Data: 2011-10-24 00:40:52 | |
Autor: __Maciek | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Sat, 22 Oct 2011 11:07:09 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał: Łańcuch -> FinishLine (czerwony) Takoż. Piasty w środku -> ??? Oczywiście, jak już koledzy napisali, ŁT43 lub ŁT4S3 (to wersja ulepszona, ale w warunkach roweru nie ma to znaczenia, wedle badań COBiRTK, bardziej niż ŁT43 odpowiednia dla pojazdów kolejowych mających jeździć z prędkością 160-180km/h :-) - do wyszukania w archiwum p.m.k). Hamulce V-brake -> Brunox może być? Rozumiem że osie obrotu szczęk (zwane przez niektórych pivotami - fuj, co za paskudny makaronizm) chcesz smarować - to smar jak wyżej. Pancerze i linki -> jak wyżej? Jak już napisali koledzy, lepiej je wymieniać, jeżeli już się podjęło demontowania, ale jeżeli chcesz smarować to np. smar silikon-teflon (dostępny w sklepach z elementami elektronicznymi, z chemią dla elektroniki). W pancerzach jest wkładka plastikowa, ŁT43/4S3 mógłby ją rozpuścić, chyba że jest ona z PE, nie sprawdzałem, ale i PE teoretycznie może się w kontakcie z tym smarem zdegradować (bo smar mógłby "wyciągnąć" z tworzywa plastyfikatory czy inne dodatki i stało by się ono kruche). Pancerze mają fabrycznie trochę odpowiedniego smaru w środku (widać jak wychodzi nadmiar po włożeniu linki) i to powinno na ich żywot wystarczyć. Golenie amortyzatora wystarczy WD-40 spryskać i wytrzeć do sucha potem? Pamiętaj że WD-40 to nie jest środek smarujący, a przynajmniej nie jest to jego zakładane zastosowanie. No ale cokolwiek smaruje, to fakt. Jak ja chcę coś w ten sposób zapbezpieczyć to używam oleju maszynowego lub silnikowego (akurat ktoś mi podarował banieczkę mineralnego 15W40 więc używam "do wszystkiego" w warsztacie). Ale jako smarowanie konserwujące to WD-40 może być. Wszystkie inne łożyska, ŁT43/ŁT4S3, ostatecznie to smar do Łożysk Tocznych... kółeczka, śróbeczki czym namaścić? Tam gdzie nie będzie kontaktu z tworzywami sztucznymi to ŁT43/4S3, to dobry i tani "smar do wszystkiego", ale pamiętaj że nie wszystko wymaga smarowania, ja w zasadzie ograniczam się do smarowania łańcucha i kół łańcuchowych, piasty tylko w razie demontażu - może z raz na 2 lata - wtedy wycieram bieżnie i konusy, oraz kulki z resztek starego smaru i napełniam świeżym ŁT4S3. Hamulce tylko w razie jakiejś zmiany klocków/linek zdarza mi się smarować. Reszty nie smaruję bo mi się nie chce, a rower i tak działa. Amortyzatorów nie posiadam. |
|
Data: 2011-10-24 18:06:57 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 24.10.2011 00:40, __Maciek pisze:
Nie "odbijają" tak jak powinny, dlatego pytam/szukam przyczyny :/ Pancerze i linki -> jak wyżej? Fakt, już zauważyłem - szkoda zachodu, po zimie będą nowe :) Pamiętaj że WD-40 to nie jest środek smarujący, a przynajmniej nie Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach? Dzięki wielkie raz jeszcze, już wydrukowałem sobie Twojego posta i wisi nad biurkiem :) Pozdrawiam. |
|
Data: 2011-10-24 18:41:52 | |
Autor: szufla | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Nie "odbijają" tak jak powinny, dlatego pytam/szukam przyczyny :/ Odkrec i wyjmij z piwotow ramiona. Wyczysc dokladnie piwoty, sprawdz czy sa gladkie, ewentualnie uzyj papieru o drobnym ziarnie. W ramieniu masz tulejke mosiezna, sprawdz czy nie jest peknieta, moze jest obla i sie zaciera. Sprawdz sprezyne. Wymyj wszystko. Zloz na sucho, nie dokrecaj i zobacz czy gladko chodzi. Niczym nie smaruj bo zaraz bedziesz mial syf i znowu zacznie sie hamulec zacierac. sz. |
|
Data: 2011-10-24 18:51:53 | |
Autor: XWindowsMen | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
W dniu 24.10.2011 18:41, szufla pisze:
Sprawdz sprezyne. Jak to zdjąć? |
|
Data: 2011-10-25 07:03:52 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach? Nie. Do ewentualnego uruchamiania czegos, co np przestalo sie przekrecac, bo przyrdzewialo. WD40 zasadniczo wymyslono do wypychania wody z niedostepnych miejsc. O, do uruchomienia zamka w klodce sie swietnie nada. Ale do smarowania, to nie bardzo. -- rmikke -- |
|
Data: 2011-11-01 17:43:41 | |
Autor: __Maciek | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen
<xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał: Tak właśnie przeglądam i czytam... to tak w sumie do czego tego WD40 można z ręką na sercu stosować? Sprężyny w przerzutkach? WD-40 to środek który w zamyśle służy do wypychania wody (o czym już napisał Ryszard), litery WD oznaczją Water Displacement, 40 że to czterdziesta próba - udało się uzyskać ten środek za 40-tym razem (Water Displacement 40-th attempt). Ja go praktycznie w ogóle nie stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu zapieczonych śrub czy rozłączniu innych połączeń (daaawno, już nie pamiętam nawet konkretnie). Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10 lat temu, gnije sobie bezużytecznie w szafce. Do smarowania mechanizmów są odpowiednie środki, WD-40 nie jest do tego. Dzięki wielkie raz jeszcze, już wydrukowałem sobie Twojego posta i wisi nad biurkiem :) Pozdrawiam. O kurde :-) Miło mi. |
|
Data: 2011-11-02 14:21:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On Tue, 1 Nov 2011, __Maciek wrote:
Mon, 24 Oct 2011 18:06:57 +0200 XWindowsMen[...] stosuję. Przydał się parę razy (ale nie w rowerze) przy odkręcaniu No i gdzie tu zastosowanie zgodne z celem i nazwą? ;) Ale ogólnie to puszka którą kupiłem z 10 Niemożliwe. No chyba że nie jeździsz w porze "śnieg z deszczem", kiedy po przyjeździe człowiek ma dość i w zasadzie tylko wstępne wypłukanie łańcucha WD-40 zapobiega zardzewieniu nim zostanie nasmarowany, bo najpierw idzie rozmrożenie rowerzysty, mycie rowerzysty, konsumpcja tego i owego, a łańcuch schodzi na plan do jutra :] (a ściślej streszczając - wszystkie przypadki, kiedy po przyjeździe "na mokro" łańcuch schodzi na dalszy plan). Do smarowania Z tym nikt nie będzie (chyba) dyskutował :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-02 14:51:47 | |
Autor: Coaster | |
Czym/co/i jak posmarować? | |
On 11/2/11 2:21 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 1 Nov 2011, __Maciek wrote: Prawdziwe 'cele' masz u zrodla: http://www.wd40.com/faqs/#a97 ;-)
-- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Brown's Law Of Tire Sizing: If two tires are marked with sizes that are mathematically equal, but one is expressed as a decimal and the other as a fraction, these two tires will not be interchangeable." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|