Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Czym/co/i jak posmarować?

Czym/co/i jak posmarować?

Data: 2011-10-24 00:40:52
Autor: __Maciek
Czym/co/i jak posmarować?
Sat, 22 Oct 2011 11:07:09 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał:

Łańcuch -> FinishLine (czerwony)

Takoż.


Piasty w środku -> ???

Oczywiście, jak już koledzy napisali, ŁT43 lub ŁT4S3 (to wersja
ulepszona, ale w warunkach roweru nie ma to znaczenia, wedle badań
COBiRTK, bardziej niż ŁT43 odpowiednia dla pojazdów kolejowych
mających jeździć z  prędkością 160-180km/h :-) - do wyszukania w
archiwum p.m.k).


Hamulce V-brake  -> Brunox może być?

Rozumiem że osie obrotu szczęk (zwane przez niektórych pivotami - fuj,
co za paskudny makaronizm) chcesz smarować - to smar jak wyżej.


Pancerze i linki -> jak wyżej?

Jak już napisali koledzy, lepiej je wymieniać, jeżeli już się podjęło
demontowania, ale jeżeli chcesz smarować to np. smar silikon-teflon
(dostępny w sklepach z elementami elektronicznymi, z chemią dla
elektroniki). W pancerzach jest wkładka plastikowa, ŁT43/4S3 mógłby ją
rozpuścić, chyba że jest ona z PE, nie sprawdzałem, ale i PE
teoretycznie może się w kontakcie z tym smarem zdegradować (bo smar
mógłby "wyciągnąć" z tworzywa plastyfikatory czy inne dodatki i stało
by się ono kruche).
Pancerze mają fabrycznie trochę odpowiedniego smaru w środku (widać
jak wychodzi nadmiar po włożeniu linki) i to powinno na ich żywot
wystarczyć.


Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskać i wytrzeć do sucha potem?

Pamiętaj że WD-40 to nie jest środek smarujący, a przynajmniej nie
jest to jego zakładane zastosowanie. No ale cokolwiek smaruje, to
fakt. Jak ja chcę coś w ten sposób zapbezpieczyć to używam oleju
maszynowego lub silnikowego (akurat ktoś mi podarował banieczkę
mineralnego 15W40 więc używam "do wszystkiego" w warsztacie). Ale jako
smarowanie konserwujące to WD-40 może być.

Wszystkie inne łożyska,

ŁT43/ŁT4S3, ostatecznie to smar do Łożysk Tocznych...


kółeczka, śróbeczki czym namaścić?

Tam gdzie nie będzie kontaktu z tworzywami sztucznymi to ŁT43/4S3, to
dobry i tani "smar do wszystkiego", ale pamiętaj że nie wszystko
wymaga smarowania, ja w zasadzie ograniczam się do smarowania łańcucha
i kół łańcuchowych, piasty tylko w razie demontażu - może z raz na 2
lata - wtedy wycieram bieżnie i konusy, oraz kulki z resztek starego
smaru i napełniam świeżym ŁT4S3. Hamulce tylko w razie jakiejś zmiany
klocków/linek zdarza mi się smarować. Reszty nie smaruję bo mi się nie
chce, a rower i tak działa. Amortyzatorów nie posiadam.

Data: 2011-10-24 18:06:57
Autor: XWindowsMen
Czym/co/i jak posmarować?
W dniu 24.10.2011 00:40, __Maciek pisze:

Hamulce V-brake  ->  Brunox może być?

Rozumiem że osie obrotu szczęk (zwane przez niektórych pivotami - fuj,
co za paskudny makaronizm) chcesz smarować - to smar jak wyżej.

Nie "odbijają" tak jak powinny, dlatego pytam/szukam przyczyny :/

Pancerze i linki ->  jak wyżej?

Jak już napisali koledzy, lepiej je wymieniać, jeżeli już się podjęło
demontowania

Fakt, już zauważyłem - szkoda zachodu, po zimie będą nowe :)

Pamiętaj że WD-40 to nie jest środek smarujący, a przynajmniej nie
jest to jego zakładane zastosowanie. No ale cokolwiek smaruje, to
fakt. Jak ja chcę coś w ten sposób zapbezpieczyć to używam oleju
maszynowego lub silnikowego (akurat ktoś mi podarował banieczkę
mineralnego 15W40 więc używam "do wszystkiego" w warsztacie). Ale jako
smarowanie konserwujące to WD-40 może być.

Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach?

Dzięki wielkie raz jeszcze, już wydrukowałem sobie Twojego posta i wisi nad biurkiem :) Pozdrawiam.

Data: 2011-10-24 18:41:52
Autor: szufla
Czym/co/i jak posmarować?
Nie "odbijają" tak jak powinny, dlatego pytam/szukam przyczyny :/

Odkrec i wyjmij z piwotow ramiona. Wyczysc dokladnie piwoty, sprawdz czy sa gladkie, ewentualnie uzyj papieru  o drobnym ziarnie. W ramieniu masz tulejke mosiezna, sprawdz czy nie jest peknieta, moze jest obla i sie zaciera. Sprawdz sprezyne. Wymyj wszystko. Zloz na sucho, nie dokrecaj i zobacz czy gladko chodzi. Niczym nie smaruj bo zaraz bedziesz mial syf i znowu zacznie sie hamulec zacierac.

sz.

Data: 2011-10-24 18:51:53
Autor: XWindowsMen
Czym/co/i jak posmarować?
W dniu 24.10.2011 18:41, szufla pisze:
Sprawdz sprezyne.

Jak to zdjąć?

Data: 2011-10-25 07:03:52
Autor: Ryszard Mikke
Czym/co/i jak posmarować?
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach?

Nie. Do ewentualnego uruchamiania czegos, co np przestalo sie przekrecac, bo
przyrdzewialo. WD40 zasadniczo wymyslono do wypychania wody z niedostepnych
miejsc. O, do uruchomienia zamka w klodce sie swietnie nada. Ale do
smarowania, to nie bardzo.

--
rmikke

--


Data: 2011-11-01 17:43:41
Autor: __Maciek
Czym/co/i jak posmarować?
Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał:

Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach?

WD-40 to środek który w zamyśle służy do wypychania wody (o czym już
napisał Ryszard), litery WD oznaczją Water Displacement, 40 że to
czterdziesta próba - udało się uzyskać ten środek za 40-tym razem
(Water Displacement 40-th attempt). Ja go praktycznie w ogóle nie
stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu
zapieczonych śrub czy rozłączniu innych połączeń (daaawno, już nie
pamiętam nawet konkretnie). Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10
lat temu, gnije sobie bezużytecznie w szafce. Do smarowania
mechanizmów są odpowiednie środki, WD-40 nie jest do tego.

Dzięki wielkie raz jeszcze, już wydrukowałem sobie Twojego posta i wisi nad biurkiem :) Pozdrawiam.

O kurde :-) Miło mi.

Data: 2011-11-02 14:21:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Czym/co/i jak posmarować?
On Tue, 1 Nov 2011, __Maciek wrote:

Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał:

Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40
można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach?

WD-40 to środek który w zamyśle służy do wypychania wody
[...]
stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu
zapieczonych śrub czy rozłączniu innych połączeń

  No i gdzie tu zastosowanie zgodne z celem i nazwą? ;)

Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10
lat temu, gnije sobie bezużytecznie w szafce.

  Niemożliwe.
  No chyba że nie jeździsz w porze "śnieg z deszczem", kiedy
po przyjeździe człowiek ma dość i w zasadzie tylko wstępne
wypłukanie łańcucha WD-40 zapobiega zardzewieniu nim zostanie
nasmarowany, bo najpierw idzie rozmrożenie rowerzysty,
mycie rowerzysty, konsumpcja tego i owego, a łańcuch schodzi
na plan do jutra :]
(a ściślej streszczając - wszystkie przypadki, kiedy po
przyjeździe "na mokro" łańcuch schodzi na dalszy plan).

Do smarowania
mechanizmów są odpowiednie środki, WD-40 nie jest do tego.

  Z tym nikt nie będzie (chyba) dyskutował :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-02 14:51:47
Autor: Coaster
Czym/co/i jak posmarować?
On 11/2/11 2:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 1 Nov 2011, __Maciek wrote:

Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał:

Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40
można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach?

WD-40 to środek który w zamyśle służy do wypychania wody
[...]
stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu
zapieczonych śrub czy rozłączniu innych połączeń

No i gdzie tu zastosowanie zgodne z celem i nazwą? ;)

Prawdziwe 'cele' masz u zrodla:
http://www.wd40.com/faqs/#a97
;-)


Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10
lat temu, gnije sobie bezużytecznie w szafce.

Niemożliwe.
No chyba że nie jeździsz w porze "śnieg z deszczem", kiedy
po przyjeździe człowiek ma dość i w zasadzie tylko wstępne
wypłukanie łańcucha WD-40 zapobiega zardzewieniu nim zostanie
nasmarowany, bo najpierw idzie rozmrożenie rowerzysty,
mycie rowerzysty, konsumpcja tego i owego, a łańcuch schodzi
na plan do jutra :]
(a ściślej streszczając - wszystkie przypadki, kiedy po
przyjeździe "na mokro" łańcuch schodzi na dalszy plan).

Do smarowania
mechanizmów są odpowiednie środki, WD-40 nie jest do tego.

Z tym nikt nie będzie (chyba) dyskutował :)

pzdr, Gotfryd


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Brown's Law Of Tire Sizing:
If two tires are marked with sizes that are mathematically
equal, but one is expressed as a decimal and the other as
a fraction, these two tires will not be interchangeable."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Czym/co/i jak posmarować?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona