Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować ró wnież do SEJMU? [art. 99.3 konstytucji]

Data: 2010-05-11 14:09:03
Autor: Andrzej Adam Filip
Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować ró wnież do SEJMU? [art. 99.3 konstytucji]
PKW chciała 10 maja odmówić rejestracji Leppera jako kandydata na
prezydenta RP do kandydowanie na prezydenta wymaga prawa do kandydowania
do Sejmu a kandydowanie do Sejmu (i Senatu) *miała* zamknąć Lepperowi
"świeża poprawka" do konstytucji (Lex Lepper).

PKW 11 maja zarejestrowała Leppera a wiec stwierdziła w świetle
uzasadnienia tego co odwołała że Lepper *ma* prawo kandydować do Sejmu (i Senatu).

POsłom, PiSsłom gratuluje "spieprzonej" poprawki do konstytucji ;-)

http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/4.htm
 99.3  Wybraną do Sejmu lub do Senatu nie moĹźe być osoba skazana
       prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za
       przestępstwo umyślne ścigane z oskarĹźenia publicznego.
http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/5.htm
127.3  Na Prezydenta Rzeczypospolitej moĹźe być wybrany obywatel polski,
       ktĂłry najpóźniej w dniu wyborĂłw kończy 35 lat i korzysta z pełni
       praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100 000
       obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.

Argumentów (dowodów) nie należy liczyć, lecz ważyć.
  -- Cyceron [Marcus Tullius Cicero] (106-43 p.n.e.)

Data: 2010-05-11 05:58:34
Autor: Antenka
Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować równie ż do SEJMU? [art. 99.3 konstytucji]
POsłom, PiSsłom gratuluje "spieprzonej" poprawki do konstytucji ;-)

http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/4.htm

  99.3  Wybraną do Sejmu lub do Senatu nie może być osoba skazana
        prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za
        przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia

 publicznego.http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/5.htm

 127.3  Na Prezydenta Rzeczypospolitej może być wybrany obywatel
polski,
        który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat i korzysta z
pełni
        praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100
000
        obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.

To co to oznacza, że Lepperowi odmówiono kandydowanie niezgodnie z
prawem? Wyglada na to, że tak,  bo Lepper nie ubiegał się o mandat
poselski, lecz o Pałac Prezydencki. O ile pamiętam Lepper za
wysypywanie zboża miał wyrok w tzw. zawiasach, który ulega zatarciu po
iluś tam latach - to było bardzo dawno temu, czyli w świetle prawa był
czysty jak łza.

Sprawa z puszczalską A.K. powinna być umorzona w momencie,  kiedy
okazało się, że łże jak bura suka, bo nie powiodło się wrobienie
Leppera w ojcostwo jej bachora.

Antenka

Data: 2010-05-11 15:09:01
Autor: zenek
Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować również do SEJMU? [art. 99.3 kon stytucji]
W grudniu 2009 ponownie rozpatrujący sprawę rzekomego pomówienia Włodzimierza Cimoszewicza przez Andrzeja Leppera (po zwróceniu mu sprawy przez Sąd Najwyższy) Sąd Okręgowy w Warszawie uchylił wyrok skazujący sądu I instancji i umorzył postępowanie w sprawie ze względu na przedawnienie karalności[34].

Data: 2010-05-11 15:39:44
Autor: Andrzej Adam Filip
Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować również do SEJMU? [art. 99.3 konstytucji]
Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> pisze:
[...]
[...]

To co to oznacza, Ĺźe Lepperowi odmĂłwiono kandydowanie niezgodnie z
prawem? Wyglada na to, Ĺźe tak,  bo Lepper nie ubiegał się o mandat
[...]

Nowy art 99.3 Konstytucji RP mĂłwi (wprost) *TYLKO* o wyborach to Sejmu i
Senatu ale na podstawie art. 127.3 KRP da się to w sposób (IMHO) niemal
nie naciągany rozciągnąć na wybory na prezydenta RP.

A zmiana decyzji PKW była (jak rozumiem) na podstawie tego że w Krajowym
Rejestrze Skazanym Lepper figurował jako skazany z innych artykułów KK
niż te które się ostały po wszystkich apelach kasacjach i wyrokach
Trybunału Konstytucyjnego. Według dzisiejszej decyzji PKW różnica między
informacją z KRS a "stanem faktycznym" robi różnice dla sformułowania "przestępstwo (umyślne) ścigane *z oskarżenia publicznego*".

Przy czym nawet wczoraj PKW twierdziła że chodzi o przestępstwa które
muszą być "ścigane z oskarżenia publicznego" a nie tylko mogą być
ścigane przez prokuraturę jak się jej wyjątkowo zechce.

Sprawa z puszczalską A.K. powinna być umorzona w momencie,  kiedy
okazało się, że łże jak bura suka, bo nie powiodło się wrobienie
Leppera w ojcostwo jej bachora.

Aż umorzona? Nie. To "tylko" zmieniło "istotnie" jej wiarygodność również w innych
kwestiach (IMHO) ale mam (jeszcze?) nadzieje Ĺźe sprawa przeciw Lepperowi
nie opiera się zasadniczo tylko na zeznaniach jednego świadka.
To jest dla mnie zasada Ĺźe jak raz bardzo powaĹźne oskarĹźenie przeciw
politykowi "poszło w lud głosujący miast i wsi" to sprawa *MUSI* się
toczyć aż do prawomocnego wyroku, nawet jeśli przypadek szczególny
ogólnie słusznej zasady mi się "niezbyt podoba".

Wybo,

ry kolejne do Sejmu mają być pod koniec 2011 roku bo ostatnie były
21 Października 2007. Wiec "ja jako cynik" spodziewam się prawomocnego
wyroku tak pod koniec lata 2011 roku żeby nie starczyło czasu na
"kasacje" ani żadne Trybunały Konstytucyjne lub Strasburgi.

Człowiek zmęczony szuka sporu.
  -- Seneka Młodszy (5 p.n.e.-65 n.e.)

Data: 2010-05-11 06:50:10
Autor: Antenka
On 11 Maj, 15:39, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:
Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> pisze:

> [...]
> wysypywanie zboża miał wyrok w tzw. zawiasach, który ulega zatarciu po
> iluś tam latach - to było bardzo dawno temu, czyli w świetle prawa był

Nowy art 99.3 Konstytucji RP mówi (wprost) *TYLKO* o wyborach to Sejmu i
> [...]

> Leppera w ojcostwo jej bachora.

Aż umorzona? Nie.
To "tylko" zmieniło "istotnie" jej wiarygodność również w innych
kwestiach (IMHO) ale mam (jeszcze?) nadzieje że sprawa przeciw Lepperowi
nie opiera się zasadniczo tylko na zeznaniach jednego świadka.
To jest dla mnie zasada że jak raz bardzo poważne oskarżenie przeciw
[...]

  -- Seneka Młodszy (5 p.n.e.-65 n.e.)- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

W tej sytuacji każdy złodziej, malewrsant nazwany po imieniu może
wytoczyć Lepperowi proces, który uniemożliwi  mu kandydowanie,
czyli prawo stoi po stronie przestępców. Układ dobrze się
zabezpieczył.

Antenka

Data: 2010-05-11 16:23:20
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-11 15:50, Antenka pisze:
[...]

Tak właśnie było z byłym prezydentem Warszawy Pawłem P. (PO) Lepper tylko zapytał skąd pochodzi jego majątek i zaraz został skazany.. A on swój majątek rzekomo wygrał w kasynie :-D

Data: 2010-05-11 17:42:53
Autor: Andrzej Adam Filip
Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować również do SEJMU? [art. 99.3 i 127.3 konstytucji]
jadrys <andrzej203@op.pl> pisze:
W dniu 2010-05-11 15:50, Antenka pisze:
[...]   W tej sytuacji kaĹźdy złodziej, malewrsant nazwany po imieniu moĹźe
wytoczyć Lepperowi proces, ktĂłry uniemoĹźliwi  mu kandydowanie,
[...]

Może "w tym kasynie" wygrał odpowiednio wiele? :-)

Nie idź za niewiastą, aby nie ukradła serca twego.
  -- Przysłowie egipskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-05-11 18:22:57
Autor: u2
W dniu 2010-05-11 17:42, Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

Rozbił bank 69 razy, ale po tylu latach nikt tego nie pamięta :

http://www.rp.pl/artykul/2,335443.html

Pojawiają się jakieś dziwne oskarżenia, że zaświadczenie z kasyna było
podrobione :)

Data: 2010-05-11 18:50:12
Autor: zenek
u2 pisze:
[...]

:):):):)

To trzeba miec talent rozbic bank 69 razy.

Data: 2010-05-11 23:40:59
Autor: jadrys
[...]

Bardzo wiele - podobno rozbijał bank kilkadziesiąt razy pod rząd...

Czyli Lepper BĘDZIE mógł kandydować ró wnież do SEJMU? [art. 99.3 konstytucji]