Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?

Data: 2020-03-31 20:02:57
Autor: A. Filip
Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
https://wiadomosci.wp.pl/milion-zlotych-zadoscuczynienia-dla-ofiary-ksiedza-pedofila-jest-wyrok-sadu-najwyzszego-6494775791908993a
2020-03-31 14:41
Milion złotych zadośćuczynienia dla ofiary księdza pedofila. Jest
wyrok Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy podjął we wtorek decyzję ws. kasacji Towarzystwa
Chrystusowego do wyroku przyznającego zadośćuczynienie ofierze księdza
pedofila. Katarzyna może zatrzymać milion złotych, które jej
przyznano. To pierwszy taki wyrok dotyczący pedofilii w Kościele, w
którym uznano odpowiedzialność kościelnej instytucji za działania
księdza. [...]
Towarzystwo Chrystusowe przekonywało wówczas, że zakon nie może ponosić
odpowiedzialności za przestępstwa księdza, a przełożeni nie wiedzieli
o jego czynach. [...]

Ile kosztuje i będzie kosztowało ubezpieczenie od takich zadośćuczynień?
[ cena pójdzie ostro w górę ]

--
A. Filip

Data: 2020-04-01 01:12:32
Autor: nie ma emaila
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

> [...]
> o jego czynach. [...]

Ile kosztuje i będzie kosztowało ubezpieczenie od takich zadośćuczynień?

nauczyciele podlegają jakiemuś prawu jakiegoś państwa nauczycielskiego która to
organizacja systemowo chroniła pedofilów ?

weź ty filipek pierdolnij się w głowę raz a porządnie bo coraz większe pierdy
sadzisz

Data: 2020-04-01 11:17:26
Autor: A. Filip
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
> [...]

organizacja systemowo chroniła pedofilów ?

weź ty filipek pierdolnij się w głowę raz a porządnie bo coraz większe pierdy

Sąd Najwyższy "nie skasował" wyroku nakazującego zapłatę miliona PLN
państwu Watykan?  Zauważyłeś że tu jest grupa prawo a nie polityka?
Zabulił jeden konkretny zakon za czyny swojego jednego
członka/"pracownika" o których twierdził że nie miał pojęcia.

Żaden dziennikarzyny w doniesieniach które czytałem nie zacytował z
uzasadnienia wyroku sądu co zakon wiedział albo miał obowiązek wiedzieć
albo że "ksiądz gwałcił w ramach obowiązków służbowych" wiec zakon ma
bulić czy wiedział czy nie wiedział,

--
A. Filip

Data: 2020-04-01 11:30:42
Autor: Olin
Dnia Wed, 01 Apr 2020 11:17:26 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Zabulił jeden konkretny zakon za czyny swojego jednego
członka/"pracownika" o których twierdził że nie miał pojęcia.

Kłamstwo ma kacze nogi:

"Często zabierał mnie na plebanię w Stargardzie. Jedliśmy obiad ze
wszystkimi księżmi, a potem brał mnie do swojego pokoju. Nie rozumiem,
dlaczego nikt nie reagował. Ja byłam bardzo drobną dziewczynką, wszyscy
widzieli, jaka jest między nami różnica wieku, a księża się nie dziwili, że
śpię u niego. Jak chciałam skoczyć z okna z ósmego piętra, to powiedział,
że opętał mnie szatan. Zabrał mnie do znajomego egzorcysty w Szczecinie i
nawet tam poprosił o wspólny pokój na noc.
Kazał mi jechać z nim do Częstochowy. On często tam bywał, bo prowadził
grupy pielgrzymkowe. Tam, w kościele, kazał mi iść do konfesjonału. ,,Chodź,
powiesz całą prawdę i zobaczymy, jak Bóg zareaguje" - krzyknął.
Opowiedziałam księdzu w konfesjonale wszystko. A on zwyzwał mnie od kurew.
Powiedział, że nigdy nie dostanę rozgrzeszenia i mam się wynosić z
kościoła. Pamiętam, że był taki zbulwersowany, czerwony. Wybiegłam z
płaczem. Ksiądz Roman za mną. Uśmiechał się przez całą drogę powrotną.
Gdy prokuratura wszczęła śledztwo przeciwko księdzu, w ogłoszeniach
duszpasterskich parafii św. Józefa w Stargardzie Szczecińskim
zapowiedziano: ,,Decyzją władz Towarzystwa Chrystusowego ks. Romana
przeniesiono do pracy w Anglii. Pożegnanie odbędzie się w czwartek o 19.15.
Pragniemy podziękować Bogu za wspólny czas".

Ksiądz został aresztowany, zanim wyjechał do Anglii, w czerwcu 2008 roku.
Miał wtedy 32 lata. W jego laptopie znaleziono treści pedofilskie i
korespondencję z innymi dziećmi."

https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,21210057,pedofilia-w-kosciele-ksiadz-gwalcil-13-latke-nadal-odprawia.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-04-01 11:51:53
Autor: A. Filip
Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
[...]
[...]

Czyli _udowodniona_ wina/"wina" zakonu skazanego na milion PLN w twojej
wersji polega na tym że już po wszczęciu śledztwa przez prokuraturę
publicznie ogłosił z wyprzedzeniem że chce wysłać (wtedy tylko)
oskarżanego do kraju z którego dałoby się go ściągnąć Europejskim
Nakazem Aresztowania?  Taką winę wyceniasz na milion?

Czy prokuratura _w tamtym momencie_ nie miała podstaw do zastosowania
środka zapobiegawczego w postaci zakazu wyjazdu z Polski czy też
"chroniła pedofila"?

--
A. Filip

Data: 2020-04-01 12:02:10
Autor: Olin
Dnia Wed, 01 Apr 2020 11:51:53 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

[...]

Masz rację; gdyby dziecko było gwałcone w obecności przeora, albo, jeszcze
lepiej, także przez niego, wtedy można ewentualnie deliberować o winie
zakonu.
Z reportażu wynika, że nikt nic nie wiedział i nie widział, bo wszystko
działo się w leśnej głuszy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-04-01 12:56:28
Autor: A. Filip
[...]

Ależ ja jestem *wyłącznie* za tym by samorządy dokładnie na takich
samych postawach odpowiadały finansowo za nauczyciela pedofila.
Przecież szkoły (np. w Warszawie) nie są w leśnej głuszy! :-)

Tak jak pisałem: jak to są/będą zasady "jednakowe dla wszystkich" to
najwyżej powiem "ciężkie prawo ale prawo".  Moje uczucia będą mieszane z
bilansem niemal neutralnym.  *Na razie* nie widać czy to jest prawo
jednakowe dla wszystkich być może dlatego ze *nowy* standard
odpowiedzialności finansowej za pedofila "pracownika" na podobną kwotę nie
został *jeszcze* "przetestowany" np. na szkołach (samorządowych).

AFAIK Jak wypłacono 250_000 PLN rodzinom za ofiary Smoleńska-2010 to
wysokość odszkodowań "za śmierć" wzrosła w innych sprawach *też*.
Taka "Zmiana dla wszystkich przez przykład co miał być dla wybranych".

--
A. Filip

Data: 2020-04-01 11:57:13
Autor: Budzik
Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

No przeciez jezeli spotkało cie coś takeigo samego ale w szkole to nikt nie broni walczyc o swoje!

Kazda sprawa jest inna, jeżeli były dokładnie takie same okolicznosci to zgadzam sie odszkodowanie nalezy sie od szkoły!

Problem polega na tym, ze to co na dzis wiemy o tej organizacji wyznajacej wiare w boga co do zorganizowanego procederu ukrywania winnych, nie zgłaszania do organów scigania etc tego o szkolach jeszcze nie wiadomo.
Ale nic nie stoi na przeszkdzie zebys rozpoczał ta walke, skoro masz odpowiednie dane.

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2020-04-01 13:28:35
Autor: Olin
Dnia Wed, 01 Apr 2020 12:56:28 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Ależ ja jestem *wyłącznie* za tym by samorządy dokładnie na takich
samych postawach odpowiadały finansowo za nauczyciela pedofila.
Przecież szkoły (np. w Warszawie) nie są w leśnej głuszy! :-)

Pisz do Mniej niż Zera, a jeszcze lepiej do Maliniaka. Ten drugi jest w
środku kampanii wyborczej i zamieszcza na TikToku przezabawne filmiki. Taki
nośnie społecznie temat zapewni mu wygraną w każdych warunkach, nawet jeśli
wybory odbędą się na ruinach republiki banasiowej.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-04-01 14:28:30
Autor: Kviat
W dniu 01.04.2020 o 12:56, A. Filip pisze:
[...]

Ale nie działają na takich samych podstawach.

Tak jak pisałem: jak to są/będą zasady "jednakowe dla wszystkich" to
najwyżej powiem "ciężkie prawo ale prawo".

Jak będą, to też się z tym zgodzę.
A jak na razie, to kościoły nie obejmują zasady dotyczące normalanych ludzi. A te zasady, które ich obejmują, mają centralnie w dupie.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-04-01 14:23:08
Autor: Kviat
W dniu 01.04.2020 o 11:51, A. Filip pisze:

Taką winę wyceniasz na milion?

Ja bym to wycenił na 10 milionów wypłacane jednorazowo i po 100 tys. miesięcznie dożywotnio.
I innym oddziałom tej organizacji tak samo, do skutku, aż w końcu sami by zaczęli wyłapywać pedofilów i w zębach przynosić ich do prokuratorów, a potem przydzielaliby prokuratorowi swojego funkcjonariusza, który będzie chodził za prokuratorem i pilnował, żeby prokurator sprawy nie zamiótł pod dywan.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-04-01 18:45:43
Autor: ąćęłńóśźż
Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
Czym pedofil gorszy od homoseksualisty?

-- -- -

Data: 2020-04-04 06:14:13
Autor: gaska.alojzy
użytkownik Olin napisał:
> [...]

Kłamstwo ma kacze nogi:

"Często zabierał mnie na plebanię w Stargardzie.

I sąd dał wiarę?

https://youtu.be/anUAn0bdIcM?t=3467

Widzicie Olinku, czas kiedy lud dostawał tylko jedną właściwą
wersję wydarzeń już  minął.

Data: 2020-04-01 14:14:13
Autor: Kviat
W dniu 01.04.2020 o 11:17, A. Filip pisze:

[...]

Jak członek mafii należy do mafii, to nawet jeżeli nic nie zrobił, to za sam fakt przynależności może zostać ukarany.
Art. 258 KK

To dlaczego miałoby być inaczej w przypadku zakonu?

https://www.youtube.com/watch?v=yVRk0Q3SFYY

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-04-01 10:09:24
Autor: Kviat
W dniu 31.03.2020 o 20:02, A. Filip pisze:
[...]

Nie. Samorząd nie odpowiada za nauczyciela pedofila.
Ponieważ samorządy nie biorą czynnego udziału w ukrywaniu pedofilów, nie ukrywają dokumentacji, nie chowają ich w domach dla emerytowanych nauczycieli i nie przenoszą ich ze szkoły do szkoły (w tym do szkół na innych kontynentach) żeby blokować albo utrudniać śledztwa.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-04-01 10:44:23
Autor: A. Filip
Kviat pisze:
[...]

A do kurwy nędzy zacytujesz z nie skasowanego przez SN wyroku jak ten
konkretny zakon który milion zabulił miał ukrywać tego konkretnego
pedofila?  Czy tak sobie otwartym tekstem nadajesz że Sąd Najwyższy
przyklepał odpowiedzialność tego zakonu za poprzednich pedofilii KRK w
innych krajach/zakonach/diecezjach?  W jakim świetle takie *twoje*
założenie stawia sędziów Sądu Najwyższego?

Dla mnie ten wyrok jest "jeszcze jest do przyjęcia" jeśli logika jego
odpowiedzialności finansowego będzie stosować się także np. "do szkół"
(głównie samorządowych) albo zostanie bardzo wyraźnie wyjaśnione na
gruncie _prawa jednakowego dla wszystkich_ dlaczego nie.

Twój wywód jak dla mnie per analogia sprowadza się do odpowiedzialności
samorządu Krakowa jak tam złapią pedofila nauczyciela za wcześniejszych
pedofilii nauczycieli ze szkół w Warszawie jak się okaże że samorząd tam
się nie rwał na nich donosić.

--
A. Filip

Data: 2020-04-01 14:41:22
Autor: Kviat
W dniu 01.04.2020 o 10:44, A. Filip pisze:
Kviat pisze:
[...]

A do kurwy nędzy czego nie rozumiesz z tego, że ten zakon ukrywał?
Nie reagował, ukrywał, a na dodatek chciał zatrzeć ślady i utrudnić śledztwo wysyłając go za granicę.
Czego ci jeszcze brakuje?

[...]

Bardzo trudno się z tobą dyskutuje, bo trzeba czytać ze trzy razy to co piszesz i domyślać się o co ci chodzi.

Dla mnie ten wyrok jest "jeszcze jest do przyjęcia" jeśli logika jego
odpowiedzialności finansowego będzie stosować się także np. "do szkół"
(głównie samorządowych)

Dla mnie logika odpowiedzialności samorządów będzie do przyjęcia, jeżeli samorządy podpiszą z państwem konkordat, będą mieli osobne prawo, gdy tajemnica urzędnicza będzie zabraniać wydania pedofila prokuratorowi, gdy pedofil wyspowiada się urzędnikowi, gdy urzędnicy będą mogli nie ewidencjonować wpływów, nie prowadzić księgowości i nie rozliczać podatków, gdy będą mogli przyjmować nieopodatkowane prezenty (zwane przez urzędników dla niepoznaki łapówkami), a swoich funkcjonariuszy pedofilów wysyłać bezkarnie na zagraniczne placówki urzędnicze.

albo zostanie bardzo wyraźnie wyjaśnione na
gruncie _prawa jednakowego dla wszystkich_ dlaczego nie.

Bo prawo nie jest jednakowe dla kościoła.
Czy takie wyjaśnienie jest wystarczająco wyraźne?

[...]

Bardzo trudno się z tobą dyskutuje, bo trzeba czytać ze trzy razy to co piszesz i domyślać się o co ci chodzi. A nie zawsze mi się chce.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-04-01 11:57:12
Autor: Budzik
Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
UĹźytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

https://demotywatory.pl/4926858/-- Jozka-nie-ma-dzis-w-robocie-- Nie-
przeniesli-go-na-inna

https://tiny.pl/7htfh

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2020-04-01 12:26:52
Autor: A. Filip
Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila/"wariata" w swojej szkole?
https://tvn24.pl/polska/milion-odszkodowania-dla-ofiary-ksiedza-pedofila-sad-najwyzszy-oddalil-kasacje-towarzystwa-chrystusowego-4520880
Sam ksiądz Roman B. został skazany na karę 4,5 roku leczenia
psychiatrycznego na oddziale szpitalnym w zakładzie karnym. Wyrok
został złagodzony o pół roku. Ostatecznie skazany wyszedł na wolność
dwa lata później.

Łagodne sądy i sędziów dla pedofilii w Polsce dalej mamy?

Roman P. wykpił się 42 dniami obserwacji psychiatrycznej i to miała
być według niego właściwa kara.

--
A. Filip

Data: 2020-04-02 15:12:18
Autor: Runt
W dniu 2020-03-31 o 20:02, A. Filip pisze:
[...]

Ty jednak masz coś z ta głową! Sadziłem, ze na *.polityka głosisz te swoje "mondrości". Okazuje się, że pełno cię wszędzie.

--
Runt

All's well that ends well.

Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?