Czym czyścić alufelgi po zimie ?

Data: 2010-03-24 09:21:35
Autor: Katanka
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
Okropnie są żółte po zimie! Próbowałem tradycyjnego mycia + szorowania szczotką z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i tak nie ma dobrego efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot usunąć?

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-03-24 09:41:36
Autor: Michał
[...]

Znajomy używał do starych felg z dobrym skutkiem kreta w granulkach.

Data: 2010-03-24 10:11:51
Autor: Karolek
Katanka pisze:
[...]

Pasta polerska typu tempo, szmatka i jedziesz :>
Bardzo ladnie usuwa ten nalot.

--
Karolek

Data: 2010-03-24 10:21:19
Autor: to
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
Katanka wrote:

Okropnie są żółte po zimie!

Naucz psa sikać na klombik...

--
cokolwiek

Data: 2010-03-24 11:44:19
Autor: Katanka
Czym czyścić alufelgi po zim ie ?
to wrote:
Katanka wrote:

Okropnie są żółte po zimie!

Naucz psa sikać na klombik...

Nie mam psa :)

Data: 2010-03-24 11:10:28
Autor: to
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
Katanka wrote:

Okropnie są żółte po zimie!

Naucz psa sikać na klombik...

Nie mam psa :)

To zrób kotu bardziej poziomą kuwetę...

--
cokolwiek

Data: 2010-03-24 13:22:18
Autor: Katanka
to wrote:
Katanka wrote:

Okropnie są żółte po zimie!

Naucz psa sikać na klombik...

Nie mam psa :)

To zrób kotu bardziej poziomą kuwetę...

Nie mam kota :)

Data: 2010-03-24 22:13:39
Autor: to
Katanka wrote:

Okropnie są żółte po zimie!

Naucz psa sikać na klombik...

Nie mam psa :)

To zrób kotu bardziej poziomą kuwetę...

Nie mam kota :)

To w takim razie kto Ci obsikuje felgi?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-25 08:05:06
Autor: Katanka
to wrote:
Katanka wrote:

[...]

Chyba solanka, która zalega zimą drogi.

Data: 2010-03-25 08:13:56
Autor: to
Katanka wrote:

[...]

Jeden pies.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-25 20:21:55
Autor: .Peeter
Czym czyścić alufelgi po zim ie ?
"to" wrote:
Jeden pies.

Solanka nie szczeka, solanka Ĺźre po cichu...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-25 22:31:41
Autor: to

http://42.pl/u/2cBJ

--
cokolwiek

Data: 2010-03-24 10:26:10
Autor: Krzysztof 45
Katanka napisał(a):
est jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot usunąć?
Tu masz full porad http://42.pl/u/2cq4
Weź pod uwagę że fegi są lakierowane, i można jakąś dziwną
domową chemią je oszpecić bez powrotnie.
A najlepszy sposób na czyste alusy to stalówki na zimę.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-25 03:30:39
Autor: Darek S-ki
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
On 24 Mar, 10:26, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
[...]
A najlepszy sposób na czyste alusy to stalówki na zimę.

Nieprawda
Najlepszym sposobem jest drugi zestaw alu na zimę
Kalkulowałem felga stalowa + kołpak kosztuje prawie tyle ile  felga
aluminiowa (oczywiście nie oryginał)
do tego dochodzi ryzyko utraty kołpaków "ciemną nocą" - bez sensu

Darek S-ki

Data: 2010-03-25 15:00:55
Autor: Krzysztof 45
Darek S-ki napisał(a):
[...]
Po jaką cholerę Ci kołpaki?
--
Do poprawy

Data: 2010-03-25 20:20:53
Autor: .Peeter
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
"Krzysztof 45" wrote:
Po jaką cholerę Ci kołpaki?

Pewnie po to, żeby przez 5 miesięcy auto nie wyglądało kretyńsko
na czarnych stalówach.

Ja jestem również za opcją "drugi komplet alu na zimę".

Obliczałem sobie ile by mnie kosztowały stalówki 16" + oryg kołpaki
16" (tesco shit wygląda debilnie, więc odpada)+ opony zimowe - nie
warto... :-) Szczególnie, że leżały mi oryginalne alu 16" bez opon, bo
na lato i tak mam osobny komplet kół. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-25 21:48:30
Autor: Krzysztof 45
.Peeter napisał(a):
Po jaką cholerę Ci kołpaki?
Pewnie po to, żeby przez 5 miesięcy auto nie wyglądało kretyńsko
na czarnych stalówach.
Dobre :) Ja mam takie zdanie o stalówkach z kołpakami, plus
kretyński wyraz twarzy właściciela jak widzi jak go kołpak
wyprzedza, lub kretyński wyraz twarzy rano z krzykiem na
ustach ku..a zajeb..i mi kołpaki :)
--
Krzysiek

Data: 2010-03-25 22:03:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Krzysztof 45 pisze:
.Peeter napisał(a):
[...]

Bo kołpaki to się kupuje z gatunku tych tanich (można wybrać stonowane, nie odpustowe) i przytwierdza trytytkami. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-03-25 22:16:12
Autor: Krzysztof 45
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Bo kołpaki to się kupuje z gatunku tych tanich (można wybrać stonowane, nie odpustowe) i przytwierdza trytytkami. :P
I to nie wygląda kretyńsko, tylko normalnie inaczej :P
--
Krzysiek

Data: 2010-03-25 22:41:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Krzysztof 45 pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Bo kołpaki to się kupuje z gatunku tych tanich (można wybrać stonowane, nie odpustowe) i przytwierdza trytytkami. :P
I to nie wygląda kretyńsko, tylko normalnie inaczej :P

O dwa piekła gorzej niż alu i o małe niebo lepiej niż gołe stalówki. :P

Data: 2010-03-25 22:58:24
Autor: Krzysztof 45
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
I to nie wygląda kretyńsko, tylko normalnie inaczej :P
O dwa piekła gorzej niż alu i o małe niebo lepiej niż gołe stalówki. :P
Chyba w P307 ;)
Bo do mojej czarnej Omegi kombi takie fastrygi nie pasują :)
--
Krzysiek

Data: 2010-03-26 21:43:13
Autor: MaćkuPićku
W dniu 2010-03-25 21:48, Krzysztof 45 pisze:
.Peeter napisał(a):
[...]

dużo tracę mając kołpaki przytwierdzone śrubami do felg :)
W sensie oryginalne ...

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-26 23:35:21
Autor: Krzysztof 45
MaćkuPićku napisał(a):
dużo tracę mając kołpaki przytwierdzone śrubami do felg
:) W sensie oryginalne ...
Też kiedyś takie miałem, ale większość swego żywota
przeleżały w kanciapie :)
--
Krzysiek

Data: 2010-03-26 06:52:26
Autor: Katanka
Krzysztof 45 wrote:
Katanka napisał(a):
[...]

Stalowych 18-tek chyba nie kupię. Zresztą nawet gdyby były, to bym nie kupił, bo brzydko auto będzie wyglądało. Zastanawiam się nad kompletem "zimowych" drugich felg.

Data: 2010-03-26 08:51:05
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-03-26 06:52,  *Katanka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Sprawdź ET i rozstaw śrub - może będą pasowały oplowskie felgi strukturalne - z odpowiednim kołpakiem wyglądają jak aluski :)
http://www.tomiicars.com.pl/popup.php?oferta/3686.jpg

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-03-26 09:52:29
Autor: Katanka
Mirek Ptak wrote:
[...]

Całkiem niczego sobie ! Nawet bez kołpaków ujdą.

Data: 2010-03-24 10:37:12
Autor: BaX
[...]

Na stacjach paliw można kupić środek w pomarańczowych/czerwonych pojemnikach ze spryskiwaczem. Intensywnie śmierdzi i wydziela gryzący opar jak się dostanie na ciepłe tarcze ale rozpuszcza idealnie wszystko co się przylepiło do felg, od asfaltu przez smar po  inne badziewie. W/g mnie najlepsza chemia do czyszczenia felg tylko trzeba uważać bo jest dosyć 'agresywna' jeżeli chodzi o działanie więc nie polecam psikać po rękach i lakierze.

Data: 2010-03-24 10:23:25
Autor: to
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
BaX wrote:

W/g
mnie najlepsza chemia do czyszczenia felg tylko trzeba uwaÂżaĂŚ bo jest
dosyĂŚ 'agresywna' jeÂżeli chodzi o dziaÂłanie wiĂŞc nie polecam psikaĂŚ po
rĂŞkach i lakierze.

A można sobie golnąć?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-24 15:18:37
Autor: Jacek
Czym czy?cia alufelgi po zimie ?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ba9e81d$1news.home.net.pl...
BaX wrote:

W/g
mnie najlepsza chemia do czyszczenia felg tylko trzeba uwa?aa bo jest
dosya 'agresywna' je?eli chodzi o dzia3anie wiec nie polecam psikaa po
rekach i lakierze.

A można sobie golnąć?

raz można, w składzie ma zasadniczo same roztwory kwasów :)
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

Data: 2010-03-24 15:58:31
Autor: BaX
[...]

Można sobie nawe w oczy nalać, jaki będzie zobaczysz, albo i nie. :)

Data: 2010-03-24 10:42:03
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Katanka napisał:

[...]
To ja sie podlacze i zapytam czego sprawdzonego uzywacie do usuwania zanieczyszczen "pozimowych" z chromowanych elementow zarowno metalowych jak i plastikowych typu listwy, znaczki, napisy na klapie itp. Nie chodzi mi tu o machanie sciereczka z ciepla woda przez 10 min przy kazdym elemencie tylko o jakis srodek chemiczny - pianka, spray itp.

                Oskar Wilde

Data: 2010-03-24 02:53:29
Autor: Gom
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
On 24 Mar, 10:42, Gabriel'Varius'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
To ja sie podlacze i zapytam czego sprawdzonego uzywacie do usuwania
zanieczyszczen "pozimowych" z chromowanych elementow zarowno metalowych
jak i plastikowych typu listwy, znaczki, napisy na klapie itp.

Zwykły, kuchenno-łazienkowy Cilit (Kamień i Rdza).

--
Gom

Data: 2010-03-24 11:07:36
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Gom napisał:

[...]

Powiedz, ze zartujesz?

                Oskar Wilde

Data: 2010-03-24 03:21:11
Autor: Gom
Czym czyścić alufelgi po zimie ?
On 24 Mar, 11:07, Gabriel'Varius'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
Powiedz, ze zartujesz?

Używałem go z powodzeniem do chromowanych zderzaków w garbusie.

--
Gom

Data: 2010-03-24 10:57:33
Autor: bratPit[pr]
[...]

chemią przeznaczoną do tego celu, np Forlega,
brat

Data: 2010-03-24 11:18:15
Autor: Katanka
bratPit[pr] wrote:
[...]

To jest do felg nielakierowanych, a czym czyśic te pokryte lakierem ?

Data: 2010-03-24 11:39:37
Autor: bratPit[pr]
[...]

tak piszą aczkolwiek Forlegą czyściłem też lakierowane felgi i nic im się nie działo,
dla spokoju ducha kup coś zatem z renomowanych firm jak Sonax czy Turtle Wax i będzie OK,
w sklepach jest tego bez liku,
brat

Data: 2010-03-24 11:08:59
Autor: Seba
Dnia Wed, 24 Mar 2010 09:21:35 +0100, Katanka napisał(a):

Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot usunąć?

Aktywna piana kupiona od firmy Carvalet + 'Hot Rims All Wheel Cleaner'
Meguiar`sa. Ja co roku po zimie myję tym felgi tym zestawem - wszystkie zabrudzenia
schodzą bez zbędnego wysiłku.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-03-26 02:43:10
Autor: jacek2v
On 24 Mar, 09:21, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:
[...]

Nie będę odkrywczy :) coś poniżej 10zł mycie felkg (jakimś kwasem :))
w myjni ręcznej.
Felgi wyglądają pięknie.
Z tym, że moje nie wyglądają źle po zimie, tylko z powodu ostrego
hamowania i nowych klocków :)

Pzdr.

Czym czyścić alufelgi po zimie ?