Czym czyscic kask?

Data: 2014-10-03 06:24:32
Autor: rmikke
Czym czyscic kask?
Jak chcę coś przykleić do kasku, to mogę go zwyczajnie spirytusem przeczyścić, czy lepiej czyms innym?

Data: 2014-10-03 16:17:16
Autor: kamil/Endurorider.pl
Czym czyscic kask?
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:c1e72b0f-f7c5-48c4-b7c2-5f86e3326e72googlegroups.com...
Jak chcę coś przykleić do kasku, to mogę go zwyczajnie spirytusem przeczyścić, czy lepiej czyms innym?

Zmywacz do hamulców zazwyczaj nic złego nie robi i nie pozostawia tłustej warstwy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2014-10-03 18:49:11
Autor: mbut
Czym czyscic kask?
W dniu 14-10-03 16:17, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

spirytusem możesz spokojnie czyścić

Data: 2014-10-05 20:51:35
Autor: __Maciek
Czym czyscic kask?
Fri, 3 Oct 2014 06:24:32 -0700 (PDT) rmikke <spamcatch@mailinator.com>
napisał:

Jak chcę coś przykleić do kasku, to mogę go zwyczajnie spirytusem przeczyścić, czy lepiej czyms innym?

Benzyna ekstrakcyjna, izopropanol.

Aceton, nitro itp. odpadają - rozpuszczają styropian.

Data: 2014-10-06 10:41:33
Autor: mt
Czym czyscic kask?
W dniu 2014-10-03 15:24, rmikke pisze:
Jak chcę coś przykleić do kasku, to mogę go zwyczajnie spirytusem przeczyścić, czy lepiej czyms innym?

Tak jak wspomniał _Maciek, najlepiej izopropanol, jest to "najczystszy" z alkoholi środek czyszczący, neutralny dla większości materiałów. Bez problemu kupisz na allegro, w sklepach z elektroniką, z artykułami chemicznymi czy w aptece.

--
marcin

Data: 2014-10-06 12:00:03
Autor: rmikke
Czym czyscic kask?
W dniu poniedziałek, 6 października 2014 10:41:33 UTC+2 użytkownik mt napisał:
> [...]

Tak jak wspomniał _Maciek, najlepiej izopropanol, jest to "najczystszy" z alkoholi środek czyszczący, neutralny dla większości materiałów. Bez problemu kupisz na allegro, w sklepach z elektroniką, z artykułami chemicznymi czy w aptece.

Zaraz, to nie tym się odmraża szyby w samochodach?

Data: 2014-10-06 23:26:15
Autor: mt
Czym czyscic kask?
W dniu 2014-10-06 21:00, rmikke pisze:
[...]

No nie bardzo, odmrażacze są przeważnie z domieszką jakiegoś syfu, izopropanol to prosty alkohol drugorzędowy stosowany do czyszczenia elektroniki, optyki czy też jako środek antyseptyczny.

--
marcin

Data: 2014-10-07 11:03:25
Autor: mbut
Czym czyscic kask?
napisał:
[...]

Po co te różne kombinacje latanie po aptekach, allegro, kup benzynę ekstrakcyjną i po zabawie. Ja myję ciepłą wodą z mydłem i nie ma problemu z kupowaniem różnych pierdół

Data: 2014-10-07 11:46:39
Autor: mt
Czym czyscic kask?
W dniu 2014-10-07 11:03, mbut pisze:

Po co te różne kombinacje latanie po aptekach, allegro, kup benzynę
ekstrakcyjną i po zabawie. Ja myję ciepłą wodą z mydłem i nie ma
problemu z kupowaniem różnych pierdół

Rozumiem, że tą benzynę sprzedają w każdym kiosku?
W sklepie, gdzie kupi się benzynę, kupi się też izopropanol, poza tym izopropanol można jeszcze kupić w miejscach, gdzie benzyny już się nie dostanie.

--
marcin

Data: 2014-10-07 18:33:03
Autor: __Maciek
Czym czyscic kask?
Tue, 07 Oct 2014 11:46:39 +0200 mt <fragless@interia.pl> napisał:

Rozumiem, że tą benzynę sprzedają w każdym kiosku?

W kioskach można kupić (tylko że w stosunkowo wysokiej cenie w
przeliczeniu na ilość) benzynę do zapalniczek, która też się nadaje do
takich zastosowan jak ekstrakcyjna. W przypadku benzyny Ronsona, na
opakowaniu jest nawet informacja że można jej użyć do mycia.

W sklepie, gdzie kupi się benzynę, kupi się też izopropanol, poza tym izopropanol można jeszcze kupić w miejscach, gdzie benzyny już się nie dostanie.

I odwrotnie. Benzynę ekstrakcyjną bez problemu można dostać w sklepach
budowalnych (Castorama, Leroy Merlin, Obi itp.), a izopropanolu tam
nie ma.

Izopropanol jest w sklepach z akcesoriami dla elektroniki, tyle że
drożej niż w chemicznym.

Ale w ogóle to po co takie filozofowanie? To jakiś problem kupić
wybrany rozpuszczalnik?

Data: 2014-10-07 12:31:54
Autor: rmikke
Czym czyscic kask?
W dniu wtorek, 7 października 2014 18:33:03 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:

Ale w ogóle to po co takie filozofowanie? To jakiś problem kupić
wybrany rozpuszczalnik?

Żaden, szczególnie że benzyne i spirytus mam w domu :D
Chciałem tylko wiedzieć, czy spirytusem nie zaszkodzę kaskowi,
a teraz mam wątpliwości. To lepiej benzyną? Do klejenia to ma być czyszczone...

Czym czyscic kask?