Data: 2011-10-22 11:07:09 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarowaÄ? | |
Witam.
"NiechcÄ cy" uĹźywaĹem FinishLine (zielonego) do smarowania ĹaĹcucha latem...a teraz nie dawno wyczytaĹem, Ĺźe na suchÄ trasÄ to Ĺapie caĹy brud :/ MogÄ potwierdziÄ...dawno tak brudengo roweru nie miaĹem :/ UmyĹem rower, rozebraĹem prawie co do kaĹźdej Ĺrubki... I teraz mam "gĹupi" problem. Czym wy teraz smarujecie rower? W jaki smar siÄ najchÄtniej zaopatrujecie. MĂłwiÄ o "klasie" roweru MTB klasy Altus/Alvivio. Tawot dobry na wszystko? ĹaĹcuch -> FinishLine (czerwony) Piasty w Ĺrodku -> ??? Hamulce V-brake -> Brunox moĹźe byÄ? Pancerze i linki -> jak wyĹźej? Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskaÄ i wytrzeÄ do sucha potem? Wszystkie inne ĹoĹźyska, kĂłĹeczka, ĹrĂłbeczki czym namaĹciÄ? Pozdrawiam. |
|
Data: 2011-10-22 03:11:49 | |
Autor: Rowerex | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 22 Paź, 10:07, XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZE...@gmail.com>
wrote: Piasty w środku -> ??? ŁT43 Pancerze i linki -> jak wyżej? Niczym. Wymienić i odtłuścić benzyną przed montażem. Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskać i wytrzeć do sucha potem? Potem lepiej nie - pot jest mokry i słony ;-) Lepszy Brunox Deo Wszystkie inne łożyska, kółeczka, śróbeczki czym namaścić? ŁT43 Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-10-22 16:10:07 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Rowerex wrote:
On 22 Paź, 10:07, XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZE...@gmail.com> Kółek przerzutki nie smarować w środku, wytrzeć do sucha i tak złożyć. -- Wojtek Sobociński Raz na rowerze, raz na motorze :D |
|
Data: 2011-10-22 19:04:48 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Dnia 22.10.2011 16:10 użytkownik Wojtek Sobociński napisał :
Kółek przerzutki nie smarować w środku, wytrzeć do sucha i tak złożyć. Chyba, że kółeczka z łożyskami kulkowymi (np. XTR). -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-10-22 19:25:54 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Mikołaj \Miki\ Menke wrote:
Dnia 22.10.2011 16:10 użytkownik Wojtek Sobociński napisał :W takim razie nd. bo autor pisał altus/alivio. -- Wojtek Sobociński Raz na rowerze, raz na motorze :D |
|
Data: 2011-10-22 19:49:58 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Czym/co/i jak posmarowaÄ? | |
On 2011-10-22, Wojtek SobociĹski wrote:
MikoĹaj \Miki\ Menke wrote: E, ja smarujÄ kĂłĹeczka. Nienasmarowane potrafiÄ zaczÄ Ä niemoĹźebnie piszczeÄ. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-10-22 12:06:00 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Czym/co/i jak posmarowaÄ? | |
W dniu 22.10.2011 11:07, XWindowsMen pisze:
Witam.Smar do Ĺozysk. Hamulce V-brake -> Brunox moĹźe byÄ?Kto smaruje hamulce ten jedzie ;) Pancerze i linki -> jak wyĹźej?Jak masz Brunoxa to dlaczego amora chcesz psikaÄ WD a nie wĹasnie nim? Chyba Ĺźe to nie "Brunox do amortyzatorĂłw"? Wszystkie inne ĹoĹźyska, kĂłĹeczka, ĹrĂłbeczki czym namaĹciÄ? CzymĹ gestym, chyba, Ĺźe to Ĺrubki w zawiasach ramy, taczy, zÄbatkach ti najlepiej klejem do gwintĂłw. pozdr. w. |
|
Data: 2011-10-22 19:28:13 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Dnia 22.10.2011 11:07 użytkownik XWindowsMen napisał :
Witam. I bardzo dobrze, że używałeś zielonego FL. Jeszcze lepszy jest Rohloff. Łańcuch -> FinishLine (czerwony) Czerwony FL to dziadostwo, wystarcza w porywach na 50 km, oczywiście w suchych warunkach. Piasty w środku -> ??? Gęsty smar do łożysk. Hamulce V-brake -> Brunox może być? Hamulców się nie smaruje. W szczególności zakazane jest smarowanie powierzchni hamujących. Pancerze i linki -> jak wyżej? Nie smarować. Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskać i wytrzeć do sucha potem? Brunox Deo do amortyzatorów, można też zakrapiać olejem do amortyzatorów. Nadmiar wytrzeć - to dotyczy każdego innego miejsca. Wszystkie inne łożyska, kółeczka, śróbeczki czym namaścić? Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do łożysk, łańcuch jakimś w miarę lepkim olejem do łańcuchów, do połączeń gwintowych są odpowiednie środki np. Loctite 222 lub 243. Jest jeszcze kilka innych specjalnych środków, ale przy tej klasy sprzęcie niekoniecznie będą potrzebne. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-10-22 23:24:32 | |
Autor: szufla | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do Jeden smaruje lozyska slizgowe kolek wozka a drugi "lepkim"olejem lancuch. Ech ludzie :/, a i jeszcze o sztycy zapomnialem. sz. |
|
Data: 2011-10-23 14:49:26 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Dnia 22.10.2011 23:24 użytkownik szufla napisał :
Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do Oświeć mnie i napisz o co Ci chodzi z lepkim olejem do łańcucha. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-10-23 08:48:35 | |
Autor: Wilk | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 22 Paź, 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Czerwony FL to dziadostwo, wystarcza w porywach na 50 km, oczywiście w Nie ma co tak generalizować, różne są doświadczenia. Dla mnie to bardzo dobry smar; zawsze mnie dziwiły teorie o 50km (a sporo ludzi ma z nim takie doświadczenia). Jak jest sucho - to u mnie ten smar wytrzymuje minimum 400-500km, a zdarza się, że i dużo więcej. Natomiast na deszcz nie jest odporny, po każdej wodzie trzeba przesmarować. Ale taka jest idea "suchego" smaru, za to nie jest gesty i nie zbiera tyle syfu, co owocuje mniejszym zniszczeniem napędu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-10-23 10:05:59 | |
Autor: Michał Kieś | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 23 Paź, 17:48, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 22 Paź, 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Lubrykant wytrzymuje 500 km? Chyba w aseptycznych warunkach laboratoryjnych :) bo w standardowych warunkach, nawet suchych, nie ma moim zdaniem szans. mk |
|
Data: 2011-10-23 10:56:39 | |
Autor: Wilk | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 23 Paź, 19:05, Michał Kieś <kies.mic...@gmail.com> wrote:
Lubrykant wytrzymuje 500 km? Chyba w aseptycznych warunkach Pewnie wiesz lepiej ode mnie co i ile wytrzymuje w moich rowerach? :)) W 2010 przejechałem na jednym smarowaniu cały BB-Tour (ponad 1000km) i nie przypominam sobie, żeby coś rzęziło. Do tego - paru moich znajomych też używa tego smaru i ma podobne doświadczenia. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-10-23 19:18:52 | |
Autor: kawoN | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 11-10-23 17:48, Wilk pisze:
Nie ma co tak generalizować, różne są doświadczenia. Dla mnie to Wyjaśnienie jest proste - na szosie wytrzymuje faktycznie dużo, w terenie (gdzie piachu i kurzu jest więcej wzniecane) faktycznie po 50km może się zdarzyć że "znika". Ja daję na szosówkę czerwony, na górala zielony. Chociaż innych jeszcze nie próbowałem, więc porównania z innymi markami nie mam. -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-10-23 10:58:54 | |
Autor: Wilk | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 23 Paź, 19:18, kawoN <bike4...@bike4win.pl> wrote:
Ja daję na szosówkę czerwony, na górala zielony. Przebiegi oczywiście podawałem dla rowerów używanych do jazdy asfaltowej; w góralu podobnie - używam zielonego smaru FL, podobnie jak i zimą, gdzie wilgoci na drogach jest wiele -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-10-24 01:37:39 | |
Autor: __Maciek | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Sun, 23 Oct 2011 08:48:35 -0700 (PDT) Wilk <m-wolff@wp.pl> napisał:
Nie ma co tak generalizować, różne są doświadczenia. Dla mnie to[...] i nie zbiera tyle syfu, co owocuje mniejszym zniszczeniem napędu. Podpisuję się pod Twoim postem. Też używam czerwonego FL. Smaruję jak mi się przypomni (ale to tak co kilkaset km właśnie wychodzi :-) ). |
|
Data: 2011-10-24 12:19:48 | |
Autor: Romal | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
__Maciek wrote:
Podpisuję się pod Twoim postem. Też używam czerwonego FL. Smaruję jak I ja podobnie. Czerwony starcza mi na kilkaset km asfaltowej jazdy. Pewnie i z 1000 by przejechał, ale zawsze wcześniej trafię na jakiś deszcz. Po co w ogóle kupować zielony? Tak samo lepki i syfiasty jest pierwszy z brzegu olej do pił łańcuchowych, a kosztuje ułamek ceny zielonego. -- Romal www.sakwiarz.pl |
|
Data: 2011-10-24 18:02:44 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 22.10.2011 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
Łańcuch -> FinishLine (czerwony)Czerwony FL to dziadostwo, wystarcza w porywach na 50 km, oczywiście w Zielonym nie jestem zachwycony... spróbuję tego czerwonego, ewe. czegoś innego... ale dzięki za wskazówki. Hamulców się nie smaruje. W szczególności zakazane jest smarowanie V-brake... nie wszystkie ramiona "odbijają" tak jak powinny. Nie wiem, czy to kwestia dotarcia przez parę km czy może czymś tam maznąć? ('wypusty' do których przykręcam hamulce) Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do Dziękuję ślicznie... już jestem mądrzejszy trochę, oby :) |
|
Data: 2011-10-25 06:59:47 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
W dniu 22.10.2011 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze: Wybor smaru zalezy glownie od warunkow. Akurat teraz czerwonego FL raczej bym nigdzie nie pakowal... > Hamulców się nie smaruje. W szczególności zakazane jest smarowanie Mi pomoglo zdjecie z piwotow i przeczyszczenie. Rany, ile tam syfu bylo... -- rmikke -- |
|
Data: 2011-10-24 00:40:52 | |
Autor: __Maciek | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Sat, 22 Oct 2011 11:07:09 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał: Łańcuch -> FinishLine (czerwony) Takoż. Piasty w środku -> ??? Oczywiście, jak już koledzy napisali, ŁT43 lub ŁT4S3 (to wersja ulepszona, ale w warunkach roweru nie ma to znaczenia, wedle badań COBiRTK, bardziej niż ŁT43 odpowiednia dla pojazdów kolejowych mających jeździć z prędkością 160-180km/h :-) - do wyszukania w archiwum p.m.k). Hamulce V-brake -> Brunox może być? Rozumiem że osie obrotu szczęk (zwane przez niektórych pivotami - fuj, co za paskudny makaronizm) chcesz smarować - to smar jak wyżej. Pancerze i linki -> jak wyżej? Jak już napisali koledzy, lepiej je wymieniać, jeżeli już się podjęło demontowania, ale jeżeli chcesz smarować to np. smar silikon-teflon (dostępny w sklepach z elementami elektronicznymi, z chemią dla elektroniki). W pancerzach jest wkładka plastikowa, ŁT43/4S3 mógłby ją rozpuścić, chyba że jest ona z PE, nie sprawdzałem, ale i PE teoretycznie może się w kontakcie z tym smarem zdegradować (bo smar mógłby "wyciągnąć" z tworzywa plastyfikatory czy inne dodatki i stało by się ono kruche). Pancerze mają fabrycznie trochę odpowiedniego smaru w środku (widać jak wychodzi nadmiar po włożeniu linki) i to powinno na ich żywot wystarczyć. Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskać i wytrzeć do sucha potem? Pamiętaj że WD-40 to nie jest środek smarujący, a przynajmniej nie jest to jego zakładane zastosowanie. No ale cokolwiek smaruje, to fakt. Jak ja chcę coś w ten sposób zapbezpieczyć to używam oleju maszynowego lub silnikowego (akurat ktoś mi podarował banieczkę mineralnego 15W40 więc używam "do wszystkiego" w warsztacie). Ale jako smarowanie konserwujące to WD-40 może być. Wszystkie inne łożyska, ŁT43/ŁT4S3, ostatecznie to smar do Łożysk Tocznych... kółeczka, śróbeczki czym namaścić? Tam gdzie nie będzie kontaktu z tworzywami sztucznymi to ŁT43/4S3, to dobry i tani "smar do wszystkiego", ale pamiętaj że nie wszystko wymaga smarowania, ja w zasadzie ograniczam się do smarowania łańcucha i kół łańcuchowych, piasty tylko w razie demontażu - może z raz na 2 lata - wtedy wycieram bieżnie i konusy, oraz kulki z resztek starego smaru i napełniam świeżym ŁT4S3. Hamulce tylko w razie jakiejś zmiany klocków/linek zdarza mi się smarować. Reszty nie smaruję bo mi się nie chce, a rower i tak działa. Amortyzatorów nie posiadam. |
|
Data: 2011-10-24 18:06:57 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 24.10.2011 00:40, __Maciek pisze:
Nie "odbijają" tak jak powinny, dlatego pytam/szukam przyczyny :/ Pancerze i linki -> jak wyżej? Fakt, już zauważyłem - szkoda zachodu, po zimie będą nowe :) Pamiętaj że WD-40 to nie jest środek smarujący, a przynajmniej nie Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach? Dzięki wielkie raz jeszcze, już wydrukowałem sobie Twojego posta i wisi nad biurkiem :) Pozdrawiam. |
|
Data: 2011-10-24 18:41:52 | |
Autor: szufla | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Nie "odbijają" tak jak powinny, dlatego pytam/szukam przyczyny :/ Odkrec i wyjmij z piwotow ramiona. Wyczysc dokladnie piwoty, sprawdz czy sa gladkie, ewentualnie uzyj papieru o drobnym ziarnie. W ramieniu masz tulejke mosiezna, sprawdz czy nie jest peknieta, moze jest obla i sie zaciera. Sprawdz sprezyne. Wymyj wszystko. Zloz na sucho, nie dokrecaj i zobacz czy gladko chodzi. Niczym nie smaruj bo zaraz bedziesz mial syf i znowu zacznie sie hamulec zacierac. sz. |
|
Data: 2011-10-24 18:51:53 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 24.10.2011 18:41, szufla pisze:
Sprawdz sprezyne. Jak to zdjąć? |
|
Data: 2011-10-25 07:03:52 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach? Nie. Do ewentualnego uruchamiania czegos, co np przestalo sie przekrecac, bo przyrdzewialo. WD40 zasadniczo wymyslono do wypychania wody z niedostepnych miejsc. O, do uruchomienia zamka w klodce sie swietnie nada. Ale do smarowania, to nie bardzo. -- rmikke -- |
|
Data: 2011-11-01 17:43:41 | |
Autor: __Maciek | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał: Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach? WD-40 to środek który w zamyśle służy do wypychania wody (o czym już napisał Ryszard), litery WD oznaczją Water Displacement, 40 że to czterdziesta próba - udało się uzyskać ten środek za 40-tym razem (Water Displacement 40-th attempt). Ja go praktycznie w ogóle nie stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu zapieczonych śrub czy rozłączniu innych połączeń (daaawno, już nie pamiętam nawet konkretnie). Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10 lat temu, gnije sobie bezużytecznie w szafce. Do smarowania mechanizmów są odpowiednie środki, WD-40 nie jest do tego. Dzięki wielkie raz jeszcze, już wydrukowałem sobie Twojego posta i wisi nad biurkiem :) Pozdrawiam. O kurde :-) Miło mi. |
|
Data: 2011-11-02 14:21:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On Tue, 1 Nov 2011, __Maciek wrote:
Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen[...] stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu No i gdzie tu zastosowanie zgodne z celem i nazwą? ;) Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10 Niemożliwe. No chyba że nie jeździsz w porze "śnieg z deszczem", kiedy po przyjeździe człowiek ma dość i w zasadzie tylko wstępne wypłukanie łańcucha WD-40 zapobiega zardzewieniu nim zostanie nasmarowany, bo najpierw idzie rozmrożenie rowerzysty, mycie rowerzysty, konsumpcja tego i owego, a łańcuch schodzi na plan do jutra :] (a ściślej streszczając - wszystkie przypadki, kiedy po przyjeździe "na mokro" łańcuch schodzi na dalszy plan). Do smarowania Z tym nikt nie będzie (chyba) dyskutował :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-02 14:51:47 | |
Autor: Coaster | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 11/2/11 2:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 1 Nov 2011, __Maciek wrote: Prawdziwe 'cele' masz u zrodla: http://www.wd40.com/faqs/#a97 ;-)
-- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Brown's Law Of Tire Sizing: If two tires are marked with sizes that are mathematically equal, but one is expressed as a decimal and the other as a fraction, these two tires will not be interchangeable." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|