Czym dmuchn±æ Foxa?

Data: 2009-06-10 09:35:08
Autor: Alfer_z_pracy
Czym dmuchn±æ Foxa?
No w³a¶nie, Foxa bym chcia³ dmuchn±æ. Troszkê ci¶nienia mu dodaæ bo przysiada. Fox siedzi w Epicu z ty³u i ma gwincik do dmuchania. Niemal taki sam, jaki mam w przednim amorku z do³u goleni, który te¿ dmucham. Zatem przykrêci³em wê¿yk od pompki amortyzatorowej, to chyba jaki¶ Acor jest czy inny wynalazek, a tu lipa! Tak jakby koñcówka wê¿yka nakrêca³a siê zbyt p³ytko na Foxa. Mogê jeszcze spróbowaæ kombinerkami go mocniej wkrêciæ ale bojê siê ¿e wtedy gwint rozwalê dokumentnie. Czy Foxy potrzebuj± jakiej¶ niestandardowej pompki, czy te¿ moja jest do d...?

Pzdr
A.

Data: 2009-06-10 09:40:27
Autor: Frankie
Czym dmuchn±æ Foxa?
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Mia³em podobnie kilka lat temu z Manitou Black Super Air... ale nie pamiêtam jak sobie poradzi³em...

;-)

Dokrêci³em mocniej i by³o ok :-)
Mo¿e to te¿ byæ kwestia tego, ¿e p³yn zala³ zawór i wtedy efekt jest taki, ¿e nie da siê za cholerê pompowaæ. Trzeba go osuszyæ i wyczy¶ciæ.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2009-06-10 09:48:15
Autor: Wooyek
Czym dmuchn±æ Foxa?
Czy Foxy potrzebuj± jakiej¶ niestandardowej pompki, czy
te¿ moja jest do d...?

Raczej Twoja jest do d... ;) Ja moje Foxy pompujê pompk± Wrench Force'a (czyli to samo, to Rock Shox i masa innych marek), czyli ca³kiem standardow±.

Data: 2009-06-10 10:06:52
Autor: Alfer_z_pracy
Czym dmuchn±æ Foxa?
Raczej Twoja jest do d... ;) Ja moje Foxy pompujê pompk± Wrench Force'a (czyli to samo, to Rock Shox i masa innych marek), czyli ca³kiem standardow±.

Luz, powalczê si³owo :)

Data: 2009-06-10 10:41:50
Autor: Wooyek
Czym dmuchn±æ Foxa?
> Raczej Twoja jest do d... ;) Ja moje Foxy pompujê pompk± Wrench
> Force'a (czyli to samo, to Rock Shox i masa innych marek), czyli
> ca³kiem standardow±.

Luz, powalczê si³owo :)

Hm, z tym to bym nie szala³... Mo¿e podjed¼ do jakiego¶ serwisu i spróbuj ich pompk±? Mo¿e faktycznie jest tak, jak pisze Frankie (tzn. wina po stronie dampera, nie pompki)?

Zawsze mo¿esz tez napompowaæ zwyk³± pompk± do dêtek (nabiæ wiêcej, potem delikatnie spuszczaæ do wymaganego poziomu) ;)

Data: 2009-06-10 10:41:11
Autor: dobrov
Czym dmuchn±æ Foxa?
Wooyek pisze:
[...]

Ta diagnoza wydaje mi siê s³uszna. Ja Fox-a pompujê pompk± scotta.
Kiedy¶ natomiast próbowa³em nasadzaæ na jakiego¶ dampera samochodow±
i dok³adnie taki sam by³ objaw - z p³ytko wchodzi³o i nie wciska³o dzyndzelka.

Data: 2009-06-10 11:11:34
Autor: cynamoon
Czym dmuchn±æ Foxa?

U¿ytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

mi kiedy¶, w renomowanym sklepie rowerowym, powiedziano, ¿e te wszystkie
"samochodowe" wentyle w amorach maj± ciut inny gwint ni¿ w dêtkach. Na oko
wszystko wyglada identycznie...
Lepiej nie u¿ywaæ pompek do dêtek bo je¶li nawet uda siê za pierwszym razem
podpompowaæ amora to trzeba liczyæ sie z tym, ¿e za ktorym¶ razem nic z tego
nie wyjdzie na skutek uszkodzenia gwintu w wentylu...
a wówczas....
a wówczas to ju¿ nawet oryginalna pomka nie da rady
Marek

Data: 2009-06-10 11:15:59
Autor: Wooyek
Czym dmuchn±æ Foxa?
Lepiej nie u¿ywaæ pompek do dêtek bo je¶li nawet uda siê za pierwszym
razem podpompowaæ amora to trzeba liczyæ sie z tym, ¿e za ktorym¶
razem nic z tego nie wyjdzie na skutek uszkodzenia gwintu w wentylu...

W jaki sposób pompka do dêtek mia³a by uszkodziæ gwint na wentylu?

Data: 2009-06-10 11:28:14
Autor: cynamoon
Czym dmuchn±æ Foxa?

U¿ytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
W jaki sposób pompka do dêtek mia³a by uszkodziæ gwint na wentylu?

je¿eli te gwinty siê ró¿ni± to chyba jest to mo¿liwe zw³aszcza, ¿e pompki
"wê¿ykowe" do dêtek maj± nakrêtki zrobione czego¶ twardszego ni¿ wentyle w
amorkach.
Marek
PS. chodzi mi o pompki których koñcowki nakrêca siê na wentyl a nie zaciska
d¼wigni±

Data: 2009-06-10 13:14:29
Autor: Wooyek
Czym dmuchn±æ Foxa?
PS. chodzi mi o pompki których koñcowki nakrêca siê na wentyl a nie
zaciska d¼wigni±

Prawdê mówi±c nie spotka³em siê jeszcze z nakrêcan± pompk± do dêtek. Jest to wiêc raczej niszowe rozwi±zanie => nie uogólnia³bym, ¿e "lepiej nie u¿ywaæ pompek do dêtek".

Data: 2009-06-10 13:30:04
Autor: Frankie
Czym dmuchn±æ Foxa?
Wooyek pisze:

Prawdê mówi±c nie spotka³em siê jeszcze z nakrêcan± pompk± do dêtek. Jest to wiêc raczej niszowe rozwi±zanie => nie uogólnia³bym, ¿e "lepiej nie u¿ywaæ pompek do dêtek".

Do¶æ popularne rozwi±zanie je¿eli chodzi o wê¿yki do presta.
No o przej¶ciówkach nie wspominaj±c :-)

Data: 2009-06-10 14:13:59
Autor: Wooyek
Czym dmuchn±æ Foxa?
> [...]
> "lepiej nie u¿ywaæ pompek do dêtek".

Do¶æ popularne rozwi±zanie je¿eli chodzi o wê¿yki do presta.

Raczej ciê¿ko napompowaæ amortyzator pompk± do Presty :)

Data: 2009-06-10 10:00:16
Autor: Wojtek
Czym dmuchn±æ Foxa?
Alfer_z_pracy pisze:

czy te¿ moja jest do d...?

trafna diagnoza

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie

Data: 2009-06-10 19:18:15
Autor: Iguan007
Czym dmuchn±æ Foxa?

"Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote in message
[...]

Tez tak myslalem  pompujac foxa ale okazalo sie ze rozwiazanie bylo
banalne.  Ogladnij doklanie pompke. Moja ma koncu wezyka pokretlo ktorym
mozna doregulowac zwor do roznych amortyzatorow. Troche widac to tutaj:
http://www.sicklines.com/review/pocket_shock_dxg/topeak_pocket_shock_dxg1.jpg

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-06-10 11:42:45
Autor: Alfer_z_pracy
Czym dmuchn±æ Foxa?
[...]

Jest to jaka¶ koncepcja ale to ju¿ sprawdzê w chacie czy moja pompeczka ma taki patent, chyba nie ma, najwy¿ej zrobiê jak±¶ partyzantkê :)

Dziêki!
A.

Data: 2009-06-19 09:25:26
Autor: Alfer_z_pracy
Czym dmuchn±æ Foxa?
Tytu³em reporterskiej rzetelno¶ci chcia³em dopisaæ fina³ w±tku o dmuchaniu Foxa Acorem. Otó¿ sprawa okaza³a siê banalna. To nie pompka Acora jest do dupy, ale jej operator :) Gwint w Foxie by³ zabrudzony, wystarczy³o dobrze go przeczy¶ciæ i wê¿yk pompki wkrêci³ siê jak nale¿y, z charakterystycznym pssssss... i manometr pokaza³ ci¶nienie. Sprawa zamkniêta.

Pzdr
A.

U¿ytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h0no9d$kjj$1nemesis.news.neostrada.pl...