Czym jest Wielki Czwartek

Data: 2012-04-05 14:07:31
Autor: abc
Czym jest Wielki Czwartek
Wielki Czwartek jest pamiątką ustanowienia przez Chrystusa sakramentów
Kapłaństwa i Eucharystii podczas Ostatniej Wieczerzy.   Z tej okazji warto
przypomnieć Dekret o Najświętszym Sakramencie Eucharystii

Kan. 1. Jeśli ktoś przeczy temu, że w Najśw. Sakramencie Eucharystii zawarte
są prawdziwie, rzeczywiście i substancjalnie ciało i krew wraz z duszą i
Bóstwem Pana naszego Jezusa Chrystusa, a więc cały Chrystus, i twierdzi, że
tam jest tylko jako w znaku, obrazie lub poprzez swoją moc - niech będzie
wyłączony ze społeczności wiernych.

Kan. 2. Jeśli ktoś twierdzi, że w Najświętszym Sakramencie Eucharystii
pozostaje substancja chleba i wina razem z ciałem i krwią Pana naszego
Jezusa Chrystusa, a [więc] przeczy tej przedziwnej i osobliwej przemianie
całej substancji chleba w ciało i całej substancji wina w krew, przy
zachowaniu jedynie postaci chleba i wina, którą to przemianę katolicki
Kościół najwłaściwiej nazywa przeistoczeniem - niech będzie wyklęty.

Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod
każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus -
n.b.w.

Kan. 4. Jeśli ktoś twierdzi, że po dokonaniu konsekracji w przedziwnym
Sakramencie Eucharystii nie ma ciała i krwi Pana naszego Jezusa Chrystusa,
ale tylko w chwili jego spożywania, a nie przedtem i potem, i że w hostiach
lub cząstkach konsekrowanych, które po Komunii przechowuje się lub które
pozostały, nie ma prawdziwego ciała Pańskiego n.b.w.

Kan. 5. Jeśli ktoś twierdzi, że głównym owocem Najświętszej Eucharystii jest
odpuszczenie grzechów albo że ona nie sprawia innych skutków - n.b.w.

Kan. 6. Jeśli ktoś twierdzi, że w Świętym Sakramencie Eucharystii nie należy
najwyższym kultem adoracji (latria) także zewnętrznie wielbić Chrystusa,
jednorodzonego Syna Bożego, że nie należy dlatego Go czcić w sposób
szczególnie uroczysty, że nie należy Go uroczyście obnosić w procesjach
według chwalebnego i powszechnego obrzędu i zwyczaju Świętego Kościoła, że
nie należy Go wystawiać publicznie dla odbierania czci od ludu oraz że Jego
czciciele są bałwochwalcami - n.b.w.

Kan. 7. Jeśli ktoś twierdzi, że nie wolno Świętej Eucharystii przechowywać w
świętym miejscu, ale zaraz po konsekracji należy ją koniecznie rozdać
obecnym, i że nie wolno jej uroczyście nosić do chorych - n.b.w.

Kan. 8. Jeśli ktoś twierdzi, że Chrystusa podawanego w Eucharystii pożywa
się tylko duchowo, a nie sakramentalnie także i rzeczywiście - n.b.w.

Kan. 9. Jeśli ktoś przeczy temu, że każdy poszczególny wierny Chrystusa
obojga płci, po dojściu do używania rozumu, obowiązany jest przynajmniej raz
w roku na Wielkanoc komunikować według nakazu świętej Matki Kościoła -
n.b.w.

Kan. 10. Jeśli ktoś twierdzi, że kapłanowi, gdy Mszę św. odprawia, nie wolno
samego siebie komunikować - n.b:w.

Kan. 11. Jeśli ktoś twierdzi, że dostatecznym przygotowaniem do przyjęcia
Najświętszego Sakramentu Eucharystii jest sama wiara - n.b.w.

I aby tak wielkiego Sakramentu nie przyjmować niegodnie - a więc ku śmierci
i potępieniu - ten sam święty Sobór postanawia i oświadcza, że ci, którzy
świadomi są ciężkiego grzechu, jakkolwiek sądziliby, że za niego żałują, o
ile mogą mieć spowiednika, powinni najpierw odbyć sakramentalną spowiedź.
Jeśliby zaś ktoś odważył się inaczej uczyć, głosić albo uparcie twierdzić,
lub też bronić w publicznej dyskusji, tym samym - n.b.w.

(SOBÓR TRYDENCKI Sesja XIII (1551) Dekret o Najświętszym Sakramencie)

Data: 2012-04-05 16:24:11
Autor: Ajgor
Czym jest Wielki Czwartek

Spadaj na jakas katolicka grupe. tu jest polityka a nie kosciol baranie borzy

Data: 2012-04-05 16:40:17
Autor: abc
Czym jest Wielki Czwartek
A jaki dzień dzisiaj mamy?

Data: 2012-04-07 09:32:21
Autor: pluton
Czym jest Wielki Czwartek
A jaki dzień dzisiaj mamy?

ujowy. Nie lubię zimna.

Nullification

Data: 2012-04-05 20:08:18
Autor: Leprechaun
Czym jest Wielki Czwartek

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:jlk9sm$gkf$1news.dialog.net.pl...

Spadaj na jakas katolicka grupe. tu jest polityka a nie kosciol baranie borzy

Ty spadaj na grupę o poprawnej pisowni, baranku boży.

BomBel

Data: 2012-04-07 20:37:42
Autor: Ajgor
Czym jest Wielki Czwartek

Użytkownik " Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.jw> napisał w wiadomości news:4f7de041$0$1217$65785112news.neostrada.pl...

[...]

I oczywiscie nawet ci nie przyszlo do glowy, ze "borzy" napisalem SPECJALNIE z bledem, zeby sie dostosowac do poziomu inteligencji tamtego becwala

Data: 2012-04-06 17:40:52
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest Wielki Czwartek
Ajgor napisał:

Spadaj na jakas katolicka grupe. tu jest polityka a nie kosciol baranie borzy

Przecież to nie katolik, to lefebrysta podszywający się pod katolika.

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-04-07 09:33:50
Autor: pluton
Czym jest Wielki Czwartek
Przecież to nie katolik, to lefebrysta podszywający się pod katolika.

To jakis SB-cki prowok, podszywajacy sie pod lefefefe ,
podszywajacego sie pod katola.

Nullification

Data: 2012-04-07 10:14:57
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest Wielki Czwartek
pluton napisał:

Przecież to nie katolik, to lefebrysta podszywający się pod katolika.

To jakis SB-cki prowok, podszywajacy sie pod lefefefe ,
podszywajacego sie pod katola.

Może myśli że ciągle trwa komuna a on jest funkcjonariuszem Wydziału VI,
coś na podobieństwo filmu Kusturicy "Underground".

Data: 2012-04-05 21:16:35
Autor: Polok_Prawdziwy
Czym jest Wielki Czwartek
Data: 2012-04-05 21:22:33
Autor: sofu
Czym jest Wielki Czwartek

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f7d8b3f$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
Wielki Czwartek jest pamiątką ustanowienia przez Chrystusa sakramentów
Kapłaństwa i Eucharystii podczas Ostatniej Wieczerzy.   Z tej okazji warto
przypomnieć Dekret o Najświętszym Sakramencie Eucharystii
ciach bełkot

-- -- -- --

Wielki Czwartek przed Wielka Nocą, to dzień w którym Bóg Prawdziwy Wielki Dinozauros
raczył przygotowywać się do zniesienia pierwszego jaja mającego zadinozaurować Ziemię.
W dzień ten powinnismy się powstrzymać aż do dnia Wielkiej Nocy ze spożywaniem jaj.

Bogiem prawdziwym jest Wielki Dinozaurus i do niego sie trzeba modlić o
wszelakie łaski.
Bóg stworzył na swoje podobieństwo dinozaury kilkaset milionów lat temu.
Wielki Dinozauros oddał im we władanie Ziemie i przykazał
aby się miłowali. I żyli tak kilkadziesiąt milionów lat, aż w końcu niepomni
przykazań Boga Dinozaurosa zaczęli się pożerać wzajemnie. Wtedy rozgniewany
Bóg zesłał na nich ogień z nieba i wygubił. Pozostały po nich jedynie
skamieniałe szczątki. Pożeracze dinozaurów stawiali obfite smrodliwe klocki
i to z nich na drodze ewolucji powstał człowiek. Taka jest prawda, a kto
temu przeczy oddając cześć nieistniejacym wymyslonym bogom, ten się będzie
smażył w czeluściach piekieł przez wieki wieków.

sofu

--
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony

Data: 2012-04-07 20:38:20
Autor: Ajgor
Czym jest Wielki Czwartek
Czy tu jest cenzura? Zniknal moj poprzedni post.

Data: 2012-04-07 21:08:24
Autor: pluton
Czym jest Wielki Czwartek
Czy tu jest cenzura? Zniknal moj poprzedni post.

Musiales cos zlego o ksiendzu napisac. Jakis ksionc mowil
w telewizorni, ze jak ktos uslyszy, ze ksionc gwalci dziecko,
to absolutnie nie moze o tym nikomu mowic.

Nullification

Data: 2012-04-07 22:21:51
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest Wielki Czwartek
pluton napisał:

Czy tu jest cenzura? Zniknal moj poprzedni post.

Musiales cos zlego o ksiendzu napisac. Jakis ksionc mowil
w telewizorni, ze jak ktos uslyszy, ze ksionc gwalci dziecko,
to absolutnie nie moze o tym nikomu mowic.

A jak ktoś już napisze na grupie coś takiego to obowiązkiem każdego
grupowego hakiera jest taki post skasować.

Data: 2012-04-07 22:30:13
Autor: pluton
Czym jest Wielki Czwartek

> [...]

A jak ktoś już napisze na grupie coś takiego to obowiązkiem każdego
grupowego hakiera jest taki post skasować.

Ale dopiero za pół godziny, zeby obsrywator zrobil kopie dla prokuraturwy.

Czy ten czukocki kapus juz na kogos doniosl ?

Nullification

Data: 2012-04-07 23:12:25
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest Wielki Czwartek
pluton napisał:

[...]

Cholera go wie, osobiście jako grupowego nadubowca zawsze obstawiałem
mkarwana a zaraz po nim herska. Hieniu tu jest cały czas, tylko dobrze się
maskuje.