Czym odtwarzać Video CD?

Data: 2010-02-13 12:54:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czym odtwarzać Video CD?
Witam,

kupiłem odtwarzacz DVD, który ma w opisie, że odtwarza DVD i CD.
Niestety odtwarzacz nie łyka CD z filmami. Sprzedawca mówi, że CD i
Video CD to nie to samo i że żadne nowe odtwarzacze DVD już nie łykają
Video CD. Czy to prawda? Co ja mam teraz zrobić? Jak znaleźć model
odtwarzacza, który poradzi sobie z płytami Video CD? Płyty są w
sprzedaży, a nie da się ich niczym odtwarzać? Dziwne to.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-13 13:34:02
Autor: Cavallino
Czym odtwarzać Video CD?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hl629r$e32$1news.interia.pl...
Witam,

kupiłem odtwarzacz DVD, który ma w opisie, że odtwarza DVD i CD.
Niestety odtwarzacz nie łyka CD z filmami. Sprzedawca mówi, że CD i
Video CD to nie to samo

Ma racjÄ™.

i że żadne nowe odtwarzacze DVD już nie łykają
Video CD. Czy to prawda?

Nieprawda.
Większość odtwarzaczy potrafiących odtwarzać divx odtworzy i vcd.
Ale badziewie, które umie odtwarzać tylko oryginalne płyty nie odtworzy.
Ten pewnie taki jest.
Ja bym go oddał.

Data: 2010-02-13 14:13:40
Autor: Aru
Czym odtwarzać Video CD?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

A wiesz co to jest ? To standard, który ma już blisko 20 lat i jest poprzednikiem DVD. Jakość zazwyczaj tragiczna i ze względu na ograniczenia standardu jak i podejście przygotowujących materiał.

Imo płyty dla osób, którym zupełnie lata co i jak ogladają a w Polsce standard do nabijania w butelkę nieświadomych niczego ludzi, którzy w większości nie odróżniają DVD od VCD.

Odpuśc sobie VCD

Data: 2010-02-13 15:06:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czym odtwarzać Video CD?
W dniu 2010-02-13 14:13, Aru pisze:
[...]

No i co z tego, skoro jest na bieżąco i aktualnie non stop używany masowo?

Jakość zazwyczaj tragiczna i ze względu na
ograniczenia standardu jak i podejście przygotowujących materiał.

Niekoniecznie. Wyczytałem, że jest nawet wersja SVCD o jakości prawie
DVD. Poza tym, w tym standardzie są bajki, a kreskówki nie wymagają
takiej jakości. A można kupić po 3zł nawet takie płyty.

Imo płyty dla osób, którym zupełnie lata co i jak ogladają a w Polsce
standard do nabijania w butelkę nieświadomych niczego ludzi, którzy w
większości nie odróżniają DVD od VCD.

No więc właśnie. Skoro nie odróżniają, to co się będą przejmować?

Odpuśc sobie VCD

Ale przecież nie ja jestem wydawcą. Ja jestem klientem. Mam takich płyt
od groma i jak mam dziecku powiedzieć, że nie dostanie bajki, bo bajka
jest passe i niezgodna z Duchem HadeSzmade?

Albo babci, co nazbierała stos bajek z różnych gazet i przyniosła z
radością dla wnuczki powiem, że jest gupia ma fszy, bo teraz BluRay rządzi?

To jest działanie na szkodę konsumenta. W sklepach w sprzedaży masa VCD,
a nie ma tego jak oglądać. Bez sensu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-13 16:09:12
Autor: JanKo
Czym odtwarzaæ Video CD?
Agent Przemys³aw Adam ¦miejek nadaje:
Sprzedawca mówi, ¿e CD i Video CD to nie to samo i ¿e ¿adne
nowe odtwarzacze DVD ju¿ nie ³ykaj± Video CD. Czy to prawda?

Na pl.rec.kino-domowe znajdziesz ludzi którzy znaj± siê trochê na
filmach. Tam ci pomog±. Ka¿dy odtwarzacz powinien odtwarzaæ p³yty
nagrane w standardzie VCD ale tych ostatnich coraz mniej. Wydawcy uparli
siê aby odtwarzaæ ich produkty "we wszystkich rodzajach komputerów" i
pakuj± na p³ytê jakie¶ programowe odtwarzacze które k³óc± siê ze
standardem.

Data: 2010-02-13 19:31:36
Autor: Wiewior
Czym odtwarzaæ Video CD?
U¿ytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl6fai$1k2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pierwsze s³yszê, ¿eby programowe odtwarzacze umieszczane na p³ycie k³óci³y siê ze standardem VideoCD...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-02-14 11:40:44
Autor: sesam
Czym odtwarzaæ Video CD?

Pierwsze s³yszê, ¿eby programowe odtwarzacze umieszczane na p³ycie k³óci³y siê ze standardem VideoCD...

Mo¿e tak autor w±tku napisze, jakie kupi³ DVD?
Wtedy bêdzie ³atwiej co¶ doradziæ

Krzysiek

Data: 2010-02-14 16:33:31
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Czym odtwarzaæ Video CD?

http://allegro.pl/item903859912_odtwarzacz_dvd_samsung_f1080_full_hd_divx_mp3.html

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-02-14 17:33:02
Autor: zho
Czym odtwarzaæ Video CD?

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hl93g8$4ch$1news.interia.pl...

[...]

Dziwne ale faktycznie nie ma w specyfikacji vcd. Sam mam badziewna wiwe 238 ktora vcd ma i odtwarza wspomniane plytki.
Generalnie dowolny pecet tez powinien one plytki bez problemu odtworzyc.

--
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

Data: 2010-02-14 18:48:19
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Czym odtwarzaæ Video CD?

W dniu 2010-02-14 17:33, zho pisze:
Generalnie dowolny pecet tez powinien one plytki bez problemu odtworzyc.

pecet otwiera, ale pod³±czanie peceta do telewizora takie sobie jest. W
innym pokoju stoi i rzadko jest w³±czany.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-02-15 09:52:32
Autor: Dominik & Co
Czym odtwarzaæ Video CD?
zho rzecze:

http://allegro.pl/item903859912_odtwarzacz_dvd_samsung_f1080_full_hd_divx_mp3.html
Dziwne ale faktycznie nie ma w specyfikacji vcd. Sam mam badziewna wiwe

Czy ja wiem, czy dziwne? Raczej "typowe dla Samsunga" ;-)

Mam DVD-V6700 (combo DVD-magnetowid) i te¿ ma w okrê¿nicy VCD, choæ czyta
divx i to z polskimi napisami :-)

Rozwi±zanie: przegraæ zawarto¶æ videocd na zwyk³± p³ytkê cd (pliki mpg1 ³yka),
albo kupiæ inny odtwarzacz. U mnie sprawdza siê KORR 2238, za 90 z³ rewelacja
(poza tragicznym pilotem).

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraæ." (S.J. Lec)

Data: 2010-02-17 20:05:48
Autor: Jan Rudziñski
Czym odtwarzaæ Video CD?
Cze¶æ wszystkim

Dominik & Co pisze:

albo kupiæ inny odtwarzacz. U mnie sprawdza siê KORR 2238, za 90 z³ rewelacja
(poza tragicznym pilotem).

Mogê dodaæ, ¿e stosunkowo nowy odtwarzacz BluRay Philipsa czyta tak¿e "gazetowe" vcd.

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2010-03-07 11:02:27
Autor: jerzu
Czym odtwarzaæ Vide o CD?
On Mon, 15 Feb 2010 09:52:32 +0100, Dominik & Co
<Dominik.Alaszewskinagmailu@invalid.com> wrote:

Czy ja wiem, czy dziwne? Raczej "typowe dla Samsunga" ;-)

Mam to samo wra¿eni.

Mam DVD-V6700 (combo DVD-magnetowid) i te¿ ma w okrê¿nicy VCD, choæ czyta
divx i to z polskimi napisami :-)

Kilka lat temu kupowa³em w³asnie combo dvd+vcr. Samsungi odpad³y w
przedbiegach, w³asnie z powodu braku mo¿liwo¶æi odtwarzania VCD
(bajki). Kupi³em wtedy LG-DVC5931.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-02-22 10:39:30
Autor: Brooks
Czym odtwarzaæ Video CD?
On 14 Lut, 17:33, "zho" <bi...@playfish.com> wrote:
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niec...@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:hl93g8$4ch$1news.interia.pl...

> [...]

ktora vcd ma i odtwarza wspomniane plytki.
Generalnie dowolny pecet tez powinien one plytki bez problemu odtworzyc.

Ja znalaz³em tutaj: http://www.redcoon.pl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B153014
gdzie napisano w "Info": "Odtwarzacz Super Video CD / Video CD - Tak"
w zasadzie w sprzeczno¶ci z tym co napisano w opisie produktu.

Mój pomys³ rozwi±zania sytuacji to zapoznaæ siê z oprogramowaniem, np:

http://programyzadarmo-legalnie.blogspot.com/2010/02/winx-dvd-ripper-platinum-ponownie-za.html

http://www.dobreprogramy.pl/VCDGear,Program,Windows,11909.html

Na próbê przenie¶æ materia³ z kilku p³yt VCD / SVCD na jeden kr±¿ek
DVD.

W przypadku filmów d³u¿szych od 74 wzglêdnie 80 minut materia³ nagrany
by³ na 2 p³ytkach. Po przegraniu na jeden no¶nik unikniemy
konieczno¶ci przek³adania p³yt w trakcie ogl±dania filmu.

Na jednym no¶niku DVD mo¿na umie¶ciæ kilka filmów s³abszej jako¶ci.

Czym odtwarzać Video CD?