Czym polerowac 'szkla' reflektorów?

Data: 2011-05-01 12:59:53
Autor: Adam Adamaszek
Czym polerowac 'szkla' reflektorów?
W dniu niedziela, 1 maja 2011, 21:55:59 UTC+2 użytkownik Kuba (aka cita) napisał:

> Remedium jest proste - polakierowac bezbarwnym, powinno wytrzymac kilka > ladnych lat.

tylko jak taki lakier wpływa na przepuszczalność swiatła?

Pewnie tak samo, jak ten kladziony fabrycznie?

ps. Kolego ustaw sobie w kolego w końcu poprawnie czytnik, bo są problemy z automatycznymi znakami cytowania oraz w tytule pojawia sie odp: a nie re: co powoduje, ze kazda Twoja odpowiedz zostaje potraktowana jako nowy wątek!

Nie da sie. Hint: google groups.

Polec jakis wygodny w uzyciu, webowy interfejs - chetnie sie przerzuce. Hint2: corporate proxy.

pozdr
AA

Data: 2011-05-01 22:47:04
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:91f80f98-2c77-452e-a313-411ee2a49367glegroupsg2000goo.googlegroups.com...
> [...]

> ladnych lat.

tylko jak taki lakier wpływa na przepuszczalność swiatła?

Pewnie tak samo, jak ten kladziony fabrycznie?

ja tam biegły w temacie nie jestem, ale czy czasem ten fabryczny laier (jesli w ogole jest) nie różni sie znacznie od tego zwykłego bezbarwnego, ew. jaki lakier bezbrawny położyć, zeby nie róznił sie od fabrycznego?

Ja nigdy nie widzialem na plastikowych lampach bezbarwnego lakieru. Być może jest tam jakaś warstwa ochronna, ale wątpie, zeby to był po prosty bezbrawny lakier, o jakim można pomyśleć patrząc na sklep z fabrami.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-01 23:01:50
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ipkgsf$id9$1inews.gazeta.pl...

Ja nigdy nie widzialem na plastikowych lampach bezbarwnego lakieru. Być może jest tam jakaś warstwa ochronna, ale wątpie, zeby to był po prosty bezbrawny lakier, o jakim można pomyśleć patrząc na sklep z fabrami.

Np.w matizie oryginalnie reflektory były malowane lakierem akrylowym. Po sześciu-ośmiu latach (niezależnie od przebiegu) reflektory wymagały reanimacji, to jest zdarcia resztek owego lakieru (wyraźnie widoczne), zdarcia pożółkłej lub/i porysowanej warstwy poliwęglanu, polerowania, lakierowania - najlepiej poliuretanowym. Gradacja papieru - 600, 1500, 2000, 2500, potem polerka mechaniczna, lakierowanie. Cały zabieg zajmował ok. 80-90 minut. Sprawdzić należy, czy lakier, którego zamierzamy użyć, nie jest na bazie rozpuszczalnika reagującego z poliwęglanem. W środku (akurat w wypadku matiza) reflektory były jak nowe, jedynym poważnym mankamentem był ów lakier na zewnątrz.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-01 23:01:58
Autor: Jotte
[...]

Pisz jak człowiek, jak to zrobisz - wszystko jedno. Wszelkie webowe interfejsy są dla (1)głupców oraz (2)nie mogących się chwilowo posłużyć swoim programem choćby zdalnie (czyli często także głupców).
I tyle.

--
Jotte

Czym polerowac 'szkla' reflektorów?