Czym jest sekta lefebrystów?

Data: 2010-04-20 19:31:34
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest sekta lefebrystów?
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/sekty_czy_wiesz_czym_sa_134641-1-- 1-a.html

Data: 2010-04-20 19:42:13
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Czym jest sekta lefebrystów?

"Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/sekty_czy_wiesz_czym_sa_134641-1-- 1-a.html

-- "Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć wściekłe

Data: 2010-04-20 20:21:28
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Czym jest sekta lefebrystów? = ŚWINSKI POST
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/sekty_czy_wiesz_czym_sa_134641-1-- 1-a.html

-- "Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć wściekłe

Trzeba być naprawdę wielką świnią, aby insynuować że do Bractwo Św.Piusa X (lefebrystów) pasują np takie określenia z podanego linku:

Słowo "sekta" sugeruje pojęcie o wymiarze pejoratywnym. Nie można jednak zaprzeczać istnieniu grup, które swoją działalnością godzą w prawa człowieka oraz łamią zasady współżycia społecznego. Grupy te charakteryzują się silnie rozwiniętą strukturą władzy, rozbieżnością celów deklarowanych od realizowanych oraz ukrywaniem norm, które regulują życie ich członków. Grupę psychomanipulacyjną można traktować jako pojęcie synonimiczne do sekty. W obu przypadkach mamy do czynienia ze stosowaniem technik, które prowadzą do uzależnienia psychicznego jednostki od grupy lub jej lidera. Grzegorz Z. powinien wstawiać sobie sygnaturkę:
"Jestem świnią, ryję po świnsku i bardzo się cieszą z czyjegoś oburzenia"

Data: 2010-04-20 20:29:59
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest sekta lefebrystów?
Dnia Tue, 20 Apr 2010 20:21:28 +0200, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl
napisał(a):

[...]

To sobie jeszcze zobacz w słowniku co oznacza słowo "sekta" następnie
prześledź historię sekty lefebrystów.

I naucz się przy okazji poprawnie odpowiadać na posty w Usenecie.

Data: 2010-04-20 22:42:25
Autor: sofu

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Grzegorz Z. powinien wstawiać sobie sygnaturkę:
"Jestem świnią, ryję po świnsku i bardzo się cieszą z czyjegoś oburzenia"

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Obawiam sie ze zwyczajnie nie masz racji. Bractwo Św.Piusa X to sektea
wewnatrz Koscioła Rzymsko-Katolickiego.
To nie jest ruch czy tylko prad w kosciele, ale wsteczna wobec głownego
nurtu wyznaczanego przez władze koscioła sektaze swoja wyraziscie zaznaczona
zwierzchnoscia i zasadami dzialania. Przesiwstawiaja sie władzy papieza
wszedzie tam gdzie to nie jest zbiezne z ich ustalonymi przez siebie
dogmatami, na co dali wielokrotnie dowody. Kurczowo pragna pozostac w
Kosciele w nadziei na zdobycie pełni władzy i jego przepotwarzenie w ich
sekte.

sofu

Data: 2010-04-21 02:19:49
Autor: kochamspamWYTNIJTO
bez wykrętów - to było świnstwo

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/sekty_czy_wiesz_czym_sa_134641-1-- 1-a.htm

Przecież nie chodziło o to że Grzegorz Z. lefebrystów nazwał sektą
(zresztą to słowo tylko potocznie ma negatywny wydźwięk).
Chodziło o to że poprzez podany link oznajmił że lefebryści:

"swoją działalnością godzą w prawa człowieka oraz łamią zasady współżycia społecznego. (...) charakteryzują się silnie rozwiniętą strukturą władzy, rozbieżnością celów deklarowanych od realizowanych oraz ukrywaniem norm, które regulują życie ich członków."

To oczywiste świnskie oszczerstwo.

Data: 2010-04-21 07:23:02
Autor: abc
bez wykrętów - to było świnstwo
Chodziło o to że poprzez podany link oznajmił że lefebryści:

Nie ma żadnych "lefebrystów", określenie "lefebrysta" sugeruje wyznawcę
jakiejś nowej fałszywej religii zwanej  "lefebryzmem".

Tymczasem abp Lefebvre nie stworzył ani żadnej nowej, fałszywej religii ani
żadnego równoległego "Kościoła" czyli sekty. Pozostał katolikiem jakim był
zawsze.

Abp Lefebvre stworzył Bractwo Kapłańskie św. Piusa X, które jest
zgromadzeniem katolickich  księży wiernych Tradycji Kościoła Świętego.

Celem Bractwa jest przechowanie, przez okres obecnego kryzysu, nieskażonego
w formie i w treści katolicyzmu, jaki do roku 1962 był powszechną normą  w
Kościele.

Gdy obecny kryzys w Kościele zakończy się i Kościół w pełni powróci do
swojej własnej Tradycji, Bractwo św. Piusa X nie będzie już potrzebne jako
punkt odniesienia.  Na razie jest potrzebne.

I żeby nie było nieporozumień, ja nie jestem księdzem tylko zwykłym
katolikiem i nie  należę do Bractwa Kapłańskiego św. Piusa X.

Data: 2010-04-21 18:11:13
Autor: Grzegorz Z.
lefebryści są sektą pozostającą POZA Kościołem
Abp Lefebvre stworzył Bractwo Kapłańskie św. Piusa X, które jest
zgromadzeniem katolickich

   Uchylenie ekskomuniki uwolniło czterech biskupów od najpoważniejszej
kary kanonicznej, nie zmieniło jednak prawnej sytuacji Bractwa św. Piusa X,
które do chwili obecnej nie ma żadnego zatwierdzenia kanonicznego w
Kościele. Także czterej biskupi, choć uwolnieni od ekskomuniki, nie mają w
Kościele funkcji kanonicznej i nie pełnią w nim godziwie posługi.

   Niezbędnym warunkiem przyszłego uznania Bractwa św. Piusa X jest pełne
uznanie Soboru Watykańskiego II oraz nauczania papieży Jana XXIII, Pawła
VI, Jana Pawła I, Jana Pawła II i samego Benedykta XVI. http://www.fidelitas.pl/1946.html

Data: 2010-04-21 20:24:55
Autor: abc
bez wykrętów - to było świnstwo
Celem Bractwa jest przechowanie, przez okres obecnego kryzysu,
nieskażonego w formie i w treści katolicyzmu, jaki do roku 1962 był
powszechną normą  w Kościele.

Jak wyglądają aktualnie prowadzone rozmowy Bractwa Piusa X z Watykanem można
przeczytać tu:

http://www.fronda.pl/bliskonieba/blog/jak_wygladaja_rozmowy_bractwa_piusa_x_z_watykanem

Czym jest sekta lefebrystów?