Czym myć ręce?

Data: 2018-06-25 22:40:10
Autor: Marek S
Czym myć ręce?
Witam,

Pozornie głupie pytanie i NTG... Pomyślałem, że brać mechaników samochodowych będzie najlepszym miejscem do uzyskania odpowiedzi. Otóż lubię majsterkować i czasem mam dłonie w smarach. Domycie ich graniczy z cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-) W pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-) Jakiego środka używa się w warsztatach?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-25 13:48:10
Autor: sczygiel
Czym myć ręce?
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 15:40:14 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
[...]

Najpierw smarujesz kremem ochronnym, potem pasta bhp.
Pasta tez dosyc dobrze daje rade jak nie zasmarujsz rak kremem.

https://sklep969221.shoparena.pl/pl/p/TRAVABON-Krem-ochronny-przed-praca-OLEJE-SMARY-1l/2209

Ale jak zababrasz sie w silniku to nie ma zmiluj, po pazurach bedzie widac zes jest chlopak robotny.

Jak chcesz miec palce jak pianista to tylko gumowe rekawiczki.
I o ile ci sie rece bardzo nie poca to to jest chyba najlepsze rozwiazanie. Stosuje i przy robocie i przy malowaniu i przy sprzataniu.
Lateksowe 100 czy 200 sztuk kosztuje jakies 20-30pln...

Data: 2018-06-26 21:30:00
Autor: Marek S
Czym myć ręce?
W dniu 2018-06-25 o 22:48, sczygiel@gmail.com pisze:

Najpierw smarujesz kremem ochronnym, potem pasta bhp.
Pasta tez dosyc dobrze daje rade jak nie zasmarujsz rak kremem.

Sęk w tym, że ręce muszę mieć możliwie czyste przy majsterkowaniu. Nie mogę nakładać kremu przed pracą.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-26 15:10:32
Autor: Zenek Kapelinder
Czym myć ręce?
Chyba Ci juz doradzili najlepsza metode jesli hobby nie polega na przebieraniu umazanego przepracowanym olejem tluczonego szkla zmieszanego z wiorami z kwasowki, pinezkami i gwozdziami tapicerskimi. To gumowe cienkie rekawiczki. Robia teraz z jakis cudownym materialow typu neopren itp. Uzywam takich rekawiczek przy pracach kuchennych bo tak sie zlozylo ze od pewnego czasu ja gotuje. Inna sprawa ze tak dobrego kilkadziesiat lat nie jadlem. Jak sa dopasowane rozmiarem to zachowuja sie jak druga skora. Rece sie w nich prawie nie poca jak przed wlozeniem wsypac troche talku albo maki ziemniaczanej..

Data: 2018-06-27 16:26:17
Autor: Marek S
Czym myć ręce?
Chyba Ci juz doradzili najlepsza metode jesli hobby nie polega na przebieraniu umazanego przepracowanym olejem tluczonego szkla zmieszanego z wiorami z kwasowki, pinezkami i gwozdziami tapicerskimi.

Tak, już doradzili. :-)

To gumowe cienkie rekawiczki. Robia teraz z jakis cudownym materialow typu neopren itp.

Zamówiłem na próbę jakieś. Stosowałem pierwotnie takie jak w gabinetach zabiegowych mają ale były g... warte. Muszę czuć w palcach drobne elementy więc grubych nie chciałem.

Uzywam takich rekawiczek przy pracach kuchennych bo tak sie zlozylo ze od pewnego czasu ja gotuje. Inna sprawa ze tak dobrego kilkadziesiat lat nie jadlem.

To zaproszenie na obiad? :-)

Jak sa dopasowane rozmiarem to zachowuja sie jak druga skora. Rece sie w nich prawie nie poca jak przed wlozeniem wsypac troche talku albo maki ziemniaczanej.

Podaj może jakieś detale.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-27 09:04:08
Autor: Zenek Kapelinder
Czym myć ręce?
Jak masz pomiedzy 30 a 40 lat i ladne cycki to zaproszenie.

Data: 2018-06-28 20:39:22
Autor: Marek S
Czym myć ręce?
Jak masz pomiedzy 30 a 40 lat i ladne cycki to zaproszenie.

:-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-28 21:06:01
Autor: Uzytkownik
Czym myć ręce?

Jak masz pomiedzy 30 a 40 lat i ladne cycki to zaproszenie.

Przyjeżdżam w sobotę. Tymczasem przesyłam zdjęcie http://tiny.pl/gs43r

Data: 2018-06-28 13:03:27
Autor: losspistolss
Czym myć ręce?
To se chłopaki pobalujecie.

Data: 2018-06-28 15:03:15
Autor: Zenek Kapelinder
Czym myć ręce?
Data: 2018-06-29 01:04:38
Autor: Adam
Czym myć ręce?
Przyjedz w takim razie z siostra a ja przyprowadze kolezanke dla ciebie https://www.google.com/search?q=bardzo+gruba+kobieta&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwics7XrrffbAhWKFJoKHc3FA0QQ_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=HFly6Lir9nIhaM:&isa=y

Przyprowadzisz czy przyturlasz?  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-28 19:17:19
Autor: Zenek Kapelinder
Czym myć ręce?
To moze wezme dla nas jedzenie w sloiki, dla nie w wiadrze i sie u niej spotkamy?

Data: 2018-06-29 08:28:01
Autor: Uzytkownik
Czym myć ręce?

Przyjedz w takim razie z siostra

OK.
http://tiny.pl/gsnw6
Prawda, że słodka?

[...]

Mówiła, że była twoją dziewczyną, ale narzekała, że jesteś meteopatą seksualnym, że u ciebie cały czas stała ...... pogoda: z przodu opad, a z tyłu wiatry.

Data: 2018-06-29 03:25:31
Autor: Zenek Kapelinder
Czym myć ręce?
Jak wroce z Kielc to dam znac zebyscie przyjechali.

Data: 2018-06-29 16:32:44
Autor: Marek S
Czym myć ręce?
Chłopaki dajcie spokój bo traumy się nabawię :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-25 15:01:33
Autor: Zenek Kapelinder
Czym myć ręce?
Jesli to czyste smary to ciepla woda i mydlo. Jesli przepracowane to dupa zbita, tylko czas czyli kilka dni. Popatrz na rece mechanikow samochodowych. Gdyby byly cudowne srodki to by ich uzywali.

Data: 2018-06-26 00:13:16
Autor: J.F.
Czym myć ręce?
Dnia Mon, 25 Jun 2018 15:01:33 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Jesli to czyste smary to ciepla woda i mydlo. Jesli przepracowane to
dupa zbita, tylko czas czyli kilka dni. Popatrz na rece mechanikow
samochodowych. Gdyby byly cudowne srodki to by ich uzywali.

Ale sa.
Niestety - nazwy nie powiem, ale pare razy uzywalem.
niezla byla pasta BHP z trocinami, byl swietny żel.

https://forum-mechanika.pl/threads/pasta-do-czyszczenia-r%C4%85k.7045/

J.

Data: 2018-06-26 01:50:29
Autor: kk
Czym myć ręce?
Jesli to czyste smary to ciepla woda i mydlo. Jesli przepracowane to dupa zbita, tylko czas czyli kilka dni. Popatrz na rece mechanikow samochodowych. Gdyby byly cudowne srodki to by ich uzywali.

Nosz ... zwykły proszek rozwiązuje problem

Data: 2018-06-26 12:54:04
Autor: J.F.
Czym myć ręce?
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgrv4d$g45$1@news.icm.edu.pl...
[...]

a) tak sobie, nienajlepiej,
b) duzo sody zawiera, regularne mycie nie jest szkodliwe ?

J.

Data: 2018-06-26 17:11:14
Autor: Uzytkownik
Czym myć ręce?
W dniu 2018-06-26 o 12:54, J.F. pisze:

Nosz ... zwykły proszek rozwiązuje problem

a) tak sobie, nienajlepiej,
b) duzo sody zawiera, regularne mycie nie jest szkodliwe ?

Sody jak sody, ale dużo fosforanów, które niszczą skórę powodując, że pęka i tworzą się rany.

Data: 2018-06-26 17:59:38
Autor: kk
Czym myć ręce?
[...]

I co z tego ? Mówię, że jakby nie było innych środków to zwykły proszek problem rozwiązuje a nie, że jest najwłaściwszy.

Data: 2018-06-25 22:54:03
Autor: ToMasz
Czym myć ręce?
W dniu 25.06.2018 o 22:40, Marek S pisze:
[...]

przesadzasz. jeśli grzebiesz w warsztacie, to masz jakąś ulubioną chemię do usuwania starych smarów. Może benzyna ekstrakcyjna, może to czego używają w myjkach przemysłowych (pure solve). Jeśli rozpuszcza smar w zakamarkach auta, to rozpuści na dłoniach. są silne środki myjące... na bazie wody. wszelakie płyny do mycia silników. chyba najmocniejszy jest Dimer. nie radzę stosować mocniejszego niż 1:10. Jednak jeśli myślisz o regularnym babraniu sie w smarach, lepiej używaj pasty. są lepsze, gorsze, ale jak umyjesz pastą, wcisniesz ją w paznokcie i zakamarki, a potem pozmywasz naczynia, albo wypierzesz skarpetki  - masz ręce jak noworodek. Ale najlepsze są rękawice robocze podczas pracy
ToMasz

Data: 2018-06-25 23:15:12
Autor: Uzytkownik
Czym myć ręce?
W dniu 2018-06-25 o 22:54, ToMasz pisze:

[...]

Jaja sobie robisz? Środki do mycia silników są bardzo żrące i można sobie poparzyć ręce, ponieważ najważniejszym składnikiem takich płynów jest wodorotlenek sodu czyli soda kaustyczna. Środek ten działa bardzo podstępnie na skórę, bo początkowo nie daje żadnych odczuć. Wnika głęboko w skórę, a kiedy zaczyna piec to już za późno, a poparzenia te goją się bardzo trudno.
Benzyna zaś mocno wysusza skórę, która po takiej benzynie lubi pękać.

Data: 2018-06-26 00:37:45
Autor: Adam
Czym myć ręce?
W dniu 2018-06-25 o 23:15, Uzytkownik pisze:
[...]

Ponadto lubią też zawierać różne tolueny, acetony i inne takie. A niektóre z tych rozpuszczalników wnikają przez skórę.

Generalnie trzeba szukać na hasło "pasta BHP do rąk". Albo przejść się do jakiegoś w miarę czystego mechanika i podpytać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-26 11:30:19
Autor: t-1
Czym myć ręce?
[...]

Żadnym rozpuszczalnikiem bo utrwali zabrudzenia wewnątrz naskórka.
Na początek spożywczym tłuszczem, który rozpuści zabrudzenia.
Jak w domu to nawet masło czy olej do smażenia.
Później już mydło da radę.

Data: 2018-06-26 11:51:41
Autor: J.F.
Czym myć ręce?
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgt12s$t4h$1@node2.news.atman.pl...
Żadnym rozpuszczalnikiem bo utrwali zabrudzenia wewnątrz naskórka.
Na początek spożywczym tłuszczem, który rozpuści zabrudzenia.
Jak w domu to nawet masło czy olej do smażenia.
Później już mydło da radę.

Masło znakomite na smołe, ale na stare smary, to IMO niezbyt.

J.

Data: 2018-06-25 23:09:32
Autor: Uzytkownik
Czym myć ręce?
W dniu 2018-06-25 o 22:40, Marek S pisze:
[...]

Krem ochronny, a później mycie żelem: http://garchem.pl/kategoria/14/produkty

Żel ten jest naprawdę dobry.

Poza tym warto używać jednorazowe rękawiczki ochronne: lateksowe, winylowe lub nitrylowe. Rękawiczki takie kupisz w każdej aptece w cenie 10-40zł za paczkę 100 sztuk.

Data: 2018-06-26 00:36:31
Autor: Tomasz Pyra
Czym myć ręce?
Dnia Mon, 25 Jun 2018 22:40:10 +0200, Marek S napisał(a):

Jakiego środka używa się w warsztatach?

Wiele różnych past do rąk testowałem, jakieś piaskowe, trocinowe, na sucho,
mokro itp.

Ale zdecydowanie i pod każdym względem najlepsza jest ta pasta, przy
opornym brudzie tyle że trzeba myć ręce szczotką do rąk (z tego co pamiętam
to nawet jest w wiaderku):
https://www.iparts.pl/czesc/pasta-do-mycia-rak-liqui-moly-handwaschpaste-12-5-kg-liqui-moly-2187,1-222-2187-1420416.html

Data: 2018-06-26 00:53:23
Autor: J.F.
Czym myć ręce?
[...]

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/54194/wielki-test-chemii-warsztatowej-do-mycia-rak

J.

Data: 2018-06-26 20:55:06
Autor: Marek S
Czym myć ręce?
W dniu 2018-06-26 o 00:53, J.F. pisze:

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/54194/wielki-test-chemii-warsztatowej-do-mycia-rak

Rewelka, dzięki :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-26 06:34:28
Autor: Jacek
Czym myć ręce?
[...]

Ja sobie chwalę środek Fast Orange:
http://www.eceluloza.pl/pl/p/Fast-Orange-Trounce-3%2C79L-Emulsja-do-mycia-rak/169
Zawiera pumeks, dobrze szoruje i od biedy można go używać nawet, jak nie ma wody. Przede wszystkim to używaj rękawiczek. Czy to zwykłych, czy jednorazowych (polecam nitrylowa - mocniejsze od lateksowych).
Na zakończenie stara rada:
najtrudniejsze zabrudzenia z rąk usuniesz idealnie wyrabiając ręcznie ciasto, ewentualnie mieszając mięso na mielone ;-)
Warunek jest tu jeden - musisz to robić jak domownicy nie widzą.
Jacek

Data: 2018-06-26 08:54:36
Autor: Marcin N
Czym myć ręce?
[...]

Kup LOC Amwaya. Taki płyn do mycia. Delikatny i skuteczny.

--
MN

Data: 2018-06-26 11:53:05
Autor: yabba
Czym myć ręce?
W dniu 26-06-2018 o 08:54, Marcin N pisze:
[...]

Nie pamiętam czy to był LOC, ale kiedyś Amway miał takie mydło w butelkach z pompką. Fenomenalnie zmywał wszystkie smary z rąk.

yabba

Data: 2018-06-26 14:03:06
Autor: Uncle Pete
Czym myć ręce?
On 2018-06-25 22:40, Marek S wrote:
Witam,

[...]

Stary rosyjski mechanik nauczył mnie myć ręce proszkiem do prania. Schodzi naprawdę ładnie.

W Biedronce była jakaś tania pasta BHP w puszcze - też ładnie zmywa i posiada coś zmiękczające skórę.

Data: 2018-06-26 07:28:33
Autor: losspistolss
Czym myć ręce?
Po proszkach niektórzy dostają egzem lub innych skórnych świństw. Pasta BHP i szczota. A przed robotą krem.

Czym myć ręce?