Czym jest sekta lefebrystów? = ¦WINSKI POST

Data: 2010-04-20 20:21:28
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Czym jest sekta lefebrystów? = ¦WINSKI POST
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/sekty_czy_wiesz_czym_sa_134641-1-- 1-a.html

-- "Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Trzeba byæ naprawdê wielk± ¶wini±, aby insynuowaæ ¿e do Bractwo ¦w.Piusa X (lefebrystów) pasuj± np takie okre¶lenia z podanego linku:

S³owo "sekta" sugeruje pojêcie o wymiarze pejoratywnym. Nie mo¿na jednak zaprzeczaæ istnieniu grup, które swoj± dzia³alno¶ci± godz± w prawa cz³owieka oraz ³ami± zasady wspó³¿ycia spo³ecznego. Grupy te charakteryzuj± siê silnie rozwiniêt± struktur± w³adzy, rozbie¿no¶ci± celów deklarowanych od realizowanych oraz ukrywaniem norm, które reguluj± ¿ycie ich cz³onków. Grupê psychomanipulacyjn± mo¿na traktowaæ jako pojêcie synonimiczne do sekty. W obu przypadkach mamy do czynienia ze stosowaniem technik, które prowadz± do uzale¿nienia psychicznego jednostki od grupy lub jej lidera. Grzegorz Z. powinien wstawiaæ sobie sygnaturkê:
"Jestem ¶wini±, ryjê po ¶winsku i bardzo siê ciesz± z czyjego¶ oburzenia"

Data: 2010-04-20 20:29:59
Autor: Grzegorz Z.
Czym jest sekta lefebrystów?
Dnia Tue, 20 Apr 2010 20:21:28 +0200, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl
napisa³(a):

[...]

To sobie jeszcze zobacz w s³owniku co oznacza s³owo "sekta" nastêpnie
prze¶led¼ historiê sekty lefebrystów.

I naucz siê przy okazji poprawnie odpowiadaæ na posty w Usenecie.

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-04-20 22:42:25
Autor: sofu
Czym jest sekta lefebrystów? = ¦WINSKI POST

U¿ytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]

Grzegorz Z. powinien wstawiaæ sobie sygnaturkê:
"Jestem ¶wini±, ryjê po ¶winsku i bardzo siê ciesz± z czyjego¶ oburzenia"

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Obawiam sie ze zwyczajnie nie masz racji. Bractwo ¦w.Piusa X to sektea
wewnatrz Koscio³a Rzymsko-Katolickiego.
To nie jest ruch czy tylko prad w kosciele, ale wsteczna wobec g³ownego
nurtu wyznaczanego przez w³adze koscio³a sektaze swoja wyraziscie zaznaczona
zwierzchnoscia i zasadami dzialania. Przesiwstawiaja sie w³adzy papieza
wszedzie tam gdzie to nie jest zbiezne z ich ustalonymi przez siebie
dogmatami, na co dali wielokrotnie dowody. Kurczowo pragna pozostac w
Kosciele w nadziei na zdobycie pe³ni w³adzy i jego przepotwarzenie w ich
sekte.

sofu

Data: 2010-04-21 02:19:49
Autor: kochamspamWYTNIJTO
bez wykrêtów - to by³o ¶winstwo

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/sekty_czy_wiesz_czym_sa_134641-1-- 1-a.htm

Przecie¿ nie chodzi³o o to ¿e Grzegorz Z. lefebrystów nazwa³ sekt±
(zreszt± to s³owo tylko potocznie ma negatywny wyd¼wiêk).
Chodzi³o o to ¿e poprzez podany link oznajmi³ ¿e lefebry¶ci:

"swoj± dzia³alno¶ci± godz± w prawa cz³owieka oraz ³ami± zasady wspó³¿ycia spo³ecznego. (...) charakteryzuj± siê silnie rozwiniêt± struktur± w³adzy, rozbie¿no¶ci± celów deklarowanych od realizowanych oraz ukrywaniem norm, które reguluj± ¿ycie ich cz³onków."

To oczywiste ¶winskie oszczerstwo.

Data: 2010-04-21 07:23:02
Autor: abc
bez wykrêtów - to by³o ¶winstwo
Chodzi³o o to ¿e poprzez podany link oznajmi³ ¿e lefebry¶ci:

Nie ma ¿adnych "lefebrystów", okre¶lenie "lefebrysta" sugeruje wyznawcê
jakiej¶ nowej fa³szywej religii zwanej  "lefebryzmem".

Tymczasem abp Lefebvre nie stworzy³ ani ¿adnej nowej, fa³szywej religii ani
¿adnego równoleg³ego "Ko¶cio³a" czyli sekty. Pozosta³ katolikiem jakim by³
zawsze.

Abp Lefebvre stworzy³ Bractwo Kap³añskie ¶w. Piusa X, które jest
zgromadzeniem katolickich  ksiê¿y wiernych Tradycji Ko¶cio³a ¦wiêtego.

Celem Bractwa jest przechowanie, przez okres obecnego kryzysu, nieska¿onego
w formie i w tre¶ci katolicyzmu, jaki do roku 1962 by³ powszechn± norm±  w
Ko¶ciele.

Gdy obecny kryzys w Ko¶ciele zakoñczy siê i Ko¶ció³ w pe³ni powróci do
swojej w³asnej Tradycji, Bractwo ¶w. Piusa X nie bêdzie ju¿ potrzebne jako
punkt odniesienia.  Na razie jest potrzebne.

I ¿eby nie by³o nieporozumieñ, ja nie jestem ksiêdzem tylko zwyk³ym
katolikiem i nie  nale¿ê do Bractwa Kap³añskiego ¶w. Piusa X.

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-04-21 18:11:13
Autor: Grzegorz Z.
lefebry¶ci s± sekt± pozostaj±c± POZA Ko¶cio³em
Abp Lefebvre stworzy³ Bractwo Kap³añskie ¶w. Piusa X, które jest
zgromadzeniem katolickich

   Uchylenie ekskomuniki uwolni³o czterech biskupów od najpowa¿niejszej
kary kanonicznej, nie zmieni³o jednak prawnej sytuacji Bractwa ¶w. Piusa X,
które do chwili obecnej nie ma ¿adnego zatwierdzenia kanonicznego w
Ko¶ciele. Tak¿e czterej biskupi, choæ uwolnieni od ekskomuniki, nie maj± w
Ko¶ciele funkcji kanonicznej i nie pe³ni± w nim godziwie pos³ugi.

   Niezbêdnym warunkiem przysz³ego uznania Bractwa ¶w. Piusa X jest pe³ne
uznanie Soboru Watykañskiego II oraz nauczania papie¿y Jana XXIII, Paw³a
VI, Jana Paw³a I, Jana Paw³a II i samego Benedykta XVI. http://www.fidelitas.pl/1946.html

--
"Przyjemnie jest robiæ zakupy w niedzielê i s³yszeæ w¶ciek³e

Data: 2010-04-21 20:24:55
Autor: abc
bez wykrêtów - to by³o ¶winstwo
Celem Bractwa jest przechowanie, przez okres obecnego kryzysu,
nieska¿onego w formie i w tre¶ci katolicyzmu, jaki do roku 1962 by³
powszechn± norm±  w Ko¶ciele.

Jak wygl±daj± aktualnie prowadzone rozmowy Bractwa Piusa X z Watykanem mo¿na
przeczytaæ tu:

http://www.fronda.pl/bliskonieba/blog/jak_wygladaja_rozmowy_bractwa_piusa_x_z_watykanem