Czym jest flaga ?

Data: 2009-09-02 09:03:24
Autor:
Czym jest flaga ?
Witam,

W "Ustawie o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o
pieczęciach państwowych" ustanowiono:

Art. 6.

1. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest prostokątny płat tkaniny o
barwach Rzeczypospolitej Polskiej, umieszczony na maszcie.
2. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest także flaga określona w ust.
1, z umieszczonym pośrodku białego pasa godłem Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Wzory flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej i flagi państwowej z
godłem Rzeczypospolitej Polskiej zawiera załącznik nr 3.

Czy prawdziwym jest zatem stwierdzenie, że wszystko to, co nawet ma podobne
wymiary i kolory (właściwe współrzędne trójchromatyczne), a nie jest
umieszczone na maszcie, flagą nie jest ? Jest co najwyżej prostokątnym płatem
tkaniny o barwach Rzeczypospolitej Polskiej ?

Data: 2009-09-02 14:02:43
Autor: BartekK
Czym jest flaga ?
flaga0.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Niby tak - ale zaraz wyskoczy ci pytanie "czym jest maszt" :)

Data: 2009-09-02 12:17:35
Autor:
Czym jest flaga ?
BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał(a):
Niby tak - ale zaraz wyskoczy ci pytanie "czym jest maszt" :)

Proste : pwn.pl

maszt
1. &#171;wysoki słup służący do wywieszania flag, umieszczania urządzeń
sygnalizacyjnych, oświetleniowych itp.&#187;

Nie pytaj się, jak wysoki :-)

Data: 2009-09-02 14:26:41
Autor: Robert Tomasik
Czym jest flaga ?

Użytkownik <flaga0@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h7lnov$dn3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ba, czy kij jest już masztem :-)

Data: 2009-09-02 15:16:48
Autor: Krzysztof Jodłowski
Czym jest flaga ?
Ba, czy kij jest już masztem :-)

Przyjmijmy, że jest niedużym maszcikiem :)
Musi być, ponieważ w święta państwowe gospodarze nieruchomości muszą wywiesić flagi na budynkach i wywieszają właśnie z takim maszcikiem. Taki dowód nie wprost :)

--
Krzysztof

Data: 2009-09-02 15:36:46
Autor: bofh@nano.pl
Czym jest flaga ?
Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

Flagmaszt na jachcie też nie jest zwykle duży, jeszcze mniejsze są
"maszty" na środkach komunikacji miejskiej :)

wer

Data: 2009-09-02 14:17:35
Autor:
Czym jest flaga ?
Ale zgadzacie się, że żeby mówić o fladze konieczna jest tkanina plus maszt ?
A sama tkanina nie wystarczy, żeby ja nazywać flagą ?

A definicja z ustawy implikuje, że nie może być papierowych, metalowych,
malowanych itp. flag, ponieważ definicja tkaniny jest jak poniżej :

www.pwn.pl
tkanina &#171;wyrób włókienniczy z nici, uzyskiwany w procesie tkania&#187;

Dla przypomnienia, definicja z ustawy:

Data: 2009-09-02 14:20:35
Autor:
Czym jest flaga ?
Czyli, reasumując, nie można zbezcześcić flagi RP, wsadzając białoczerwony
kawałek papieru, nawet na patyku, w g.... ? Bo nie jest on flagą ?

Data: 2009-09-02 18:36:33
Autor: Szerr
Czym jest flaga ?
  <flaga0@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Czyli, reasumując, nie można zbezcześcić flagi RP, wsadzając białoczerwony
kawałek papieru, nawet na patyku, w g.... ?

A czy patyk nie jest małym masztem? ;)

Data: 2009-09-02 21:20:48
Autor: PiotRek
Czym jest flaga ?
Użytkownik "Szerr" <scher@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h7mdvh$oi0$1inews.gazeta.pl...
  <flaga0@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> Czyli, reasumując, nie można zbezcześcić flagi RP, wsadzając białoczerwony
> kawałek papieru, nawet na patyku, w g.... ?

A czy patyk nie jest małym masztem? ;)

Nawet jeżeli, to papier nie jest tkaniną.
:-)

Piotr

Data: 2009-09-02 16:21:13
Autor: Liwiusz
Czym jest flaga ?
flaga0@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
[...]

   Ustawa nie może implikować znaczenia danego słowa w życiu codziennym. Bardziej zastanawia mnie fakt, czy można spalić/podetrzeć się "flagą", która nie jest flagą wedle ustawy, czyli nie posiada masztu.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-02 14:44:10
Autor:
Czym jest flaga ?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
   Ustawa nie może implikować znaczenia danego słowa w życiu codziennym.

Ale potoczne znaczenia danego słowa w życiu codziennym, pomimo niezgodności ze
znaczeniem ustawowym, nie może implikować odpowiedzialności karnej :-) Nawet pwn okresla flagę tak :

  "flaga &#171;przymocowany do drzewca kawałek tkaniny określonej formy i barwy&#187;" --

Data: 2009-09-02 14:47:29
Autor:
Czym jest flaga ?
No a teraz test na spostrzegawczość : ile flag RP widzicie na tej stronie : http://www.sportimus.pl/flagi?gclid=CLatnMuU05wCFUF_3godT2LMIQ

:-)

Data: 2009-09-02 16:05:37
Autor: Jacek_P
Czym jest flaga ?
  napisal:
No a teraz test na spostrzegawczość : ile flag RP widzicie na tej stronie : http://www.sportimus.pl/flagi?gclid=CLatnMuU05wCFUF_3godT2LMIQ

Jedna.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-02 17:00:30
Autor:
Czym jest flaga ?
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):
  napisal:
> No a teraz test na spostrzegawczo=B6=E6 : ile flag RP widzicie na tej s=
tronie :=20
> http://www.sportimus.pl/flagi?gclid=3DCLatnMuU05wCFUF_3godT2LMIQ

Jedna.
-- =20
Pozdrawiam,

Jacek

Gdyby można się było pomylić o 1, to byś zaliczył :-)

Data: 2009-09-02 17:02:06
Autor: Jacek_P
Czym jest flaga ?
  napisal:
No a teraz test na spostrzegawczość : ile flag RP widzicie na tej stronie : http://www.sportimus.pl/flagi?gclid=CLatnMuU05wCFUF_3godT2LMIQ

Twierdzisz, ze zero? A co masz przeciwko tej http://www.sportimus.pl/flaga-polska-bandera-90x60cm?
A jezeli twierdzisz, ze dwie, to ktora jest ta druga?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-02 17:17:43
Autor:
[...]

Nie przeczytałeś wątku od początku :-) Ustawowa definicja jest taka, że :
1) Aby flaga była flagą, kawałek tkaniny musi wisieć na maszcie (więc brak
masztu w produkcie eliminuje Twój wybór)
2) by flaga była flagą, zawieszony kawałek musi być z tkaniny (a nie z 100%
poliesteru - tworzywa sztucznego).

Również pozdrawiam

Data: 2009-09-02 18:22:33
Autor: Jacek_P
Czym jest flaga ?
  napisal:
1) Aby flaga była flagą, kawałek tkaniny musi wisieć na maszcie (więc brak
masztu w produkcie eliminuje Twój wybór)

Tu OK.

2) by flaga była flagą, zawieszony kawałek musi być z tkaniny (a nie z 100%
poliesteru - tworzywa sztucznego).

Tu sprzeciw. Tkanina nie musi byc z wlokna roslinnego lub siersci zwierzecej.
Moze byc tkanina z nici poliestrowej, natomiast wykluczona jest FOLIA poliestrowa.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-03 14:36:11
Autor: pt
Czym jest flaga ?

Użytkownik <flaga0@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h7m0i1$388$1inews.gazeta.pl...
No a teraz test na spostrzegawczość : ile flag RP widzicie na tej stronie :

http://www.sportimus.pl/flagi?gclid=CLatnMuU05wCFUF_3godT2LMIQ

:-)

--

Chyba jednak jedna ;-)
Chorągiewka mini - godło jest co prawda na czerwonym tle, ale ustawa nic o tle nie mówi?

Data: 2009-09-03 17:37:42
Autor:
Czym jest flaga ?
pt <ptatar@poczta.onet.pl> napisał(a):
Chorągiewka mini - godło jest co prawda na czerwonym tle, ale ustawa nic o tle nie mówi?
Pozdrawiam
PawelT

Godło powinno być na czerwonym tle :-) Taki jest wzór w załączniku do ustawy.
Ale jakbyś powiększył obrazek tego czegoś :-), to zobaczyłbyś napis POLSKA nad
godłem. A to już nie pasuje do definicji - jest nadmiarowe w stosunku do ustawy. --

Data: 2009-09-03 22:23:32
Autor: pt
Czym jest flaga ?

Użytkownik <flaga0@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h7out5$9o3$1inews.gazeta.pl...
[...]

No faktycznie :-)
PawelT

Data: 2009-09-02 16:26:11
Autor: olo
Czym jest flaga ?
Użytkownik "Liwiusz"

podetrzeć się "flagą", która nie jest flagą wedle ustawy, czyli nie posiada masztu.

o wiele łatwiej niż z tą posiadającą maszt ;)

pzdr
olo (mspancujący)

Data: 2009-09-02 16:43:57
Autor: lukeg
Czym jest flaga ?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7lv0n$6ik$1news.onet.pl...
[...]

Można by ostatecznie potraktować to jako usiłowanie nieudolne.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-03 01:21:47
Autor: Tomasz Pyra
Czym jest flaga ?
[...]

No to mamy rekurencje.

Flaga to tkanina na maszcie, a maszt to słup z flagą.

Więc mając tkaninę na słupie, z punktu widzenia logiki nie jest oznaczone czy mamy do czynienia z flagą na maszcie, czy tylko tkaniną na słupie.

Chyba czas iść spać :)

Czym jest flaga ?