Czym jest niedziela

Data: 2010-06-27 19:25:22
Autor: abc
Czym jest niedziela
Niedziela to cotygodniowe święto upamiętniające zmartwychwstanie Jezusa, a
także dzieło stworzenia i zesłanie Ducha Świętego.

Właściwe przeżywanie niedzieli to nie tylko obowiązek uczestniczenia we Mszy
św., lecz także równocześnie powstrzymywanie się od prac i zajęć, które
utrudniają oddawanie Bogu czci, przeżywanie radości właściwej dniowi
Pańskiemu oraz korzystanie z należnego odpoczynku duchowego i fizycznego.

Polska nazwa dnia - niedziela pochodzi od staropolskiego i
słowiańskiego czasownika "dzielać" czyli pracować. Zwrot "nie dzielaj"
oznaczał "nie pracuj", co wskazuje iż jest to dzień odpoczynku.

Pisarze starochrześcijańscy używali w odniesieniu do niedzieli określenia
"dzień Słońca", gdyż dzień ten oświeca nam Jezus, wschodzące Słońce
sprawiedliwości.

Data: 2010-06-27 19:32:21
Autor: rAzor
Czym jest niedziela
Użytkownik abc napisał:
Niedziela to cotygodniowe święto upamiętniające zmartwychwstanie Jezusa, a
także dzieło stworzenia i zesłanie Ducha Świętego.

Dzięki za info. Zaraz wylezie gszjegosz i zaszczyci grupę jakimś rewelacyjnem" pedalskim wątkiem z FiM.
Obu was bym zamknął w piwnicy. W jednej celi...  he he he
--
"..because *this time* is all you have..."

Data: 2010-06-27 19:35:10
Autor: abc
Czym jest niedziela
Niedziela to cotygodniowe święto upamiętniające zmartwychwstanie Jezusa, a
także dzieło stworzenia i zesłanie Ducha Świętego.

Dzięki za info.

Do tego doszło, że trzeba przypominać abc katolicyzmu. Zgroza!

Data: 2010-06-27 19:59:51
Autor: rAzor
Czym jest niedziela
Użytkownik abc napisał:
[...]

Bynajmniej - po prostu ględzisz jak moja tesciowa-nieboszczka, przy byle okazji, od rzeczy i nie na temat. Dajcie nam - mówię to do ciebie i do tego zboczonego ubeka gszjegosza - żyć. Jak chcecie uprawiać propagandę to zapraszam do mojej piwnicy - tam się mozecie wyłoić kropidłami i gumowymi fallusami po gębach, ale nam dajcie spokój, nie zohydzajcie propagandą tego co jest naszą opoką narodową, tradycją i międzypokoleniowym łącznikiem. Krótko mówiąc - won! To nie jest miejsce na szarganie i włóczenie religii. Psp to rynsztok.
--
"..because *this time* is all you have..."

Data: 2010-06-27 20:31:33
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Czym jest niedziela
Użytkownik abc napisał:

> Do tego doszło, że trzeba przypominać abc katolicyzmu. Zgroza!

[...] To nie jest miejsce na szarganie i włóczenie religii. Psp to rynsztok.
--
To racja że rynsztok, ale bynajmniej nie z winy ABC, lecz z winy bardzo wielu innych - m.inn. Grzegorza Z.
A mnóstwo tematów "politycznych" nie odnosi się bynajmniej do kwestii politycznych, lecz do sprowadza się do rozmaitych jałowych plotkarskich insynuacji i wyzwisk pod adresem polityków.

A to że ABC inicjuje wątki religijne... pamiętajmy że Chrystus zwracał się właśnie do grzeszników.

Data: 2010-06-27 21:15:28
Autor: zenek
Czym jest niedziela
abc pisze:
[...]

321 r. Cesarz Konstantyn nakazuje swięcić niedziele zamiast dotychczasowej soboty.

Data: 2010-06-27 19:44:34
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest niedziela
Dnia Sun, 27 Jun 2010 19:32:21 +0200, rAzor napisał(a):

Użytkownik abc napisał:
[...]

Weź przestań. Nie jestem pedofilem.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-27 20:00:31
Autor: rAzor
Czym jest niedziela

Użytkownik abc napisał:
[...]

Weź przestań.

Nie jestem pedofilem.

Taaa, ale na widok ministranta to dostajesz ślinotoku, nieprawdaż?
--
"..because *this time* is all you have..."

Data: 2010-06-27 20:06:01
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest niedziela

Użytkownik abc napisał:
[...]

Nie, ślinotoku dostaję tylko na widok lefebrystycznych zatęchłych
przedsoborowych ornatów.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-27 20:11:42
Autor: rAzor
Czym jest niedziela

Użytkownik abc napisał:
[...]

Dobra, dobra - może mnie wyręczysz w cytowaniu swoich wątków, misiuniu.
--
"..because *this time* is all you have..."

Data: 2010-06-27 20:13:08
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest niedziela

Użytkownik abc napisał:
[...]

No dobra, zrób jeden raz wyjątek i zacytuj wątek w którym sugerowałem że
chciałbym zerżnąć jakiegoś ministranta.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-27 20:48:57
Autor: zenek
Czym jest niedziela
abc pisze:
[...]

Niedziela – dzień tygodnia występujący pomiędzy sobotą a poniedziałkiem. Współcześnie rozumiany jako siódmy[potrzebne źródło], ostatni dzień tygodnia jednak w historii był dniem pierwszym. Taka rachuba obowiązuje również współcześnie w niektórych krajach, szczególnie anglosaskich a także w religiach od których wyrastają korzenie nazewnictwa dni tygodnia. W niektórych językach jej pozostałością są nazwy większości lub niektórych dni tygodnia (w językach słowiańskich – środy).

Data: 2010-06-28 01:40:38
Autor: J-23
Czym jest niedziela
On 27 Cze, 19:25, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Sex, drugs and rock'n'roll, szczegolnie w niedziele
czasem, kino kawiarnia i spacer.
ostatnio, chetnie rajdy rowerowe
KK omijam szerokim lukiem

Data: 2010-06-28 10:57:43
Autor: Panslavista
Czym jest niedziela
"J-23" <khanula@gazeta.pl> wrote in message news:c50fbf48-aa46-43e2-bbce-92a3c704e372z8g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

    Mało merytorycznie, a ABC fałszuje Dekalog, aby podbudować pogaństwo w KK.
Otóż Pan Bóg po stworzeniu świata odpoczął w sobotę i ustanowił ją dniem świętym na pamiątkę stworzenia. Niedziela święcona była przez pogan jako dzień Słońca - boga Mitry. Pierwotni chrześcijanie, w większości Żydzi, świętowali szabat, tak jak ustanowiony został w Dekalogu, oraz w niedzielę święcili zmartwychwstanie Jezusa. Cesarz Konstantyn przez KK wylansowany jako Wielki upaństwowił chrzescijaństwo, do tej pory nielegalne i wyznaczył mu święcenie niedzieli dla odróżnienia od soboty święconej przez Żydów. Upaństwowiając chrześcijaństwo stał się w nim pierwszym najwyższym kapłanem czyli papieżem (vide tytuły historyczne papieży). Przed tym edyktem Konstantyna były na świecie tylko dwa ośrodki święcenia Dnia Zmartwywstania - w Rzymie i Aleksandrii, czyli w Egipcie.

Data: 2010-06-28 02:58:00
Autor: J-23
Czym jest niedziela
On 28 Cze, 10:57, "Panslavista" <prawu...@interia.pl> wrote:
"J-23" <khan...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]

> s owia skiego czasownika "dziela " czyli pracowa . Zwrot "nie dzielaj"
> oznacza "nie pracuj", co wskazuje i jest to dzie odpoczynku.

> Pisarze starochrze cija scy u ywali w odniesieniu do niedzieli okre lenia
> "dzie S o ca", gdy dzie ten o wieca nam Jezus, wschodz ce S o ce
> sprawiedliwo ci.

> --
> Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
> katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

Sex, drugs and rock'n'roll, szczegolnie w niedziele

    Ma o merytorycznie, a ABC fa szuje Dekalog, aby podbudowa poga stwo w
KK.
Ot Pan B g po stworzeniu wiata odpocz w sobot i ustanowi j dniem
wi tym na pami tk stworzenia. Niedziela wi cona by a przez pogan jako
dzie S o ca - boga Mitry. Pierwotni chrze cijanie, w wi kszo ci ydzi,
wi towali szabat, tak jak ustanowiony zosta w Dekalogu, oraz w niedziel
wi cili zmartwychwstanie Jezusa. Cesarz Konstantyn przez KK wylansowany
jako Wielki upa stwowi chrzescija stwo, do tej pory nielegalne i wyznaczy
mu wi cenie niedzieli dla odr nienia od soboty wi conej przez yd w.
Upa stwowiaj c chrze cija stwo sta si w nim pierwszym najwy szym kap anem
czyli papie em (vide tytu y historyczne papie y). Przed tym edyktem
Konstantyna by y na wiecie tylko dwa o rodki wi cenia Dnia
Zmartwywstania - w Rzymie i Aleksandrii, czyli w Egipcie.

jak chodzi o twoja koncepcje to zgadzam sie w calej rozciaglosci ze
glownie nalezy klasc nacisk na anty-koncepcje
a ze baby sa glupie to wiedzialem zawsze, ale za az tak to nie, bo ty
niemal jak baba ciagle o jakiejs dupie i o dzieciarach, smecisz

Data: 2010-06-28 12:01:22
Autor: Panslavista
Czym jest niedziela
"J-23" <khanula@gazeta.pl> wrote in message news:41e50f97-c7ad-4b0b-acf2-9976ee27bb6fj8g2000yqd.googlegroups.com...

To widac jestes zdania, ze najlepsza baba to wlasna graba.
I masz racje - to naprawde bezpieczny seks...

Data: 2010-06-28 05:34:01
Autor: J-23
Czym jest niedziela
On 28 Cze, 12:01, "Panslavista" <prawu...@interia.pl> wrote:
"J-23" <khan...@gazeta.pl> wrote in message

To widac jestes zdania, ze najlepsza baba to wlasna graba.
I masz racje - to naprawde bezpieczny seks...

onanizm wypala szare komorki, co po twoim przykladzie najlepiej jest
widoczne
no i ten debilny wyraz twarzy, ktorym tak sie szczycisz

Data: 2010-06-28 12:42:50
Autor: zenek
Czym jest niedziela