Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych

Data: 2009-03-26 10:43:52
Autor: Artur\(m\)
Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych
Chciałbym uzyskać info na temat czym jest pokrywany walec w kasecie
do drukarek laserowych (kolor taki zielonkawy)
z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)
O co chodzi.
Potrzebuje takich rurek duralowych.
Pasują prawie idealnie, ale potencjalne jej używanie będzie powodowało
łuszczenie się tegoż środka (selen?) a jeżeli to selen to zdrowy nie jest.
Bez upewnienia się nie użyję tego elementu w zakładanej konstrukcji.

Czy ten środek (światłoczuły?) jest szkodliwy?

Artur(m)

Data: 2009-03-26 10:56:23
Autor: aolo
Artur(m) pisze:
Chciałbym uzyskać info na temat czym jest pokrywany walec w kasecie
do drukarek laserowych (kolor taki zielonkawy)
z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)

Masz rację w większości przypadków to selen.
Olek

Data: 2009-03-26 11:42:31
Autor: Jacek
Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych
Jest malowany jasnozielona olejna;)

Data: 2009-03-26 13:45:52
Autor: Reksio
Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych
do drukarek laserowych (kolor taki zielonkawy)
z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)

Wałek selenowy ma kolor ciemny - ciemnoszary.
Wałkow selenowych nie wykonuje się już od dawna.
Ten o którym piszesz ma pokrycie organiczne.
Czy jest toksyczny? Zadzwoń do techników z serwisu kopiarek - oni powinni wiedzieć.
Warstwę światłoczułą możesz spróbować zmyć - może któryś z rozpuszczalników da radę. Nie dziala C2H5OH.

Pozdrrr... Reksio

Data: 2009-03-26 14:08:08
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Reksio" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Ten o którym piszesz ma pokrycie organiczne.
Czy jest toksyczny? Zadzwoń do techników z serwisu kopiarek - oni powinni

Myslę, że w "zwykłym serwisie" nie mają o tym pojęcia
a nie wiem, które są "niezwykłe"

Warstwę światłoczułą możesz spróbować zmyć - może któryś z
rozpuszczalników
da radę. Nie dziala C2H5OH.

To by znaczyło, że w HP wałek światłoczuły jest elementem drukarki
a nie kasety.
Bo w kasecie jest tylko jeden ten "morskiego koloru"
pozostałe sa silikonowymi wałkami dociskowymi.

Artur(m)

Data: 2009-03-26 15:00:54
Autor: Reksio
Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych
Myslę, że w "zwykłym serwisie" nie mają o tym pojęcia
a nie wiem, które są "niezwykłe"

Dlatego użyłem zwrotu "powinni".
Ja mam informację że nie jest toksyczny, ani niebezpieczny dla otoczenia :-) zwłaszcza w porównaniu z selenowymi.
Ale nie wezmę na siebie takiej odpowiedzialności.

[...]

Tego toku rozumowania nie ogarniam.....
Spróbuj trochę jaśniej.
Wałek światłoczuły (często zwany bębnem dla odróżnienia od wałków) w HP jest elementem kasety.
Oprócz silikonowych są jeszcze teflonowe, lub z folią teflonową w układzie utrwalania - ale tymi się nie zajmujemy raczej.
W kasecie jest jeszcze m.in magnetyczny.
Nie zmienia to faktu że:
1. walek światłoczuły posiada warstwę organiczną - można powiedzieć że pokrytą lakierem.
2. Nie jest szkodliwy dla zdrowia - przynajmniej mniej niż selen.

Pozdrrr... Reksio

Data: 2009-03-26 15:50:05
Autor: d530

"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:gqfim7$ml7$1inews.gazeta.pl...

z pobieżnego badania wygląda to na selen(?)
....> Artur(m)

A jak ty chłopie "pobieżnie" to badałeś, że uzyskałeś takie bzdurne rezultaty ?

Data: 2009-03-27 08:25:49
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomości

> [...]

...> Artur(m)

A jak ty chłopie "pobieżnie" to badałeś, że uzyskałeś takie bzdurne

Postawiłem znak zapytania, albowiem, ponieważ, iż
dlatego, że - tego nie wiem.
Czyli "parszywego":) selenu tam nie ma?

Artur(m)

Data: 2009-03-27 16:54:06
Autor: d530

"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:gqhuvc$mg$1inews.gazeta.pl...

Czyli "parszywego":) selenu tam nie ma?

Artur(m)

Nie, nie ma.

Pogooglaj -> OPC drums

tu masz trochę tekstu, który cię uspokoi: http://www.doc-imaging.com/opc_drums.htm

pozdrawiam

Czym jest pokrywany walec w kasecie do drukarek laserowych