Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?

Data: 2009-06-23 18:51:48
Autor: pmolski
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?
Witam,
Czy na sciezce rowerowej mozna poruszac sie w inny sposob niz na
rowerze? Przymierzam sie do nowej zabawki - deskorolki elektrycznej -
i zastanawiam sie czy wolno mi nia bedzie jezdzic po sciezkach. Cos
takiego
http://www.youtube.com/watch?v=ErxXYNqQD7A
http://www.youtube.com/watch?v=Ssbvq5r652s&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YqmEA3aW_60
Niestety sprzet nie jest tani - 2 tys. zl za wersje off-roadowa, ale
traktuje to jako przedluzenie sezonu snowboardowego.
Cenowo kusi mnie moto-deska - deska z malym silnikiem spalinowym.
Zaleta jest cena i wygoda uzytkowania, minusem halas i spaliny.
Bede mogl nia jezdzic po sciezkach?
Ostatni sposob poruszania sie - rolki.

Pytanie - co moze jezdzic po sciezkach, gdzie znajde regulacje prawne.

pozdr
Piotr

Data: 2009-06-24 07:13:21
Autor: zly
Dnia Tue, 23 Jun 2009 18:51:48 -0700 (PDT), pmolski@ant.pl napisał(a):

Pytanie - co moze jezdzic po sciezkach, gdzie znajde regulacje prawne.

PORD
droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów
jednośladowych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;

--
marcin

Data: 2009-06-23 23:37:59
Autor: Saurus
On 24 Cze, 07:13, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

PORD
droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów
jednośladowych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;

Na pewno tylko jednośladowych?

Data: 2009-06-24 09:13:55
Autor: MichałG
Saurus pisze:
[...]

na pewno. (czytanie PORD nie boli, a czasem pomaga ;-))) )

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-24 00:36:28
Autor: Saurus
On 24 Cze, 09:13, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
na pewno. (czytanie PORD nie boli, a czasem pomaga ;-))) )

Pomyliłem się, bo czytałem o proponowanych zmianach, sądziłem że już
weszły w życie.
Czy to oznacza że rowerem wielośladowym nie muszę, a nawet nie mogę
poruszać się po drogach rowerowych dopóki nie zmienią się przepisy?
Ciekawe co wtedy proponują przepisy gdy jest zakaz ruchu rowerów po
jezdni i droga dla rowerów :-)

Data: 2009-06-24 10:30:09
Autor: fabian
Saurus wrote:
On 24 Cze, 09:13, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
na pewno. (czytanie PORD nie boli, a czasem pomaga ;-))) )

Pomyliłem się, bo czytałem o proponowanych zmianach, sądziłem że już
weszły w życie.

A ma być dopuszczalne poruszanie się rowerem wielośladowym na DDR? Źródło? DDR nie są przystosowane do szerokich pojazdów, nawet te spełniające standardy.

[...]

A co proponują przepisy jak na drodze jest za niski wiadukt? Wybranie innej trasy? ;)

Fabian.

Data: 2009-06-24 04:56:54
Autor: Saurus
On 24 Cze, 10:30, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

A ma być dopuszczalne poruszanie się rowerem wielośladowym na DDR?
Źródło? DDR nie są przystosowane do szerokich pojazdów, nawet te
spełniające standardy.

Być może po prostu nieprezycyjnie tu jest przytoczone pojęcie drogi
rowerowej:
http://www.rowery.org.pl/PORD2008.pdf
Tzn. nie ma tam ani słowa o śladowości i to zapamiętałem.

Data: 2009-06-24 05:02:03
Autor: Saurus
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?
On 24 Cze, 10:30, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

DDR nie są przystosowane do szerokich pojazdów, nawet te
spełniające standardy.

Zapomniałem o tym fragmencie w poprzednim poście,
czy pojazd o szerokości 80-90 cm odbiega tak znacząco szerokością od
zwykłego roweru z kierownicą jakieś 60 cm (i to spokojnie) żeby to od
razu był problem? Zresztą w Łodzi to nawet rikszarzom nikt nie robi
problemów z powodu jeżdżenia DDR, a oni pojedynczo zajmują całą
szerokość.

Data: 2009-06-24 14:57:49
Autor: fabian
Saurus wrote:
[...]

W Polsce to nikt nikomu nie robi problemu chyba, że:
1. jest polucjantem i akurat jest akcja X i wtedy ściga się za X
2. komuś się coś nie podoba

Twoje wcześniejsze dopytywanie się czy na pewno tylko jednośladowy rozumiałem jako pytanie o obowiązujące przepisy. Bo jeżeli pytasz czy, ktoś będzie się Ciebie czepiał za 3 kołowy rower na DDR to odpowiedź brzmi nie, chyba że polucjant  lub ktoś inny będzie miał zły dzień ;)

Fabian.

Data: 2009-06-24 10:40:33
Autor: MichałG
Saurus pisze:
[...]

Nie możesz...

Ciekawe co wtedy proponują przepisy gdy jest zakaz ruchu rowerów po
jezdni i droga dla rowerów :-)

bedzie problem..... ;-)- może ktoś bardziej obeznany w niuansach rowerowych odpowie?

Pozdrawiam

Data: 2009-06-24 07:58:32
Autor: MadMan
[...]

Tak, na wózku inwalidzkim - o ile wzdłuż nie ma chodnika i nie utrudnia
to ruchu rowerom. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-24 08:05:14
Autor: fabian
MadMan wrote:
[...]

Pieszo też, jeżeli nie ma chodnika. A trzeba pamiętać, że pieszo to w sumie na wszystkim co nie ma silnika, a nie jest rowerem. Pytanie czy rolki z silnikiem czy właśnie deska to też nie jest pieszo?

Fabian.

Data: 2009-06-24 09:34:46
Autor: amrac
fabian pisze:
MadMan wrote:
[...]

A nie jezdnią? Bo to tak jakby jezdnia (pobocze) była ostatnią deską ratunku. W takim razie jak nie ma ścieżynka to rowerem należy jechać w pierwszej kolejności chodnikiem? No lekki absurd.

Data: 2009-06-24 09:38:31
Autor: Wojtek Paszkowski
"amrac" <szymekto@o2.pl> wrote in message news:h1skup$9ju$1inews.gazeta.pl...

[...]

to chyba logiczne. Rowery poruszają się z prędkością generalnie znacznie bliższą pieszemu niż samochody.

pozdr

Data: 2009-06-24 10:57:03
Autor: zly
Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:38:31 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

to chyba logiczne. Rowery poruszają się z prędkością generalnie znacznie bliższą pieszemu niż samochody.

gwoli8 scislosci: poruszajac sie przecietnie 30km/h jest mi nieco blizej do
samochodu ktory zazwyczaj moze jezdzic do 50km/h niz pieszego ktory porusza
sie 5 km/h

--
marcin

Data: 2009-06-24 11:16:31
Autor: Wojtek Paszkowski

"zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote in message news:e18avi1yzrln.dlgpiki.fixed...

gwoli8 scislosci: poruszajac sie przecietnie 30km/h jest mi nieco blizej do
samochodu ktory zazwyczaj moze jezdzic do 50km/h niz pieszego ktory porusza
sie 5 km/h

1) sugerujesz, że temu pieszemu jest bliżej do auta jadącego choćby te 50kmh, czy do Ciebie jadącego 30kmh? Jeszcze ciekawiej wyjdzie porównanie, jeśli zamiast prędkości porównamy pęd obu pojazdów
2) ścieżki rowerowe bez chodników występują (jeśli w ogóle występują) zazwyczaj w miejscach, gdzie samochody mogą jeździć (i jeżdżą) znacznie szybciej niż 50kmh
3) jak praktyka niestety pokazuje, ścieżki rowerowe w większości wypadków są projektowane na prędkości rzędu 12-15kmh - a więc raczej bliższe pieszemu. A że nikt nie ustawia na nich ograniczeń prędkości i tego nie egzekwuje - tak jak w przypadku dróg - to już inna bajka (swoją drogą byłoby zabawnie)

pozdr

Data: 2009-06-25 09:38:43
Autor: Jan Cytawa
zly napisał:

gwoli8 scislosci: poruszajac sie przecietnie 30km/h jest mi nieco blizej do
samochodu ktory zazwyczaj moze jezdzic do 50km/h niz pieszego ktory porusza
sie 5 km/h

Jesli poruszasz sie przecietnie 30/h to MZ jest to predkosc lekko
sportowa. Uczciwie wie by bylo porownywac sie z samochodami rowniez
lekko sportowymi. A takze lekko sportowy pieszy porusza sie z
predkosciami ponad 10/h.
Tak wiec gwoli scislosci nadal rower jest blizej pieszego niz samochodu.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-25 09:46:16
Autor: fabian
Jan Cytawa wrote:
zly napisał:

[...]

Ja bym porównał jednak prędkości występujące w przyrodzie i tak po chodniku nie biegam, tylko chodzę 5-6km/h, na rowerze jadę 30-34 w zależności od wiatru, samochodem to różnie, ale w mieście to ~60 czasami 70 przy ograniczeniu do 50, przy ograniczeniu do 70 jadę do 90. Z tych danych można wyliczyć, że prędkość pieszego do rowerzysty to 1:6, a prędkość rowerzysty do samochodu to 1:2 max ewentualnie 1:3.

Fabian.

Data: 2009-06-25 09:47:19
Autor: fabian
fabian wrote:
[...]

Dobra, nawet jak jedziemy wolno rowerem ~ 20km/h to i tak minimalny stosunek prędkości pieszego do rowerzysty to 1:4.

Fabian.

Data: 2009-06-25 10:27:26
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-25, fabian wrote:
fabian wrote:
[...]

Ale już różnica w energiach kinetycznych jest zdecydowanie mniejsza.

Data: 2009-06-25 13:25:33
Autor: Tomasz Minkiewicz
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?
On Thu, 25 Jun 2009 09:47:19 +0200
fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:

fabian wrote:
> [...]

Dobra, nawet jak jedziemy wolno rowerem ~ 20km/h to i tak minimalny stosunek prędkości pieszego do rowerzysty to 1:4.

Ale czemu drążysz stosunek prędkości? Przecież ważniejsza jest prędkość
względna, czyli różnica, nie iloraz. Przy doganianiu to ona decyduje,
ile czasu się ma na bezpieczne wyprzedzenie, przy kolizji to ona
decyduje o skutkach.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-25 13:35:16
Autor: fabian

fabian wrote:
[...]

Bo porównuje wartości przez proporcje, bo tak lubię. A dyskutujemy o doganianiu czy kolizjach? Rozmawiamy o grupowaniu ruchu rowerowego z samochodowym lub pieszym. Ja chcę aby był grupowany z samochodowym i tak przedstawiam dane aby były korzystne dla mojego punktu widzenia. Coś w tym dziwnego? ;)

Fabian.

Data: 2009-06-25 14:10:57
Autor: Tomasz Minkiewicz
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?
On Thu, 25 Jun 2009 13:35:16 +0200

Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]
> decyduje o skutkach.

Bo porównuje wartości przez proporcje, bo tak lubię.

Ale tu nie ma, że lubię. Należy porównywać to co porównywalne i tak,
żeby porównanie miało sens.

A dyskutujemy o doganianiu czy kolizjach? Rozmawiamy o grupowaniu ruchu rowerowego z samochodowym lub pieszym.

Czyli generalnie o doganianiu, ale niestety kolizji wykluczyć nie można.

Ja chcę aby był grupowany z samochodowym i tak przedstawiam dane aby były korzystne dla mojego punktu widzenia. Coś w tym dziwnego? ;)

Tylko to, Ĺźe przedstawianie danych w sposĂłb korzystny dla siebie,
a kreatywny prowadzi do tego, şe w pewnym momencie argumenty takiego
przedstawiacza zaczynają być traktowane jako nieistotne, niezależnie
jak prawdziwe by wtedy nie były.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-25 14:15:46
Autor: MichałG
fabian pisze:
Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]>tak
przedstawiam dane aby były korzystne dla mojego punktu widzenia. Coś w tym dziwnego? ;)

Nic. Z tym, ze właśnie podałeś definicję manipulacji..... ;-)))

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-24 10:32:47
Autor: fabian
amrac wrote:
fabian pisze:
MadMan wrote:
[...]

Pieszo poruszasz się chodnikiem, jak go nie ma to ddr, jak jej nie ma to poboczem, jak go nie ma to jezdnią. Nie wskażę dokładnie podstawy i kolejność pobocze/ddr może być inna.

Co do roweru to ddr lub ciąg pieszo rowerowy (to nie chodnik!) później pobocze, a na końcu jezdnia.

Fabian.

Data: 2009-06-24 08:02:40
Autor: fabian
pmolski@ant.pl wrote:
[...]

Prawo o ruchu drogowym. Droga dla rowerów jest przeznaczona do poruszania się rowerem jednośladowym. Definicja roweru jest dość pojemna - pojazd poruszany siłą mięśni, ale coś z silnikiem się w niej nie mieści.

Od siebie dodam, że jeżeli będziesz jeździł w mojej obecności po ścieżce czymś z silnikiem spalinowym to pewnie będę próbował Cię pouczyć, a jak będę miał zły dzień to nawet uniemożliwić ;) Jak już musisz z silnikiem to radzę elektryczny - mniej osób wkurzysz.

Fabian.

Data: 2009-06-24 10:56:31
Autor: cynamoon
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?

Uzytkownik <pmolski@ant.pl> napisal w wiadomosci
[...]
deskorolka elektryczna, o ile dostosujesz sie do regul obowiazujacych na
sciezce, bedziesz trzymal sie prawej strony i nie jezdzil zaskosami  tak jak
ten madrala z pierwszego filmu to prosze bardzo, jezdzij sobie kolego....
 tylko czy taka jazda deska po prostej bedzie przyjemna i na dluzsza mete
nie meczaca?
hmm...
Marek

Data: 2009-06-24 08:57:49
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-24, cynamoon wrote:

[...]

Nic nie rozumiesz.

http://xkcd.com/139/

:)

Data: 2009-06-24 12:09:16
Autor: cynamoon
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w
wiadomości news:slrnh43qkd.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
Nic nie rozumiesz.

http://xkcd.com/139/

:)

 c l i c k 'n' c h i c k s ?

dobrze zrozumiałem?

Marek

Data: 2009-06-24 13:44:46
Autor: robert2
Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?

Nie wiem czy się nie zmieniło, kiedyś był zapis że można motorowerem pod warunkiem nie przekraczania prędkości 40 km/h.

Data: 2009-06-24 14:58:42
Autor: fabian
robert2@mailinator.com wrote:
Nie wiem czy się nie zmieniło, kiedyś był zapis że można motorowerem pod warunkiem nie przekraczania prędkości 40 km/h.

Źródło?

Fabian.

Data: 2009-06-24 16:39:19
Autor: robert3
> [...]
> Nie wiem czy się nie zmieniło, kiedyś był zapis że można motorowerem pod > warunkiem nie przekraczania prędkości 40 km/h.

http://www.kodeksdrogowy.com.pl/archiwum/1983_1.html

Rodział 5, Art 28, ust. 4

Data: 2009-06-24 19:42:20
Autor: fabian
robert3@mailinator.com wrote:
[...]

Teraz do art 28 ma podobne brzmienie art 33, ale tego ustępu tam nie ma. Uff ;)

Fabian.

Czym mozna jezdzic po sciezkach rowerowych poza rowerem?