do czasu , kiedy narod przestal sie
borykac z problemami mieszkaniowymi
Bredzisz. Nigdy się tymi problemami nie uporał a problem z roku na rok
stawał sie coraz bardziej dramatyczny.

>i stal sie , czy sie to komus podobna
czy nie 10 potega gospodarcza swiata lub jesli jestes sceptycznie do
propagandowych wersji uprzedzony to przynajmniej znajdowala sie w pierwszej
20 -stce ? .
Bujda na resorach. Jaka potęgą gospodarczą moze być kraj, którego nie
stać na zaspokojenie podstawowych potrzeb fizjologicznych swoich
obywateli

[...]

Niczego mi nie zapewniła PRRL ponad standard w cywilizowanym świecie.
A wręcz wszystko było poniżej tego standardu.I to ,ze moja egzystencja
jest w tej chwili normalna nie ma nic wspólnego z PRL ale jest
normalna pomimo tego.

[...]
To,ze nie upadłem na samo dno to jest WYŁĄCZNA zasługa moich rodziców,
którym udało się jakoś zachować dla mnie te resztki człowieczeństwa
pomimo, powtarzam, tamtego ustroju.

Data: 2010-04-07 18:40:25
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6d170735-b73d-

Niemcy były zniszczone w podobnym stopniu ale tego rodzaju problemów
nie miały, mało tego, wyrosły w tym samym czasie na jedną z
największych potęg gospodarczych świata.

Raczysz kpic sobie !!.Zwroc uwage na to , ze nie pytam , tylko stwierdzam .
Niemcy najwiekszy zlodziej w historii a juz tyej najnowszej , nie tylko nakradl o czym w moim poptrzednim poscie slowo napisalem ale rowniez zostal doposazony przez zachodnich  aliantow w takie dobra o jakich na Polakom si ie snilo . Odbywalo sie to na pokaz i dla antysovieckiej propagandy . Nie wspomnialem dotad o fundamentalnym dla rozwoju ich kraju znaczeniu tzw. Planie Marshala , ktory to plan przewidywal amerykanska pomoc rowniez dla Polski . NIestety bolszewickie wladze , nie skorzystaly z niej co zaskutokowalo tym , ze wszystkie pieniadze przeznaczone dla krajow , ktore pozniej nzawano blokiem wschodnim a takze te , ktore Niemcom przyznano , trafily do Niemiec !!.
Nie mowimy tu o milionach dolarow . Mowimy i  miliardach , dziesiatkach miliardow  dolarow , owczesnych dolarow !!.
Skarbce niemieckich zlodziei przepelnione  byly nakradzionym w calej Europie zlotem i kosztownosciami a wiekszosc fabryk , ktore pracowaly dla Rzeszy staly niemal nietkniete i uzupelnione o te dobra , ktore wywieziono z Polski i nie tylko !. Jedno zbombardowane Drezno i Berlin to tylko namastka tego , co przezyla w tym zakresie Polska i Ty masz odwage przyrownywac nas do Niemiec ? ich " sukcesy " gospodarcze do naszych ? .

do czasu , kiedy narod przestal sie
borykac z problemami mieszkaniowymi

Bredzisz. Nigdy się tymi problemami nie uporał a problem z roku na rok
stawał sie coraz bardziej dramatyczny.

Tylko w TYwoim pojeciu !!. dzisja ludzie mieszkaja gdzie popadnie i nikt nie wybrzydza . Nawet baraki uwazaja za swoje mieszkania i nie narzekaja , ze nie wspomn eo bezdomnych . W tamtych czasach , kazden chial miec mieszkanie koniecznie w nowym budownictwie  a ci ktorzy ich nie dostawali czuli sie pokrzywdzeni . inna sprawa to jakosc tych mieszkan ale top calkiem inny problem.......i wcale nie napisze Ci , ze bredzisz , lub , ze poslugujesz sie belkotem !.

[...]

Podstawowe potrzeby fizjologiczne  to mozliwosc oddychania , plodzenia , jedzenie i wydalania niestrawionych resztek pokarmu  .
Tych nigdy nie brakowalo , rowniez w zakresie pozywienia . Podstawowe potrzeby egzystencjalne to calkiem inna bajka .
Te byly sgrzebne i niewystarczajace ale ponowie apel o wstrzasniecie pamiecia i zauwazenie z czego  wyszlismy w 45 roku !.

[...]

Tak , tak !! , sam sobie n aten standart w ciagu kilku lat pracy zapracowales !!.
No coz mozna  zyc i z taka swiadomoscia .

[...]

Taaaak a Twoi rodzice zyli w jakims innym swiecie , zyli za przesylane z zachodu dolary a praca sie ich imala bo przeciez nie beda [pracowali na kolmune !.
Zle Cie widze wychowali , i choc byc moze na samo dno nie upadles , jak piszesz , to wcale nie jestes niego tak daleki , skoro masz taki stosunek do tego co swoja praca tworzyli Twoi bliscy , jak i tego , ze dali Ci mozliwosc chodzenia sytym do darmowej szkoly , jezdzenia na darmowe kolonie , korzystania darmowo z lekarza kiedy niemowleca kolka rozpierala ci trzewia , tudziez kiedy chodziles do kosciola z ktorego nikt Cie palami nie gonil !.
Nienawisc jest najgorszym z doradcow !.

cyc

Data: 2010-04-07 11:05:09
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 18:40, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
[...]

Nieświadomie użyłeś właśnie argumentów przciew PRLowi. Gdyby nie PRL ,
skorzystalibysmy z planu Marshalla.

[...]

ja w tamtych czasach zadowoliłbynm się dowolnym mieszkaniem. ale nawet
na takie nie miałe zadnych szans

> [...]

jedzenie i wydalania niestrawionych resztek pokarmu  .
Tych nigdy nie brakowalo , rowniez w zakresie pozywienia .
Nie tylko. To także możliwość umycia się mydłem, dla kobiet włożenie
co jakiś czas podpaski. A co do pożywienia to nie kłam. Ja mialem w
swoim żuciu takie okresy, gdy jadłem wyłacznie chleb z pomidorem i
musztardą

[...]
Nie ma niczego za darmo. Jeśli myślisz o bezpłatny szkolnictwie czy
słuzbie zdrowia to oczywiście płaciliśmy za to wszyscy.
W każdym cywilizowanym kraju i teraz i wtedy istniały "bezpłatne
szkoły" a większości też "bezpłatna słuzba zdrowia.
A co do służby zdrowia to dzieki temu, że nie mamy PRL- moja córka,
która urodziła sie z rzadkim schorzeniem ma szanse na w miarę normalne
życie. Za czasów PRL operacje, które musiała przejść nie były
wykonywane a podręczniki , z których uczyli się lekarze nawet nie
wspominały o takiej możliwości, która na zachodzie od kilkudziesięciu
lat była standardem. Na całe szczęście urodziła sie w roku 98, a wtedy
juz od pięciu lat te operacje były wykonywane.

Data: 2010-04-07 22:19:29
Autor: Polok_prawdziwy
Czyje zbrodnie ?
zbig wrote:

Nieświadomie użyłeś właśnie argumentów przciew PRLowi. Gdyby nie PRL ,
skorzystalibysmy z planu Marshalla.

Aco myślis, zadarmo by nom dutki dały...!?

- jus wuwcas dokładnie to planowały, cosiem dzisioj stało...!!!

Nasceńście Kacapy mondzejse były i miołem łokazjem ceńść swojego zycio POMINDZY LUDźMI, anie pomindzy ROBOTAMI psezyć...

Data: 2010-04-08 10:09:18
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:899703d9-6478-4741-87f4-886dde11ad05n34g2000yqb.googlegroups.com...
On 7 Kwi, 18:40, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
> [...]

lat była standardem. Na całe szczęście urodziła sie w roku 98, a wtedy
juz od pięciu lat te operacje były wykonywane.

Powiem krotko i dosadnie .
Szkoda slow na dyskusje z Toba . Masz zmaniwerowany nienawiscia umysl a taki potrafi patrzec na swiat patrzec wylacznie przez pryzmat wlasnych fobii ...........a moze zyles w innym wymiarze i innym kraju ? gdzie jadlo sie tylko chleb z musztarda ?.

cyc

Data: 2010-04-08 01:23:09
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 8 Kwi, 10:09, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]
Nie zapraszałem cie do dyskusji na temat PRL. Zrobiłeś to z własnej
woli. Nie jesteś w stanie obalić moich argumentów, to sobie milcz.
Moje będzie na wierzchu.
Powiem tylko tyle, ze wszystko to o czym napisałem jest absolutną
prawdą. . Zbrodniczy i niszczący tożsamość narodową i zagrażający
fizycznej egzystencji obywateli ustrój to jest obraz , który się we
mnie ukształtował prze 30 lat życia w PRL. Nic na to nie poradzę. Nie
zwykłem nie wierzyć zajawiskom, które widziałem, słyszałem i odczuwałem

Data: 2010-04-08 10:51:40
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 10:23, zbig pisze:
On 8 Kwi, 10:09, "cyc"<j...@ja.pl>  wrote:

[...]

Faktycznie cyc miał rację - chrzanisz zbigu dyrdymały.. I to wielkie dyrdymały.

Data: 2010-04-08 02:27:31
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 8 Kwi, 10:51, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
W dniu 2010-04-08 10:23, zbig pisze:

Faktycznie cyc miał rację - chrzanisz zbigu dyrdymały.. I to wielkie
dyrdymały.

Opinie fanatyków, którzy próbują wskrzeszać legendą zbrodniarza - tow.
Che obchodzą mnie tyle ile zeszłoroczny śnieg. Dlea mnie jest istotne
to co sam przeżyłem. Nigdy nie zapomnę upokorzenia, które przeżywałem
podczas swoich pierwszych wizyt na zachodzie w roku 1978 i 1984. I
oczywistej świadomosci ,  że przecież ci zwykli ludzie z którymi sie
spotykałem tam, nie są ani mądrzejsi  ani pracowitsi ode mnie i jedyne
co nas różni to współrzędne geograficzne miejsca zamieszkania.

Data: 2010-04-08 16:53:28
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Czyje zbrodnie ?
zbig wrote:

[...]

Co by nie powiedzieć, to w tej dyskusji masz Zbigu całkowitą rację.
Cycu nadaje ze Śląska, a więc jemu niczego pewnie nie brakowało, bo tatuś miał przydziały górnicze. Dlatego inaczej widzi PRL. Pewnie był też działaczem, bo cucu ma mocno lewackie skrzywienie.

Ja mam z PRL-u podobne doświadczenia do Twoich. Też jadałem wówczas chleb z musztardą i pomidorem, też marzyłem o własnym mieszkaniu...

Ciekaw jestem tylko dlaczego piewcy PRL-a nie zadadzą sobie jednego pytania. Dlaczego komunę obalono skoro taka wspaniała była?
--
Pit

Data: 2010-04-08 18:20:48
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 16:53, Pit Kowalski albo Nowak pisze:

[...]

A kto mówi o jakiejś wspaniałości?  I o to zapytaj USA i ich płatne pieski z "S" a nie uczciwych polaków.

Chleb z musztardą i pomidorem??? Sam wymyśliłeś taka kanapkę?  Sorry - takiego "Sandwicha"?

Data: 2010-04-08 18:40:54
Autor: PaPi
Czyje zbrodnie ?
Chleb z musztardą i pomidorem??? Sam wymyśliłeś taka kanapkę? Sorry -
takiego "Sandwicha"?

Idz i porozmawiaj z kimokolwiek kto nie mial znajomosci, nie przynalezal do kasty wybranych ew. nie mial nikogo za granica co jadal. Szczegolnie w latach 80-tych.

Data: 2010-04-08 23:38:02
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Czyje zbrodnie ?
jadrys wrote:

[...]

Komunę nie chcieli wszyscy w demoludach, a niektórzy nie chcieli jej nawet
bardziej niż my. I nie obrażaj ludzi z "Solidarności", to poczciwi
robotnicy, którzy chcieli normalnie żyć. Jedyne ich przewinienie, to takie,
że zaufali niewłaściwym ludziom powierzając im rządzenie Polską, a teraz
trudno to odwrócić dzięki kaweckim gazetom i wszelkim tefałenom.

Chleb z musztardą i pomidorem??? Sam wymyśliłeś taka kanapkę?  Sorry -
takiego "Sandwicha"?

Ja nie jadam sandwichy, tylko kanapki, a pomidora z musztardą lubię do dziś.
Spróbuj kiedyś, tylko z musztardą nie przesadź.
Poza tym, to Zbigu pierwszy pisał o takiej kanapce, więc jej nie wymyśliłem.
--
Pit

Data: 2010-04-09 10:13:49
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:hpkqkt$a5p$1news.onet.pl...
zbig wrote:

[...]

Skoro juz sie uwiarygodniles , zaakcentowales swoja politpoprawna przynaleznosc to teraz calkiem uczciwie , tak sam przed soba , przyznaj ile razy chodziels w tamtym czasie glodny dlatego , ze nie stac Cie bylo na kupno jedzenia ? .
O wlasnym mieszkaniu be wspominam nawet bo nawet najbardziej zagorzli przeciwnicy "tamego " przyznaja , ze wtedy mieszkania byly niemal ogolnie dostepne i to za symbolicze pieniadze . Dzisja mozesz mieszkac pod mostem , chyba , ze stac Cie na wydanie 200 000 zl lub na splacanie do konca zycia takiego kredytu ....jesli dostaniesz !!.
Ludzie badzcie obiektywni !, zostawcie gdzies na boku swoja niewygasla nienawisc , ktora jest wasza pozywka , spojrzcie na prawde bez propagandowych obciazen !.
Na koniec dodam , ze puste polki w sklepach , czyli czas , kiedy staly na nich tylko ocet i musztarda to byl czas permanentnego , lata trwajacego ogolnokrajowego strajku , ktorym krecili amerykanscy mocodawcy !. Takiej sytuacji nie wytzrymalby zaden lraj na swiecie w tym wspomniana Ameryka i rowniez tam jadloby sie wtedy musztarde !.
Nie pamietacie tego ? , nie ;pamietacie , ze w tych latach nikt nie pracowal ? wszyscy byli na ulicach a jesli juz w zakladach pracy to odbywal sie tam strajk cichy ? .
To sa fakty !  prawdziwy glod za tzw. " komuny " mial miejsce tylko w czasach powojennych i trwal nie dluzej niz 3-4 lata  kiedy to nasi rodzice pracowali za miske zupy dla siebie i swoich dzieci .Pozniej bylo juz tylko coraz lepiej z okresami stagnacji i przyspieszen ale srednio zawsze do przodu .
Czym dzisiaj sie cieszymy ? Tym , ze sa kulczyki ?, lub zarabiajace po pol milon zl/mc balcerowicze ? i oboknich mieszkajacy pod mostami biewdacy , miliony bezrobotnych i ych , ktorzy sa pracujacycmi za grosze wyrobnikami we wlasnym kraju ? .

cyc

Data: 2010-04-09 04:13:14
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 9 Kwi, 10:13, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]
Takich, których i wtedy nie było stac na kupno jedzenia było całkiem
sporo. moje blokowisko sąsiadowało z dzielnicą biedoty, mieszkających
w komunalnych klitkach z kiblami na podwórku. na przerwach
śniadaniowych raczyli sie chlebem z kaszanką lub salcesonem. Chodzili
w jednym ubraniu pozyskanym od straszego rodzeństwa.Taki to był miód

[...]

Z całej twojej tyrady o wspaniałościach PEERELu te brednie o
mieszkaniach doprowadzają mnie qurwa do szału. Gdzie ty qurwa żyłeś???
O jakich mieszkaniach dla każdego bredzisz? Ja wieku trzydziestu lat z
pełnym wkładem na mieszkanie od wielu lat nie miałem na żadanych,
powtarzam, żadnych szans. Oficjalnie się wtedy mówiło o 20-25 latach
oczekiwania. Mieszkanie wielopokoleniowych rodzin u teściów czy
rodziców to był absolutny standard.
Teraz wszyscy moi koledzy z pracy ok. trzydziestki mają swoje
mieszkania, mało tego wielu z nich przeprowadziło się już do
większego. I to nie jest żadna złota młodzież, tylko najczęściej
ludzie z prowincji, którzy w Gdańsku skończyli studia i postanowili
się tu osiedlić. Nikt ich z rodziny nie wspiera. Biorą kredyty,
normalnie pracują i normalnie je spłacają. Kredytu nikt młodemu
perspektywicznemu człowiekowi nie odmówi. Pisałem już tu o przypadku
młodego małżeństwa studentów psychologii, którzy zmuszeni
przedwczesnym dzieckiem do przyspieszonego założenia swojego
gospodarstwa bez problemu dostali kredyt na mieszkanie. Zbadano tylko
jakie mają wyniki w nauce i uznano, że zapewne skończą studia w
terminie i bank pieniądze inwestuje bez ryzyka.
Taka systuacja w w czasach PRL to czyste science-fiction.

[...]
Ja już wtedy pracowałem i nie brałem udziału w żadnym strajku. Gdybym
źle pracował to dyrektor po prostu wypierdolił by mnie z roboty.
Powtarzasz urbanowsko-jaruzelską papkę propagandową dla idiotów.

[...]
Głodu sensie katastrofy społecznej wtedy nie było. Ale nie ma go i
teraz. Owszem zdarzają się przypadki niedożywienie z biedy ale i wtedy
takich nie brakowało.
Nikt nie musi mieszkać pod mostem. Dla wykolejeńców są noclegownie,
które żadnemu trzeźwemu bezdomnemu, zwłaszcza zimą nie odmówią pomocy.

Data: 2010-04-09 16:35:01
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:12bc4106-24f0-4dac-ad49-877e95a29190z11g2000yqz.googlegroups.com...
On 9 Kwi, 10:13, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]

Salceson ? kaszanka ?
To moje przysmaki !!Wole niz dzisiejsza , napedzana woda szynke
Faktem natomiast jest to , ze dzisiaj nawet biedota , ta najnedznniejsza , chodzi przyzwoicie ubrana , jak chce oczywiscie . Lumpeksy oferuja stare niemieckie ubrania w dowolnej ilosci i za bezcen .....i tak sie u nas przyjely , ze nawet  nikt ich nie postrzega w kategoriach  jalmuzny .

Z całej twojej tyrady o wspaniałościach PEERELu

Nie zdarza mi sie czesto uzywac tutaj i wogole zreszta , mocnych slow .
Tym razem jednak zlamie sie i powiem :
A gowno prawda !!.
Gdzie pisze o wpanialaosciach PRL-u ? . Wprost przeciwnie , pisze o jego zgrzebnosci , o tym , ze zylo sie w nim ciezko i w cywilizacyjnym opoznieniu .. To jednak , jest jedna strona medalu , druga jest to , ze byly takie jego elementy , do ktorych nigdy w obecnym systemie nie dojdziemy a ktore bylyby jak najbardziej wskazane .
Jednym z nich to wlasnie mieszkania , innym oswiata a jeszcze innym sluzba zdrowia .
Dzisiaj sa one dostepne dla nielicznych lub przy ogromnej determicnacji potrzebujacego przy zalozeniu , ze tego ostatniego na to stac !.Kiedys dostepnosc do tych " dobr " byla powszechna , choc nie uslana rozami .
Owszem , zgodze sie z tym , ze mieszkania nie byly na zyczenie ! , ze trzeba bylo lata odczekac ale pokaz mi taki kraj ,tymbardziej jesli byl w wyniku IIWS w 70% zburzony  w ktorym idziesz , prosisz i otrzymujesz swoje m-4 . No pokaz mi taki !.
Piszesz , ze dzisiaj mieszkania sa ogolnodostepne .
Moze i sa a nawet napewno . Pustych pelnos stoi i tylko brac u deweloperow ale za jakie pieniadze i z jakim ryzykiem tego , ze trafisz na uczciwego ?. Na kupno stac tylko nielicznych . Piszesz o swoich kolegach , ktorzy wzieli kredyty . Pomijam fakt , ze widac im sie udalo ! Ale Polska to nie tylko ci ktorzy pokonczyli studia i to na dodatek  " rynkowe " . To rowniez ci ktorzy maja srednie wyksztalcenie , podstawowki , to tacy , ktorzy pokonczyli inne kierunki niz lekarskie , czy informatyke a i w tym ostatinm przypadku coraz wiecej absolwentow pracuje juz za psi grosz w charakterze sprzedawcow w sklepach .
Wiesz jaka jest w Polsce srednia placa ? . Teraz odrzuc od niej znacznie podwyzszajace ja kominy a wyjdzie ci na to , ze srednio na reke Polak zarabia cos ok. 1600 zl.
Konia z rzedem temu , kto bedzie w stanie za te pieniadze utrzymac rodzine i splacac bankowy kredyt , nawet jesli otrzyma preferencyjne odsetki  i nawet jesli zona pracuje za podobne pieniadze .
Twoj blad polega na tym , ze caly czas rzeczywistosc odnosisz do siebie .
Odnosisz ja piszac , ze za PRL-u glodowales , odnosisz ja rowniez piszac o tym , ze stac Cie dzisiaj na mieszkaniowy kredyt i na dostatnie zycie .
Zwroc jednak uwage na to , ze takich szczesliwcow jest niewielu !. I ze mowisz o elitach . Reszta to tlum , ktory ledwie wiaze koniec z koncem i wcale nie za wlasne grzechy .
Z pustego i Salomon nie naleje i jesli w zamknietym ukladzie ( rowniez gospodarczym , tymbardziej nie rozwijajacym sie a taki jest w Polsce ) ktos ma tysiackrotnie  wieksze dochody  niz inni , to skads sie to wzielo a wzielo sie stad , ze ci inni musza miec o ten rzad wielkosci mniejsze !.
100 000 bogatych w tym czesc b. bogatych Polakow , nie czyni z Polski krainy miodem i mlekiem plynacym tymbardziej , jesli reszta zyje bo musi zyc w ubostwie !.

[...]

To prawda ale malzenstwo to moze skonczyc na bruku bo niepewnosc jutra jest jedna z najbardziej charakterystycznych cech naszej rzeczywistosci !.W PRL - takie malzenstwo dostaloby najpewniej mieszkanie od panstwa zaraz po ukonczeniu studiow , chociaz moze nie  , psychologia wtedy nie byla na topie !. Na topie byli lekarze , inzynierowie w kilku specjalnosciach , nauczyciele na wsi i td .

[...]

To nie papka , tylko fakty !!
Naprawde nie pamietasz permanentnie trwajacych strajkow ? .
Naprawde ? . Stalo wszystko co zylo ! a zachodnia pomoc to pomoc , ktora w duzej mierze byla sprzeniewierzona i to przez kogo !!!.........nie bede wymienial aby nie byc posadzonym o antyklerykalizm  :) .

 Dla wykolejeńców są noclegownie,
które żadnemu trzeźwemu bezdomnemu, zwłaszcza zimą nie odmówią pomocy.

Dosc latwo stawiasz ludziom cenzurki , widze ! i pewnie to jest powodem Twojej niezrozumialej dla mnie oceny  .
Znowu popelniasz blad postrzegana rzeczywistosci oprzez pryzmat osobistych doswiadczen .
Zapewniam Cie , ze duza , naprawde duza czesc bezdomnych i skrajnej biedoty osiagnela ten stan w wyniku okolicznosci niezaleznych od nich samych lub przez jeden niewielki zyciowy blad ....rowniez wziety nieopatrznie kredyt !.

cyc

Data: 2010-04-09 13:38:57
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 9 Kwi, 16:35, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Dalej posługujesz się urbanowso-jaruzelska papką. Jestem osoba o
szerokich kontaktach i znajomościach, dużo jeżdzę po calym kraju znam
setki ludzi nie tylko z wyższym wykształceniem a właściwie moge
powiedzieć , ze większość z nich takiego wykształcenia nie ma. Takich,
których sobie średnio  radzą moge policzyć na palcach jednej ręki..
wśród nich nie ma żadnego bezdomnego, wszyscy maja mieszkania, lub je
wynajmują (znaczna mniejszość) albo w najgorszym wypadku mieszkają z
rodzicami czy tesciami, jeden mój sasiad nie ma samochodu, zreszta z
własnego wyboru. Nie znam żadnego głodującego emeryta, o ludziach w
wieku produkcyjnym nie wspomnę. Czyżbym żył na jakimś księżycu?

Data: 2010-04-09 11:19:11
Autor: Panslavista
Czyje zbrodnie ?

"cyc" <ja@ja.pl> wrote in message news:hpmnk3$dk$1news.onet.pl...

[...]

    Pewnie też mieszkasz w takim spółdzielczym mieszkaniu jakie jako eSBuc dostałeś poza kolejnością, nie mając nawet jednej wpłaconej złotówki... Jak myślisz ilu zmarło, nie dostawszy mieszkania i il nigdy go nie dostało choć jeszcze żyją i udziały mieli zawinkulowane?

Data: 2010-04-09 15:45:28
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpms3j$eij$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

niestety nie zalapalem sie !.Uprzedzil mnie jakis zydowski panslawista !.

Gdyby tracy jak Ty pomieszkiwali tam gdzie ich miejsce , czyli  w izraelskich kibucach , to nie byloby wcale problemow mieszkaniowych .

cyc

Data: 2010-04-08 18:16:38
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 11:27, zbig pisze:
[...]

I bardzo dobrze że cię nie obchodzą.,. Ale pisanie o jakimś wynarodawianiu polaków w PRL-u  źle o tobie świadczy.

Nie mogłeś znieść upokorzenia - bardzo mi przykro.. Tylko co dzisiaj czuja Polacy pracujący za głodowe pensje w swoim kraju u kapitalistycznej świni z zagranicy która postawiła w naszym kraju blaszany barak i jest traktowana jak inwestor?  Mało tego - polaków się zmusza do pracy u tego przybłędy..

Data: 2010-04-08 20:07:25
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:843f679f-1900-4c42-97fa-1e4cb381f2d6y14g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

No tak !!.
Czy dzisiaj nie przezywasz upokorzenia widxac jak np. w Anglii bija Polakow i prrzepedzaja ich na zbity pysk ze swojego kraju , traktujac jak zwierzeta ? . Nie czujesz upokorzenia ,kiedy niemcy w Niemczech ponizaja naszych a jedyna praca jaka sa w staie zaoferowac to sprzatanie , czyswzczenie kibli , czy na przyslowiowym " zmywaku " ? .Nie czujesz upokorzenia , kiedy jako obywatele jedynego kraju na swiecie , no moze nieco  przesadzilem ,   nie mamy prawa do bezwizowego wjazdu do USA ? . Takich kwiatkow moznaby przytaczac tysiace w tym zamordowanie przez policje w Kanadzie na lotnisku rodaka .
Jesli zyles w PRL -u to musisz zdawac sobie sprawe z tego , ze wtedy bylismy jednak przez swiat inaczej postrzegani i co wazniejsze liczono sie z nami .
Nikt nie odwazyl sie wtedy pisac o nas " ze antysemityzm wyssalismy z mlekiem matki " , czy o " polskich obozach smierci " .
Czy to miales na mysli piszac o fanatyzmie , ktory usiiluje wskrzesic legende ?

cyc

Data: 2010-04-08 23:21:54
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Czyje zbrodnie ?
cyc wrote:

No tak !!.
Czy dzisiaj nie przezywasz upokorzenia widxac jak np. w Anglii bija
Polakow i prrzepedzaja ich na zbity pysk ze swojego kraju , traktujac jak
zwierzeta ?

Nie przesadzaj. Jakoś nie widać wielkich wędrówek do kraju. Jeśli nawet
kogoś wyrzucili, to na pewno mieli rację. Ochlejów u nas dostatek, także
na wyspach. Ja znam wielu ludzi, którzy mieszkają w Anglii i sobie chwalą,
a o powrocie ani myślą.

Nie czujesz upokorzenia ,kiedy niemcy w Niemczech ponizaja naszych
a jedyna praca jaka sa w staie zaoferowac to sprzatanie , czyswzczenie
kibli ,  czy na przyslowiowym " zmywaku " ?

A za komuny tak nie było? Nawet znane postacie showbiznesu opowiadały, że za
komuny jeździły do stanów na zmywak. Chyba nie kłamały, co?

[...]

Za czasów PRL-u patrzona na nas jak na biedaków z demoludów. Trochę nawet
z politowaniem. Teraz mamy kasę, która każdy chciałby zagospodarować dla
siebie. Możemy zatem płacić odszkodowania, dlatego nazywają nas
antysemitami, dlatego Niemcy chcą nami sobie podreperować niechlubną
reputację...
--
Pit

Data: 2010-04-08 19:53:27
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ff526598-976f-4f2e-9641-9e6a05df0d2fx12g2000yqx.googlegroups.com...
On 8 Kwi, 10:09, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]

W zasadzie nie kwestionuje Twoich osobistych spostrzezen bo na dobre sprawe niby czemu mialbym to robic ale uwazam , ze nie mozna oceniach zycia calego narodu tylko przez pryzmat wlasnych doswiadczen . To oczywiste.
Nie kwestionuje nawet ogolnego sensu Twoich wypowiedzi , uwazam tylko , ze prezentowanie calej PRL-owskiej przeszlosci jako jedno wielkie pasmo tragicznych wydarzen , jest nieuprawnione , ba , jest zaklamaniem rzeczywistosci .
Poza calkiem licznymi przypadkami zgrzebnosci , marazmu a w pewnym okresie nawet dzialanosci zbrodniczej , Polska byla krajem w ktorym ludzie zyli , byli szczesliwi , kochali sie a  przyrost naturalny byl znacznie wiekszy niz teraz . Wiesz dlaczego ? , dlatego bo przyszlosc byla w miare przewidywalna i choc zgrzebna to jednak  zapewniajaca  minimum egzystencji , czego dzisiaj miliony naszych obywateli sa pozbawieni  !.
To nie tesknota za przeszloscia przemawia przezemnie a jesli juz to tylko za utracona mlodoscia :) , to obietywny obraz , ktory tez obserwowalem i wcala nie przez okulary  partyjnego kacyka , milicjanta , czy sb - ka , jak niektorzy moze to skomentuja , tylko normalnego , najpierw uczacego sie a potem uczciwie pracujacego czlowieka .
Wiele zla doswiadczalismy , wiele ludzi cierpialo ale zapytam przewrotnie , czy dzisiaj nie cierpia ? . To nie usprawiedliwienie ,  to tylko proba pokazania , ze polityka zawsze byla , jest i bedzie brudna a obserwowac to mozemy dzisiaj na calym swiecie i kazdego dnia . Zbrodnie jakie dokonaly sie w PRL-owskim swiecie sa nie do zakwestionowania , ze wspomne tylko ks.Popieluszke , czy wczesniejszych glownie AK-owskich meczennikow ale taka jest wlasnie polityka !!. Dzisiaj morduje sie cale norody wmawiajac im , ze to dla ich wlasnego dobra , dla demokracji gwalcac ja przy tym niemilosiernie . I tu posluze sie przykladem Jugoslawii ,  Iraku  czy szykujacej sie wojny z Iranem .
Ogolnie wiec mowiac , zbrodnia jest synonimem polityki i jej istotnym znacznikiem .
Czy to usprawiedliwia PRL-owska przeszlosc ? Oczywiscie , ze nie ale tak juz jest skonstruowany swiat i nic na to nie poradzimy . Problem   jest tylko taki , czy zbrodniarze sa w stanie w tak  umiejetny sposob ubrac swoje zbrodnie , ze ludzie uwierza w ich celowoc i zbawienny  skutek . Propaganda jednak i manipulacja umyslami  dzisiaj potrafi juz wmowic nam niemal wszystko !. Rowniez zbrodnicza przeszlosc PRL-u .

cyc

Data: 2010-04-08 11:28:20
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 8 Kwi, 19:53, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:

[...]
To nie tylko moje doświadczenie. Śmiem nawet twierdzić,ze moja rodzina
nie plasowała sie w ogonie hierarchii spolecznej, jako że mój ojciec
był wojskowym - pułkownikiem, na tamte warunki mieliśmy często większe
możliwości od przecietnego obywatela, ot choćby słuzbowe mieszkanie..
Mimo to ogólny poziom egzystencji odczuwałem jako nędzny i niegodny
człowieka. Wieczne wystawanie w kolejkach, wszechobecna obłuda ,
zakłamanie i zniewolenie dopełniały tego obrazu.
[...]
Rozbawiłeś mnie, Ludzie kochali sie też w gułagach i obozach
koncentracyjnych i na swój sposób byli szczęśliwi. Co do przyrostu
naturalnego już dawno udowodniono, ze jest on najwyższy w krajach o
najniższym stopniu rozwoju. Sam cycu dostarczasz mi argumentów za moim
stanowiskiem.

Data: 2010-04-08 12:20:32
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
zbig pisze:

Nieświadomie użyłeś właśnie argumentów przciew PRLowi. Gdyby nie PRL ,
skorzystalibysmy z planu Marshalla.

Gdyby nie PRL, to nie miał by kto korzystać z planu Marshalla

Data: 2010-04-07 19:14:32
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cyc pisze:

Nie mowimy tu o milionach dolarow . Mowimy i  miliardach , dziesiatkach miliardow  dolarow , owczesnych dolarow !!.

Niemcy zagarnęły w czasie II WŚ dobra na sumę ok. 180 miliardów ówczesnych dolarów.
Wszystkie reparacje i odszkodowania po II WŚ wyniosły ok 200 milionów dolarów.
(dane z raportu komisji Banku Rezerw Federalnych o gospodarczych skutkach II WŚ i ich wpływie na dolara z 1957 roku i raportu końcowego alianckiej komisji majątkowej.)

Data: 2010-04-08 03:46:26
Autor: sofu
Czyje zbrodnie ?

cyc pisze:

> [...]

gospodarczych skutkach II WŚ i ich wpływie na dolara z
1957 roku i raportu końcowego alianckiej komisji

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Cos mi sie nie zgadza w twoich wyliczeniach!?
Moze i z zgarneli, ale tez to zmarnowali na potrzeby wojny. Bombardzowano
ich i niszczono im przemysł i całe miasta.
A co do sum odszkodowań to przeciez wypłacali je w miliardach marek. Cale
zakłady im rozbierano i wywozono i to niekoniecznie na wschód.
W ramach reparacji brano tez patenty niemieckie.

Data: 2010-04-08 07:45:43
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 03:46, sofu pisze:

W ramach reparacji brano tez patenty niemieckie.

Proszę o więcej szczegółów na ten temat.

Data: 2010-04-08 09:54:02
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

cyc pisze:

> [...]

zakłady im rozbierano i wywozono i to niekoniecznie na wschód.
W ramach reparacji brano tez patenty niemieckie.

Nie wiesz o czym piszesz !!.
Zbombardowano niemieckie miasta ? , przemysl ? . Berlin i Drezno , to miasta , rzeczywiscie ale to tylko symbol tego co oni zrobili z Europa a glownie z Polska !.
Ty naprawde bronisz swojej tezy , czy tylko sie przekomarzasz ? .

cyc

Data: 2010-04-07 19:49:28
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-07 18:13, zbig pisze:

Niemcy były zniszczone w podobnym stopniu ale tego rodzaju problemów
nie miały, mało tego, wyrosły w tym samym czasie na jedną z
największych potęg gospodarczych świata.

Czy wiesz że w GB przez całą II WŚ  nie było kartek na żywność? Wprowadzono je dopiero po jej skończeniu - ponieważ trzeba było wspomagać pokonane przez siebie Niemcy...  I nie chodziło tylko o żywność i  GB, - prawie cały zachodni świat pomagał odbudowywać RFN.

Data: 2010-04-07 22:10:46
Autor: Polok_prawdziwy
Czyje zbrodnie ?
jadrys wrote:

[...]

Zaco musiały ZNAWIONZKOM ZAPŁACIć...

Data: 2010-04-07 22:09:12
Autor: Polok_prawdziwy
Czyje zbrodnie ?
zbig wrote:

[...]

To nietsa było strajkować, ino renkowy podwinońć i zarobotem siem brać...!!!

Jus ci kiedysik to godołem, ze coby teroski było, jakby ino wco drugiej firmie po 1-2 strajkowały...!?

A wuwcas strajki 1,5 ROKU TRWAŁY...!!!

[...]

Trombitem miołem...

[...]

Tes jus ci kiedysik godołem, ze co sucjalizm moze zato, ze łojcuw PETOLOGICNYCH miołeś, co cheba syćko psepiły, atobie "NIMA WSKLEPIE" godały...

Idźmy dalej. Koło biurka stoi grzejnik olejowy, ot
tak na wypadek ostrej zimy. W PRLU- marzliśmy całymi tygodniami w
niedogrzanych nieocieplonych mieszkaniach z pękającymi co chwila
grzejnikami panelowymi.

Jak łojce cynsu niepłaciły, towos łodcienły...

Jakosik inkse nienazekały...

Ba...!
- niewture to cołkom zimem łokna łotwierały, tak goronco było...

Aze niekiedy awaryjo wyskocyła...
- moze tej zimy niebyło awaryji...!?

I zauwaz, ze jesce wlatach 70-tych to niebyło takich "zimek", jak teroski - mruz i śniegu conojmnij puł metra...!

[...]

Niezycem nikomu źle, ale cipowim - POCEKOMY, ŁOBACYMY...

Data: 2010-04-07 13:49:15
Autor: zbig
Czyje zbrodnie ?
On 7 Kwi, 22:09, Polok_prawdziwy <Baca_nowoce...@patryjot.pol> wrote:

Niezycem nikomu źle, ale cipowim - POCEKOMY, ŁOBACYMY...

I tylko tu się z Tobą baco zgadzam

Data: 2010-04-08 08:46:07
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
cyc pisze:
[...]

I proponujesz przyłączenie się do ZSRR?

--
stevep

Data: 2010-04-08 12:22:43
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cirrus pisze:

[...]

Tak wynika z mojej wypowiedzi ?
Mógłbyś opisać tok swojego myślenia, który doprowadził do takiego wniosku ?

Data: 2010-04-08 15:47:55
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hpkaug$rn3$3atlantis.news.neostrada.pl...
cirrus pisze:
[...]

Najwyraźniej coś ci się pomerdało.

--
stevep

Data: 2010-04-09 12:29:36
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
cirrus pisze:

[...]

Przykro mi kolego, ale sklasyfikowałem Cię jako durnia.
Szkoda czasu = kif

WW

Data: 2010-04-09 15:14:25
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hpn08c$h84$2nemesis.news.neostrada.pl...
cirrus pisze:
[...]

Spadaj nawiedzony kretynie- osioł może być twoim kolegą nie ja.

--
stevep

Data: 2010-04-07 13:15:24
Autor:
Czyje zbrodnie ?
On Wed, 07 Apr 2010 11:31:12 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Witam

Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Jak mówimy o obozach koncentracyjnych, to wszystkie gazety i TV mówi o nazistowskich bądź hitlerowskich zbrodniach. NIGDY niemieckich  !!!

 taka delikatnosc wskazujaca, ze wspolczesne niemcy nie
 maja nic wspolnego z tamtymi. a tak przy okazji to
 hitler byl austriakiem. czujesz ta subtelna mgielke ?

Natomiast jak mowa o Katyniu, to zawsze "rosyjskie zbrodnie"  nigdy nie Stalinowskie.

 czesciej uzywany jest zwrot "stalinowskie" albo "sowieckie".
 widzisz roznice pomiedzy "radzieckie", a "rosyjskie" ?

Ciekawe dlaczego ?

 psiak yorki oszczekuje wilczura kiedy ten jest za plotem
 i nie moze powyrywac psiakowi kudlow. tak samo jest z naszym  prezydentem. warczy na rosjan dobrze wiedzac, ze jedynie
 moze ich wkurzyc zza plotu. na fizycznego kopa w tylek rosjanie  nie moga sobie pozwolic bo we wspolczesnym "cywilizowanym"  swiecie takie zachowania sa "nieeleganckie". wiec uprzykrzaja
 naszemu prezydentowi zycie, a to napadajac na gruzje, a to
 zapraszajac premiera, a to podrzucajac generala jako kukulcze
 jajo na majowa impreze.prawda jest taka, ze rosjanie maja  nas gleboko z tylu, a nasze pobrzekiwanie szabelka jest zalosne.
 to taka prawda najprostsza. inna jest bardziej bolesna.  przez lata bylismy ich parobkami (tak nas traktowano) nie  dziw sie wiec, ze w ludzkiej pamieci pozostaje zadra.

 --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-07 13:31:32
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
<heÂŽsk> pisze:
On Wed, 07 Apr 2010 11:31:12 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Witam

Zastanawia mnie pewne zjawisko.
Jak mĂłwimy o obozach koncentracyjnych, to wszystkie gazety i TV mĂłwi o nazistowskich bądĹş hitlerowskich zbrodniach. NIGDY niemieckich  !!!

 taka delikatnosc wskazujaca, ze wspolczesne niemcy nie
 maja nic wspolnego z tamtymi. a tak przy okazji to
 hitler byl austriakiem. czujesz ta subtelna mgielke ?

Może dla Ciebie to i mgiełka, ale dla mnie to cuchnące bagno.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein FĂźhrer"

Data: 2010-04-07 14:46:58
Autor:
Czyje zbrodnie ?
On Wed, 07 Apr 2010 13:31:32 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

> [...]
>  hitler byl austriakiem. czujesz ta subtelna mgielke ?

Może dla Ciebie to i mgiełka, ale dla mnie to cuchnące bagno.

 nie, sa to wielkie pieniadze. podobna sytuacja jak  z niemcami i hitlerowcami jest z w.jaruzelskim.
 wtedy byl "be" dzis jest "cacy" bo mamy wolny kraj
 i kazdy komuch odcina sie od zwiazkow z komuna.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-07 15:19:42
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
<heÂŽsk> pisze:
[...]

Co za bełkot.
Co palisz ?

Data: 2010-04-07 15:21:10
Autor:
Czyje zbrodnie ?
On Wed, 07 Apr 2010 15:19:42 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

> [...]
>  wtedy byl "be" dzis jest "cacy" bo mamy wolny kraj
>  i kazdy komuch odcina sie od zwiazkow z komuna.

 zrozumiales, prawda ? ;o)

Co palisz ?

 nie pale. kiedys ligerosy. ale to bylo dawno temu.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-07 14:41:21
Autor: PaPi
Czyje zbrodnie ?
Ciekawe dlaczego ?

Byc moze dlatego, ze hitleryzm to byl w historii panstwa niemieckiego krotki epizod.
Ekspansywny i polaczony z mordami na ludnosci cywilnej trwal niecale 6 lat.
Od konca II wojny swiatowej Niemcy to panstwo o gleboko zakorzenionej demokracji szanujacej prawa czlowieka.
W Rosji ustroj totalitarny trwal od 1917 do 1991 roku - czyli 74 lata. Demokracji z poszanowaniem praw czlowieka nie ma do dzis.

Data: 2010-04-07 15:22:38
Autor: WW
Czyje zbrodnie ?
PaPi pisze:
[...]

Naprawdę w to wierzysz ???
Hitler odszedł do władzy chyba nieco wcześniej niz w 39 roku ?
A na głębokie ukorzenienie cywilizacje potrzeba pokoleń.

Data: 2010-04-07 15:26:50
Autor: PaPi
Czyje zbrodnie ?
Naprawdę w to wierzysz ???
Hitler odszedł do władzy chyba nieco wcześniej niz w 39 roku ?

W 1933. Terror wewnetrzny i uruchomienie obozow zaglady zaczelo sie od okolo 1935. Jednak az do roku 1939 nie hilterowski aparat terroru nie dotykal innych narodow procz Niemcow.

A na głębokie ukorzenienie cywilizacje potrzeba pokoleń.

I dlatego w Rosji nigdy nie bylo ani poszanowania praw jednostki ni demokracji ?

Data: 2010-04-07 17:49:04
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bbc881a$1news.home.net.pl...
[...]

Co za bzdury !! . Boze co nienawisc moze uczynic z czlowieka !!.

cyc

Data: 2010-04-08 08:56:36
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hpi9hk$v8r$1news.onet.pl...
[...]

Podobno w czasach największego terroru stalinowskiego w Rosji (około 1932) ginęło dziennie 5000 ludzi, a ty nazwanie rzeczy po imieniu nazywasz nienawiścią?

--
stevep

Data: 2010-04-08 10:16:45
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hpjrsb$abg$1news.vectranet.pl...
[...]

Bzdura nazywam rowniez przeklamywanie intencji adwersarza !.
Piszac , ze w Rosji nigdy !! nie szanowano praw czlowieka jest oczywista bzdura .
Ta sama popelniasz Ty piszac swoj post . Gdybys napisal , ze w ZSRR , to mialoby to sens bo to w tym kraju mordowano dziennie 5000 ludzie ( skad ta statystyka ? i aby nie bylo niedomowien , tylko pytam , nie kwestionuje ) .
Jak wspomniano w innym poscie , ZSRR to wielonorodowosciowa struktura w sklad ktorej wchodzili rowniez Rosjanie i co wazniejsze w kierowniczych gremiach zasiadali tacy ludzie jak Stslin i Dzierzynski , ktorzy Rosjanami nie byli !!.

cyc

Data: 2010-04-08 10:28:59
Autor: PaPi
Czyje zbrodnie ?
Bzdura nazywam rowniez przeklamywanie intencji adwersarza !.
Piszac , ze w Rosji nigdy !! nie szanowano praw czlowieka jest oczywista
bzdura .

A kiedy je szanowano ? Mozesz napisac kiedy tak bylo w przeciagu ostatnich 500 lat ?

[...]

I co z tego, ze nie byli ? Ich geny byly pooznaczane flagami narodowymi ?
Jako Rosja - mysli sie ZSSR. Bowiem to Rosja zostala prawnym spadkobiercom ZSSRu.
A czy ktos byl narodowosci takiej a nie innej nie ma zadnego znaczenia.
BTW, Hitler tez nie byl Niemcem. Mozna zatem mowic o zbrodniach austriackich ?

Data: 2010-04-08 10:33:20
Autor: PaPi
Czyje zbrodnie ?
spadkobiercom

Ehhh. Spadkobiercą, rzecz jasna.

Data: 2010-04-08 10:56:23
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 10:28, PaPi pisze:

[...]

Czyli, zabił ci jakis Kazach kogoś z rodziny a ty czujesz nienawiść i chęć zemsty na Rosjanach?  Dobrze cie rozumiem?

Data: 2010-04-08 15:38:10
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hpk3di$qv7$1news.onet.pl...
[...]

Sraty taty i czepianie się słówek, albo rżnięcie głupa w temacie niewygodnym.

--
stevep

Data: 2010-04-08 20:09:01
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hpkjd8$rn3$1news.vectranet.pl...
[...]

Twoja ignorancja przypomina ta jankeska , ktora nie odroznia Bu;garii od Polski a Berlina od Paryza

cyc

Data: 2010-04-09 15:10:32
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hpl643$e4k$1news.onet.pl...
[...]

Ty to raczej nie odróżniasz Warszawy od Moskwy.

--
stevep

Data: 2010-04-09 16:54:19
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hpn652$ps7

[...]

Moja kpina miala usadnienie bo nawiazywala do kontekstu , Twoja dowodzi wylacznie braku argumentow .

cyc

Data: 2010-04-10 12:08:50
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hpnf31$84t$1news.onet.pl...
[...]

Nie masz poczucia humoru?

--
stevep

Data: 2010-04-07 17:48:19
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bbc7d72$1news.home.net.pl...
[...]

Mnie uczono , ze Niemiec zawsze byl skaza na naszej historii a ludobojstwo nieodmienna czescia prowadzonej przez nich na naszych terenach "polityki " . Oczywiscie odbywalo sie to z roznym w zaleznosci od okresu natezeniu ale trend byl trwaly i wpisany w ich mentalnosc .

cyc

Data: 2010-04-08 08:58:08
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hpi9g7$v3f$1news.onet.pl...
[...]

I nic w tym dziwnego, że uczono cię tego w czasach stalinizmu, za samo wspomnienie o mordzie w Katyniu trafiało się do kicia.

--
stevep

Data: 2010-04-08 10:24:44
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hpjrv7$ac0

..
[...]

Czy wiesz o czym piszesz ? .
Pamietam takie wydarzenie w moim zyciu !.
Kiedy studiowalem obowiazkowym przedmiotem bylo " wojsko " . Po studiach trzeba bylo zaliczyc 3 miesieczny okres sluzby w wojsku po ktorym obdzielano nas stopniami oficerskimi . Na jaich zajeciach i to tzw. politycznych " , ktore byly najwzniejsze wtedy  :) , z usta jednego z kolegow padlo pytanie o Katyn i o winnych tej zbrodni .
Nie uwierzysz . Propwadzacy zajecia politruk powiedzial prawde a byl to rok o ile sobie przypominam 66 - czy 67 !! . Rozgorzala namietna dyskusja bo mowiac prawde ubral ja w odpowieni propagandowy " mundur" , ktory mial sprawe zaciemnic i wypaczyc . nikt z nas nie zostal ukaray , nikogo nie wyrzucono z uczelni . Musial byc jakis "lucki " ten politruk .
Nie bylo wiec reguly w sprawie o ktorej piszesz , wszystko , jak dzisiaj zalezalo do czlowieka .

cyc

Data: 2010-04-08 15:40:37
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
.
[...]

Jeżeli tak rzeczywiście było (w co wątpię) to miał wielkie szczęście, że nikt nie doniósł w co też wątpie.

--
stevep

Data: 2010-04-09 10:40:49
Autor: cyc
Czyje zbrodnie ?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hpkjhs$rvn$1news.vectranet.pl...
[...]

Tak bylo ! . Dlaczego skonczylo sie tak jak opisuje ? nie wiem . Byc moze rzeczywiscie i on i my mielismy szczescie .

cyc

Data: 2010-04-08 10:58:04
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 08:58, cirrus pisze:

I nic w tym dziwnego, że uczono cię tego w czasach stalinizmu, za samo
wspomnienie o mordzie w Katyniu trafiało się do kicia.

Kiedy i kto trafił do kryminału za to. bardzo proszę o konkrety.

Data: 2010-04-08 15:45:39
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hpk5sm$3bb$3news.onet.pl...
[...]

Oj jadrys naiwniaku na jakim swiecie ty zyjesz?
# W tym roku obchodzimy 70. rocznicę zbrodni katyńskiej. W związku z tą datą warto przypomnieć pewne kwestie związane z fałszowaniem przez reżim peerelowski prawdy o mordzie. Komuniści rozpoczęli propagowanie kłamstwa o losie polskich żołnierzy, policjantów, szeroko rozumianej inteligencji już w 1943 r. Gdy skończyła się II wojna światowa, ludzie będący świadkami sowieckich zbrodni narażeni byli na procesy karne kończące się długoletnim więzieniem. W ten sposób represji poddani zostali m. in. Hieronim Majewski, Mikołaj Marczyk i Franciszek Urban Prochownik. Ich "winą" było to, że zmuszeni w czasie wojny przez Niemców byli świadkami prowadzonej ekshumacji w Katyniu. Po powrocie do kraju hitlerowcy próbowali wykorzystać ich do antybolszewickiej akcji propagandowej.Prokurator Sądu Apelacyjnego w Łodzi oskarżył H. Majewskiego o to że w maju i czerwcu 1943 r. "idąc na rękę władzy państwa niemieckiego działał na szkodę Państwa Polskiego przez szerzenie propagandy antyradzieckiej, głosząc publicznie - na organizowanych w tym celu, przez władze niemieckie, zebraniach - że jeńcy polscy w Katyniu zostali zamordowani przez Związek Radziecki". Świadkowie zeznali, że Niemcy zmusili Majewskiego do wygłoszenia odczytów, pilnowali go, a on sam nie był przekonujący. Mimo tego komunistyczny sąd uznał go winnym skazując na sześć lat więzienia, z których odsiedział ponad cztery. Więzienie opuścił w 1954 roku. (Szerzej na ten temat: St. M. Jankowski, Sprawa Hieronima Majewskiego. Wyroki sądowe w PRL za ujawnienie prawdy o zbrodni katyńskiej. Cz. II, [w:] Zbrodnia Katyńska. Przesłanie dla przyszłości, "Zeszyty Katyńskie" 2006, nr 21, s. 83-107). #
Ze strony:
http://tiny.pl/hg4xs

--
stevep

Data: 2010-04-08 18:23:16
Autor: jadrys
Czyje zbrodnie ?
W dniu 2010-04-08 15:45, cirrus pisze:
[...]

Pytam o to - kto trafił do kryminału za komentarze o Katyniu?

Data: 2010-04-08 23:44:15
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Czyje zbrodnie ?
jadrys wrote:

Pytam o to - kto trafił do kryminału za komentarze o Katyniu?

Za komentarze nikt nie trafił, bo wtedy sadzali tylko za paragrafy.
Na zasadzie: "Dajcie mi winnych, a paragraf sam się znajdzie".
--
Pit

Data: 2010-04-09 15:11:47
Autor: cirrus
Czyje zbrodnie ?
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hpkvua$rjk$3news.onet.pl...
[...]

A umiesz czytać ze zrozumieniem?

--
stevep

Data: 2010-04-08 10:20:14
Autor: PaPi
Czyje zbrodnie ?
Mnie uczono , ze Niemiec zawsze byl skaza na naszej historii a ludobojstwo
nieodmienna czescia prowadzonej przez nich na naszych terenach "polityki " .

To bzdur Cie uczono.
Nie pomyslales dlaczego podczas zaborow Polacy NIGDY nie wywolali powstania przeciwko zaborcy pruskiemu ?
Nie zastanawiales sie nad tym kto wyszkolil i uzbroil Legiony Pilsudskiego ? Po czyjej stronie walczyla pierwsza kompania kadrowa Pilsudskiego ?
Uczono o tym, ze de facto podczas polowy XVI i prawie calego XVII wieku Polska byla jednym organizmem panstowym z Saksonia, ktora potop szwedzki dotknal duzo bardziej niz Polske ?
Jestes zwyklym homo sovieticusem, ktory mentalnie zostal w klamliwych latach PRLu kiedy probowano wskrzeszac glupawe legendy o panslawizmie jako usprawiedliwienie naszego wiernopoddanstwa wobec ZSSR.

Czyje zbrodnie ?