Data: 2011-10-22 19:28:13 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Dnia 22.10.2011 11:07 użytkownik XWindowsMen napisał :
Witam. I bardzo dobrze, że używałeś zielonego FL. Jeszcze lepszy jest Rohloff. Łańcuch -> FinishLine (czerwony) Czerwony FL to dziadostwo, wystarcza w porywach na 50 km, oczywiście w suchych warunkach. Piasty w środku -> ??? Gęsty smar do łożysk. Hamulce V-brake -> Brunox może być? Hamulców się nie smaruje. W szczególności zakazane jest smarowanie powierzchni hamujących. Pancerze i linki -> jak wyżej? Nie smarować. Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskać i wytrzeć do sucha potem? Brunox Deo do amortyzatorów, można też zakrapiać olejem do amortyzatorów. Nadmiar wytrzeć - to dotyczy każdego innego miejsca. Wszystkie inne łożyska, kółeczka, śróbeczki czym namaścić? Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do łożysk, łańcuch jakimś w miarę lepkim olejem do łańcuchów, do połączeń gwintowych są odpowiednie środki np. Loctite 222 lub 243. Jest jeszcze kilka innych specjalnych środków, ale przy tej klasy sprzęcie niekoniecznie będą potrzebne. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-10-22 23:24:32 | |
Autor: szufla | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do Jeden smaruje lozyska slizgowe kolek wozka a drugi "lepkim"olejem lancuch. Ech ludzie :/, a i jeszcze o sztycy zapomnialem. sz. |
|
Data: 2011-10-23 14:49:26 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Dnia 22.10.2011 23:24 użytkownik szufla napisał :
Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do Oświeć mnie i napisz o co Ci chodzi z lepkim olejem do łańcucha. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-10-23 08:48:35 | |
Autor: Wilk | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 22 Paź, 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Czerwony FL to dziadostwo, wystarcza w porywach na 50 km, oczywiście w Nie ma co tak generalizować, różne są doświadczenia. Dla mnie to bardzo dobry smar; zawsze mnie dziwiły teorie o 50km (a sporo ludzi ma z nim takie doświadczenia). Jak jest sucho - to u mnie ten smar wytrzymuje minimum 400-500km, a zdarza się, że i dużo więcej. Natomiast na deszcz nie jest odporny, po każdej wodzie trzeba przesmarować. Ale taka jest idea "suchego" smaru, za to nie jest gesty i nie zbiera tyle syfu, co owocuje mniejszym zniszczeniem napędu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-10-23 10:05:59 | |
Autor: Michał Kieś | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 23 Paź, 17:48, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 22 Paź, 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Lubrykant wytrzymuje 500 km? Chyba w aseptycznych warunkach laboratoryjnych :) bo w standardowych warunkach, nawet suchych, nie ma moim zdaniem szans. mk |
|
Data: 2011-10-23 10:56:39 | |
Autor: Wilk | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 23 Paź, 19:05, Michał Kieś <kies.mic...@gmail.com> wrote:
Lubrykant wytrzymuje 500 km? Chyba w aseptycznych warunkach Pewnie wiesz lepiej ode mnie co i ile wytrzymuje w moich rowerach? :)) W 2010 przejechałem na jednym smarowaniu cały BB-Tour (ponad 1000km) i nie przypominam sobie, żeby coś rzęziło. Do tego - paru moich znajomych też używa tego smaru i ma podobne doświadczenia. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-10-23 19:18:52 | |
Autor: kawoN | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 11-10-23 17:48, Wilk pisze:
Nie ma co tak generalizować, różne są doświadczenia. Dla mnie to Wyjaśnienie jest proste - na szosie wytrzymuje faktycznie dużo, w terenie (gdzie piachu i kurzu jest więcej wzniecane) faktycznie po 50km może się zdarzyć że "znika". Ja daję na szosówkę czerwony, na górala zielony. Chociaż innych jeszcze nie próbowałem, więc porównania z innymi markami nie mam. -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-10-23 10:58:54 | |
Autor: Wilk | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 23 Paź, 19:18, kawoN <bike4...@bike4win.pl> wrote:
Ja daję na szosówkę czerwony, na górala zielony. Przebiegi oczywiście podawałem dla rowerów używanych do jazdy asfaltowej; w góralu podobnie - używam zielonego smaru FL, podobnie jak i zimą, gdzie wilgoci na drogach jest wiele -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-10-24 01:37:39 | |
Autor: __Maciek | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Sun, 23 Oct 2011 08:48:35 -0700 (PDT) Wilk <m-wolff@wp.pl> napisał:
Nie ma co tak generalizować, różne są doświadczenia. Dla mnie to[...] i nie zbiera tyle syfu, co owocuje mniejszym zniszczeniem napędu. Podpisuję się pod Twoim postem. Też używam czerwonego FL. Smaruję jak mi się przypomni (ale to tak co kilkaset km właśnie wychodzi :-) ). |
|
Data: 2011-10-24 12:19:48 | |
Autor: Romal | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
__Maciek wrote:
Podpisuję się pod Twoim postem. Też używam czerwonego FL. Smaruję jak I ja podobnie. Czerwony starcza mi na kilkaset km asfaltowej jazdy. Pewnie i z 1000 by przejechał, ale zawsze wcześniej trafię na jakiś deszcz. Po co w ogóle kupować zielony? Tak samo lepki i syfiasty jest pierwszy z brzegu olej do pił łańcuchowych, a kosztuje ułamek ceny zielonego. -- Romal www.sakwiarz.pl |
|
Data: 2011-10-24 18:02:44 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 22.10.2011 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
Łańcuch -> FinishLine (czerwony)Czerwony FL to dziadostwo, wystarcza w porywach na 50 km, oczywiście w Zielonym nie jestem zachwycony... spróbuję tego czerwonego, ewe. czegoś innego... ale dzięki za wskazówki. Hamulców się nie smaruje. W szczególności zakazane jest smarowanie V-brake... nie wszystkie ramiona "odbijają" tak jak powinny. Nie wiem, czy to kwestia dotarcia przez parę km czy może czymś tam maznąć? ('wypusty' do których przykręcam hamulce) Generalnie wszelkie zamknięte łożyska kulkowe smarujemy gęstym smarem do Dziękuję ślicznie... już jestem mądrzejszy trochę, oby :) |
|
Data: 2011-10-25 06:59:47 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
W dniu 22.10.2011 19:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze: Wybor smaru zalezy glownie od warunkow. Akurat teraz czerwonego FL raczej bym nigdzie nie pakowal... > Hamulców się nie smaruje. W szczególności zakazane jest smarowanie Mi pomoglo zdjecie z piwotow i przeczyszczenie. Rany, ile tam syfu bylo... -- rmikke -- |
|