Czym oni smarują swoje łańcuchy?

Data: 2018-09-21 11:18:57
Autor: Maciek
Czym oni smarują swoje łańcuchy?
Pytanie - czy w USiech mają inne smary, niebrudzące? Czy też nie smarują
łańczucha? Czy też to taka licencia poetica?

Ogólnie po wosku łapy są czyste.

Swoją drogą coś dawno nie było tematu o smarowaniu... :)

Ostatnio wynalazłem coś takiego i chyba spróbuję:

Squirt Chain Lube
https://tinyurl.com/y97zpx6a

No i pewnie zrobię upgrade dodając sproszkowany grafit - do smarowania mechanizmów precyzyjnych np. zamków. Sam wosk nie nastawiam się, że długo pociągnie.

Ostatnio jeździłem na cudeńku Wurth-a hhs dry lube,

https://tinyurl.com/ycyta9we

Jest czyściutko ale łańcuch po kilku smarowaniach jest tak sklejony, że kręcą ręką korbą czuć opór :) No i długich przebiegów się na tym nie zrobi, do 80km i trzeba smarować.

Teraz testuję sobie miksturę wosk, grafit, rozpuszczalnik uniwersalny, olej parafinowy. Metodą kropelkową ładnie wchodzi w ogniwo.
Przebiegi całkiem fajne, jednak przesadziłem z proporcjami i za dużo dałem oleju parafinowego.
Mmiał być tylko środkiem zmiękczającym po odparowaniu rozpuszczalnika, tak aby wosk się nie wykruszał a utrzymywał grafit w ogniwie.
Trochę syfi, ale i tak mniej klei bród w porównaniu do zwykłego smaru np. Shimanowskiego PTFE.

Data: 2018-09-21 15:27:39
Autor: abn140
Czym oni smaruj swoje lacuchy?
np. Shimanowskiego PTFE.
smaruje czym popadnie, byleby plynne bylo.
aktualnie jakims uniwersalnym z biedry rowerowej, dekatlooona znaczy sie....
ale potem b. dokladnie wycieram lancuch. toto ma siedziec tam gdzie pracuje metal a nie byle gdzie.
oczywiscie nic sie wtedy nie lepi. lancuch chodzi leciutko o ile wogole mozna to wyczuc.
ale nie po to pisze...
czy czeste rozpinanie i zapinanie lancucha moze 'wykonczyc' spinke?
przestanie spinac po jakims czasie?
czeste znaczy np co miesiac?

Data: 2018-09-21 23:45:18
Autor: Maciek
Czym oni smaruj swoje lacuchy?
czy czeste rozpinanie i zapinanie lancucha moze 'wykonczyc' spinke?
przestanie spinac po jakims czasie?
czeste znaczy np co miesiac?

Raz na miesiąc? Nie widzę takiej możliwości abyś ją wykończył w ten sposób.

Spinka za to może sobie strzelić, od tak po prostu, nawet na niezajechanym łańcuchu.

Dla pocieszenia, statystycznie awaryjność i tak mi wychodzi mniejsza niż przy łańcuchach zakuwanych pinem.

....ale, jedziesz dalej? Skuwacz i spinka w bagażowym niezbędniku Twoim przyjacielem.

Data: 2018-09-24 08:34:03
Autor: abn140
Czym oni smaruj swoje lacuchy?
Twoim przyjacielem.

tak to oczywiscie racja. w koncu musze zanabyc zestaw narzedzi , podwiesic to pod rower i zapomniec.
az do awarii oczywiscie.

Czym oni smarują swoje łańcuchy?