Czym czyscic obudowe podwodna aparatu foto?

Data: 2021-02-25 07:28:47
Autor: ąćęłńóśźż
Czym czyscic obudowe podwodna aparatu foto?
Czym wyczyścić obudowę podwodną - a konkretnie port obiektywu - od wewnątrz?
Rzecz w tym, że na szklanym porcie obiektywu może być jakaś powłoka przeciwkondensacyjna (tak jakby było widać refleksy, ale może to warstwa przeciwodblaskowa?)- istotne aby tej warstwy nie uszkodzić żeby później nie zaparowywało.
Pod ręką mam płyn do czyszczenia ekranów/monitorów, bawełniane chusteczki (moje ulubione do "lądowych" obiektywów), mikrofibrę, a izopropyl akurat mi się skończył (i nie wiem, czy nie narusza powłoki?).
Do tego z fizycznym dostępem kłopot (mała średnica i głęboko od środka osadzony).
Obudowa Nikon do aparatu kompaktowego.
Pewnie RTFM ;-)

Czym czyscic obudowe podwodna aparatu foto?