Czym formalnie jest "bycie notowanym"?

Data: 2014-10-05 11:16:52
Autor: Piotrek
Czym formalnie jest "bycie notowanym"?
W policyjnym żargonie jest takie popularne sformułowanie: "być notowanym".
Często można przeczytać, że ktoś zatrzymany w jakiejś sprawie
był bądź nie był wcześniej notowany, ale co to konkretnie oznacza?
Notowani są tylko przestępcy czy również osoby, które popełniły kiedyś
wykroczenie? Weźmy mój przykład: kilka lat temu dostałem mandat
za przejście przez ulicę na czerwonym świetle (zapłaciłem następnego dnia).
Również kilka lat temu policja spisała moje dane osobowe kiedy wlepiała
mandat za spożywanie piwa w miejscu publicznym koledze, z którym
siedziałem sobie na ławce. Pytanie: jestem notowany czy nie?

Data: 2014-10-05 20:26:58
Autor: P.B.
Dnia Sun, 5 Oct 2014 11:16:52 -0700 (PDT), Piotrek napisał(a):

Pytanie: jestem notowany czy nie?

Jesteś "znany policji" :) Co to znaczy zapytaj gimnazjalistów, którzy w
ramach stażu zapełniają redakcje wszystkich mediów. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-10-05 21:39:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:can71zla4t3a$.14qiijz8suppm.dlg40tude.net...
[...]

Nie widzę postu inicjującego dyskusję, a tylko ten, to tu odpiszę. Nie ma czegoś takiego, jak bycie notowanym samo w sobie - policja ma dostęp do choćby bay PESEL, wiec "zna" w zasadzie wszystkich. Jeśli Policja gdzieś udziela takiej formalnej informacji, to zawsze dodaje, za co. Bo można być notowanym przykładowo za naruszanie przepisów ruchu drogowego, co pozostaje bez znaczenia w wypadku orzekania o przestępswtach kryminalnych. Można również na odwrót być notowanym za przestępstwa kryminalne i nie ma to znaczenia dla ruchu drogowego. W obrębie przestępstw kryminalnych też są różne notowania: przeciwko mieniu, gospodarcze, przeciwko zdrowiu i życiu - przecież ostatecznie nie wszystko jedno, jaki czyn się popełniło. Bywają również notowania bezpośrednio nie związane z popełnieniem czynów zabronionych, przykładowo informacja, iż dana osoba może posiadać broń palną albo jest niebezpieczna - które to notowanie ma krytyczne znaczenie przykładowo w wypadku planowania zatrzymania danej osoby, ale z prawnego znaczenia nie ma zadnego znaczenia..

Data: 2014-10-06 10:30:48
Autor: Stokrotka
Czym formalnie jest "bycie notowanym"?
Znaczy notowane jest 3/4 Polski czy 90%?
Bo z tego co napisałeś nie jest nawet niezbędne zapłacenie mandatu by być notowanym.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa bez mnożenia,
syntezator mowy Gdak i program dietetyczny Ananas.

Czym formalnie jest "bycie notowanym"?