Czym myć ekrany dotykowe

Data: 2013-03-07 10:58:53
Autor: dcim24
Czym myć ekrany dotykowe
Witam,
Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni? Jak rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne. Specjalne środki?
pozdrawiam
dcim

Data: 2013-03-07 06:42:54
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"dcim24" <dcim24@gmail.com> wrote in message news:kh9od8$4rb$1node1.news.atman.pl...
Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni?
Jak rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne. Specjalne środki?

A zdajesz sobie sprawę z tego, że ekrany dotykowe to szerokie pojęcie?

Najnowsze ekrany ze szkła "Gorilla" są niezniszczalne pod tym względem
i myję je byle czym. Natomiast starsze ekrany często były z tworzywa
sztucznego, zwłaszcza te rezystancyjne, wymagające docisku a nie dotyku
(odróżnić je można po tym, że działają nawet dotykane przez rękawiczki).

Plastikowych ekranów nie myłbym żadnymi rozpuszczalnikami bo zmatowieją.

Swoje iPhony 4 i 5, Nexusa 7 od Googla/Asusa myję typową ściereczką
do mycia okularów które mamy w pracy dostępne: jest to po prostu
ściereczka zamoczona w alkoholu izopropylowym a jak nie mam jej pod
ręką to jak pisałem wyżej, byle czym: zwilżyć i wytrzeć normalną szmatką
czy nawet przetrzeć o nogawkę jeansów :-)

Data: 2013-03-07 13:56:30
Autor: J.F
Czym myć ekrany dotykowe
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w w
[...]

Hm, a przypadkiem wiekszosc monitorow i telewizorow nie jest "plastikowa" ?
Gdzies musi byc polaryzator ...

Kiedys zalalem siemensa C35 etanolem i ze zdziwieniem stwierdzilem ze zewnetrzna szybka oslonowa w telefonie zmatowiala.

Swoje iPhony 4 i 5, Nexusa 7 od Googla/Asusa myję typową ściereczką
do mycia okularów które mamy w pracy dostępne: jest to po prostu
ściereczka zamoczona w alkoholu izopropylowym

A izopropanol to nie "rozpuszczalnik" ? :-)

Fakt ze powszechnie uzywany do czyszczenia elektroniki, i jakby mial zaszkodzic, to by producent duze ostrzezenie dal ...

J.

Data: 2013-03-07 16:43:38
Autor: dcim24
Czym myć ekrany dotykowe
Dzięki wszystkim. Mam nawyk częstego mycia rąk, a mimo to powstają smugi. Przy okazji dowiedziałem się co nieco o ekranach,
kb

Data: 2013-03-07 18:29:22
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"dcim24" <dcim24@gmail.com> wrote in message news:khacjl$qkm$1node1.news.atman.pl...
Dzięki wszystkim. Mam nawyk częstego mycia rąk, a mimo to powstają smugi. Przy okazji dowiedziałem się co nieco o ekranach,

tomek Ci zaraz powie, ĹĽe pewnie mieszkasz w juesej i nie myjesz rÄ…k.

Data: 2013-03-07 19:37:33
Autor: animka
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-07 16:43, dcim24 pisze:
Dzięki wszystkim. Mam nawyk częstego mycia rąk, a mimo to powstają
smugi. Przy okazji dowiedziałem się co nieco o ekranach,

Ostatnio w swoje ręce wziąl mój telefon pan od remontu, Musiałam potem telefon przetrzeć wacikiem ze spirytusem, bo ja nawet do myszki przy komputere nie dotknę jak mam nieumyte ręce. Często ostatnio przy komputerze coś jem, więc musi być sterylnie. Codziennie jak fachowiec od remontu wychodził to dezynfkowałam klamki i kontakty, dopiero potem brałam się za robienie jakiegoś obiadu.

--
animka

Data: 2013-03-08 18:41:02
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"animka" <animka@tonieja.wp.pl> wrote in message news:khch1j$1l7$1node1.news.atman.pl...
[...]

A rozmawiałaś już o tym ze swoim lekarzem rodzinnym?
MoĹĽe jest na to Twoje schorzenie jakieĹ› lekarstwo? ;-)

Data: 2013-03-10 09:47:16
Autor: Trybun
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-09 01:41, Pszemol pisze:
[...]

Nie słyszałeś o najnowszej modzie nazywanej potocznie w kraju dietą tasiemcową? Częste mycie rąk to właśnie objaw zdrowego rozsądku, a nie jakichś fobii.

Data: 2013-03-13 19:48:04
Autor: Marek Dyjor
Czym myć ekrany dotykowe
Trybun wrote:
[...]

jakichĹ› fobii.

mycie rÄ…k OK

ale zachowania paranoiczne nei sÄ… zdrowe...

Data: 2013-03-13 23:41:16
Autor: animka
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-13 19:48, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
[...]

Co z tego, że ktoś umyje ręce, ale dotknie potem do zasyfiałej klamki?

--
animka

Data: 2013-03-14 14:38:19
Autor: Marek Dyjor
Czym myć ekrany dotykowe
animka wrote:
[...]
nie jakichĹ› fobii.

mycie rÄ…k OK

ale zachowania paranoiczne nei sÄ… zdrowe...

Co z tego, że ktoś umyje ręce, ale dotknie potem do zasyfiałej klamki?

poczytaj badania gdzie jest najgorszy syf w domu :)

okazuje siÄ™ ĹĽe najgorsze rozsadniki bakterii to  myjka kuchenna, szmaty kuchenne i deski.

okazało się że deska klozetowa jest znacznie czystsza od myjki kuchennej :)

Data: 2013-03-14 21:39:48
Autor: animka
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-14 14:38, Marek Dyjor pisze:
animka wrote:
[...]

Jak smoluchy nie piorą myjki zmywakowej to potem smoluchy piszą, że brudniejsza od miski klozetowej. Nie wszyscy dziennikarze są czyścioszkami, a piszą w/g siebie :-)

--
animka

Data: 2013-03-16 23:51:58
Autor: Marek Dyjor
Czym myć ekrany dotykowe
animka wrote:
[...]
rozsÄ…dku, a nie jakichĹ› fobii.

[...]

Jak smoluchy nie piorÄ… myjki zmywakowej to potem smoluchy piszÄ…, ĹĽe
brudniejsza od miski klozetowej. Nie wszyscy dziennikarze sÄ…
czyścioszkami, a piszą w/g siebie :-)

dziennikarze steścili tylko badania przeprowadzone w różnych krajach świata na temat ile można zlaeźć bakterii tzw kałowych w różnych miejscach naszego domu i biura.

Data: 2013-03-17 19:29:36
Autor: Michal Tyrala
Czym myć ekrany dotykowe
On Sat, 16 Mar 2013 23:51:58 +0100, Marek Dyjor wrote:
> Jak smoluchy nie pior± myjki zmywakowej to potem smoluchy pisz±, że
> brudniejsza od miski klozetowej. Nie wszyscy dziennikarze s±
> czy¶cioszkami, a pisz± w/g siebie :-)

 dziennikarze ste¶cili tylko badania przeprowadzone w różnych krajach ¶wiata  na temat ile można zlaeĽć bakterii tzw kałowych w różnych miejscach naszego  domu i biura.

Mnie urzekł pomysł prania czego¶, co kosztuje złotówke za kilka szt.
Strach pomyslec jakie ma koncepcje na srajtasme, bo w sumie rolka
drozsza jest...

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-10 10:46:04
Autor: Marek Dyjor
Czym myć ekrany dotykowe
animka wrote:
[...]

NTG...

poszukaj dobrego terapeuty to jest uleczalne ;-)

Data: 2013-03-07 18:28:53
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51388e7f$0$1267$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No niestety tak często bywa że tworzywa sztuczne używane przy
ekranach tego typu nie sÄ… odporne na rozpuszczalniki tak jak jest
odporne szkło... Dlatego warto mieć w telefonie szybkę szklaną
a nie plastikową i nie dawać na nią żadnych idiotycznych "folijek".

[...]

Przeczytaj jeszcze raz, tym razem uważnie, co pisałem o ekranach
plastikowych i rozpuszczalnikach a co pisałem o Gorilla glass
w iPhone 4/5 czy Nexus 7...

Data: 2013-03-10 00:20:41
Autor: J.F.
Czym myć ekrany dotykowe
Dnia Thu, 7 Mar 2013 18:28:53 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

ekranach tego typu nie s± odporne na rozpuszczalniki tak jak jest
odporne szkło...

Ale akurat etanol z reguly malo agresywny jest. A tu taka niespodzianka.

Dlatego warto mieć w telefonie szybkę szklan±

Do pierwszego upadku :-)

a nie plastikow± i nie dawać na ni± żadnych idiotycznych "folijek".

Ale folijke zmatowiona mozna zdjac i nakleic nowa :-P

Swoje iPhony 4 i 5, Nexusa 7 od Googla/Asusa myję typow± ¶ciereczk±
[...]

Ale okulary teraz czesto plastikowe. I izopropanol im nie szkodzi, i etanol
tez nie, i wiele innych plynow organicznych tez nie.
Choc przyznaje ze szklo bardziej odporne.

J.

Data: 2013-03-09 17:31:59
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hwhfmg1gtjur.1kav1eycj2f1f$.dlg40tude.net...
[...]

A Ty dalej swoje? Mimo tylu wcze¶niejszych dyskusji straszysz chochołem?

a nie plastikow± i nie dawać na ni± żadnych idiotycznych "folijek".

Ale folijke zmatowiona mozna zdjac i nakleic nowa :-P

Tak samo jak folijkę można zdj±ć z 10 letniej kanapy...
Tylko że 10 lat siedzi się na folijce a nie na kanapie :-P

[...]

Masz okulary z ekranem dotykowym??? O, to co¶ ciekawego... :-))

I izopropanol im nie szkodzi, i etanol
tez nie, i wiele innych plynow organicznych tez nie.
Choc przyznaje ze szklo bardziej odporne.

No wła¶nie.

Data: 2013-03-10 18:11:11
Autor: J.F.
Czym myć ekrany dotykowe
Dnia Sat, 9 Mar 2013 17:31:59 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

A jaka to roznica macac szklo czy plastik ? :-)

[...]

A ten ekran dotykowy to od macanej strony ? Co nie zmienia meritum: alkohole z reguly plastikom nie szkodza.

J.

Data: 2013-03-10 14:52:51
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:8jpqtz40jfau.7szn8awzslax.dlg40tude.net...
[...]

No zasadnicza - pisałem już o tym...
Producenci dokładaj± dużych starań aby warstwa szkła jaka oddziela
użytkownika od ekranu telefonu była jak najbardziej przeĽroczysta,
jak najlepiej minimalizowała odblaski, była odporna na ciapcianie
palcami (iPhone ma lipofobowe pokrycia) i aby niezawodnie działał
digitizer touchscreena. I Ty teraz na urz±dzenie kosztuj±ce 2000-3000zł
nakładasz folijkę za 10zł i oczekujesz że będziesz mieć te same wrażenia
z użytkowania urz±dzenia?

[...]

Znowu nie doczytałe¶ że insza inszo¶ć to ekran pojemno¶ciowy
a inna inszo¶ć rezystywny, gdzie warstewka musi być miękka
i się mechanicznie uginać pod palcem aby wyczuć ten palec?

Co nie zmienia meritum: alkohole z reguly plastikom nie szkodza.

Z reguły nie, ale jemu zmatowiły.

Data: 2013-03-10 21:09:02
Autor: J.F.
Czym myć ekrany dotykowe
Dnia Sun, 10 Mar 2013 14:52:51 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

oryginalna szybka producenta zapewne kosztuje w okolicach 1 zl, w hurcie
oczywiscie :-P

Jakos tak naklejacze folijek nie narzekaja znaczaco, choc wlasnie
zauwazylem - pojemnosciowy digitizer na samsungu wariuje przy podlaczonej
ladowarce. Hm, z powodu folijki ?

[...]

Ale to cos zmienia w kwestii wrazliwosci na rozpuszczalniki ?

Co nie zmienia meritum: alkohole z reguly plastikom nie szkodza.
Z reguły nie, ale jemu zmatowiły.

Mnie zmatowily. W jednym telefonie. Izopropanol do czyszczenia stosuje sie powszechnie.

J.

Data: 2013-03-11 13:25:12
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1mzo3ovwj2x1k.1e2qf6c41rss$.dlg40tude.net...
[...]

Naklejacze folijek zwykle je naklejaj± zanim mieli jeszcze okazję
nacieszyć się jako¶ci± używania telefonu bez folijki, a więc jak ten
kanarek w klatce u Tuwima - nie zaznali czego¶ więc im tego nie brakuje.
Ja sobie nałożyłem folijkę na iPhone4 po długim czasie używania w chwili
słabo¶ci :-) jak mi się zrobiła jaka¶ mikro rysa od kluczy i nie wytrzymałem
z folijk± dwu dni... Telefon po prostu działa inaczej, dużo gorzej.

choc wlasnie
zauwazylem - pojemnosciowy digitizer na samsungu wariuje przy podlaczonej
ladowarce. Hm, z powodu folijki ?

To chyba problem Samsunga... iPhone nie wariuje przy podł±czonej ładowarce :-)

[...]

No jasne że zmienia. Przecież je¶li nie masz wymagania że folijka ma być
miękka to możesz zastosować zupełnie inne plastiki, lub szkło bardziej
odporne na rozpuszczalniki, jak wła¶nie w touchscreenach pojemno¶ciowych.

A jednak.

Data: 2013-03-08 14:22:16
Autor: the_foe
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-07 13:56, J.F pisze:
Kiedys zalalem siemensa C35 etanolem i ze zdziwieniem stwierdzilem ze
zewnetrzna szybka oslonowa w telefonie zmatowiala.

musieli ja zrobic z polistyrenu. Az tak oszczedzali?

--
the_foe

Data: 2013-03-10 18:12:30
Autor: J.F.
Czym myć ekrany dotykowe
Dnia Fri, 08 Mar 2013 14:22:16 +0100, the_foe napisał(a):
W dniu 2013-03-07 13:56, J.F pisze:
Kiedys zalalem siemensa C35 etanolem i ze zdziwieniem stwierdzilem ze
zewnetrzna szybka oslonowa w telefonie zmatowiala.
musieli ja zrobic z polistyrenu. Az tak oszczedzali?

A z czego powinni ? No w sumie - poliweglan bylby na miejscu

P.S. PS taki wrazliwy ? Chyba nie.

J.

Data: 2013-03-11 19:47:30
Autor: the_foe
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-10 18:12, J.F. pisze:
[...]

zwykła skórka od pomaranczy matowi trwale okladke plyty CD. To samo alkohol etylowy. PS w zadnym wypadku nie nadaje sie na "szybke" do komórki.

--
the_foe

Data: 2013-03-07 10:01:59
Autor: jureq
Czym myć ekrany dotykowe
Dnia Thu, 07 Mar 2013 10:58:53 +0100, dcim24 napisał(a):

Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni? Jak
rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.
Specjalne środki?

Tym co ekrany LCD.

Data: 2013-03-07 19:29:56
Autor: animka
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-07 11:01, jureq pisze:
[...]

Ja najczęściej przecieram tablet i telefon czystym spirytusem.
Monitor to wilgotna, namydlona szmatka,a
  do pĹ‚ukania wypĹ‚ukana w wodzie szmatka, potem do sucha.
--
animka

Data: 2013-03-08 16:46:20
Autor: z
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-07 11:01, jureq pisze:

Tym co ekrany LCD.

Ja tam się nie znam bo mam jakie¶ stary dotykowiec (chyba satio) :-)
i nie widzę potrzeby go czym¶ myć. Jak widzę za dużo odcisków palców to czymkolwiek przecieram i jest ok. Poprzedni wła¶ciciel pieczołowicie nosił folię na ekranie. Po zdjęciu miałem trochę obawy bo to przecież nie jakie¶ nowoczesne "glassy" :-) Nic się nie dzieje. Normalne użytkowanie nie w warsztacie samochodowym :-)

Data: 2013-03-07 12:02:20
Autor: uciu
Czym myć ekrany dotykowe
myje tym co mam pod ręk± nie wydziwiaj±c.... najlepiej kup jak±¶ super hiper szmatke za stówke - bedzie idealna...

....ludzie to maj± co raz "wieksze" problemy...

....grupy schodza na psy....

uciu __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 8088 (20130307) __________

Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Data: 2013-03-07 12:54:42
Autor: Tomek
Czym myć ekrany dotykowe
Użytkownik "uciu"  napisał:

...ludzie to maj± co raz "wieksze" problemy...

Dziwisz się jak "ludzie" obsługuj±c dotykowca nie myj± r±k, a póĽniej problem, bo kawałek irchy za 2,50 do czyszczenia okularów nie daje rady z brudem i smarem?

Data: 2013-03-07 06:44:14
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote in message news:kh9v5n$ji$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "uciu"  napisał:

[...]

A dlaczego miałaby dawać radę? Nie przeceniasz jej nieco?
Tłuszczu naturalnie występuj±cego na rękach nie zmyje tylko rozmaże.
Nie mów mi, że Ty za każdym razem jak chcesz telefonu użyć to idziesz
do łazienki myć ręce?

Data: 2013-03-07 15:37:15
Autor: Tomek
Czym myć ekrany dotykowe
Użytkownik "Pszemol"  napisał:

A dlaczego miałaby dawać radę? Nie przeceniasz jej nieco?

Nie zrozumiałe¶, ale to mnie już od dawna nie dziwi.

Nie mów mi, że Ty za każdym razem jak chcesz telefonu użyć to idziesz
do łazienki myć ręce?

Gdybym miał ręce wymazane tłuszczem i smarem przez większo¶ć czasu, w którym musiałbym używać telefonu, nie wybrałbym dotykowca. Tego chyba nie trzeba Ci tłumaczyć. Natomiast nie maj±c wymazanych r±k jak ¶winia przez większo¶ć dnia, nie mam potrzeby mycia ich za każdym razem przed użyciem telefonu. S± po prostu czyste. Nie macie tam w Juesej nawyku mycia r±k po przyj¶ciu do domu lub po wykonaniu jakich¶ czynno¶ci ręcznych, podczas których ręce się mog± zabrudzić? Szkoda.

Data: 2013-03-07 18:25:56
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"Tomek" <nie@odpisuj.pl> wrote in message news:kha8mq$a2i$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał:

A dlaczego miałaby dawać radę? Nie przeceniasz jej nieco?

Nie zrozumiałe¶, ale to mnie już od dawna nie dziwi.

Jasne... Biedny¶, niezrozumiany... bidulek.

[...]

O ile nie jeste¶ kosmit± z innej planety to masz ręce wymazane tłuszczem
jak każdy z nas - jak my¶lisz, sk±d się bior± tzw. "odciski palców"?
Gdyby wystarczyło umyć ręce aby zmyć z nich tłuszcz to nie zostawiałby¶
praktycznie zawsze i wszędzie tłustych odcisków palców. Twoja skóra
nieustannie produkuje pot i łój i te substancje mieszaj±c się ze złuszczaj±cym
się naskórkiem powoduj± że ręce zawsze będ± zostawiać plamy na ekranach
dotykowych - no chyba że tak jak sugerowałem wcze¶niej, przed każdym
użyciem ekranu idziesz umyć ręce mydłem.

[...]

Próbujesz ubliżyć rozmówcy aby tym zamaskować swój brak wiedzy na
temat fizjologii człowieka?

Data: 2013-03-08 10:16:43
Autor: Tomek
Czym myć ekrany dotykowe
Użytkownik "Pszemol"  napisał:

A dlaczego miałaby dawać radę? Nie przeceniasz jej nieco?
Nie zrozumiałe¶, ale to mnie już od dawna nie dziwi.
Jasne... Biedny¶, niezrozumiany... bidulek.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem o kawałku irchy i pomy¶l, czy mnie to dziwi, czy stwierdziłem fakt.

O ile nie jeste¶ kosmit± z innej planety to masz ręce wymazane tłuszczem
jak każdy z nas

Masz problem z wydolno¶ci±? Pocisz się? Często denerwujesz? Plamy w±trobowe i wszelkie inne dolegliwo¶ci to skutek działania azbestu?
Ja nie mam r±k w tłuszczu. Myję je wtedy, gdy mam ochotę czuć, że s± czyste. Czy u was higiena jest zakazana?

Twoja skóra nieustannie produkuje pot i łój

Widocznie nie w takich ilo¶ciach jak Twoja. Ale to chyba nie moja wina.

Próbujesz ubliżyć rozmówcy aby tym zamaskować swój brak wiedzy na
temat fizjologii człowieka?

Niestety jest mi obca fizjologia kogo¶, kto usilnie próbuje wmówić, że tłuste i brudne ręce to normalne zjawisko.

Data: 2013-03-07 13:00:19
Autor: Chris
Czym myć ekrany dotykowe
uciu nabazgrał(a):

...grupy schodza na psy....

A tobie co¶ się do dupy przykleiło :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-03-07 22:05:25
Autor: uciu
Czym myć ekrany dotykowe

A tobie co¶ się do dupy przykleiło :)

do dupy mi sie przykleja pisz±c z firmowego kompa - nie moge tego wył±czyć, nie mam uprawnien administratora... sorry ale czytaj±c ten PROBLEM nie wytrzymałem i musiałem co¶ napisać:)

uciu

Data: 2013-03-08 08:46:23
Autor: Chris
Czym myć ekrany dotykowe
uciu nabazgrał(a):

[...]

Spoko, niektórzy po prostu maj± tak przez olewkę :)
Ja też mam to gówno w firmie ale na szczę¶cie wył±czyli ogonek.

Data: 2013-03-07 13:10:39
Autor: K
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 07-03-2013 10:58, dcim24 pisze:
[...]

plyn do okien + recznik papierowy. ew zamiast plynu moze byc pianka do plastikow.
nie ma sie co spuszczac.

Data: 2013-03-07 16:43:29
Autor: JoteR
Czym myć ekrany dotykowe
"dcim24" napisał:

Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni?

Chuchąć i wytrzeć o dżinsy.

Jak rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.

Paskudne w smaku.

JoteR

Data: 2013-03-07 17:11:05
Autor: Mr. Misio
Czym myć ekrany dotykowe
Użytkownik JoteR napisał:

Jak rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.

Paskudne w smaku.

Oj tam, oj tam ;)

Data: 2013-03-08 08:48:17
Autor: Chris
Czym myć ekrany dotykowe
JoteR nabazgrał(a):

"dcim24" napisał:
Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni?
Chuchąć i wytrzeć o dżinsy.

Wystarczy wytrzeć o spodnie, bluzę czy cokolwiek ma się na sobie :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-03-08 18:42:13
Autor: Pszemol
Czym myć ekrany dotykowe
"Chris" <chris@spam.pl> wrote in message news:khc542$jvh$1node1.news.atman.pl...
JoteR nabazgrał(a):

"dcim24" napisał:
Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni?
Chuchąć i wytrzeć o dżinsy.

Wystarczy wytrzeć o spodnie, bluzę czy cokolwiek ma się na sobie :)

Dokładnie tak.
Czasem jednak jest np. plamka z kalafonii bo się leżało
koło lutownicy i prysło - wtedy bez alkoholu ani rusz :-)

Data: 2013-03-07 19:56:14
Autor: the_foe
Czym myć ekrany dotykowe
W dniu 2013-03-07 10:58, dcim24 pisze:
Jak rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne

why?
wóda raczej szkła nie rozpuszcza. Poliweglany sa odprone na alkohol.
Nie widze przeciwskazan. Klopot moze sprawiac spirytus salicylowy, gdyz przez dodatki po wyschnieciu zostawia osad.

--
the_foe

Data: 2013-03-11 18:27:17
Autor: work
[...]