Data: 2013-03-19 18:57:59 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Witam
Jakie macie metody na szybkie czyszczenie nalotu z linek, śrubek itd? Ręczne czyszczenie, za pomocą szczoteczki za bardzo mi się nie uśmiecha a psikać czymś tłustym za bardzo nie chcę bo i hamulce Avidy mi się pokryły tym nalotem. Linka oczywiście gorzej chodzi w pancerzu, ale tutaj wystarcza cienka igła +strzykawka i olej. Ale co z innymi częściami które nie mogą być narażane na zatłuszczenie? Są jakieś środki które "rozpuszczają" ten nalot? Zima niestety sprzyja powstawaniu tego nalotu. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-19 12:55:42 | |
Autor: rmikke | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu wtorek, 19 marca 2013 19:57:59 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
[...] Linka oczywi¶cie gorzej chodzi w pancerzu, ale tutaj wystarcza cienka igła Mi tam na linkę wystarczył Przyjaciel Rowerzysty (aka Prawdziwego Mężczyzny(R) narzędzie nr 1): http://u.42.pl/2JLU Zima niestety sprzyja powstawaniu tego nalotu. I dlatego zim± mam hamulce rolkowe :P |
|
Data: 2013-03-19 23:55:16 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:101b163b-3c42-463e-ba1a-d1cc01bc3300@googlegroups.com... W dniu wtorek, 19 marca 2013 19:57:59 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał: W kwestii linek. Tylko my¶lenie uprzedzaj±ce, czyli "smary" teflonowe w trakcie montażu. "Suchy smar" czyli teflon, nałożony na nowe linki, prowadnice itp. zwraca się stukrotnie. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-20 00:09:20 | |
Autor: rmikke | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu wtorek, 19 marca 2013 23:55:16 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:101b163b-3c42-463e-ba1a-d1cc01bc3300@googlegroups.com... Czy ja wiem... Jedno psiknięcie WD40 na trzy zimy to nie jest jakis straszny koszt... |
|
Data: 2013-03-20 07:52:36 | |
Autor: szufela | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W kwestii linek. Tylko my¶lenie uprzedzaj±ce, czyli "smary" teflonowe w trakcie montażu. "Suchy smar" czyli teflon, nałożony na nowe linki, prowadnice itp. zwraca się stukrotnie. Nie wiem po co, wywalone pieniadze. sz. |
|
Data: 2013-03-21 08:55:46 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Użytkownik "szufela" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kibmd0$hjj$1@node1.news.atman.pl... Czyszczenie też kosztuje i wymaga większej pracy niż pierwotne zabezpieczanie. Dodatkowo nigdy w pełni nie doczy¶cisz linki między splotami. Teflon nie tylko zabezpiecza, ale i smaruje. Możesz kupić sobie linkę powlekan± lub z nierdzewki, ale to też dodatkowa kasa.W kwestii linek. Tylko my¶lenie uprzedzaj±ce, czyli "smary" teflonowe w trakcie montażu. "Suchy smar" czyli teflon, nałożony na nowe linki, prowadnice itp. zwraca się stukrotnie. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-21 10:39:00 | |
Autor: szufela | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Czyszczenie też kosztuje i wymaga większej pracy niż pierwotne zabezpieczanie. Dodatkowo nigdy w pełni nie doczy¶cisz linki między splotami. Teflon nie tylko zabezpiecza, ale i smaruje. Możesz kupić sobie linkę powlekan± lub z nierdzewki, ale to też dodatkowa kasa. Sugerujesz, ze jesli posmarujesz linke to w srodku nie bedzie zbieral sie brud ? Piszesz rowniez, ze nierdzewna linka to dodatkowa kasa, to jaka jest roznica w cenie ? Nie bardzo rozumiem, smarujesz linke teflonem, ktora chodzi w teflonowym wkladzie pancerza bo nie jest nierdzewna ?:) sz. |
|
Data: 2013-03-21 11:39:34 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Użytkownik "szufela" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kiekgu$keu$1@node1.news.atman.pl... Linka trze się o pancerz i to jest mały problem przy ci±głym używaniu linek, gdyż w tym miejscu częste ruchy linki względem pancerza usuwaj± naloty korozyjne. Większy problem to korozja między drutami linki i wła¶nie przed tym bardzo dobrze zapobiegaj± tzw. suche smary teflonowe. Trochę przećwiczyłem linek w pancerzu, od samochodowych, przez rowerowe i inne cienkie steruj±ce. Pokrywanie nowych linek i pancerzy smarem teflonowym zawsze mi się sprawdza.Czyszczenie też kosztuje i wymaga większej pracy niż pierwotne zabezpieczanie. Dodatkowo nigdy w pełni nie doczy¶cisz linki między splotami. Teflon nie tylko zabezpiecza, ale i smaruje. Możesz kupić sobie linkę powlekan± lub z nierdzewki, ale to też dodatkowa kasa. Nie sugeruję, że nie będzie się zbierał brud, ale nie będzie się kleił tak jak do tradycyjnych ¶rodków smarnych i tak samo jak tam wpada tak tu ma szansę wylecieć z pancerza. Koszt nawet 50 zł za teflon w spreju, który wykorzystasz nie tylko przy rowerze nie jest jaki¶ kuriozalnie wysoki. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-21 12:10:59 | |
Autor: szufela | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Większy problem to korozja między drutami linki i wła¶nie przed tym bardzo dobrze zapobiegaj± tzw. suche smary teflonowe. Hmm, w takim razie proponuje zmienic na nierdzewki, koszt 5-7zl za 2m zamiast chrzanic sie ze smarami za 50zl. Zanim przerdzewieje minie 10lat, wiec szybciej kilka razy wymienisz pancerze ;) Nie sugeruję, że nie będzie się zbierał brud, ale nie będzie się kleił tak jak do tradycyjnych ¶rodków smarnych i tak samo jak tam wpada tak tu ma szansę wylecieć z pancerza. Bedzie sie kleil jeszcze mniej gdy zostawisz ja tylko w samym wkladzie teflonowym pancerza. Po to to wymyslono, zeby nie trzeba bylo tam niczego pchac. PS. Jak tak czytam tu niektore pomysly to przypomina mi sie dowcip jak to Ford zatrudnil polaka przy produkcji samochodow i jeszcze przed podjeciem pracy na swoim stanowisku powiedzial do własciciela co on by tu zracjonalizowal :) sz. |
|
Data: 2013-03-21 12:57:40 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Użytkownik "szufela" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kieptd$q2i$1@node1.news.atman.pl... Cóż, obecnie preparaty teflonowe s± powszechnie używane w przemy¶le np. do prowadnic foteli samochodowych, które dawniej były składnic± piachu, kurzu i blokowały się przy każdej próbie cofnięcia fotela dalej niż kilka centymetrów. Fluidyzacja też nie jest technologi± kosmiczn±. Jednak:Większy problem to korozja między drutami linki i wła¶nie przed tym bardzo dobrze zapobiegaj± tzw. suche smary teflonowe. - wkłady "teflonowe" pancerzy nie s± z teflonu ale z innych elastyczniejszych i ¶liskich tworzyw - teflon jest idealny gdy nakłada się go na "goły" metal jak np. w patelniach w trakcie produkcji - sprawdza się gdy natryskiwany jest na czysty metal preparatami w spreju - stale nierdzewne nie s± najlepszym materiałem na linki Obecnie modne słowo "nanotechnologia", czyli w tym temacie pokrywanie cz±steczkami lub nawet pojedynczymi atomami, dało by naprawdę dobre linki i pancerze. I proszę nie mów mi, że to "kosmos", bo to technologie jeszcze z lat siedemdziesiatych ubiegłego wieku. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-22 06:48:05 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
NO to wiadomo co z linkami ale co z śrubkami? Przecież nie psiknę na śrubkę do regulacji w szczękach.
-- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-22 10:43:54 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kigur5$cs8$1@dont-email.me... NO to wiadomo co z linkami ale co z śrubkami? Przecież nie psiknę na Ze śrubkami będzie większy problem. Po pierwsze nie wiem co masz na myśli pisząc nalot. Może być to matowienie powierzchni skutkiem oksydacji powłoki galwanicznej lub typowa rdza pochodząca z stali i wyłażąca na powierzchnię z pod pokrycia galwanicznego. W tym drugim przypadku nie znam skutecznej metody. Ognisko korozji jest niedostępne i czyszczenie powierzchni tylko usuwa efekt wizualny i to na krótko. Były kiedyś specjalne transparentne lakiery, ale też się nie sprawdzały. Co do matowienia i delikatnych nalotów to technicznie nie są groźne ale nie miłe dla oka. Najlepszym preparatem jaki znam od końca lat sześćdziesiątych jest Autosol. Jest to pasta polerska do metali, głównie tzw. chromów. Czyściłem tym już swojego pierwszego składaka "Karat" w latach siedemdziesiątych :). Dobrze usuwa wszelakie naloty, wybłyszcza i nieźle zabezpiecza powierzchnie. Robota żmudna i nudna. Wąski pasek szmatki i "jechane". Odradzam typowe odrdzewiacze bo albo są mało skuteczne, albo wymagają pasywacji gdyż zawierają kwas fosforowy. Z mojego doświadczenia, odrdzewiacze w spraju mają umożliwić odkręcenie śruby bardziej z myślą o jej wymianie niż ponownym użyciu. Odrdzewiacze mające na celu zatrzymanie korozji są zazwyczaj oparte na kwasie fosforowym co wymaga późniejszej pasywacji lekką zasadą, czyli np. wodą z mydłem. Reasumując to szczęki hamulców, rury i inne większe elementy roweru lecę Autosolem, a drobne śrubki i nakrętki albo wymieniam, albo odpuszczam sobie ich wygląd. p.s. Autosol jest wynalazkiem pochodzącym z dawnego NRD i produkowanym do dziś. Nie rysuje powierzchni, bo nie jest to typowa pasta ścierna. Nadaje się do stali zwykłej oraz nierdzewnej, mosiądzu, aluminium oraz powłok chromowanych i wszystkich innych metali. Autosol ma właściwości konserwujące i chroniące powierzchnię metali przed wpływami atmosferycznymi. Oczywiście usuwa ślady rdzy, naloty, przebarwienia oraz daje ładne błyszczące powierzchnie. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-22 10:56:16 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
(...) Autosol jest wynalazkiem pochodzącym z dawnego NRD i produkowanym do dziś. Nie rysuje powierzchni, bo nie jest to typowa pasta ścierna. Nadaje się do stali zwykłej oraz nierdzewnej, mosiądzu, aluminium oraz powłok chromowanych i wszystkich innych metali. Autosol ma właściwości konserwujące i chroniące powierzchnię metali przed wpływami atmosferycznymi. Oczywiście usuwa ślady rdzy, naloty, przebarwienia oraz daje ładne błyszczące powierzchnie. A gdzie "Audycja zawierała lokowanie produktu"? :-) |
|
Data: 2013-03-22 11:14:40 | |
Autor: coaster | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
W dniu 2013-03-22 10:56, Alfer_z_pracy pisze:
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał: Hmm, w nazwie sugeruje solenie auta ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-03-22 15:11:50 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:514c2ad3$0$1248$65785112@news.neostrada.pl... Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:Nie zawierała :). Ale jak by co to podobną "laurkę" mogę napisać dla pamiętającego czasy PRL-u Auto Maxa do lakierów, Elektrosolu do elektryki i paru innych dobrych preparatów obecnych jeszcze w handlu. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-22 12:42:29 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Fri, 22 Mar 2013 10:43:54 +0100, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a): .... Mi na wyglądzie nie zależy. Bardziej frustruje mnie że śrubka regulacyjna w szczękach Avid BB7 nie da się obkręcić bez klucza, kiedyś można było palcami. Najprawdopodobniej na dniach będę musiał rozkręcić całość i osobno powyczyszczać. Ale wolałbym iść na skróty, psiknąć *magicznym środkiem* który nie zatłuści okładzin i cieszyć się poprawą. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-22 14:52:44 | |
Autor: live_evil | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
On 22.03.2013 13:42, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Fri, 22 Mar 2013 10:43:54 +0100, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury To się w dwie minuty robi ;-) http://www.youtube.com/watch?v=AStEO3-XB1U Wykręć torksem ten aluminiowy walec, przetrzyj gwinty, nasmaruj, wkręć z powrotem. -- live_evil |
|
Data: 2013-03-22 17:34:54 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Fri, 22 Mar 2013 14:52:44 +0100, live_evil napisał(a):
To się w dwie minuty robi ;-) http://www.youtube.com/watch?v=AStEO3-XB1UDokładnie to 1m45s. Ale zapominasz że na początku to ustrojstwo trzeba wykręcić z ramy. W weekend będę miał dużo czasu to zadziałam. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-22 16:08:46 | |
Autor: usame | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu pi±tek, 22 marca 2013 18:34:54 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Nie trzeba demontować zacisku. Ale dla wygody dobrze jest zdemontować koło. -- live_evil |
|
Data: 2013-03-22 15:24:23 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kihjjl$b9i$1@dont-email.me... Dnia Fri, 22 Mar 2013 10:43:54 +0100, Jarosław Augustyniak vel Kot BuryA ta "wredna" śrubka to przypadkiem nie jest z ocynkowanej stali wkręcona w aluminiowy element szczęki? Jeżeli tak to problem leży w gwincie wewnętrznym a nie w śrubce. To połączenie metali spędza sen z powiek mechanikom samochodowym od wielu lat. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-22 17:36:04 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Fri, 22 Mar 2013 15:24:23 +0100, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a): A ta "wredna" śrubka to przypadkiem nie jest z ocynkowanej stali A jeśli tak to klej do gwintów wystarczy? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-22 21:30:47 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kii4q4$d04$2@dont-email.me... Dnia Fri, 22 Mar 2013 15:24:23 +0100, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury Dla czego klej? Jak rozumiem to śrubka Ci się powoli "zapieka" w gwincie i chcesz przywrócić pierwotne lekkie jej wkręcanie. Ja bym raczej, po oczyszczeniu, użył niebieskiego smarowidła do zacisków hamulcowych w samochodach. Ocynkowana stal uwielbia się trwale i samoistnie "sklejać" ze stopami alu. W następstwie albo urywa się cienka śrubka, albo śrubka wytrzymuje odkręcanie i "wychodzi" razem z gwintem aluminiowego korpusu. Niestety skończył mi się ten "niebieski wynalazek" a nazwy nie pamiętam. W sklepach motoryzacyjnych trzeba popytać Może nada się też smar miedziany, ale zbyt krótko go używam, by być pewnym skuteczności. Fakt jest faktem, że mosiądze nie zapiekają się tak w alu jak właśnie ocynkowane stale. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-22 16:04:20 | |
Autor: live_evil | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu pi±tek, 22 marca 2013 21:30:47 UTC+1 użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
Dla czego klej? Jak rozumiem to ¶rubka Ci się powoli "zapieka" w gwincie i chcesz przywrócić pierwotne lekkie jej wkręcanie. Ja bym raczej, po oczyszczeniu, użył niebieskiego smarowidła do zacisków hamulcowych w samochodach. Ocynkowana stal uwielbia się trwale i samoistnie "sklejać" ze stopami alu. W następstwie albo urywa się cienka ¶rubka, albo ¶rubka (...) Widziałe¶ kiedy¶ na oczy ten zacisk (bb7)? Tu aluminiowy walec (¶rednica pi razy oko 25mm) wkręca się w aluminiowy korpus zacisku. Jak to wygl±da możesz zobaczyć w filmiku, który umie¶ciłem wcze¶niej w tym w±tku. Wystarczy kropla oleju lub odrobina smaru stałego. -- live_evil |
|
Data: 2013-03-20 12:18:58 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Tue, 19 Mar 2013 23:55:16 +0100, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a): W kwestii linek. Tylko myślenie uprzedzające, czyli "smary" teflonowe wNo o tym się dowiedziałem ostatnio. Jak będę wymieniał linki to będę to miał na uwadze. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-20 12:22:09 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Tue, 19 Mar 2013 12:55:42 -0700, rmikke napisał(a):
Mi tam na linkę wystarczył Przyjaciel Rowerzysty (aka PrawdziwegoNa linki jak znalazł ale nie będę nim psikał na połączenia ruchome przy szczękach hamulca. I dlatego zimą mam hamulce rolkowe :PTa, będę w góralu na zimę zmieniał całą piastę. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-20 05:44:11 | |
Autor: rmikke | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu ¶roda, 20 marca 2013 13:22:09 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Tue, 19 Mar 2013 12:55:42 -0700, rmikke napisał(a): Na to znalazłem prostszy sposób - zmieniam całego górala ;) W ten sposób znika problem zmiany opon, rdzewienia lag amortyzatora, a i osłona na łańcuchu jest, i dynamopiasta. |
|
Data: 2013-03-20 13:42:34 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Wed, 20 Mar 2013 05:44:11 -0700, rmikke napisał(a):
Na to znalazłem prostszy sposób - zmieniam całego górala ;) Też o tym myślałem. Na zimę jakiegoś rzęcha, ale najlepej na miasto wolałbym coś ala ostre koło. Chwilowo plany te zostały odłożone na później. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-21 10:50:38 | |
Autor: PeJot | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
W dniu 2013-03-20 14:42, piecia aka dracorp pisze:
Co za czasy - jeszcze nie tak dawno na taką sugestię typowa odpowiedź brzmiała: "Nie mam miejsca na trzymanie 2 rowerów". -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-03-21 10:41:18 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Dnia Thu, 21 Mar 2013 10:50:38 +0100, PeJot napisał(a):
Co za czasy - jeszcze nie tak dawno na taką sugestię typowa odpowiedźNo ja akurat nie mam jak/gdzie trzymać 2 rowerów i dlatego moja sprawa musi poczekać :). -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-21 11:46:48 | |
Autor: coaster | |
Czym najlepiej/najszybciej czyścić nalot? | |
W dniu 2013-03-21 10:50, PeJot pisze:
W dniu 2013-03-20 14:42, piecia aka dracorp pisze:Wiesz, z rowerami to troche jak z psiakami - jak juz jeden jest to i drugi sie pozywi ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-03-20 12:58:09 | |
Autor: Rowerex | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
On 19 Mar, 19:57, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Jakie macie metody na szybkie czyszczenie nalotu z linek(...) Linka oczywi¶cie gorzej chodzi w pancerzu Kupować linki w pełni nierdzewne, nie żadne galwanizowane badziewia. Linki nierdzewnej nic nie zeżre, ani sól sypana na drogi, ani pot lej±cy się z czoła. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-03-20 13:17:44 | |
Autor: rmikke | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu ¶roda, 20 marca 2013 20:58:09 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:
On 19 Mar, 19:57, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote: Tak, tak, mój łańcuch też był nierdzewny... |
|
Data: 2013-03-20 13:42:28 | |
Autor: Rowerex | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
On 20 Mar, 21:17, rmikke <spamca...@mailinator.com> wrote:
W dniu ¶roda, 20 marca 2013 20:58:09 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał: Nie ma łańcuchów ze stali nierdzewnej - no, może jest jaki¶ wynalazek Wippermana, ale w pełni nierdzewny raczej nie jest i w dodatku koszmarnie drogi. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-03-21 04:41:53 | |
Autor: rmikke | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
W dniu ¶roda, 20 marca 2013 21:42:28 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:
Nie ma łańcuchów ze stali nierdzewnej - no, może jest jaki¶ wynalazek Hmmm, dobrze wiedzieć. Ja tego łańcucha nie kupowałem jako nierdzewny i nawet nie pamiętam producenta. "Nierdzewno¶ć" wyszła od serwisu, który mi zmieniał blat. Nie mieli takiego samego, zmienili na większy, ładnie dobrali zębatkę z tyłu, żebym nie miał za bardzo zmienionych przełożeń, tylko ChainGlider już na to nie wchodził... to mi wcisnęli kit o nierdzewnym łańcuchu. Już ja z nimi pogadam. |
|
Data: 2013-03-20 21:31:22 | |
Autor: szufela | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Tak, tak, mój łańcuch też był nierdzewny... Ktos robi z nierdzewki ? Troche przerost formy nad trescia :) sz. |
|
Data: 2013-03-20 21:10:31 | |
Autor: szufela | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Linki nierdzewnej nic nie zeżre, ani sól sypana na drogi, ani pot Mylisz sie. sz. |
|
Data: 2013-03-20 13:35:29 | |
Autor: Rowerex | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
On 20 Mar, 21:10, "szufela" <b...@emaila.pl> wrote:
>Linki nierdzewnej nic nie zeżre, ani sól sypana na drogi, ani pot Gdybym nie używał przez ostatnie kilka lat linek nierdzewnych (po mark± Accent, ale zdaje się że to to samo co ponad dwa razy tańszy Promax), to bym o tym nie pisał. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-03-20 22:20:00 | |
Autor: szufela | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
>Linki nierdzewnej nic nie zeżre, ani sól sypana na drogi, ani pot Gdybym nie używał przez ostatnie kilka lat linek nierdzewnych (po To wsadz te linke na miesiac do konkretnej solanki i mieszaj raz na dwa dni to zobaczymy :) sz. |
|
Data: 2013-03-22 16:54:08 | |
Autor: __Maciek | |
Czym najlepiej/najszybciej czy¶cić nalot? | |
Tue, 19 Mar 2013 18:57:59 +0000 (UTC) piecia aka dracorp
<imie.nazwisko@wp.eu> napisał: Linka oczywi¶cie gorzej chodzi w pancerzu, ale tutaj wystarcza cienka igła Ja generalnie roweru w ogóle nie czyszczę. Linkę jeżeli już zdemontuję (co jakie¶ może 3-4 lata) to wymieniam na now± - za mało to kosztuje żeby się bawić. Do opornych, zabrudzonych cze¶ci maszynowych (niekoniecznie rowerowych) stosuję myjkę ultradĽwiękow±. Używam płynu Electrolube SWA (Safewash) - na bazie detergentów. Jest też FLU - rozpuszczalnikowy. Do podręcznego zmywania w warsztacie używam generalnie trzech rozpuszczalników: - aceton - większo¶ć zanieczyszczeń, zastosowań, oprócz tworzyw które się w tymże acetonie rozpuszczaj± (polistyren, nylon itd.), zmywanie topników po lutowaniu (przy naprawach, bo po montażu całej płyty to myję j± cał± w myjce, w SWA), ogólnie do ręcznego mycia elektroniki. Inne zastosowania to rozcieńczanie kleju poliuretanowego, zmywanie nieutwardzonego epoksydu. Rozpuszczalnik którego używam najczę¶ciej. - benzyna ekstrakcyjna, czasem też z dodatkiem nafty - czę¶ci zabrudzone smarami, zatłuszczone, klej z naklejek. Wymieszana z naft± i wlana do pistoletu do mycia ("ropownicy") pozwoliła ¶wietnie umyć wewn±trz tłumik od motura, a nagar w wydechu to nie jest rzecz która schodzi łatwo... - alkohol izopropylowy - rzeczy wrażliwe, tworzywa które się rozpuszczaj± w acetonie, również dezynfekcja skaleczeń :-) |